Navigeren met de iPhone nog maar een keer

En de kaart van Google, Here of TomTom, of wellicht Open Street Map ?
Prijs ?

Zit er ook verkeers informatie/automatische omleiding bij en/of flitser meldingen ?

Mag hopen dat die App er ook voor Android is..
Je kan bij Rever gratis GPX kaarten uploaden. Vervolgens kun je in map editor nog de dingen e.d. wijzigen, zoals extra waypoints.

Automatische verkeersomleiding zit er niet bij, Flitser meldingen ook niet. Maar ik gebruik persoonlijk zelf gewoon Flitsmeister erbij. En kom ik er achter dat er een weg dicht is, vind ik zelf wel een andere route er heen.

Ik heb nu de MyRoute app met de bijbehorende navigatie app. Nog niet heel veel mee gedaan. Nog niet perfect, maar veelbelovend. En mét off line kaarten.
Ik heb zelf gewoon enorm moeite met MyRoute-app, puur vanwege de reguliere variant die ze al op de markt hadden. En combineer dat met manier van Youtube/Facebook-videos doen. Ik krijg er de kriebels van. Totaal niet iets wat mogelijk de app zelf beinvloed, maar goed. :9
 
Laatst bewerkt:
~Einschtein schreef op 24 september 2017 @ 02:10Ik heb zelf gewoon enorm moeite met MyRoute-app, puur vanwege de reguliere variant die ze al op de markt hadden. En combineer dat met manier van Youtube/Facebook-videos doen. Ik krijg er de kriebels van. Totaal niet iets wat mogelijk de app zelf beinvloed, maar goed. :9


Ja, heel veel mensen - ik ook - hadden verwacht daf navigatie onderdeel zou worden van de reguliere app. Moest ik me wel even over heen zetten. Ik zal die video’s eens bekijken, ben wel benieuwd waar je dan precies de kriebels van krijgt.
 
Ja, heel veel mensen - ik ook - hadden verwacht daf navigatie onderdeel zou worden van de reguliere app. Moest ik me wel even over heen zetten. Ik zal die video’s eens bekijken, ben wel benieuwd waar je dan precies de kriebels van krijgt.

Diegene die ik had gezien, waren in bizar slechte kwaliteit, niet (of slecht) gemonteerd en je ziet ook altijd de eigenaar in beeld. Niet mijn ding. :9
 
Ik heb hier een Apple telefoon met de Tomtom Go Mobile app erop. Nu wil ik via MyDrive een route erop knallen maar het lijkt er wel op de er helemaal niks gesynchroniseerd word.
De 2 apps zijn met dezelfde accounts verbonden. Volgens Tomtom zouden ze automatisch gesynchroniseerd moeten worden.

Heeft er iemand toevallig een soortgelijkig probleem gehad?
Maandag zoiezo even met Tomtom bellen als ze een keer op willen nemen daar.
 
Ik heb hier een Apple telefoon met de Tomtom Go Mobile app erop. Nu wil ik via MyDrive een route erop knallen maar het lijkt er wel op de er helemaal niks gesynchroniseerd word.
De 2 apps zijn met dezelfde accounts verbonden. Volgens Tomtom zouden ze automatisch gesynchroniseerd moeten worden.

Heeft er iemand toevallig een soortgelijkig probleem gehad?
Maandag zoiezo even met Tomtom bellen als ze een keer op willen nemen daar.


Ik zit hier met dezelfde vraag, ben benieuwd.

Overweging om OF de iPhone te gebruiken OF voor de TT 550 te gaan...
 
Tomtom heeft het nog steeds niet voor elkaar gekregen om de Go Mobile App op de iPhone te verbinden met Mydrive. Dit is dus nog niet mogelijk.. we wachten.....
 
Ik wist wel dat ze een jaar geleden ook dat probleem hadden.... maar dat ze het nog steeds niet opgelost hebben.. ONGELOOFELIJK wat een prutsers
 
Ik wist wel dat ze een jaar geleden ook dat probleem hadden.... maar dat ze het nog steeds niet opgelost hebben.. ONGELOOFELIJK wat een prutsers

Yep. En op de motorbeurs wel een heel verhaal over de nieuwe TomTom Rider 450 en de koppeling met de iPhone (Siri). Ik los het nu op met de MyRoute app en de bijbehorende navigatie app (hen lukt het kennelijk wel), maar het zijn wel extra kosten.
 
Laatst bewerkt:
Ik wist wel dat ze een jaar geleden ook dat probleem hadden.... maar dat ze het nog steeds niet opgelost hebben.. ONGELOOFELIJK wat een prutsers

Dit schijnt dus met Apple-policy te maken te hebben. TomTom en andere gps-fabrikanten krijgen het blijkbaar niet voor elkaar om het inladen van Gpx of andere bestanden veilig genoeg te krijgen (dus dat er geen mogelijkheid is om malware mee te installeren). Dat is de reden waarom het niet kan.

Overigens komt Myrouteapp op 1 mrt met een update die het wél zou moeten kunnen, dus als die geaccepteerd wordt door Apple staat de weg open voor andere aanbieders (zal wel reverse engineered worden).

Nog ff geduld dus!
 
Dit schijnt dus met Apple-policy te maken te hebben. TomTom en andere gps-fabrikanten krijgen het blijkbaar niet voor elkaar om het inladen van Gpx of andere bestanden veilig genoeg te krijgen (dus dat er geen mogelijkheid is om malware mee te installeren). Dat is de reden waarom het niet kan.

Overigens komt Myrouteapp op 1 mrt met een update die het wél zou moeten kunnen, dus als die geaccepteerd wordt door Apple staat de weg open voor andere aanbieders (zal wel reverse engineered worden).

Nog ff geduld dus!


Ik heb de proefversie van de MyRoute-app navigatie. Het gaat wel om een separate app: MyRoute-app Navigation
 
Ik ben gestopt met het gebruik van de MyRoute navigatie App.
Werkt ontzettend traag op mijn Samsung S4 mini telefoon.

Ook gebruikt hij ontzettend veel geheugen en resources.

(Heb nog wel een van de eerste versies.
Misschien dat het intussen al sneller geworden of geoptimaliseerd is?)
 
Dit schijnt dus met Apple-policy te maken te hebben. TomTom en andere gps-fabrikanten krijgen het blijkbaar niet voor elkaar om het inladen van Gpx of andere bestanden veilig genoeg te krijgen (dus dat er geen mogelijkheid is om malware mee te installeren). Dat is de reden waarom het niet kan.
De grootste B.S.
De Garmin Connect app heeft geen enkel probleem met het openen van GPX-bestanden op iPhone of iPad.
 
De grootste B.S.
De Garmin Connect app heeft geen enkel probleem met het openen van GPX-bestanden op iPhone of iPad.

Ik denk ook dat het geen probleem moet zijn. Wat mij irriteert is het gebrek aan communicatie vanuit TomTom. Op het support forum is Mikko hier verantwoordelijk voor. Hij doet enorm zijn best met melden dat dit op het verlanglijstje staat, maar dat hij er verder niks over kan zeggen. Dus geen info over waarom het zo lang duurt en wat het probleem is.
 
De grootste B.S.
De Garmin Connect app heeft geen enkel probleem met het openen van GPX-bestanden op iPhone of iPad.

Kun je hier wat meer over vertellen? Dus met de aanschaf van de Garmin app kun je gpx-routes navigeren op je iPhone, begrijp ik dat goed? Hoe werkt dit? Werkt dit ook nog met de nieuwste versies (ik lees namelijk op internet “her en der” dat Garmin dit uit de recentere versies heeft gesloopt)?
 
Garmin Connect is een app om sportactiviteiten te beheren, je kunt er niet mee navigeren. Het werkt ook alleen met sporttoestellen, motorrijders hebben er niets aan.
Het gaat trouwens om een recente toevoeging aan Connect, maar de techniek om bepaalde bestandstypes te koppelen aan een bepaalde app bestaat op zich al jaren.

