BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Gisteren geweest.
Lekker bakkie gedronken bij BMW

3448t2b.jpg


Vroeger........ooit tijdens een vip bezoek bij de superbike kon men bij de BMW tent het logo op de cappo maken. Deze koffiemaker loste, na mijn verhaal, het zo op.
 
Laatst bewerkt:
Ook gisteren geweest met zoon. Kon ik op de stand van BMW de R1200RS weer eens aanschouwen in de door mij gekozen kleur. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar m'n motor is nog niet in NL ondanks de info uit de BMW computer: PW 05/2018 en LW 07/2018. (Tenzij ze mijn exemplaar op de beurs hebben gezet, wat ik niet mag hopen.)

Aan de andere kant, het is wat mij betreft een beetje te "zout" op de weg dus ik heb nog wel even. :)
 
Ook gisteren geweest met zoon. Kon ik op de stand van BMW de R1200RS weer eens aanschouwen in de door mij gekozen kleur. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar m'n motor is nog niet in NL ondanks de info uit de BMW computer: PW 05/2018 en LW 07/2018. (Tenzij ze mijn exemplaar op de beurs hebben gezet, wat ik niet mag hopen.)

Aan de andere kant, het is wat mij betreft een beetje te "zout" op de weg dus ik heb nog wel even. :)
Zag 'm ook staan ja, wel een heel sjieke kleur in het eggie. Heb je het VIN van de beursfiets genoteerd/gefotografeerd? Dan kun je bij levering ff checken of 't jouw fiets was....
 
Beste RS, liefhebbers, ik meld me bij deze aan dat ik dit topic ga volgen. Heb vanmiddag een R1200RS opgehaald die mij R1100S gaat vervangen. Een mooie fiets in wit/blauw.
Mooie aanvulling naast mijn klassieke R100RS... zal tzt nog wel even een foto schieten en plaatsen.
 
Beste RS, liefhebbers, ik meld me bij deze aan dat ik dit topic ga volgen. Heb vanmiddag een R1200RS opgehaald die mij R1100S gaat vervangen. Een mooie fiets in wit/blauw.
Mooie aanvulling naast mijn klassieke R100RS... zal tzt nog wel even een foto schieten en plaatsen.
Beste Rob, van harte welkom! (ook met een R100RS was je al welkom.... , trouwens; iedereen is welkom...)
Noteer meteen 24 maart in je agenda voor een gezellige informele toerrit in midden NL om het seizoen af te trappen....
 
En in plaats van naar de beurs te gaan heb ik vandaag een mooie rit in Brabant en Limburg gereden.Prachtig helder en zonnig weer.
 
Welkom Rob, ik heb ook een vier en een tweeklepper. Is jouw R100Rs een tweeshocker met 40 mm CV of een mono shocker met 60 pk?
 
Welkom Rob, ik heb ook een vier en een tweedklepper. Is jouw R100Rs een tweeshocker met 40 mm CV of een mono shocker met 60 pk?
Mijn R100RS, heeft twee schokbrekers. ondertussen voorzien van een ander nokkenas, 40mm Mikunis, een open uitlaat systeem, twin spark en nog veel meer..... heb er al 2 edities van de biker classis mee gereden, echt leuk...


full
 
Geweldig Rob...ik heb ook twinspark, rondom Wilbers vering, en bij wijze van proef voor een Conti road attack Classic Racing band.
Vreselijk leuk om met zo'n ding hard te gaan.
Ik heb de monoshock met 32 mm CV en 60 pk maar het karakter is erg soepel en ik aarzel om bvb een Siebenrock kit te installeren. Wel zal ik mogelijk de koppen laten flowen en mogelijk net als jij andere carburateurs of zelfs injectie te monteren.
 
Zag 'm ook staan ja, wel een heel sjieke kleur in het eggie. Heb je het VIN van de beursfiets genoteerd/gefotografeerd? Dan kun je bij levering ff checken of 't jouw fiets was....

Nee, dat is ook niet nodig. Ik heb voldoende vertrouwen in mijn dealer dat het helemaal goed komt. De vraag is alleen wanneer...


En welkom Bor_S
 
Laatst bewerkt:
Geweldig Rob...ik heb ook twinspark, rondom Wilbers vering, en bij wijze van proef voor een Conti road attack Classic Racing band.
Vreselijk leuk om met zo'n ding hard te gaan.
Ik heb de monoshock met 32 mm CV en 60 pk maar het karakter is erg soepel en ik aarzel om bvb een Siebenrock kit te installeren. Wel zal ik mogelijk de koppen laten flowen en mogelijk net als jij andere carburateurs of zelfs injectie te monteren.
Leuk dit soort projecten. Injectie, klink goed, heb ik nog niet van gehoord.
Siebenroch, heb je het dan over een hoge compressie kit? Dan offer je denk ik idd wel een stukje soepelheid op. Maar hoeveel is de vraag. Ik heb gereden met de Bings en daarna met de Mikuni's, dat is denk ik het grootste verschil.
Heb er ook een Siebenrock kit in zitten, maar voor dit model is er geen hogecompressie kit leverbaar. Maar de motor heeft al 90.000 gereden, en was (vond ik) toe aan nieuwe zuigers, en ik heb nu dan ook Nikacyl cilinders.
De foto is van vorig jaar, heb deze winter de voorkant aangepakt, zit nu een vork in van een K-serie, samen met 4 zuigerklauwen en een iets grotere diameter remschijven. De achter schokbrekers had ik al vervangen door betere.
Als banden gebruik ik de BT-45, als die warm is doen die het erg goed.

Nog even on topic 8-) , ik had op mijn vorige motor een tanktas op zo een ring op de rand van de tankdop, echter mijn oude tas past niet meer, weet iemand van jullie of deze tas past ?
https://sw-motech.com/en/products/luggage/tank+bags/EVO+tank+bag/4052572042748.htm
bc_trs_00_104_20002_3_xl.jpg
 
Even een plaatje, weet dat de motor op zich wel bekend is maar toch.
full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, de fabrikant van de tas zegt idd dat hij past. MAAR.. ;) ik heb de GPS-steun van BMW erop, deze steekt een behoorlijk deel aan de voorkant over de tank.
Heb in overleg met Bikersbuyit , de tas besteld. Mocht hij niet passen kan ik hem retour sturen. Zal van de week als hij binnen is een foto maken en plaatsen.
 
Hallo Bor_S. Gefeliciteerd met de aankoop! Vraagje: toevallig bij Van Harten gekocht? Dan zou het mijn vorige RS kunnen zijn... Vorig jaar ingeruild op een hagelnieuwe 2017...
 
Hallo Bor_S. Gefeliciteerd met de aankoop! Vraagje: toevallig bij Van Harten gekocht? Dan zou het mijn vorige RS kunnen zijn... Vorig jaar ingeruild op een hagelnieuwe 2017...
Nee, niet bij van Harten, Bij Harry Meijer in Lijnden, was een demo van hun, de motor is van september 2017, toen ik zaterdag weg reed nog geen 1000km op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk weer een beetje voorjaars-achtige temperaturen. Komend weekend de route voor de 24e maart maar eens voorrijden. Ik heb een rondje Amersfoort in elkaar geklust. Ongeveer 121 km en 5 uur onderweg. Waarvan dan wel een uur lunchpauze in Soest en 20 min 'shoppen' bij van Harten in Amersfoort. Die tussenstop kunnen we natuurlijk ook gewoon skippen, als niemand daar behoefte aan heeft... het 'rondje Amersfoort' ziet er ongeveer zo uit:

full


Verzamelen 10:00 McDonalds Amersfoort Noord
Vertrekken 10:30
Lunch ca. 13:00 Soest
Tussenstop 15:00 van Harten
Eindbestemming 16:00 Leusden

Wie gaat er mee?
 
Laatst bewerkt:
Re: wie gaat er mee?


- Thijs
- Mark (1200RT)
- Roelof (zonder Janny bij T<15 grd.C....)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan