TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

De grap is dat er ook zat gevallen zijn waarbij dit niet gebeurt. Dus ..... niet betrouwbaar.
Afwachten of de 550 dit oplost.
 
De grap is dat er ook zat gevallen zijn waarbij dit niet gebeurt.

Weet ik niet. Als ik uitga van de reacties die ik lees lijkt gebruikt van een app als bluecar de oplossing voor dit probleem. Ik moet althans de eerste nog horen die meldt dat dat niet zo is.

Voor de 550 lijkt het echter niet relevant meer te zijn.
 
Ik wel, want er wordt nog steeds over geklaagd. En van de vier hier in Wgn, zijn er twee waarbij de connectie soms lastig doet. En als je dan een andere app er naast moet zetten om .... Ook daar kan wat mis gaan en makkelijker wordt het er niet op. Hoe vaak hebben we het wel niet gehad over de procedure om te koppelen. Eerst dit, dan dat. O ja en als je een iPhone hebt, dan ..... ;)
Snap je?
Een van de twee heeft een Windows tel. Wat moet hij dan? Andere telefoon kopen? Geen bluecar app, wel problemen. Nioet altijd, maar vaak is het effe voor start: effe wachten jongens, effe opnieuw opstarten.
Ik hoop dat het met de 550 ok is. En dat ze het voor die anderen oplossen.

Maar ik ben zo blij dat ik overgestapt ben naar de MT5001 en daarnaast mijn Rugged Nomu S10.

PS: En laten we eerlijk wezen, je moet het maar net weten van bluecar. TomTom kent al haar gebruikers en zou ook een nieuwsbrief uit kunnen brengen naar de Rider eigenaren met een aanbeveling. Tricky wellicht, maar ik denk dat het meer goodwill oplevert dan afbreekt.
 
Laatst bewerkt:
Ter voorkoming van verwarring, en bevestiging van wat WayPoint hierboven aangeeft:

Ik heb hierover voor alle zekerheid gisteravond nog contact gehad met de productmanager van TomTom en hij bevestigt dat het bij de 550 niet nodig is de tethering in te schakelen, de toegang tot internet wordt via de mydrive app geregeld. Da's technisch eigenlijk een vrij forse ingreep, maar tegelijk ook zodanig technisch dat het in de 'specs' eigenlijk niet te communiceren is. Vermoedelijk zit daar de oorzaak van verwarring van de TT medewerker.

Ik ben MrM eens dat een SIM kaart in de 550 heel aantrekkelijk was geweest. Ik werk zelf met een Go5200 waar dat inderdaad in zit en da's redelijk ideaal. Echter: als eea met bovenstaande methode soepel werkt is dat overbodig en een meerprijs van 50 a 100 euro niet waard.

Daarnaast, het is hier al vaker aan de orde geweest:
Werk je met een 400/410/450 dan raad ik aan een extra appje te installeren waarmee de tethering automatisch ingeschakeld wordt. Ik werk zelf op android met 'blue car' en dat maakt het allemaal een stuk stabieler.
Ik heb dus net 2 weken geleden een 450 aangeschaft. Nu blijkt filemelding niet te werken zonder koppeling naar een Smartphone (en die heb ik niet en wil ik ook niet).
Maar begrijp ik nu goed dat dat met de 550 dus niet noodzakelijk is?
 
Maar begrijp ik nu goed dat dat met de 550 dus niet noodzakelijk is?

Jawel. Voor het binnenhalen van verkeersinfo is internetverbinding nodig en die loopt via de smartphone.

Verschil tussen de 4xx en de 550 is dat de bluetooth pairing anders verloopt. Dat is nodig om 'notifications' te ontvangen, maar zal ook de stabiliteit van de verbinding ten goede komen.
 
Gisteren op de motorbeurs even met de 550 gespeeld, en blijf lekker bij mijn 410. Wat ik namelijk de laatste tijd veel deed was een kronkelroute vanuit mijn TomTom maken. Dus op een zondag keek ik waar het lekker weer werd, en maakte op de TomTom een "spannende route" naar een betreffende plaats. Echter met de kronkelroute functie kan dit best wel een tijdje duren voor het berekend is. Op de 550 duurt dit ook nog erg lang, dus is voor mij de overstap niet echt waard.

Zit tevens nog met een issue met mijn headset. Heb een headset uit China, die ik gekoppeld heb met mijn TomTom. Echter als ik de headset gekoppeld heb met de TomTom kan ik niet meer de intercom functie gebruiken. Zijn er mensen die hier ook problemen mee hebben en weten hoe zit dit kunnen oplossen? Wat ik denk is dat de TomTom 2 kanalen gebruikt (Telefoon functie en geluid) en het hierdoor niet werkt? Heb al een keer alleen de geluid functie gekoppeld maar helaas loste dit het probleem niet op. Met de China navigatie die ik voor de TomTom had, werkte de navigatie + intercom functie probleemloos. Dus het zou wel gewoon moeten werken. Heb natuurlijk al op internet gezocht, maar kon er nog niks over vinden.
 
Op de beurs toch maar een tom tom rider 410 aangeschaft . Er zit een standaard RAMMount bij en ben nog even aan het stoeien met de locatie Street triple (R Model 2008) maar daar kom ik wel uit.
iemand tips voor het aansluiten van de elektra ? thanks
 
Ik heb dus net 2 weken geleden een 450 aangeschaft. Nu blijkt filemelding niet te werken zonder koppeling naar een Smartphone (en die heb ik niet en wil ik ook niet).
Maar begrijp ik nu goed dat dat met de 550 dus niet noodzakelijk is?

Frank de TomTom filemelding is echt top. Toch misschien een simpele smartphone aanschaffen want dan kan je ook de ANWB bellen als je Blackbird er mee ophoud. Staat hij trouwrns al in elkaar?
 
Op de beurs toch maar een tom tom rider 410 aangeschaft . Er zit een standaard RAMMount bij en ben nog even aan het stoeien met de locatie Street triple (R Model 2008) maar daar kom ik wel uit.
iemand tips voor het aansluiten van de elektra ? thanks

Meestal is het makkelijkste om stroom van je stadslicht af te tappen. Voordeel is dat het geschakeld is, dus zet je de motor uit krijgt de TomTom geen stroom waardoor hij de accu niet leeg kan trekken.
 
Meestal is het makkelijkste om stroom van je stadslicht af te tappen. Voordeel is dat het geschakeld is, dus zet je de motor uit krijgt de TomTom geen stroom waardoor hij de accu niet leeg kan trekken.
Als die Street Triple R canbus heeft, dan kun je dat beter niet doen. Accessoires koppelen op plaatsen waar het systeem niet op rekent zorgt voor allerlei storingen. Bij motoren met canbus moet je accessoires alleen aansluiten op een accessoire-aansluiting (indien aanwezig), of direct op de accu.

Als de motor geen canbus heeft is het stadslicht een prima plek (heb ik zelf ook voor dat doel gebruikt)
 
Als die Street Triple R canbus heeft, dan kun je dat beter niet doen. Accessoires koppelen op plaatsen waar het systeem niet op rekent zorgt voor allerlei storingen. Bij motoren met canbus moet je accessoires alleen aansluiten op een accessoire-aansluiting (indien aanwezig), of direct op de accu.

Als de motor geen canbus heeft is het stadslicht een prima plek (heb ik zelf ook voor dat doel gebruikt)

Klopt. Heb je gelijk in, als je een accessoires stekker hebt is het beter om die te gebruiken :)
 
Zonder 'in depth' kennis van Bluetooth heb je daar weinig aan; het is meer een opsomming van 'hear-say'.

Zo lees ik: "I'd give tomtom another chance. I've heard that now you need a tomtom app (mydrive?) on you phone instead of the default bluetooth tethering since this has been problematic on recent phones that seem to disable the tethering option at will. It might be so that you can chose to tether without this app as well."

Ik denk dat de schrijver daarvan refereert aan installatie van een app als 'Blue car' maar slechts de helft van het verhaal heeft gehoord.

Ben ook zelf geen BT techneut, maar heb me laten vertellen dat bij de Rider 4xx gebruik gemaakt wordt van Bluetooth PAN (personal area network) - daarvoor moet tethering ingeschakeld zijn. De Rider 550 werkt op een andere techniek en maakt via Mydrive gebruik van de 'bluetooth low energy' en directe seriële verbinding (SPP).
 
Ben aan het kijken voor een navi

zie alleen door al die tom toms de tom tom niet meer :P (bomen en bos)

Zie dat de 40/42 de budget versie van de 410 is.

Ben zelf niet van plan om naar Marokko te rijden dus zou west europa meer als voldoende moeten zijn? Tweederhandsprijs van tom toms ligt vaak tientjes werk onder de nieuw waarde? Dus dit lijkt me niet eens te lonen....


TomTom Rider 42 navigatie - MotorCorner.nl

kwam deze 42 tegen voor wat mij betreft een nette prijs? Ik ga uiteraard rustig de tom tom topcis doorbladeren maar kon misschien iemand mij al wat tips geven. Misschien beter wat euro's bijlappen en voor een ander model gaan?
 
de 42 heeft geen flitspaal herkenning en als je dat wel wilt kost dat 30 per jaar..... oke dat is wel behoorlijk tja... kut?
 
En de 40/42 heeft maar 8GB opslag met de huidige kaartversie (Europa) zit de 8 GB al bijna vol.
Je kan met de SD-kaartjes werken maar voldoende interne opslag geeft gewoon minder bij updaten. En wellicht ook minder problemen tijdens het rijden maar dat is gokken van mijn kant en deels gebaseerd op ervaringen van andere mensen met een Zumo en SD-kaart
 
Ben aan het kijken voor een navi

zie alleen door al die tom toms de tom tom niet meer :P (bomen en bos)

Zie dat de 40/42 de budget versie van de 410 is.

Ben zelf niet van plan om naar Marokko te rijden dus zou west europa meer als voldoende moeten zijn? Tweederhandsprijs van tom toms ligt vaak tientjes werk onder de nieuw waarde? Dus dit lijkt me niet eens te lonen....


TomTom Rider 42 navigatie - MotorCorner.nl

kwam deze 42 tegen voor wat mij betreft een nette prijs? Ik ga uiteraard rustig de tom tom topcis doorbladeren maar kon misschien iemand mij al wat tips geven. Misschien beter wat euro's bijlappen en voor een ander model gaan?

Voor dat bedrag zou ik iets bijleggen en voor de 450 gaan. Dan heb je lifetime kaarten, flitspalen en traffic. Dan krijg je er ook nog een bak met routes bij.

http://www.tenkateshop.com/tomtom-rider-450-motornavigatie-1ge0-002-20
 
Ik zou de 40/42 sowieso niet aanraden. De 450 is, mede door de aankondiging van de 550, fors in prijs gedaald.
Maar ook de Rider 410 is links en rechts nog leverbaar (en nóg goedkoper). Bij mij weliswaar met een dagje extra levertijd, maar hij is er nog.. TomTom Rider 410 — MrGPS
 
Voor 269 heb je de 410 en de goedkoopste 450 wat ik kan vinden kost 318. Tja is het die 50 euro waard?

550 kost 500
 
Terug
Bovenaan Onderaan