Mijn opmerking was vooral bedoeld om aan te geven dat de iOS-techniek niet de beperkende factor is. Overigens zit TomTom helemaal niet vast aan een bepaald bestandsformaat, ze kunnen een eigen uitwisselingsmechaniek kiezen als ze werken met MyDrive. Die mogelijkheid bestaat al sinds de komst van de iPhone... (nou ja, bijna dan, op de allereerste iPhone kon je nog geen apps zetten)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn wel andere moeelijkheden. Via de MyRoute app en de bijbehorende navigatie app, maar ook Scenic is een mogelijkheid. Lees het begin van dit draadje er nog eems op na.
 
Ik werk al een tijdje met Sygic voor routes die ik omzet vanuit gpx via ITN converter (android). Voor bochtige routes heb je dan weer een andere app (Calimoto oud). Dat werkt eigenlijk prima. Ik denk dat dit hele topic aangeeft dat je optimaal gebruiksgemak pas hebt bij het aanschaffen van een dedicated Navi. Dat is denk ik ook de reden waarom TomTom etc geen goede app uitbrengen, c.q. goede apps afhouden.

Ik ben het trouwens met velen eens dat de MyRoute app waardeloos is. Via de laptop je route maken, en dan exporteren werkt wel (ik snap niet waarom je een route op je telefoon uit zou willen stippelen overigens, dat is gewoon niet makkelijk zonder muis).
 
Ik werk al een tijdje met Sygic voor routes die ik omzet vanuit gpx via ITN converter (android). Voor bochtige routes heb je dan weer een andere app (Calimoto oud). Dat werkt eigenlijk prima. Ik denk dat dit hele topic aangeeft dat je optimaal gebruiksgemak pas hebt bij het aanschaffen van een dedicated Navi. Dat is denk ik ook de reden waarom TomTom etc geen goede app uitbrengen, c.q. goede apps afhouden.

Ik ben het trouwens met velen eens dat de MyRoute app waardeloos is. Via de laptop je route maken, en dan exporteren werkt wel (ik snap niet waarom je een route op je telefoon uit zou willen stippelen overigens, dat is gewoon niet makkelijk zonder muis).


Een route in Sygic zetten werkt dus alleen voor android. Niet voor iOS en ook niet - weet ik uit ervaring - voor Windows Phone. De Myroute app moet nog wat bijgeschaafd worden, maar waardeloos wil ik het niet noemen. Ik kan een route maken op mijn iPad (gewoon in de browser) en opslaan. Ik hoef niks te importeren. Vervolgens kan ik die met de navigatie app ophalen. Het is doodsimpel.
 
Een route in Sygic zetten werkt dus alleen voor android. Niet voor iOS en ook niet - weet ik uit ervaring - voor Windows Phone. De Myroute app moet nog wat bijgeschaafd worden, maar waardeloos wil ik het niet noemen. Ik kan een route maken op mijn iPad (gewoon in de browser) en opslaan. Ik hoef niks te importeren. Vervolgens kan ik die met de navigatie app ophalen. Het is doodsimpel.

Kan je ook een route importeren in de MyRoute app?

Verder zeg je met de navigatie app ophalen. Daarmee bedoel je TomTom Go of een willekeurige navigatie app?
 
Kan je ook een route importeren in de MyRoute app?

Verder zeg je met de navigatie app ophalen. Daarmee bedoel je TomTom Go of een willekeurige navigatie app?

MyRoute heeft een app voor routes en en app voor navigatie. Eerst maak je een route of selecteer je een route met MyRoute-app, op de pc, je tablet of eventueel je telefoon. Die sla je op. Vervolgens kun je hem in de bijbehorende - en apart aan te schaffen - navigatie app (https://navigation.myrouteapp.com/nl/home) selecteren en gaan rijden. Dat is dus niet TomTom Go. Ik geloof dat er voor Sygic nog wel mogelijkheden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hm. En van welke kaarten maakt die navigatie app van myrouteapp gebruik? Werken gpx-bestanden gemaakt op TomTom én Garmin-kaarten gewoon? Hoe zit het met herberekenen als je verkeerd bent gereden?
Ik heb het even geprobeerd, maar zowel een gpx als een itn bestand zie ik wel in de navigatie-app, maar zodra ik wil rijden geeft hij aan 'kan niet worden berekend'... vervolgens kan ik er dus niks meer mee... oftewel veel beloftes maar het werkt gewoon niet.

Scenic en TomTom Go zijn volgens mij perfect als je via een leuke weg van A naar B wil rijden. Maar als je een route wilt volgen (een gpx-bestand dus, voor het gemak maar even) zijn de mogelijkheden op de iPhone zéér beperkt. Terwijl de hardware sneller, krachtiger en mooier is dan een dedicated navigatie-kastje... onbegrijpelijk voor mij, maar helaas waar.

Ik zoek nog steeds dé gouden tip... Zit ook te kijken naar Rever, maar dat ziet er ook niet heel eenvoudig uit, heeft volgens mij ook zijn beperkingen...
 
Laatst bewerkt:
Hm. En van welke kaarten maakt die navigatie app van myrouteapp gebruik? Werken gpx-bestanden gemaakt op TomTom én Garmin-kaarten gewoon? Hoe zit het met herberekenen als je verkeerd bent gereden?
Ik heb het even geprobeerd, maar zowel een gpx als een itn bestand zie ik wel in de navigatie-app, maar zodra ik wil rijden geeft hij aan 'kan niet worden berekend'... vervolgens kan ik er dus niks meer mee... oftewel veel beloftes maar het werkt gewoon niet.

Scenic en TomTom Go zijn volgens mij perfect als je via een leuke weg van A naar B wil rijden. Maar als je een route wilt volgen (een gpx-bestand dus, voor het gemak maar even) zijn de mogelijkheden op de iPhone zéér beperkt. Terwijl de hardware sneller, krachtiger en mooier is dan een dedicated navigatie-kastje... onbegrijpelijk voor mij, maar helaas waar.

Ik zoek nog steeds dé gouden tip... Zit ook te kijken naar Rever, maar dat ziet er ook niet heel eenvoudig uit, heeft volgens mij ook zijn beperkingen...


Volgens mij ben je niet erg geduldig... Ik weet wel dat je in de MyRoute app bijna alle formaten aan kan: GPX, ITN, TRF, TPF, KML, KMZ, OV2 of TAR.GZ. Voor de navigatie app moet je de HERE/Garmin kaarten gebruiken. GPX zou moeten werken, ITN zou ik sowieso mijden. Ik heb een paar jaar gezocht voor de goede oplossing voor de iPhone en voor mij is dit de gouden tip. Ik heb Scenic geprobeerd, maar dat vond ik niet erg gebruiksvriendelijk. Bovendien is de ondersteuning van MyRoute-app super. TomTom gebruik ik nog wel voor A naar B in de auto (samen met nog drie gezinsleden), maar de ondersteuning vind ik bagger. De aanschaf van een MyRoute Gold lifetime én de navigatie app voor drie jaar (totaal,ongeveer 100 euro) was nu even een kostenpost, maar op termijn ben ik goedkoper uit dan met TomTom of een dedicated navigatie systeem. Ach, en rij goedkope motoren. Dan kam dit er wel van af.
 
Er is net een update van de TomTom Go app voor de iPhone aangekondigd:"

We've just released a new v1.10 of the GO Mobile for iPhone and it's available for download in the Apple AppStore.

What’s New in v1.10

- Share arrival time: Tap on the estimated time of arrival to share it with your contacts using the messaging app of your choice.
- Avoid Part of your Route: In the Current Route menu, you can select a specific section of your route to avoid.
- Avoid a Roadblock: Select Avoid Blocked Road in the Current Route menu to find an alternative route or tap the current location symbol.
- MyDrive: Sync your favourite places so they are accessible across all of your TomTom navigation devices.
- Optimised for iPhone X.


Positief dat er weer wat gebeurt en de eerste keer dat een MyDrive optie wordt toegevoegd. Wel jammer dat het daarbij alleen nog maar om favorieten gaat en niet om routes, voor zover ik nu begrijp. Heb de update zelf nog niet binnen en zit zelf nog op 1.9.2. Release was vandaag.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan