BMW S1000XR

Virb camera bevestiging

IMG_2522c40e80cb74846e80.jpg

IMG_2521febf4513c68f763c.jpg

IMG_2516a428636f53a4843d.jpg

IMG_25209d7c495076cc8cc5.jpg
 
Waren de zwarte tie-raps op? :+

Ja Rob,
Het is ook even afwachten in hoeverre deze constructie de juiste is.
Ik heb onderin het blokje een stukje eruit gevijld om de tire wrap beter op zijn plek te houden en dit lijkt goed te gaan.
Als het helemaal goed is, dan komt er een mooi zwarte tire wrap op, geen paniek!

btw, rijd je nog steeds Kawasaki Versys 1000?
 
Laatst bewerkt:
Heb je nu het bagagerek met de Givi ring er weer afgehaald?

Klopt, ik heb 2 varianten voor de achterkant.
1. het originele bagagerek
2. de achterkant met alleen de handgrepen

Afhankelijk van de situatie, kan ik e.e.a. in 5 minuten vervangen, kwestie van 4 bouten los / vast draaien
 
Laatst bewerkt:
Mooi man! Veel plezier er mee.
Heb ik een toch een vraagje, nu zie ik weer ander merk koffers dan de bmw koffers.
Wat is er mis met de bmw koffers? Te klein, te duur, niet mooi.
Als dit al begint bij te duur, wat zegt dat al niet van de motor of het merk zelf....
 
Mooi man! Veel plezier er mee.
Heb ik een toch een vraagje, nu zie ik weer ander merk koffers dan de bmw koffers.
Wat is er mis met de bmw koffers? Te klein, te duur, niet mooi.
Als dit al begint bij te duur, wat zegt dat al niet van de motor of het merk zelf....


Vind deze koffers mooier bij de motor passen dan de originele. Mooie bijkomstigheid is ook nog eens dat de 1/3 vd prijs zijn. BMW en accesoires zijn duur (nieuwprijs deze motor met alle opties is bijna 26500,-) wat dat over het merk zegt mag je voor jezelf bepalen. Ik vind het gewoon een super machine.
 
Vind deze koffers mooier bij de motor passen dan de originele. Mooie bijkomstigheid is ook nog eens dat de 1/3 vd prijs zijn. BMW en accesoires zijn duur (nieuwprijs deze motor met alle opties is bijna 26500,-) wat dat over het merk zegt mag je voor jezelf bepalen. Ik vind het gewoon een super machine.

Ik heb voor dezelfde redenen ook gekozen voor de Shad variant.
De originele koffers zien er niet uit, zijn veel te duur voor de ruimte die beschikbaar is en Daarnaast wilde ik af van dat vreselijke "wasrekje" wat bmw onwaardig is.
Hoewel het originele kofferrek ook snel te demonteren/monteren is, blijft het estetisch geen mooie oplossing. De Shad 3P variant vind ik persoonlijk mooier bedacht en kan eigenlijk ook gewoon op de motor blijven, maar ik hou daar zelf niet zo van en koffers heb ik alleen nodig bij evenementen ed, waarbij er meer moet worden meegenomen.
Ja Kawasaki heeft wel een hele mooie intergratie bedacht voor de koffers, maar goed, als dat het enige minpuntje is van deze fantastische S1000XR, so be it!
 
Haha Charleyr, *D ik wilde de Kawasaki koffers echt niet vergelijken.
Was gewoon benieuwd waarom men ander koffers monteert. En ja je hebt gelijk wat betreft het "wasrekje". :Y
De montagebeugel van jouw koffers is daarentegen veel eleganter :}
Ziet er een beetje uit wat ik eerder bij enkele Fazers heb gezien. Je weet wel waar. :]
 
Haha Charleyr, *D ik wilde de Kawasaki koffers echt niet vergelijken.
Was gewoon benieuwd waarom men ander koffers monteert. En ja je hebt gelijk wat betreft het "wasrekje". :Y
De montagebeugel van jouw koffers is daarentegen veel eleganter :}
Ziet er een beetje uit wat ik eerder bij enkele Fazers heb gezien. Je weet wel waar. :]


Kom je as zaterdag nog naar Amersfoort?
 
ben niet zo'n bridgestone bandenfan, maar zou de nieuwe t31 band misschien toch wat zijn? wil een sportieve all-weather band die niet al na 5000km compleet versleten is.
 
ben niet zo'n bridgestone bandenfan, maar zou de nieuwe t31 band misschien toch wat zijn? wil een sportieve all-weather band die niet al na 5000km compleet versleten is.

een sportieve all-weather band vind ik persoonlijk een beetje raar aangezien de meeste sportieve banden niet echt vriendjes zijn met de regen.
Dan nog meer dan 5000km moeten meegaan, dan moet je het toch echt bij de toerbanden gaan zoeken vrees ik.
 
ben niet zo'n bridgestone bandenfan, maar zou de nieuwe t31 band misschien toch wat zijn? wil een sportieve all-weather band die niet al na 5000km compleet versleten is.

Ik heb een jaar met deze Bridgestone T-30 gereden en dat is niet goed bevallen.
De T staat voor tourband, dus ook voor de T-31.
Ik rijd op aandringen van andere S1000 XR rijders nu met de Metzeler Roadtec 01.
En dat is een wereld van verschil, want dit is dan officieel een tourband, maar er kan heel sportief mee gereden worden, op zowel droog als nat wegdek en je kan er ook een circuitdagje meepikken.
En dan nog heb je een lange levensduur van 6000 tot 9000 km.
Het karkas en loopvlak van deze band is soepel, waardoor je er dan heel goed mee kunt sturen, daardoor volgt hij ook het wegdek dan beter en slijt dan daardoor ook minder.
Het is de beste motorband waar ik ooit mee gereden hebt.
En hij is niet voor niets de testwinnaar.
Sommige vinden de nieuwe Continental Road Attack 3 beter, dan de Metzeler.
Maar het profiel van de Continental achterband is heel hoekig, waardoor je echt de bocht invalt en dat rijd niet zo fijn, met onze brede 190 mm achterband.
 
de t30 vind ik dus ook geen prettige band, vrij hard en onvoorspelbaar, duurt ook lang voordat deze warm wordt. Zit nu helaas onder mijn nieuwe motor en zijn nog niet afgereden.(maar denk dat ik dat ook niet ga doen.., voelt toch altijd beetje lullig om vrij nieuwe banden weg te doen)
Dunlop roadsmart III had ik onder mijn vorige, deze waren ook wel aardig. Blijft beetje compromis, maar als je in Noord Nederland woont dan heb je op een sportband nog voordat je bij een beetje slingerweggetjes bent al vierkante banden, vandaar dat ik toch een tourband zoek, maar dan wel met een beetje sportief rubber aan de rand.
Zat zelf ook aan de Metzeler te denken, of weer de Dunlop, maar las net een review over de t31..
 
Tja, omdat ik tot nu toe alleen maar gereden heb met de MPR versies en nog geen ervaring heb met de S1000XR, heb ik bij aflevering direct gekozen voor de MPR4 versie. (Van harten, vroeg mij bij aflevering welk merk/type band ik eronder wilde hebben).
Voor mij moet de band onder alle omstandigheden zijn werk kunnen doen en dan met nadruk voor de natte / droge omstandigheden.
We gaan het dit jaar meemaken, want je moet toch zelf ondervinden welk merk/type je het beste ligt!
 
Tja, omdat ik tot nu toe alleen maar gereden heb met de MPR versies en nog geen ervaring heb met de S1000XR, heb ik bij aflevering direct gekozen voor de MPR4 versie. (Van harten, vroeg mij bij aflevering welk merk/type band ik eronder wilde hebben).
Voor mij moet de band onder alle omstandigheden zijn werk kunnen doen en dan met nadruk voor de natte / droge omstandigheden.
We gaan het dit jaar meemaken, want je moet toch zelf ondervinden welk merk/type je het beste ligt!

MPR4 ook gehad op andere fiets, alleen ging voorband snel cuppen bij mij.
Banden blijven idd persoonlijk en is vaak ook een mentale kwestie. Een goede rijder moet het met alle banden kunnen doen😉
 
De T30 is er na de eerste regentour direct afgegaan destijds, bah,bah,bah.
Op droog wegdek overigens geen enkel probleem.
Nu de 2e set Roadtec 01.
Zolang er niets komt, dat nog beter is, blijven die.
 
Terug
Bovenaan Onderaan