Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijft bijzonder dat blikvolk. Ze gaan liever vier keer in de kou staan. |(

Ik bij de kassa: pomp 9!
De mevrouw achter de kassa: dat dacht ik al.
Ik: Vanwege de hoeveelheid zeker (ik had nog geen 11L getankt).

Zij: Nee hoor, iedereen tankt vandaag kleine beetjes want ze hebben het allemaal koud.

:')
 
Gisteren weer een vrachtwagen die op de snelweg al vóór de verdrijfpijl eigen rechter ging spelen en de rijstrook blokkeerde. Dat gebeurt zo vaak, en is rete irritant.
 
Ik bij de kassa: pomp 9!
De mevrouw achter de kassa: dat dacht ik al.
Ik: Vanwege de hoeveelheid zeker (ik had nog geen 11L getankt).
Zij: Nee hoor, iedereen tankt vandaag kleine beetjes want ze hebben het allemaal koud.

Ze gaf er zeker ook knuffels bij?
 
Gerbings.. yup, aanrader. Heb de y-kabel standaard door mijn jas heen zitten. (met veiligheidsspelden aan de binnenkant. Beste aanchaf qua kleding voor de motor.

Ik heb twee motoren, een woon-werk en een hobby motor. Omdat de woon-werk weg gaat had ik alle accesoires er al afgehaald. Ik had twee gerbing kabels gekocht, voor beiden een, lekker makkelijk. aanprikken en klaar :)

Vanochtend wind spoiler en de telefoonhouder weer gemonteerd omdat ik naar mijn schoonouders ging in Oldenzaal. Ik denk ga lekker binnendoor en genieten. Vanwege de windbescherming koos ik voor woon-werk motor.

Halverwege begon ik toch wat fris te krijgen. Ik stop even op een parkeerplaats om in te prikken. En waarschijnlijk raden jullie het al... de kabel niet gemonteerd. -O-

Gelukkig zat er handvat verwarming op, nog nooit gebruikt maar ik was er vandaag erg blij mee. *O* *O*

Tijdens de rit een aantal motor rijders gezien, netjes even zwaaien maar niemand groette terug -O- -O-

(Hebben ze zo'n hekel aan mijn fluor jas? ;( )
 
Heb de binnenvoering van mijn motorjack vervangen door een binnen jack van Gerbing.
Zelfs de kraag verwarmt. Lekker warm.
 
Gisteren toen ik hier wegreed, in de zijstraat, een Kawasaki zxnogwat op zijn zij. Krassen in het wegdek vanaf de rotonde 30 meter verderop tot de plek waar hij lag. Politiewagen stond er bij, twee agenten (inspecteurs noemen ze dat hier) bij de motor, en motorrijder die er naast op de stoep zat met de handboeien om.
Waarschijnlijk had de snoodaard iets mispeutert waarna een achtervolging is ontstaan. In dergelijke gevallen zie je vaak dat de vluchtende motorrijder zijn eigen rijkunsten zwaar overschat en toch nog gepakt word.
Op de terugweg kwam ik het politiebusje tegen met de onfortuinlijke motorrijder achterin, nog steeds geboeid. Er achter de anonieme wagen van de lokale politie en toen ik weer langs de plek des onheils kwam lag de motor er nog steeds, maar nu waren de collega's van de federale er bij gekomen, afdeling verkeer. Waarschijnlijk om vaststellingen te doen en een eventuele reconstructie. Nog een uurtje later vertrok de sleepwagen met de motor. In plaats van ze rechtop te zetten lag die dus gewoon op zijn zij op de sleepwagen, vond ik wel een beetje vreemd.
 
Scheelt hier in D dat je het pistool nog steeds met een klemmetje kunt vastzetten.
Kun je tijdens het tanken lekker je handen warm houden in de jaszakken :+

Kan in Nederland ook hoor.
Gewoon zo'n ding aan het veertje van je benzineklepje hangen:
borgpen_3711_1_G.jpg


Die steek je er dan in en het klemmetje werkt weer.
Bij sommige tankstations hangen ze er nog wel in (Giessenburg bijvoorbeeld).
 
Kan in Nederland ook hoor.
Gewoon zo'n ding aan het veertje van je benzineklepje hangen:
[afbeelding]

Die steek je er dan in en het klemmetje werkt weer.
Bij sommige tankstations hangen ze er nog wel in (Giessenburg bijvoorbeeld).

Ik zie ze in Nederland nooit meer. Een jaar of 10 geleden voor het laatst bij mijn destijds vaste tankadres. Eigenaar gaf destijds aan dat het in Nl niet meer mocht vanwege de veiligheid. Maar er zijn ongetwijfeld zat manieren om het pistool toch nog vast te zetten zonder hem vast te houden :P
 
Kan in Nederland ook hoor.
Gewoon zo'n ding aan het veertje van je benzineklepje hangen:
[afbeelding]

Die steek je er dan in en het klemmetje werkt weer.
Bij sommige tankstations hangen ze er nog wel in (Giessenburg bijvoorbeeld).


Hoe heet zo'n ding eigenlijk. Ben er een al een half jaar kwijt op m'n bok, maar kom nooit op de naam van dat ding.
 
Vanochtend reed ik in een geel-blauwe jas op een rode motor met LED verlichting aan door een rotonde. Een idioot van een zijweg zag me blijkbaar toch niet en naderde mij met een lage, maar constante snelheid. Ik kon niet zo veel aan doen. Eén auto voor me, -5 graden en ik op noppenbanden. Toen er 50 cm tussen mijn rechtervoet en zijn bumper was remde hij plotseling tot stilstand. Maakt niet uit dus of je felkleurige kleding aan hebt, verlichting aan of niet, zijn er toch blinde mensen met rijbewijzen op de weg. En dergelijke situatie had ik een paar dagen geleden ook maar dan met een fiets.
 
Vanochtend reed ik in een geel-blauwe jas op een rode motor met LED verlichting aan door een rotonde. Een idioot van een zijweg zag me blijkbaar toch niet en naderde mij met een lage, maar constante snelheid. Ik kon niet zo veel aan doen. Eén auto voor me, -5 graden en ik op noppenbanden. Toen er 50 cm tussen mijn rechtervoet en zijn bumper was remde hij plotseling tot stilstand. Maakt niet uit dus of je felkleurige kleding aan hebt, verlichting aan of niet, zijn er toch blinde mensen met rijbewijzen op de weg. En dergelijke situatie had ik een paar dagen geleden ook maar dan met een fiets.
Was het een hij of een zij?
 
Vanochtend reed ik in een geel-blauwe jas op een rode motor met LED verlichting aan door een rotonde. Een idioot van een zijweg zag me blijkbaar toch niet en naderde mij met een lage, maar constante snelheid. Ik kon niet zo veel aan doen. Eén auto voor me, -5 graden en ik op noppenbanden. Toen er 50 cm tussen mijn rechtervoet en zijn bumper was remde hij plotseling tot stilstand. Maakt niet uit dus of je felkleurige kleding aan hebt, verlichting aan of niet, zijn er toch blinde mensen met rijbewijzen op de weg. En dergelijke situatie had ik een paar dagen geleden ook maar dan met een fiets.

Was het een hij of een zij?

zo te lezen een hij :+
 
Vanochtend reed ik in een geel-blauwe jas op een rode motor met LED verlichting aan door een rotonde. Een idioot van een zijweg zag me blijkbaar toch niet en naderde mij met een lage, maar constante snelheid. Ik kon niet zo veel aan doen. Eén auto voor me, -5 graden en ik op noppenbanden. Toen er 50 cm tussen mijn rechtervoet en zijn bumper was remde hij plotseling tot stilstand. Maakt niet uit dus of je felkleurige kleding aan hebt, verlichting aan of niet, zijn er toch blinde mensen met rijbewijzen op de weg. En dergelijke situatie had ik een paar dagen geleden ook maar dan met een fiets.
Was hij ook doof of werkte je toeter niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan