Motor forum mega meeting mei 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even voor de goede orde, ik vraag niet naar de bekende weg. Ben serieus geïnteresseerd in een uitleg *waarom* het verboden / niet verstandig / onhandig zou zijn om ergens wat af te spreken.

Niet verstandig, tja, ik zie niet waarom niet. In principe gebeurt er niks spannends en is er geen enkele reden waarom niet, je bent immers gewoon gezellig met elkaar een kop koffie aan het drinken.

Verboden is het wanneer er sprake is van een evenement waarvoor een vergunningg verplicht is zonder dat er een vergunning voor is afgegeven. En wanneer er sprake is van zo'n evenement verschilt per gemeente en is vaak nog een grijs gebied. Voor 50 deelnemers zul je bijvoorbeeld geen vergunning aan hoeven te vragen, mits je niet de openbare weg belemmert, de openbare orde verstoort, enz. enz.

Maar wanneer er sprake is van 500 deelnemers is het een ander verhaal. En als het er maar 50 zijn, maar er kan redelijkerwijs worden aangenomen dat mensen hinder van je evenement hebben (bijvoorbeeld als het plaats vindt op de openbare weg), dan kan er wel weer sprake zijn van een evenement. Zo zijn 50 motorrijders dus weer een beetje een grijs gebied gevalletje, want het zijn niet veel deelnemers, maar ik kan mij voorstellen dat, zeker gezien het imago van motorrijders dat er helaas is, men zal stellen dat er wel degelijke sprake is van een evenement. En dan moet je vaak een vergunning aanvragen, of op z'n minst een melding doen.

En aangezien er toch plannen gemaakt worden (waar gaan we heen, wanneer, hoe laat) zullen er bepaalde mensen het voortouw nemen en die zullen dan, zeker in het geval van calamiteiten, aangewezen worden als "organisator".

Tenminste, zo zit het volgens mij. Maar het verschilt dus heel erg per gemeente en het is een groot grijs gebied.
 
Niet verstandig, tja, ik zie niet waarom niet. In principe gebeurt er niks spannends en is er geen enkele reden waarom niet, je bent immers gewoon gezellig met elkaar een kop koffie aan het drinken.

Verboden is het wanneer er sprake is van een evenement waarvoor een vergunningg verplicht is zonder dat er een vergunning voor is afgegeven. En wanneer er sprake is van zo'n evenement verschilt per gemeente en is vaak nog een grijs gebied. Voor 50 deelnemers zul je bijvoorbeeld geen vergunning aan hoeven te vragen, mits je niet de openbare weg belemmert, de openbare orde verstoort, enz. enz.

Maar wanneer er sprake is van 500 deelnemers is het een ander verhaal. En als het er maar 50 zijn, maar er kan redelijkerwijs worden aangenomen dat mensen hinder van je evenement hebben (bijvoorbeeld als het plaats vindt op de openbare weg), dan kan er wel weer sprake zijn van een evenement. Zo zijn 50 motorrijders dus weer een beetje een grijs gebied gevalletje, want het zijn niet veel deelnemers, maar ik kan mij voorstellen dat, zeker gezien het imago van motorrijders dat er helaas is, men zal stellen dat er wel degelijke sprake is van een evenement. En dan moet je vaak een vergunning aanvragen, of op z'n minst een melding doen.

En aangezien er toch plannen gemaakt worden (waar gaan we heen, wanneer, hoe laat) zullen er bepaalde mensen het voortouw nemen en die zullen dan, zeker in het geval van calamiteiten, aangewezen worden als "organisator".

Tenminste, zo zit het volgens mij. Maar het verschilt dus heel erg per gemeente en het is een groot grijs gebied.

Nee, zo zit het dus niet.

Het gaat niet om wel of geen vergunning, het gaat erom dat je als organisator aansprakelijk gesteld kunt worden als er iets misgaat. En een wheely van rijder X die eindigt in het lijf van Y kan bijzonder kostbaar uitpakken voor de organisator van het evenement, ook al was je niet eens aanwezig op dat moment.

En ik ken M-F. Nu gaan we allemaal weer bedenken dat er toch niemand iets organiseert, en daar kijken we schijnheilig bij en denken dat het dan wel goed zit.




OOoohhh...mensen laten tekenen dat zij jou niet aansprakelijk kunnen stellen !! Ideaal !! probleem opgelost.
Not.
Onderlinge civiele overeenkomsten kunnen nooit hoger staan dan wettelijke regelingen. En volgens de wet ben je al heeeel erg snel organisator, daar verkijken mensen zich schijnbaar behoorlijk op.


Maar goed, dit verhaal is al talloze malen op M-F behandeld, ik blijf niet bezig iedere keer nieuwe mensen op hetzelfde gevaar te wijzen. Zeker niet als er altijd wel weer zijn die denken dat het allemaal helemaal anders zit terwijl ze nog nooit bij een echte jurist hebben geïnformeerd :)

Actueel: GsxrEd in "MFAR 3 -ook voor enduro's - 02-09-2018"

Oke, dit is een rit en geen bijeenkomst maar dat maakt juridisch als er iets misgaat op het terrein niet veel verschil.
 
Laatst bewerkt:
De gemene blauwe man was mij net voor maar idd, ik loop tegen hetzelfde aan...

Ik heb vandaag met onze jurist gesproken en mij is het risico veels te groot om weer wat te organiseren...

Helaas maar waar :/
 
Laatst bewerkt:
En een wheely van rijder X die eindigt in het lijf van Y kan bijzonder kostbaar uitpakken voor de organisator van het evenement, ook al was je niet eens aanwezig op dat moment.

Allereerst, ik ben geen jurist, maar dat vraag ik mij toch zeer af. Wheelies op de openbare weg zijn verboden en de organisator is, volgens mij, niet aansprakelijk als een deelnemer iets doet wat verboden is en daarmee schade veroorzaakt. Dat zou belachelijk zijn.

Als jij een feest geeft en ik kom op dat feest met een baksteen en sla vervolgens iemand dood met die bewuste baksteen, dan ben jij daar toch ook niet aansprakelijk voor? Beetje overdreven natuurlijk, maar het komt wel op hetzelfde neer. Deelnemer zijn van een evenement verlost een persoon niet ineens van zijn wettelijke aansprakelijkheid.
 
Allereerst, ik ben geen jurist, maar dat vraag ik mij toch zeer af. Wheelies op de openbare weg zijn verboden en de organisator is, volgens mij, niet aansprakelijk als een deelnemer iets doet wat verboden is en daarmee schade veroorzaakt. Dat zou belachelijk zijn.

Als jij een feest geeft en ik kom op dat feest met een baksteen en sla vervolgens iemand dood met die bewuste baksteen, dan ben jij daar toch ook niet aansprakelijk voor? Beetje overdreven natuurlijk, maar het komt wel op hetzelfde neer. Deelnemer zijn van een evenement verlost een persoon niet ineens van zijn wettelijke aansprakelijkheid.

Dat jij het je afvraagt maakt het niet minder waar.

Wellicht moet je het eens aan een jurist vragen, zoals GsxrEd in "Motor forum mega meeting mei 2018" heeft gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Dat jij het je afvraagt maakt het niet minder waar.

OK, beetje een drogreden, maar jij beweert dus dat als ik op jouw feest kom en iemand dood sla met een baksteen, dat jij daar voor aansprakelijk bent?

Ik probeer niet vervelend te doen, ook al komt dat wellicht zo over (sorry daarvoor!), maar dit lijkt mij gewoon heel erg raar. Ik kan mij niet voorstellen dat een organisator verantwoordelijk is als een deelnemer de wet overtreedt :?
 
Volgens mij is het wel zo in te kleden dat er binnen een gemeenschap een idee vorm begint te krijgen, zonder duidelijk aanwijsbare initiatiefnemer.

Niet dat ik daar aan mee zou werken hoor.
O-)
 
Ik kan uit zeer betrouwbare bron (ik zelf) vertellen dat het allemaal niet zo simpel is.
Nu heb ik met Duits recht te maken, wat het een beetje anders maakt, maar in de basis komt het volgens mij op het zelfde neer.
Zodra het een geen besloten, op uitnodiging, feest/evenement op afgesloten eigen terrein is, dan ga je al nat.
 
Maar goed, dit verhaal is al talloze malen op M-F behandeld, ik blijf niet bezig iedere keer nieuwe mensen op hetzelfde gevaar te wijzen.

Bedankt dat je toch even de moeite hebt genomen. Ik heb de uitleg gelezen en neem het vanzelfsprekend voor waar aan, gezien het feit dat jij beroepsmatig weet waar je over spreekt.

Ik kan het echter met mijn "Zenuwlijer" kop niet allemaal bevatten. Het eerste dat door mijn hoofd spookt is:

"Heh?"
"Ik leef gvd toch in Nederland, niet in Noord Korea?"
 
Ik heb zojuist weer met mijn collega de jurist gesproken en hem de "ideeen" van sommige op het MF laten lezen.

Komt er op neer dat je al heel erg snel door de wet wordt gezien als 'organisator'.

Dit klinkt heel erg billijk toch:
Ed, vaak ben je gewoon te bang. Ik zie het anders;

GsxrEd gaat een rondje rijden en als je zin hebt ga je hetzelfde rondje rijden. Ed gaat Zondag 2 september 2018 rijden en misschien wil hij zijn route wel delen, echter, je rijdt zelf, beslist zelf en bent zelf verantwoordelijk voor je doen en laten. Leuk als we met z'n allen vanaf 10.00 uur een bakkie kunnen doen.

Ed, ik haak aan, gezellig. :t

Helaas... maar zelfs zo ben je al een 'organisator' aangezien er een datum en tijd bij vermeld staat en aangezien dit op een openbaar forum (dus en publiek) wordt vermeld, het al gezien wordt als oproep tot een evenement. Jep, ondanks dat het staat omschreven als een vriendschappelijke en in besloten kring geschreven uitnodiging.

Het 'probleem' zit hem in het openbare forum, de wet ziet tegenwoordig iets al heel snel als een georganiseerde event en dit heeft mede te maken met bijvoorbeeld het monstertruck ongeluk in Haaksbergen, het hoogwerker (diende als uitkijkpost) ongeval tijdens de oldtimer bijeenkomst in Oosterwolde maar misschien wel de meest bekende:
http://www.stevendejong.nl/journalistiek/aansprakelijkheid-love-parade-welhaast-uitgemaakte-zaak/

Als en ik schrijf ALS er iets misgaat tijdens een 'event' dan zal er ten alle tijden een zondebok nodig zijn (even wat zwart/wit omschreven zo) die de klappen opvangt...

Mijn collega haalde nog een voorbeeldje aan: die vrouw die MC Donalds aanklaagde omdat ZIJ ZELF koffie knoeide en brandwonden opliep. Wij hier in Nederland zouden zeggen: lomp van mij, ik weet dat koffie heet kan zijn dus dan had ik maar beter op moeten letten.... Maar in Amerika zou je de Mc Donalds aan kunnen klagen en ja wel, die mevrouw heeft de rechtzaak gewonnen en de MC Donalds $2.9.000.0000,00 armer...

Nu zal jij als deelnemer mij als 'organisator' niet zo snel aanklagen mocht tijdens de rit er iets met je gebeuren. Er is nog iets zoals 'fatsoen' en jouw 'vrijwillige keuze' aan deelname van het event.

Punt is dus echt, dat in geval van letselschade, jij mij misschien niet aanklaag, maar jouw verzekering mij mogelijk wel....

Mijn bedrijfsjurist zou iig wel de organisator van het 'event' opsporen en aanklagen in het geval dat ik bijvoorbeeld maanden uit de roulatie lig vanwege een blessure en de verzekering niks zou uitkeren omdat het een event betreft die niet op de legale weg georganiseerd is. Simpelweg omdat ik een hele dure kracht voor mijn werkgever ben en ik betaald wordt van het geld wat ik (samen met mijn collega's) naar binnenhark als commercieel medewerker. Feitelijk zijn wij het bestaansrecht van ons bedrijf en eigenlijk onmisbaar.

Feitelijk zou ik voor de tocht die ik wilde uitstippelen, bij iedere gemeente die wij zouden doorkruizen een vergunning/melding moeten aanvragen, een groepsaansprakelijkheidsverzekering moeten afsluiten en dan eigenlijk ook nog iets op papier moeten zetten, wat juridisch klopt en die dan iedereen zou moeten laten tekenen bij aanvang van de rit...

Voor mij is het hobbymatig en dat moet wel zo blijven, maar als ik zulk soort toestanden allemaal moet regelen dan houdt het voor mij op. Het is en blijft een hobby.

Het punt is dat Nederland (Duitsland is idd al een stapje verder waarschijnlijk vanwege de Love Parade) steeds meer op de VS gaat lijken en persoonlijke schadeclaims makkelijker worden gemaakt, maar ook makkelijker worden toegewezen in de rechtzaal.

En nee, je leeft niet in Noord Korea je leeft in Nederland maar ook Nederland veranderd... 25 mei verdwijnt onze Wbp dus tja... niks blijft meer geheim, dus een 'organistor' van een event, meeting, rondrit is dan al snel aangewezen of dit nu via Whatsapp, Facebook of een forum gaat. De enige mogelijkheid is dan misschien nog de ouderwetse brievenpost maar goed...

In ieder geval regel ik nu niets meer, het wordt mij te ingewikkeld en eigenlijk veel te gevaarlijk...

Wel jammer (en dat is zachtjes uitgedrukt) want ook ik hou van een gezellige dag met gelijkgestemden... Hetzelfde als de MFMM, die had ik graag nog een keertje meegemaakt maar ik ben bang dat ik de oude herinneringen aan die meeting moet gaan koesteren.
 
die vrouw die MC Donalds aanklaagde omdat ZIJ ZELF koffie knoeide en brandwonden opliep. Wij hier in Nederland zouden zeggen: lomp van mij, ik weet dat koffie heet kan zijn dus dan had ik maar beter op moeten letten.... Maar in Amerika zou je de Mc Donalds aan kunnen klagen en ja wel, die mevrouw heeft de rechtzaak gewonnen en de MC Donalds $2.9.000.0000,00 armer...

Ik wil niet meer op deze wereld leven. Man man man dat is toch belachelijk...

Dat je tegenwoordig niet meer gezellig met elkaar een stukje kunt rijden... Da's toch belachelijk?
 
Maar als iedereen gewoon normaal doet, moet je toch overal kunnen gaan en staan waar je wilt op de openbare weg en/of een parkeerplaats?

Het zou bijvoorbeeld makkelijk kunnen bij de IKEA in Hengelo. Daar stikt het bijvoorbeeld op de zaterdag van de automobilisten. Er is al eens een oprit van de A1 afgesloten vanwege alle drukte. Die mensen hebben toch ook geen vergunning aangevraagd?

Even voor de goede orde, ik vraag niet naar de bekende weg. Ben serieus geïnteresseerd in een uitleg *waarom* het verboden / niet verstandig / onhandig zou zijn om ergens wat af te spreken.

Over IKEA gesproken, de IKEA in Haarlem is ook regelmatig verzamelpunt voor motor toertochtjes. Maar is er dan een bepaalde hoeveelheid deelnemers waarbij het wel/niet meer mag etc?

Ook puur uit interesse inderdaad :)
 
Laatst bewerkt:
Word het vergunningen verhaal niet een beetje uit zijn verband getrokken?:

"De groep wilde vervolgens bij het GelreDome samenkomen maar was ook daar niet welkom. 'Daar is een vergunning voor nodig en die wilden ze niet aanvragen', zegt een woordvoerder van de gemeente.".

Dat je zonder vergunning niet bij het Gelredome mag samenscholen kan ik nog enigszins begrijpen, maar in het verleden is toch ook zonder vergunning, met goedkeuring van de Mac (topomzet :)) een meeting georganiseerd? Blijkbaar vorig jaar dus niet welkom?
 
Duidelijke uitleg.

Maar dit zou dan eigenlijk ook opgaan voor iedere toertocht die wordt gedaan?

Dus stel dat ik met een collega ofzo zou gaan toeren EN ik heb de route uitgezet etc. Dan ben ik de organisator en dus verantwoordelijk? Of is het dan niet zo omdat het erg besloten is?
 
Maar als iedereen gewoon normaal doet, moet je toch overal kunnen gaan en staan waar je wilt op de openbare weg en/of een parkeerplaats?

Het zou bijvoorbeeld makkelijk kunnen bij de IKEA in Hengelo. Daar stikt het bijvoorbeeld op de zaterdag van de automobilisten. Er is al eens een oprit van de A1 afgesloten vanwege alle drukte. Die mensen hebben toch ook geen vergunning aangevraagd?

Even voor de goede orde, ik vraag niet naar de bekende weg. Ben serieus geïnteresseerd in een uitleg *waarom* het verboden / niet verstandig / onhandig zou zijn om ergens wat af te spreken.
Nou, en dat is dus een van de problemen, zij het niet het grootste probleem. Er zijn er dus een aantal kneuzen bij die zich dus niet kunnen gedragen, moeten ff laten zien hoe stoer ze wel zijn en gaan dan stunten op plekken waar het niet verstandig is om te doen. Eerst stonden er een paar motoragenten op hun gemakkie langs de weg motoren te kijken en na verloop van meetings stonden er telkens meer agenten en moest er steeds meer “gehandhaafd” worden.
Die hebben het denk ik dus wel voor de grootste groep “normale” motorrijders verziekt.
Zo erg zelfs dat je aan het einde van de “afgesloten” weg (waar iedereen achter de slagboom geparkeerd stond), niet eens groepsfoto’s mocht maken omdat met dacht dat er dan wel gestunt zou worden. Nee, het is steeds leuker geworden om naar de MF-MM te gaan... :/
 
Laatst bewerkt:
Kleuterschool praktijken dus. Jammer. Ik ga binnenkort kort maar eens naar Gildehaus, daar schijnt op de zondagochtend een standaard motor treffen te zijn.
 
Drie jaar geleden kwam ik er ook op de harde manier achter.
Tot twee keer toe had ik de ambulance bij mij (op eigen terrein) op bezoek. En daar zat ook een verblijf in het ziekenhuis aan vast.
Ondanks de vervelende vragen die er gesteld werden van uit de gemeente, ziekenhuis, en ambulance vervoer,liep het mede door het feit dat het een Nederlandse bezoeker betrof, met een sisser af.
Was het een landgenoot geweest, dan had het er heel anders uitgezien.

----> Drie dagen later een pakket papier van de krankkenkasse.
Meneer heeft geen arbeidsinkomen meer, kosten ziekenhuis, ambulance, enzovoort.....
Wat was dit voor feest, wie is aansprakelijk, wie waren erbij, is er een vergunning afgeven......vraag, vraag, vraag....


Ter gelijkertijd, raakt een tienermeisje wat bij mij te gast is, zoek. Spoorloos!!
Een zoekactie met buurtbewoners en gasten heeft geen succes.
Uren later kwam pas het verlossende telefoontje, en was ik wel even klaar met alles.
In de week er na heb ik heel wat denkwerk verricht en heb de nodige instanties bezocht.

Tegenwoordig stuur ik iedereen een persoonlijke uitnodiging. Wat niet wil zeggen dat ik dan voor alles gedekt ben, maar de gemarkeerde gedeelten in de onderstaande tekst nemen voor een groot deel mijn aansprakelijkheid weg.




Uitnodiging.

Bedankt voor het mailtje waaruit blijkt dat jij/jullie geïnteresseerd zijn in het Fehn Wochenende.
Ik wil jou/jullie dan ook graag uitnodigen voor dit weekend.
En omdat het een weekend zonder winstoogmerk is, maar wij ook niet voor de kosten willen opdraaien, vragen wij een kleine bijdrage van €65.- P.P.
I.V.M. de bestellingen van de catering dient de betaling voor 28 juli 2018 te zijn voldaan op onderstaand rekening nummer.

Postbanknr. **************

Ten name van ***************

Onder de vermelding van nicknaam/namen.

Regels :
Dat wij op het terrein de normaal geldende gedragsregels hanteren lijkt mij duidelijk. Toch wil ik er een aantal extra benadrukken.

Sterke drank wordt er in principe tijdens dit weekend niet geschonken en is op het gehele terrein verboden.
Wie dit wel wil drinken, kan dit van tevoren bestellen tegen meerprijs, of zijn eigen fles aan de bar afgeven. Van waar men dan daar, uit zijn eigen fles, een drankje kan bestellen.
Wij behouden ons het recht voor om in geval van alcohol misbruik de uitgifte van alcohol te staken.
Mensen zonder “mijn persoonlijke” uitnodiging worden niet meer toegelaten op het terrein. Het terrein is der halve ook met hekken afgesloten. (voorkant parkeerterrein en achterkant feestterrein/overgang camping.)
Dit is nodig om een "besloten" party te kunnen handhaven.
Het is dus ook niet toegestaan om buiten deze hekken alcohol te drinken.
Op vrijdagavond sluit de bar om maximaal 1:30 uur.
En op zaterdagavond sluit de bar om maximaal 3:30 uur.
En bij onvoldoende animo mogelijk eerder.
Dicht betekend dan ook dicht, want het is niet toegestaan om zelf verder te schenken.
Deelname aan dit weekend is geheel op eigen risico, door deel te nemen aan dit weekend ga je akkoord met dit risico !

Belangrijk :
Noteer thuis mijn telefoonnummer voor de achterblijvers thuis. (kan ook handig in de eigen telefoon zijn) ***************
Ingeval van calamiteiten ben ik het gehele weekend bereikbaar onder dit nummer.
En het zou ook fijn zijn als jullie zelf een calamiteiten nummer opgeven voor het geval dat het er echt op aan komt.
Voor vragen of contact buiten dit weekend om, gaarne de normale kantooruren aanhouden.
Rest mij nog om jou/jullie een plezierig 9e Fehn Wochenende toe te wensen.
Vrolijke groet,
******************
 
Laatst bewerkt:
Maar dit zou dan eigenlijk ook opgaan voor iedere toertocht die wordt gedaan?

Dus stel dat ik met een collega ofzo zou gaan toeren EN ik heb de route uitgezet etc. Dan ben ik de organisator en dus verantwoordelijk? Of is het dan niet zo omdat het erg besloten is?

Een paar jaar geleden zat ik in het bestuur van de Viragoclub.
Ik maakte toerritten, uitzetten, uitwerken, narijden en meestal ook nog voorrijden.
Tot men over aansprakelijkheid begon, de voorrijder zou aansprakelijk zijn voor alles wat de "volgers" deden en zeker als daar letsel of schade door zou ontstaan.
Gelijk mee gekapt.
 
Maar hoe zit dat dan als ik bv. via hier een topic open om een mederijder te zoeken? Dan ben ik dus verantwoordelijk voor de ander?
 
OK, beetje een drogreden, maar jij beweert dus dat als ik op jouw feest kom en iemand dood sla met een baksteen, dat jij daar voor aansprakelijk bent?

Ik probeer niet vervelend te doen, ook al komt dat wellicht zo over (sorry daarvoor!), maar dit lijkt mij gewoon heel erg raar. Ik kan mij niet voorstellen dat een organisator verantwoordelijk is als een deelnemer de wet overtreedt :?

Nee.

Verantwoordelijk is erg verschillend van financieel aansprakelijk.

Je bent niet vervelend, je hebt je alleen niet ingelezen in de materie en ik kan me heeel erg goed voorstellen dat je het dan vreemd vind allemaal, vond ik ook de eerste keer dat ik ervan hoorde.




Bedankt dat je toch even de moeite hebt genomen. Ik heb de uitleg gelezen en neem het vanzelfsprekend voor waar aan, gezien het feit dat jij beroepsmatig weet waar je over spreekt.

Ik kan het echter met mijn "Zenuwlijer" kop niet allemaal bevatten. Het eerste dat door mijn hoofd spookt is:

"Heh?"
"Ik leef gvd toch in Nederland, niet in Noord Korea?"

Als je maar onthoudt dat ik alleen maar een NL uitleggever ben en geen afgezant van Noord Korea :P
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig stuur ik iedereen een persoonlijke uitnodiging. Wat niet wil zeggen dat ik dan voor alles gedekt ben, maar de gemarkeerde gedeelten in de onderstaande tekst nemen voor een groot deel mijn aansprakelijkheid weg.

Pas je op dat je je niet te veilig voelt dankzij die brief die je opstelt.

OOoohhh...mensen laten tekenen dat zij jou niet aansprakelijk kunnen stellen !! Ideaal !! probleem opgelost.
Not.
Onderlinge civiele overeenkomsten kunnen nooit hoger staan dan wettelijke regelingen. En volgens de wet ben je al heeeel erg snel organisator, daar verkijken mensen zich schijnbaar behoorlijk op.

Oke, dit is een rit en geen bijeenkomst maar dat maakt juridisch als er iets misgaat op het terrein niet veel verschil.





Nou, en dat is dus een van de problemen, zij het niet het grootste probleem. Er zijn er dus een aantal kneuzen bij die zich dus niet kunnen gedragen, moeten ff laten zien hoe stoer ze wel zijn en gaan dan stunten op plekken waar het niet verstandig is om te doen. Eerst stonden er een paar motoragenten op hun gemakkie langs de weg motoren te kijken en na verloop van meetings stonden er telkens meer agenten en moest er steeds meer “gehandhaafd” worden.
Die hebben het denk ik dus wel voor de grootste groep “normale” motorrijders verziekt.
Zo erg zelfs dat je aan het einde van de “afgesloten” weg (waar iedereen achter de slagboom geparkeerd stond), niet eens groepsfoto’s mocht maken omdat met dacht dat er dan wel gestunt zou worden. Nee, het is steeds leuker geworden om naar de MF-MM te gaan... :/

Die kneuzen zijn zelfs niet het enige probleem. (wel het grootste natuurlijk )

Nogmaals, wat al eerder in dit topic werd gezegd: Het is niet dat de bezoekers onder elkaar in de problemen gaan komen.
Problemen komen als er iemand is die met letselschade bij de verzekering terecht komt, ziekenhuis betaal je niet uit eigen zak tenslotte. Maar die verzekering houdt er ook niet van geld uit te geven.

Die verzekering zal de veroorzaker / organisatie aansprakelijk stellen om het door hun betaalde geld terug te krijgen.
Als het dan om een gecompliceerde beenbreuk gaat kost dat een fortuin en gaan ze daar zo ver in dat je de toestanden krijgt waar hier nu over gesproken word.




Maar hoe zit dat dan als ik bv. via hier een topic open om een mederijder te zoeken? Dan ben ik dus verantwoordelijk voor de ander?

Ligt er aan hoe je eea regelt.

Vind je via een topic een motorrijder uit de buurt en spreekt via PM ergens af op een bepaalde tijd en dan zie je verder wel wat er gaat gebeuren... geen probleem. Ook niet als je van te voren weet dat je een stukje gaat rijden.

Spreek je in het topic over een jouw bekende route die je wil gaan rijden met vertrek vanaf een bepaald punt op bepaald tijdstip en je nodigt mensen uit mee te rijden zodat jij ze die mooie route kan laten zien en ook die mooie pauzeplekjes.... dan voel je al aan dat het anders klinkt, toch ?



Ik vind t ook stom, ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.
Maar geld, verzekeringen en advocaten zijn een slechte combinatie in deze.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan het georganiseerd worden van buiten de territoriale wateren, net als die piratenzenders vroeger. 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan