Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Had het vorige week al gehoord ja
Beetje veel mijn mening :/

In vergelijk met de andere Europese naked bikes niet maar ik vind het sowieso een bak geld voor motorfiets. Daarom heb ik zelf nog nooit een motorfiets nieuw gekocht :N

Maar ik vind het wel de sexiest Speed ever. En eigenlijk ook the best looking naked bike op de markt. :}
1 ding wat ik nog steeds jammer vind is het vermogen, dat had voor mij hoger moeten liggen. 150pk is voor een supernaked toch echt aan de lage kant in deze tijd. -O-
 
Mensen, ik heb thuis nog een triumph dop liggen voor in de achteras van de speed met t logo erop. De andere kant is verloren gegaan dus t gaat alleen om t doppie met logo erop. Iemand interesse? Gratis op te halen of indien te versturen dan tegen verzendkosten?

Anders gaat ie de kliko in of veranker ik em in de schuurdeur ofzo :P
 
Mensen, ik heb thuis nog een triumph dop liggen voor in de achteras van de speed met t logo erop. De andere kant is verloren gegaan dus t gaat alleen om t doppie met logo erop. Iemand interesse? Gratis op te halen of indien te versturen dan tegen verzendkosten?

Anders gaat ie de kliko in of veranker ik em in de schuurdeur ofzo :P

Graag! Ik stuur je een pm.
 
In vergelijk met de andere Europese naked bikes niet maar ik vind het sowieso een bak geld voor motorfiets. Daarom heb ik zelf nog nooit een motorfiets nieuw gekocht :N

Maar ik vind het wel de sexiest Speed ever. En eigenlijk ook the best looking naked bike op de markt. :}
1 ding wat ik nog steeds jammer vind is het vermogen, dat had voor mij hoger moeten liggen. 150pk is voor een supernaked toch echt aan de lage kant in deze tijd. -O-


Begrijp dat nooit, waarom zoveel vermogen in een naked? Om een hoge topsnelheid te kunnen halen? Om met 250 over een mooie dijk te knallen?

Volgens mij hoort het bij een naked te gaan om driveability. Over een mooie dijk gooien en smijten met een gangetje van 70, op rechte stukken wheelyen .. daarna de bike recht voor het teras parkeren en met een 0,0% biertje genieten van de omgeving en de bike, hooligan style :] :P
 
Volgens mij hoort het bij een naked te gaan om driveability.

Daarna de bike recht voor het teras parkeren en met een 0,0% biertje genieten van de omgeving en de bike

...of van een fijn frietje-met... :Y
...of een eitje...


i-9r4xTn4-XL.jpg



i-BSGBmFg-XL.jpg



i-Kv4tXRs-XL.jpg



i-69t77Gb-XL.jpg



i-9n2mHXB-XL.jpg
 
In vergelijk met de andere Europese naked bikes niet maar ik vind het sowieso een bak geld voor motorfiets. Daarom heb ik zelf nog nooit een motorfiets nieuw gekocht :N

Maar ik vind het wel de sexiest Speed ever. En eigenlijk ook the best looking naked bike op de markt. :}
1 ding wat ik nog steeds jammer vind is het vermogen, dat had voor mij hoger moeten liggen. 150pk is voor een supernaked toch echt aan de lage kant in deze tijd. -O-

De cijfers van de Speed lijken (op papier!) altijd wat achter te lopen. Echter als je de concurrentie er op straat naast zet dan verdwijnt de theorie als sneeuw voor de zon.
Het is de manier waarop het vermogen vrijkomt *O*
Als je naar topsnelheid kijkt dan legt de Triple het af bij o.a. de Tuono V4 en de 1290, als je naar het totaalplaatje kijkt dan zijn het gewoon goede concurrenten van elkaar.

Ik zie bij veel motoren een prachtige koppel curve. Mijn triple heeft daarentegen een koppelplateau, vanaf 2500rpm 100nm+. Er zijn maar weinig motoren (sportieve naked bikes) die dat evenaren ;)
 
Begrijp dat nooit, waarom zoveel vermogen in een naked? Om een hoge topsnelheid te kunnen halen? Om met 250 over een mooie dijk te knallen?

Volgens mij hoort het bij een naked te gaan om driveability. Over een mooie dijk gooien en smijten met een gangetje van 70, op rechte stukken wheelyen .. daarna de bike recht voor het teras parkeren en met een 0,0% biertje genieten van de omgeving en de bike, hooligan style :] :P

Helemaal mee eens.
Beter bruikbaar vermogen en een lekker koppel, dan piek-pk's.

Als ik na ga hoe bullig de Suzuki Bandit 1200 was..............wat een heerlijk blok, zo smeuïg.
Wheely's met de ogen dicht..........en da's niet vanwege de angst. ;)
Alleen dat frame was van rubber........met rotondes was de voorkant al de rotonde aan het verlaten, terwijl de achterkant nog de rotonde op wilde sturen.

Zelfs met mijn R1200gs wil ik wel een paar pk inleveren, als ik ook maar wat kg's kwijt raak.
Want die laatste blijf je voelen.

Dat sprak mij zo aan in de Speed..........heerlijk vermogen (geen top, maar prima), goed sturen, niet te zwaar, redelijke remmen en een uiterlijk om te zoenen.
Eigenlijk alles wat je in een fun-bike zoekt.
En met dit pakket kon je elke rit ook bijna je rijbewijs inleveren........daar heb ik geen 180pk voor nodig.
 
Ondanks dat het buiten zo koud is dat de sneeuwballen in de zon gaan liggen, ben ik mijzelf en de motor toch alweer aan het klaarmaken voor het komende seizoen. Dus binnenkort de standaard oliewissel voor het seizoen.
Nu lust mijn 1050 uit 2005 wel een slokje olie. Dit heeft misschien met de 130.000km op de klok te maken maar het zal ook te maken hebben met het feit dat ik haar nogal mishandel.

Ik wil dit jaar eens andere olie proberen, namelijk de 300V van Motul. Dit is een volsyntheet olie en ik hoor van mensen dat dit spul niet voor alle motoren geschikt is.

Heeft iemand van hier ervaring met vol synthetische olie en dan met name de 300V? Bij voorkeur voor Triples tot 2007 (of 2010?), geen idee of de modellen daarna nog dezelfde koppeling hebben.

Ik hoor graag jullie ervaringen :)
 
Ondanks dat het buiten zo koud is dat de sneeuwballen in de zon gaan liggen, ben ik mijzelf en de motor toch alweer aan het klaarmaken voor het komende seizoen. Dus binnenkort de standaard oliewissel voor het seizoen.
Nu lust mijn 1050 uit 2005 wel een slokje olie. Dit heeft misschien met de 130.000km op de klok te maken maar het zal ook te maken hebben met het feit dat ik haar nogal mishandel.

Ik wil dit jaar eens andere olie proberen, namelijk de 300V van Motul. Dit is een volsyntheet olie en ik hoor van mensen dat dit spul niet voor alle motoren geschikt is.

Heeft iemand van hier ervaring met vol synthetische olie en dan met name de 300V? Bij voorkeur voor Triples tot 2007 (of 2010?), geen idee of de modellen daarna nog dezelfde koppeling hebben.

Ik hoor graag jullie ervaringen :)

Heb het een tijdje in mijn Daytona 955i uit 2006 gebruikt omdat die ook een aardige slok lustte. Geen problemen gehad, deed alleen niets met de klachten. Was alleen beetje duur met bijvullen dus zit er weer half synthetische Motul 5100 15W50 in.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat het buiten zo koud is dat de sneeuwballen in de zon gaan liggen, ben ik mijzelf en de motor toch alweer aan het klaarmaken voor het komende seizoen. Dus binnenkort de standaard oliewissel voor het seizoen.
Nu lust mijn 1050 uit 2005 wel een slokje olie. Dit heeft misschien met de 130.000km op de klok te maken maar het zal ook te maken hebben met het feit dat ik haar nogal mishandel.

Ik wil dit jaar eens andere olie proberen, namelijk de 300V van Motul. Dit is een volsyntheet olie en ik hoor van mensen dat dit spul niet voor alle motoren geschikt is.

Heeft iemand van hier ervaring met vol synthetische olie en dan met name de 300V? Bij voorkeur voor Triples tot 2007 (of 2010?), geen idee of de modellen daarna nog dezelfde koppeling hebben.

Ik hoor graag jullie ervaringen :)
2 jaar terug ben ik overgestapt op Mobil1 Racing 4T in m'n Speed '08 en dat vond ik echt top. Versnellingsbak werd er ook direct veel soepeler van :)

https://www.motoroel100.de/epages/62593035.mobile/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62593035/Products/"Motoröl+Mobil+Racing+4T+15W-50+4X1L"&Locale=de_DE
 
Ondanks dat het buiten zo koud is dat de sneeuwballen in de zon gaan liggen, ben ik mijzelf en de motor toch alweer aan het klaarmaken voor het komende seizoen. Dus binnenkort de standaard oliewissel voor het seizoen.
Nu lust mijn 1050 uit 2005 wel een slokje olie. Dit heeft misschien met de 130.000km op de klok te maken maar het zal ook te maken hebben met het feit dat ik haar nogal mishandel.

Ik wil dit jaar eens andere olie proberen, namelijk de 300V van Motul. Dit is een volsyntheet olie en ik hoor van mensen dat dit spul niet voor alle motoren geschikt is.

Heeft iemand van hier ervaring met vol synthetische olie en dan met name de 300V? Bij voorkeur voor Triples tot 2007 (of 2010?), geen idee of de modellen daarna nog dezelfde koppeling hebben.

Ik hoor graag jullie ervaringen :)

Olie qualiteit vind ik niet zo belangrijk. Hoe de olie eruit ziet na 10.000 km wel! Vooral met mijn crossmotor geexperimenteerd. Doel met dat ding is iedere 10 draai uren/ Is wel eens 20 geworden met als resultaat duidelijk dunnere en donkerder olie. Hierbij geen verschil tussen full synth of semi.

regelmatig verversen is belangrijker dan de kwaliteit van (gerenomeerde) olien. Dan ga ik toch voor de porte met niks kiezen.

Over mishandeling en olie verbruik. Bij en gezond oliewissel regime maakt het niet uit hoe hard je de motor gebruikt. Hard gebruiken is beter dan met een zijden handschoenen aan rijden. Dan gaan de zuigerringen vast zitten, de cilinder verglaast met fors olie verbruik tot gevolg.
Ik zeg niet dat je volgas weg moet met koude motor of chronisch in de rev limiter moet rijden, maar stevig rond rossen is alleen maar goed.

Mijn motor doet alleen maar korte stukjes, ala supermoto. Heeft mij al 100.000km meegemaakt. Soms moet er iets olie bij per 10.000 km. Iets als van 250 - 500 ml.

Geef gas en uw motor dankt u :t
 
Olie qualiteit vind ik niet zo belangrijk. Hoe de olie eruit ziet na 10.000 km wel! Vooral met mijn crossmotor geexperimenteerd. Doel met dat ding is iedere 10 draai uren/ Is wel eens 20 geworden met als resultaat duidelijk dunnere en donkerder olie. Hierbij geen verschil tussen full synth of semi.

regelmatig verversen is belangrijker dan de kwaliteit van (gerenomeerde) olien. Dan ga ik toch voor de porte met niks kiezen.

Over mishandeling en olie verbruik. Bij en gezond oliewissel regime maakt het niet uit hoe hard je de motor gebruikt. Hard gebruiken is beter dan met een zijden handschoenen aan rijden. Dan gaan de zuigerringen vast zitten, de cilinder verglaast met fors olie verbruik tot gevolg.
Ik zeg niet dat je volgas weg moet met koude motor of chronisch in de rev limiter moet rijden, maar stevig rond rossen is alleen maar goed.

Mijn motor doet alleen maar korte stukjes, ala supermoto. Heeft mij al 100.000km meegemaakt. Soms moet er iets olie bij per 10.000 km. Iets als van 250 - 500 ml.

Geef gas en uw motor dankt u :t
Bij geen van mijn motoren ooit een druppel olie hoeven bijvullen...

Maar om nu te zeggen dat ik veel aan het gas hang als ene malle, nope... Rij wel aardig wat kms per jaar. Misschien komt het daardoor?
 
Olie qualiteit vind ik niet zo belangrijk. Hoe de olie eruit ziet na 10.000 km wel! Vooral met mijn crossmotor geexperimenteerd. Doel met dat ding is iedere 10 draai uren/ Is wel eens 20 geworden met als resultaat duidelijk dunnere en donkerder olie. Hierbij geen verschil tussen full synth of semi.

regelmatig verversen is belangrijker dan de kwaliteit van (gerenomeerde) olien. Dan ga ik toch voor de porte met niks kiezen.

Over mishandeling en olie verbruik. Bij en gezond oliewissel regime maakt het niet uit hoe hard je de motor gebruikt. Hard gebruiken is beter dan met een zijden handschoenen aan rijden. Dan gaan de zuigerringen vast zitten, de cilinder verglaast met fors olie verbruik tot gevolg.
Ik zeg niet dat je volgas weg moet met koude motor of chronisch in de rev limiter moet rijden, maar stevig rond rossen is alleen maar goed.

Mijn motor doet alleen maar korte stukjes, ala supermoto. Heeft mij al 100.000km meegemaakt. Soms moet er iets olie bij per 10.000 km. Iets als van 250 - 500 ml.

Geef gas en uw motor dankt u :t

Die revlimiter komt toch vaak eerder dan ik verwacht :+
Ik rijd de Triple toch wel met enige regelmaat flat out door alle versnellingen en ik vermoed dat het olieverbruik daar wel mee te maken heeft.

Afgelopen jaar zag ik in eens het olielampje knipperen tijdens een wheelie, dus toen rustig naar een motorzaakje in de buurt gereden. Een litertje castrol gehaald, gepeild, nog geen peil, nog een litertje gehaald en die ging er ook voor drie kwart in :X

Ik rijd nu dus half syntheet en hoor van een paar kenners dat de Motul 300V dat olie 'probleem' mogelijk oplost. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen met volsyntheet.

Ps. Het voordeel van olie verbruik is dat je nooit met oude olie rijdt ;)
 
Als je 1,75 Liter olie moest bijvullen, hoeveel kilometer had je dan niet meer je oliepeil gecheckt? :o

Ik controleerde dat elke paar weken, afhankelijk van hoeveel ik reed en hoefde er bijna nooit iets bij te doen. Vooral niet nadat ik die Mobil1 erin had gegooid. Wat er daarvoor in zat weet ik niet.

Mobil1 Racing 4T wordt overigens ook door Triumph voorgeschreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan