WSBK Slowchat seizoen 2018

Hoe kijk jij?

  • Live, midden in de nacht

    Stemmen: 11 33,3%
  • Later, maar zeker dit weekend

    Stemmen: 16 48,5%
  • Veel later, wanneer het me uitkomt

    Stemmen: 4 12,1%
  • Niet, ik lees het hier wel

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Pcies, ik had ook al in de gids gekeken.....kut eurosport ;)

Is er nog een zender die het uitzend?
Buitenlandse zender ofzo?
Die ServusTV-Live-Sendetermine für das erste Saisonevent der Superbike-Weltmeisterschaft 2018 «Yamaha Finance Australian Round» auf dem Circuit in Phillip Island sind:

Samstag, 24. Februar 2018, ab 4:40 Uhr: Rennen 1 – live

Sonntag, 25. Februar 2018, ab 4:40 Uhr: Rennen 2 – live
 
@ vtr Jeroen, bedankt, maar deze zender ken ik Niet, maar doordat je de exacte tijd erbij gezet heb heb ik om die tijd alle zenders bekeken, en op geen 1 zender word het uitgezonden.

Mooi kut, ik heb xs4all met het Ziggo sport pakket ( ivm formule 1 ) , maar ik kan helaas geen superbikes kijken.......
 
@ vtr Jeroen, bedankt, maar deze zender ken ik Niet, maar doordat je de exacte tijd erbij gezet heb heb ik om die tijd alle zenders bekeken, en op geen 1 zender word het uitgezonden.

Mooi kut, ik heb xs4all met het Ziggo sport pakket ( ivm formule 1 ) , maar ik kan helaas geen superbikes kijken.......
Servus TV is een Oostenrijkse zender van Red Bull Media en vrij te ontvangen via de satelliet. Niet iedereen heeft een schotel natuurlijk. Ik wel ;)
 
Ik heb nog niet besloten of ik ervoor op ga staan, de laatste jaren is dat live kijken van races midden in de nacht toch wat weggezakt i.v.m. de spanning in het kampioenschap. Zeker ook omdat dit dan twee dagen achter elkaar een vroege wekker zou betekenen, maar goed... kan maar zo zijn dat het toch ergens wel weer begint te kriebelen. :P

't Zou ook niet de eerste keer zijn dat ik zeg er niet voor op te staan, ik geen wekker zet, en ik dan toch om de een of andere gekke reden een half uur voor de start natuurlijk wakker word, de tijd zie en dan denk: "dan kan ik er net zo goed uit gaan ook"... _O-
 
De vrijdag trainingen worden nooit uitgezonden, ook niet op Eurosport Player en volgens mij ook niet op WSBK.com, klopt dat? Valt mij in Assen altijd op dat de camera's op vrijdag niet eens bemand zijn, dus überhaupt geen beelden van de vrijdagen m.u.v. wat los camerawerk volgens mij :? Of ben ik in de bonen?
 
Vrije trainingen vandaag half nat, half droog, maar Michael heeft zich in elk geval de Superpole in gereden. Prima start.
 
De vrijdag trainingen worden nooit uitgezonden, ook niet op Eurosport Player en volgens mij ook niet op WSBK.com, klopt dat? Valt mij in Assen altijd op dat de camera's op vrijdag niet eens bemand zijn, dus überhaupt geen beelden van de vrijdagen m.u.v. wat los camerawerk volgens mij :? Of ben ik in de bonen?


Vorig jaar werden de vrije trainingen van de Superbike en de middagtraining van de Supersport wel uitgezonden op de Eurosport Player.
 
Vorig jaar werden de vrije trainingen van de Superbike en de middagtraining van de Supersport wel uitgezonden op de Eurosport Player.
Sinds 2017 is dat het geval inderdaad, maar alleen voor de Europese rondes van het kampioenschap. Ook op WSBK.com trouwens.
 
Kwalificaties zijn geweest, met een rode vlag in de sessie waardoor iedereen snel moest resetten. Michael stelt me lichtjes teleur, vooral aangezien Lowes in dezelfde sessie ook een crash had, en tóch een stuk verder naar voren staat:

1. Sykes
2. Laverty
3. Melandri

4. Lowes
5. Davies
6. Rea

7. Fores
8. Van der Mark
9. Razgatlioglu

10. Savadori
11. Camier
12. Torres

Ik kijk momenteel via de Eurosport Player, maar erg overzichtelijk vind ik het (nog) niet. :X
 
'mogguh :W

http://freetvall.me/video/9rrb2mkd8nno/eurosport-2-uk

Duurde ff voordat ik een werkende stream vond. It's something O-)


Dat was het dus niet waard om voor op te staan. Kwaliteit van webstreampjes is niet meer wat het was; veel ads, buffering, een paar racerondjes en parc ferme kunnen zien. Frustreer me de pan uit hier.

Eurosport, bedankt :( -O-
 
Laatst bewerkt:
Met een Eurosport Player abonnementje voor €1 (eerste maand) is een stream zoeken overbodig. Maar met Van der Mark op p9 is het maar de vraag of je überhaupt moet willen kijken. :X Er zaten wel toffe acties tussen, leuk gevecht met Lowes, maar als je daarna een paar plekken moet toegeven is het toch jammer.

Ik moet eerlijk zeggen: spannend was het niet. Sykes werd ingehaald en klaar; Rea had issues en kon dus geen vuist maken; de Yamaha's vechten voor weinig zeggende posities. Fijn dat we weer begonnen zijn, leuk dat iemand anders dan Rea en Davies wint, en dat was het wel zo'n beetje. :Y

Bedtijd! :+
 
Met een Eurosport Player abonnementje voor €1 (eerste maand) is een stream zoeken overbodig. Maar met Van der Mark op p9 is het maar de vraag of je überhaupt moet willen kijken. :X Er zaten wel toffe acties tussen, leuk gevecht met Lowes, maar als je daarna een paar plekken moet toegeven is het toch jammer.

Ik moet eerlijk zeggen: spannend was het niet. Sykes werd ingehaald en klaar; Rea had issues en kon dus geen vuist maken; de Yamaha's vechten voor weinig zeggende posities. Fijn dat we weer begonnen zijn, leuk dat iemand anders dan Rea en Davies wint, en dat was het wel zo'n beetje. :Y

Bedtijd! :+

Ah, die 1 eu aanbieding was ik weer vergeten. Anderzijds gun ik ze die euro niet ;)
 
Met een Eurosport Player abonnementje voor €1 (eerste maand) is een stream zoeken overbodig. Maar met Van der Mark op p9 is het maar de vraag of je überhaupt moet willen kijken. :X Er zaten wel toffe acties tussen, leuk gevecht met Lowes, maar als je daarna een paar plekken moet toegeven is het toch jammer.

Ik moet eerlijk zeggen: spannend was het niet. Sykes werd ingehaald en klaar; Rea had issues en kon dus geen vuist maken; de Yamaha's vechten voor weinig zeggende posities. Fijn dat we weer begonnen zijn, leuk dat iemand anders dan Rea en Davies wint, en dat was het wel zo'n beetje. :Y

Bedtijd! :+
Melandri verrassend sterk. Vorig jaar zag je hem nog slingeren (halve tankslapper) op het rechte stuk. Nu zag je dat alleen even bocht uit aan de achterkant. Lijkt erop dat hij zn afstelling gevonden heeft op de duc :}
 
Laatst bewerkt:
Met een Eurosport Player abonnementje voor €1 (eerste maand) is een stream zoeken overbodig. Maar met Van der Mark op p9 is het maar de vraag of je überhaupt moet willen kijken. :X Er zaten wel toffe acties tussen, leuk gevecht met Lowes, maar als je daarna een paar plekken moet toegeven is het toch jammer.

Ik moet eerlijk zeggen: spannend was het niet. Sykes werd ingehaald en klaar; Rea had issues en kon dus geen vuist maken; de Yamaha's vechten voor weinig zeggende posities. Fijn dat we weer begonnen zijn, leuk dat iemand anders dan Rea en Davies wint, en dat was het wel zo'n beetje. :Y

Bedtijd! :+

Andere aanbieding was 12 maanden 29 euro. Heb ik maar gedaan. Grof gerekend is dat 1 euro per raceweekend.. kan ik mee leven.

Ondanks de uitslag genoten van de yamaha mannen die de halve baan naast elkaar reden. Benieuwd naar morgen
 
Laatst bewerkt:
Op zich een leuke race, maar dat is vooral omdat ze weer begonnen zijn. :)

Van der Mark viel toch sterk terug zeg, na een sterke opening en erg jammer dat Savadori niet van start kon gaan. Leuk voor Melandri, Rea begint al met iets achterstand. Onderlinge gaten zijn mij nog steeds te groot en met maar 18/19 vaste deelnemers is het veld nog altijd niet heel sterk bezet...

Goede tendens overgenomen uit de V.S. is wel dat het parc ferme tegenwoordig midden op de paddock opgesteld staat, waardoor je er als fan omheen kunt komen staan om een overwinning mee te vieren. Dat zie ik als erg positief. :Y

Race gekeken op worldsbk.com, en die experimenteren met een nieuwe player a la MotoGP.com, waardoor er continu notificaties in beeld verschijnen met crashes, inhaalacties, etc., maar i.t.t. tot MotoGP.com kun je die (nog) niet uitschakelen en verschijnen ze een halve seconde voor de getoonde actie in beeld, dus weet je eigenlijk iedere keer al wat er staat te gebeuren, net voor het gebeurt... B| Hier ga ik ze toch eens over mailen. Ik betaal geen EUR 70,- per jaar om via de No Spoiler pagina alsnog tijdens de race van te voren verteld te krijgen wat ik te zien ga krijgen. _O- |(
 
Laatst bewerkt:
kijker
Goede tendens overgenomen uit de V.S. is wel dat het parc ferme tegenwoordig midden op de paddock opgesteld staat, waardoor je er als fan omheen kunt komen staan om een overwinning mee te vieren. Dat zie ik als erg positief. :Y

(
Goede tendens :?

Je zal je op het paddock moeten bevinden en dicht in de buurt anders kom je er niet meer bij.
Als je een race vanuit de tribune wilt zien(dan zie je meer) dan is het een sprint naar het paddock en zie je nog weinig want er staat al een leger van plaatjesschieters.


Voor de tv kijker maakt het niet uit.
 
kijkerGoede tendens :?

Je zal je op het paddock moeten bevinden en dicht in de buurt anders kom je er niet meer bij.
Als je een race vanuit de tribune wilt zien(dan zie je meer) dan is het een sprint naar het paddock en zie je nog weinig want er staat al een leger van plaatjesschieters.


Voor de tv kijker maakt het niet uit.
Ik vind het een goede tendens, ja. De pers zal zeker prioriteit krijgen over "het volk" om zo dicht mogelijk bij de rijders te komen voor goede plaatjes en/of interviews, maar dat was sowieso al het geval in parc ferme, maar dan in de pitsstraat en volledig ontoegankelijk voor de gewone man.

Nu heb je als toeschouwer/fan een kans om dichter bij de coureur te komen, zeker gezien het paddock vrij toegankelijk is. Misschien moet je je plekje al vroeg kiezen en mis je daardoor de laatste twee ronden, maar die keuze maak je als bezoeker dan toch zelf? Je kunt er ook gewoon niet gaan staan...

Tijdens de MotoAmerica ronde die ik heb bezocht in 2014, ben ik na afloop ook naar het parc ferme gelopen om het feestje "mee te vieren". Erg leuk om de emoties van een overwinning tussen rijder en team mee te maken, eens aan te horen wat er besproken wordt en daar is het zelfs nog weer anders, in dat ook de podiumceremonie in het parc ferme plaatsvindt en je als bezoeker recht voor de neus van een coureur staat als die zijn champagnefles leegspuit. Vaak wordt die fles dan nog eens weggegeven aan een fan, wat de gemoedelijkheid en toegankelijkheid verder onderstreept.

En juist die toegankelijkheid van coureurs zoals 'vroeger' is o.a. waar hier op MF vaak over gemijmerd wordt in de gloriedagen van het WSBK kampioenschap. Dit is naar mijn mening een goede stap om dat wat meer terug te brengen.
 
Naar aanleiding van de bandenproblemen van o.a. Rea en Van der Mark wordt het in race twee verplicht om in ronde 10, 11, of 12 binnen te komen voor een bandenwissel. Dat gaat voor nog wat meer verwarring zorgen. Ergens wel spektakel dat tot verrassende uitslagen zou kunnen leiden, anderzijds nog weer meer 'gerommel' in een toch al verwarrend kampioenschap.

Edit: Crash van Yonny Hernandez zo te zien ook toe te schrijven aan de banden... :X

DWzPQPGWsAc5lZo.jpg


Credits aan de fotograaf natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Goh een dubbel voor Ducati.. direct volgend na de regels met de rev limiter...
Ik weet het niet. Het is allemaal zo geknutseld. Close racing is mooi, maar gestraft worden omdat je een betere fiets kan maken lijkt me niet echt de bedoeling.
 
Goh een dubbel voor Ducati.. direct volgend na de regels met de rev limiter...
Ik weet het niet. Het is allemaal zo geknutseld. Close racing is mooi, maar gestraft worden omdat je een betere fiets kan maken lijkt me niet echt de bedoeling.
Boeie ;) voor de kijker is het beter :) ,nu de rest van het seizoen nog want de eerste race zegt niet alles.

Ik zeg een leuk raceweekend die het aanzien waard was :Y
 
Boeie ;) voor de kijker is het beter :) ,nu de rest van het seizoen nog want de eerste race zegt niet alles.

Ik zeg een leuk raceweekend die het aanzien waard was :Y

What's next? GPS loggers aan de ECU die ingrijpen als je meer dan 5 meter van elkaar rijdt? Dat zou pas echt 'spannend' zijn. Zet dan gewoon een actiefilm op ofzo :z

Ik snap de motivatie vanuit de organisatie uiteraard. Maar hoeveel is een overwinning nog waard voor de rijder als hij weet dat zijn directe concurrenten een handicap hebben?

Ik ben benieuwd naar de rest van het seizoen, maar ben gewoon geen fan van het reguleren per rijder/team op basis van resultaten.
 
Goh een dubbel voor Ducati.. direct volgend na de regels met de rev limiter...
Ik weet het niet. Het is allemaal zo geknutseld. Close racing is mooi, maar gestraft worden omdat je een betere fiets kan maken lijkt me niet echt de bedoeling.
Gezien de bandenproblemen valt er weinig over te zeggen denk ik.
Ik doel dan op de prestaties Rea.

Ik vond race 2 wel gaaf. Zouden zij eigenlijk elke race verplicht moeten doen.
Brengt een extra factor mee.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan