MFAR 3 -ook voor enduro's - 02-09-2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

GsxrEd

Die hard MF'er
25 apr 2017
400
64
Schijndel
Beste mensen,

Mijn oprechte excuses voor het openen van dit topic, wellicht had ik mezelf beter moeten laten informeren.

Ondanks het succes en de vele leuke reacties die ik gehad heb voor het organiseren van de Motor Forum Allroad Rit 2, heb ik besloten om van een deel 3 af te zien.

Het organiseren laat ik nu graag aan iemand anders over en ik hoop oprecht dat er een vervolg komt op de MFAR.
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig. :}

Count me in. :9~
Weet alleen nog niet welke fiets maar dat komt wel goed en anders mijn super. :]
 
Zet mij ook maar op de lijst, de suup begint nu steeds meer af te raken, dus dan moet ze maar eens gaan doen waar ze voor ontworpen is :)
 
Hmm, valt samen met Boucles de Theux.

Kun je me toch op de lijst zetten? Met een voorbehoud?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga alvast maar beginnen met mijn excuses, want waarschijnlijk ben ik veel te voorbarig geweest... :(

Vandaag heb ik even kort bij de koffie automaat gesproken met onze bedrijfsjurist. Beste man, ik ken hem al jaren en hij is feitelijk Moszkowicz de tweede...

Ik vertelde hem over mijn plannen mbt deze rit en bij hem sloegen gelijk alle bellen op het rood.

"heb jij wel een hele goede aansprakelijkheidsverzekering jongen?"
ja antwoordde ik.

"ook eentje die letselschade en ongevalschade aan derden en van derden dekt?"
uhm... nee...

"je kunt wel in je topic vermelden dat je jezelf nergens aansprakelijk voor houdt, maar je bent alsnog aansprakelijk ook als je niks 'organiseert'..." "je verstrekt een rit, hebt een topic geopend en roept mensen op om deel te nemen aan jouw tocht. Dus volgens de wet ben jij de 'aanstichter' dus juridisch aansprakelijk voor de mensen die je deel laat nemen aan jouw tocht."
En toen zei ik niks meer...

Punt is dus dat een verzekeraar ten alle tijden bij mij zal komen in geval van (letsel)schade ook als jullie bij wijze van spreken een afstandsverklaring tekenen :( Voor een verzekeraar > jurist is het nietszeggend blijkbaar.

Ook voorrijders kunnen het bokje zijn mocht er iets gebeuren in zijn/haar groepje. (is wel wat vergezocht maar is schijnbaar mogelijk)

Ik vertrouw onze jurist, ik ken hem al jaren dus twijfel niet aan zijn woorden... Dus ik ben bang dat ik dit topic moet sluiten, de vorige rit is goed verlopen zonder enige problemen (MFAR 2) maar feitelijk begaf ik mezelf toen op glad ijs, onbewust dat toen wel!

En een PFje kan ik mezelf niet permiteren helaas...

Mocht iemand juridisch kunnen onderbouwen dat onze jurist er totaal naast zit en er wel een mouw aan te passen is dan sta ik zeker open om de draad weer op te pikken maar tot die tijd luister ik graag naar die man.

Nogmaals excuus!!!
 
Ed, vaak ben je gewoon te bang. Ik zie het anders;

GsxrEd gaat een rondje rijden en als je zin hebt ga je hetzelfde rondje rijden. Ed gaat Zondag 2 september 2018 rijden en misschien wil hij zijn route wel delen, echter, je rijdt zelf, beslist zelf en bent zelf verantwoordelijk voor je doen en laten. Leuk als we met z'n allen vanaf 10.00 uur een bakkie kunnen doen.

Ed, ik haak aan, gezellig. :t
 
mocht het doorgaan dan

ik wil wel voorrijder zijn en heb daar genoeg ervaring mee.
Ook met het organiseren van ritten
Heb mezelf vaak verdiept in aansprakelijkheid en ja dat ben je.
Maar aansprakelijkheid voor commercieel en particulier verschilt

Wat altijd nodig is, is de deelnemers wijzen op het feit dat ze risico lopen
een verklaring laten ondertekenen ook.
Het spreekt een organisator niet automatisch vrij maar een rechter neemt
het mee en laat het zwaar mee wegen.

Een aansprakelijkheidsverzekering voor evenementen is een aanrader en niet duur

Aon Evenementenverzekering - Uw Evenement goed verzekerd

vul bijv een budget in van 500€ en de totale premie is 75€
kosten betaal je vooraf en iedere deelnmemer doneert jou vrijwillig 2€
ben jij uit de kosten

Je jurist heeft gelijk maar hij stelt het wel te zwart wit voor.
er is veel te vinden over deze materie

succes met de keuze die je hierin gaat maken


Helaas heb ik in deel 1 rit 1 hier online wat ruzie gekregen en hele lelijke
dingen naar mijn hoofd maar je bent vrij om me te pm-en
 
mocht het doorgaan dan

ik wil wel voorrijder zijn en heb daar genoeg ervaring mee.
Ook met het organiseren van ritten
Heb mezelf vaak verdiept in aansprakelijkheid en ja dat ben je.
Maar aansprakelijkheid voor commercieel en particulier verschilt

Wat altijd nodig is, is de deelnemers wijzen op het feit dat ze risico lopen
een verklaring laten ondertekenen ook.
Het spreekt een organisator niet automatisch vrij maar een rechter neemt
het mee en laat het zwaar mee wegen.

Een aansprakelijkheidsverzekering voor evenementen is een aanrader en niet duur

Aon Evenementenverzekering - Uw Evenement goed verzekerd

vul bijv een budget in van 500€ en de totale premie is 75€
kosten betaal je vooraf en iedere deelnmemer doneert jou vrijwillig 2€
ben jij uit de kosten

Je jurist heeft gelijk maar hij stelt het wel te zwart wit voor.
er is veel te vinden over deze materie

succes met de keuze die je hierin gaat maken


Helaas heb ik in deel 1 rit 1 hier online wat ruzie gekregen en hele lelijke
dingen naar mijn hoofd maar je bent vrij om me te pm-en

Met een verzekering van 500 ga je het niet redden. Je hebt het hier over letselschade. Een gebroken arm bijvoorbeeld kan zo een claim worden van 10 a 15K richting de verzekering.
 
JE hebt duidelijk niet goed gekeken in de link.
een budget is wat de organisator uitgeeft aan een evenement
het totaal verzekerd bedrag is 250.000€

idd niet genoeg bij blijvende invaliditeit , maar het is een voorbeeld


kijk ff naar mijn avatar *D
 
Laatst bewerkt:
Ed, vaak ben je gewoon te bang. Ik zie het anders;

GsxrEd gaat een rondje rijden en als je zin hebt ga je hetzelfde rondje rijden. Ed gaat Zondag 2 september 2018 rijden en misschien wil hij zijn route wel delen, echter, je rijdt zelf, beslist zelf en bent zelf verantwoordelijk voor je doen en laten. Leuk als we met z'n allen vanaf 10.00 uur een bakkie kunnen doen.

Ed, ik haak aan, gezellig. :t

Hihi Chris, je kan het mooi vertellen _O-

Maar ergens zit er een kern van waarheid in, ik schetste zo'n scenario ook voor onze jurist...
Puntje is dat ik een topic heb geopend met een "oproep" tot een rit met voorrijders (dus dan is er al weer sprake van een georganiseerde tocht, je kan moeilijk voorrijder zijn als je individueel rijdt :P )

Maar goed, wellicht ga ik rijden op zondag 2 september dus tja... :X

Ik wacht het wel eventjes af nog, tijd zat ;)
 
mocht het doorgaan dan

ik wil wel voorrijder zijn en heb daar genoeg ervaring mee.
Ook met het organiseren van ritten
Heb mezelf vaak verdiept in aansprakelijkheid en ja dat ben je.
Maar aansprakelijkheid voor commercieel en particulier verschilt

Wat altijd nodig is, is de deelnemers wijzen op het feit dat ze risico lopen
een verklaring laten ondertekenen ook.
Het spreekt een organisator niet automatisch vrij maar een rechter neemt
het mee en laat het zwaar mee wegen.

Een aansprakelijkheidsverzekering voor evenementen is een aanrader en niet duur

Aon Evenementenverzekering - Uw Evenement goed verzekerd

vul bijv een budget in van 500€ en de totale premie is 75€
kosten betaal je vooraf en iedere deelnmemer doneert jou vrijwillig 2€
ben jij uit de kosten

Je jurist heeft gelijk maar hij stelt het wel te zwart wit voor.
er is veel te vinden over deze materie

succes met de keuze die je hierin gaat maken


Helaas heb ik in deel 1 rit 1 hier online wat ruzie gekregen en hele lelijke
dingen naar mijn hoofd maar je bent vrij om me te pm-en

Dank je voor deze info!!! :t

Wel vervelend dat je met deel 1 ruzie hebt gekregen, want als iemand de leuke paadjes in Brabant kent dan zijn het jullie wel! :}

Ik heb op de site gekeken en het lijkt erop dat deze verzekering inderdaad de boel kan dekken.

Gebruiken jullie deze verzekering ook voor jullie ritten?
 
"je kunt wel in je topic vermelden dat je jezelf nergens aansprakelijk voor houdt, maar je bent alsnog aansprakelijk ook als je niks 'organiseert'..." "je verstrekt een rit, hebt een topic geopend en roept mensen op om deel te nemen aan jouw tocht. Dus volgens de wet ben jij de 'aanstichter' dus juridisch aansprakelijk voor de mensen die je deel laat nemen aan jouw tocht."
En toen zei ik niks meer...

Punt is dus dat een verzekeraar ten alle tijden bij mij zal komen in geval van (letsel)schade ook als jullie bij wijze van spreken een afstandsverklaring tekenen :( Voor een verzekeraar > jurist is het nietszeggend blijkbaar.

Dat is idd nietszeggend, als het erop aan komt.

Oorzaak ligt erin dat onderlinge civiele afspraken of zelfs contracten leuk zijn maar nooit boven de wettelijke regels kunnen staan.

Simpel gezegd: Jij stelt een contract op en wij tekenen dat.
Volgens het contract mag ik jouw pink eraf hakken.
Jij gaat met 1 pink minder aangifte doen van mishandeling en ik word veroordeeld.
Wettelijk is geregeld dat ik een ander geen pijn/letsel mag toebrengen, ook al vinden wij beiden van wel.

Probleem zoals waar jij nu tegenaan loopt kent M-F al jaren, zie de MF-MegaMeet. Niet voor niets dat er altijd wel gewaarschuwd word voor juist dit soort aansprakelijkheid.

Zoals dit topic nu opgesteld is zal het niet al te veel moeite kosten om jou idd als organisator aan te spreken.
Je bepaald waar en wanneer, locatie, route, houdt bij wie er meerijden en verdeeld ze in groepjes en bezorgd ze ook nog een voorrijder en allemaal terugvindbaar op het www.

Soort gelijk probleem Motor forum mega meeting mei 2018
 
Laatst bewerkt:
Zucht... Ben bang dat het een mission impossible gaat worden dus :(

Wel jammer, want deel 2 was best leuk en ik denk dat de meeste rijders van die tocht best wel een leuke dag hebben gehad.

Punt is dat ik dolgraag nog zoiets zou willen organiseren maar helaas... Het risico is mij te groot ondanks ik natuurlijk iedereen kan uitnodigen voor een BBQ bij mij thuis
 
En als er nu spontaan een aantal personen melden dat ze (ook) op 2 sept een rondje gaan rijden in het mooie Brabantse land..
dan zou dat bv vanaf dezelfde locatie kunnen zijn..
dan rijden er gewoon wat vrienden-groepjes min of meer dezelfde route..
niks georganiseerd..

what say thee ?
 
Het probleem zit vaak niet in de deelnemers.
die stellen degene die dit organiseert niet aansprakelijk.

Het zijn juistde bedrijfsjuristen en verzekerings maatschapijen
die dit doen als hun verzekerde/werknemer ineens 6 weken niet kan werken.
Als zij de orga aansprakelijk stellen hoeven ze niks uit te keren.
(mits bekrachtigd door de rechter)

Gewoon recht op je brommer blijven zitten er niet af vallen en dan
is er dus helemaal niks aan de hand.
Geen probleem dus
 
Laatst bewerkt:
Het staat je vrij een track die je zelf gereden hebt, in dit topic te publiceren. "Jongens, ik heb zo'n leuke rit gereden, o, o, wat heb ik het naar mijn zin gehad."
;)

En misschien zijn er dan wel anderen die die rit ook gaan rijden. Internet staat er vol mee. En verder je handen er van af trekken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan