Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Road 3 zou ik niet nemen, dat is de slechtste van alle Roads. Waarom per se een Road? Alle merken hebben nu banden die super zijn. Bijv RoadAttack 3, Roadtec 01 etc.
Niet per se een Road hoor, maar die stond underlined in Unruled z'n 2012 lijstje :P

Zou zelf denk ik de Road 5 uitproberen. gewoon een geinig ding om te zien en slecht zal ie echt niet zijn, hoewel er nog niet veel testen van zijn. De achterband is gewoon in 150/70 te krijgen, voor zul je voor 120/60 moeten gaan, maar dat geeft geen grote problemen.
Tegen de tijd dat ik er aan toe ben zullen er wellicht al wat meer testen van zijn. Achter ook een maatje breder ging wel ten koste van de rijeigenschappen toch? Wat moeilijker de bocht in kantelen doordat de band meer gebold staat o.i.d.?
 
Laatst bewerkt:
Niet per se een Road hoor, maar die stond underlined in Unruled z'n 2012 lijstje :P
In alle eerlijkheid, toen waren ze net uit en dat was een beetje een aanname omdat banden in de regel in ieder geval niet slechter worden. De PR3 was achteraf toch wel een beetje een miskleun met rare slijtage.
Tegen de tijd dat ik er aan toe ben zullen er wellicht al wat meer testen van zijn. Achter ook een maatje breder ging wel ten koste van de rijeigenschappen toch? Wat moeilijker de bocht in kantelen doordat de band meer gebold staat o.i.d.?
Dat is in ieder geval niet per se beter, verder valt er nooit zo veel over te zeggen. Dat voor dan ietsje breder is, is denk ik iets waar je je bij de 600 zo'n beetje bij neer moet leggen. Steeds meer banden zijn niet in 110/70 te krijgen.

Bij de RoadAttack 2 ja, bij de 3 is juist de slijtage veel beter, met name door meer dan 7mm profiel vanaf fabriek.
Je hebt gelijk, dat heb ik even gemist. De 3 doet dat alvast veel beter :) Wel jammer dat ze o.a. daarvoor hun unieke profiel hebben laten varen...
 
Laatst bewerkt:
In alle eerlijkheid, toen waren ze net uit en dat was een beetje een aanname omdat banden in de regel in ieder geval niet slechter worden. De PR3 was achteraf toch wel een beetje een miskleun met rare slijtage.
Nou dan toch tijd voor een update van het lijstje dus :Y
 
Ein-de-lijk heb ik weer wat tijd kunnen vinden om aan de Bandit te spenderen :Y
Het arme ding stond er al een paar weken zo bij:

full

De afgelopen tijd heb ik tussendoor de boutjes ontdaan van de oude schroefdraadborging, de velg schoongemaakt en nog wat dat soort kleine klusjes. Vanmorgen de nieuwe remschijven op de velgen gemonteerd, en vanmiddag het voorwiel er weer tussen gerold. Allemaal probleemloos verlopen, de zandzakken zijn weer van de buddy af en hij leunt weer vertrouwd op zijn voorwiel :t

full

Ja inderdaad, het voorwiel zit er dan wel weer tussen, nu missen er weer wat andere onderdelen. Nadat ik een paar weken terug het wiel eruit haalde, probeerde ik de zuigers van de remklauwen in te duwen. Dit ging echt voor geen (milli)meter. Na wat verdere inspectie zag ik dat de zuigers ook wel erg smerig waren. Nu liepen de remmen al wat aan zonder dat ik daar tijdens het rijden echt iets van merkte. Met de nieuwe schijven (die al gauw ruim een millimeter dikker zijn dan de oude) ben ik bang dat dit wel problemen op gaat leveren. Tijd voor een wat grondiger onderhoud aan de remklauwen dus!

full

En die liggen er klaar voor. Een hele revisiekit bestellen (á +/-50 euro per remklauw) leek me een beetje overdreven. Het enige wat ik echt nodig heb zijn de nieuwe stofkeringen en oliekeringen. Die heb ik dus voor $15,- op Ebay gevonden, wich is nice. Afgelopen week vielen ze in de brievenbus *O*

Mijn handen jeuken om ze uit elkaar te halen, maar morgen eerst naar de Motorbeurs!
 
Laatst bewerkt:
Nou we toch over banden bezig zijn heb ik een banden vraag.

Ik heb nu achter een 160 band en voor een 120 band zitten. Nu slijt mijn voorband wel wat harder omdat ik niet echt heel veel gas geef in een bocht of extreem hard optrek.

Nou heb ik een best ongelijk gesleten Pilot road 3 voorop. Zou ik gewoon en voorband kopen in de nog afwijkende maat of gelijk maar alles naar origineel zetten?
 
De glijpennen ook goed schoonmaken bedoel je? Of moet ik nog specifiek ergens op letten?
en eventueel heel licht schuren. Je blokken glijden hier overheen. Als niet glad gaan je blokken ook niet soepel naar binnen en weer terug.
 
Die achterop is ook en road 3 ook niet helemaal mooi gesleten maar nog wel erg veel profiel over.
Wat is er niet mooi gesleten aan als je nog "erg veel" profiel hebt? Dat rijmt niet echt, en zonder betere beschrijving is het gokken of het ding de moeite nog waard is :)
 
Waar ik het nu omlijnd heb is de band aan de binnenkant hoger. Hij slijt aan beide kanten dus op een onregelmatige manier
full
 
Ah, ja daar staan ze een beetje om bekend (heet cuppen). Nou ja als het je stoort kun je hem vervangen, gevaarlijk is het niet echt en wel wat zonde natuurlijk. Mocht je alleen voor verwisselen, dan zeker nog even bij Michelin blijven.
 
Gisteravond ben ik maar eens even bezig geweest met de eerste remklauw. De zuigers had ik voor het loshalen van de leidingen er al een stuk uitgepompt zodat ik deze wat makkelijker eruit kon halen. Ze waren ook echt niet met de blote handjes naar binnen te duwen, dus een opfrisbeurtje kan echt geen kwaad. Bij het verder uit elkaar halen van de klauw bleek dat de rubberen afdichting van de glijpen (zie afbeelding) een klein scheurtje had aan een rand. Ik had (nog) geen last van lekkage dus het zal niet heel erg zijn maar ik ga toch maar even kijken of ik deze ergens los kan bestellen.

full


De zuigers er uit gehaald door ze met een smal platbektangetje er voorzichtig met kleine draaibewegingen uit te trekken. Een stuk oude fiets-binnenband een paar keer opgevouwen er tussen om de zuigertjes niet te beschadigen. Helaas is dit door de laatste persoon die dit heeft gedaan iets minder voorzichtig gedaan, er zitten al wat beschadigingetjes/krasjes op B| . Niet heel heftig, ze zitten qua hoogte nog boven de grens waar de keerring ze zou kunnen raken. Ze zijn ook (nog) niet geroest dus een beetje polijsten zou moeten voldoen. Onderin één zuigerkamer(?), de rechtse op de foto, zat een beetje prut en ook onder en rondom de keer- en stofringen was het aardig smerig geworden.

full

full

De onderdeeltjes liggen nu dus gezellig te wachten op hun wasbeurtje. (Nee ik ga die stof- en keerringen niet poetsen :P , die worden vervangen)

full

Maar ze zullen even geduld moeten hebben, want ik ga eerst een lang weekend er van tussen. :W
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig :Y

Alles lekker schoonpoetsen (goed in de groeven van de klauwen krabben met een verbogen paperclipje oid, daar hoopt de boel zich op), invetten en weer in elkaar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan