Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is weer goed te merken dat het seizoen er weer aan komt. Overal lees je berichten over recent aangeschafte motoren.
Veel plezier met de NC. Ziet er goed uit. Vind het altijd positief om te lezen dat andere mensen de DCT ook weten te waarderen.
 
Bij mijn 2015 XD schakelt 'ie in "D" naar een hogere versnelling bij iedere 10 km/u verhoging, dus zo gauw de "60" in beeld verschijnt, gaat 'ie naar 6. Hoogst irritant want hierdoor is het een slome fiets, waar ik niet aan wil wennen behalve als ik al 350 km op de tank heb zitten...
In "S" doet 'ie het bijna altijd zoals ik dat zou doen (wanneer de weg weinig spanning biedt), vanaf 76 km/u naar z'n 5 en vanaf 103 naar z'n 6.

Blijkbaar wijzigt het schakelprogramma lichtjes per bouwjaar.

Klopt wat jij zegt Mr. Elke 10 km schakeld ie op in de dct versie. In de 'd'stand.
Ik vind het wel relax rijden. Lekker cruisen. :t
 
Hallo weer een tijdje geleden dat ik hier was, maar van het weekend m`n nieuwe (gebruikte) motor thuis mogen ontavangen. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen met de tourritjes. Ook is het een DCT uit voering. Heb er uiteraard wel op proef gereden maar was daar naar de eerste meters al super enthousiast over. Nu wachten dat de kou over is, tis mij te koud om op een motor te zitten.........
Heb alleen ff een foto uit de garage, zal nog wel even een mooiere maken.

[afbeelding]

Welkom , mooie fiets ook. Zeker de kleur rood.
Heb een S model zwart maar had misschien ook wel een rode gewild.
Veel veilige km's gewenst.
 
Ik heb zo'n gevoel dat die rear huggers de NC er sportiever laten uitzien :)
Makes me wanna buy one too :+

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop Roccade en Marretje :]
 
Je kunt het originele release setje met knop bestellen, werkt het zoals het hoord en een goede verlichte knop onder je teller.

Dat ben ik niet van plan, ik wil gewoon m'n eigen kabelboom gaan gebruiken met een schakelaar op het stuur. Heb e.v.t. ook al gekeken naar zo'n piggy back zekering om netjes de relays te schakelen.
Wist helemaal niet dat ze bestonden, maar zag het toevallig in een ander topic.

add_a_circuit_standard_blade_1.jpg
 
Ehm... wellicht de aansluiting waar het sub-harnas anders aan gesloten word?
Die connector zit er gewoon op... En heeft een plek in je fuse-box...
Denk wel dat je een relais zou moeten regelen die daar dan in past...
En anders je reguliere verlichting is geschakeld......
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al 'n tijdje in het bezit van een NC750S. Nu vroeg ik mij af of jullie toevallig nog wat tips hebben tegen de wind, ikzelf ben 1.91 en heb al het puig tourscherm + opzetruit er op gezet. Maar ik merk dat hij toch nog (te) veel wind naar mijn helm toe stuurt. En zeker als ik 2 uur per dag (ww) er op zit begint ook dat soms te vervelen.
 
Ik ben al 'n tijdje in het bezit van een NC750S. Nu vroeg ik mij af of jullie toevallig nog wat tips hebben tegen de wind, ikzelf ben 1.91 en heb al het puig tourscherm + opzetruit er op gezet. Maar ik merk dat hij toch nog (te) veel wind naar mijn helm toe stuurt. En zeker als ik 2 uur per dag (ww) er op zit begint ook dat soms te vervelen.

Is het ruitje niet te hoog, dat kan ook en vaak ligt het niet aan alleen het ruitje maar ook aan de type helm die je hebt.
Probeer het eens met een laag ruitje.
 
Ik ben al 'n tijdje in het bezit van een NC750S. Nu vroeg ik mij af of jullie toevallig nog wat tips hebben tegen de wind, ikzelf ben 1.91 en heb al het puig tourscherm + opzetruit er op gezet. Maar ik merk dat hij toch nog (te) veel wind naar mijn helm toe stuurt. En zeker als ik 2 uur per dag (ww) er op zit begint ook dat soms te vervelen.


Ben bang dat je het hiermee moet doen. Heb zelf ook een S met Puig scherm en op z schermpie Maar had net wat hoger gemoeten. En ik meet 1.85 mtr.
Wil je echt uit de wind zitten zal je een nog hogere moeten nemen als die er is maar dat is echt geen gezicht.
Vind het goeg zo. Heb op maat gemaakte oordopjes. [Alleen voor de uitlaat geluid al] :Y
 
Is het ruitje niet te hoog, dat kan ook en vaak ligt het niet aan alleen het ruitje maar ook aan de type helm die je hebt.
Probeer het eens met een laag ruitje.

Klopt, Als je met het standaard klein ruitje rijd heb je geen last van turbulentie alleen met je lijf vol op de wind.
Tis het een of het ander.
 
Ik heb zo'n gevoel dat die rear huggers de NC er sportiever laten uitzien :)
Makes me wanna buy one too :+

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop Roccade en Marretje :]

Ja en functioneel die hugger. Houd het vuil ook van de achterveer weg.
Ik heb ook nog een shock sok om de veer heen. Van het merk R&G. Top spul, ademd en zitten gaatjes in om eventuele vocht af te voeren.
 
Vanmiddag een Nederlandse PDF handleiding gekregen voor de NC700/750 X/XA/XD
Als er nog interesse is deel ik het graag........
 
Nee het is een echte gebruikershandleiding, werkplaats handboek (Engelstalig) heb ik dit nog voor je liggen in een PDF bestand. service_manual_Honda_NC700X_XA_XD_S_SA_SD-C
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen had mijn nc700x moeite met starten.
2012 met 98.000km dagelijks gebruik woon-werkverkeer.
Nog nooit accu vervangen wat denken jullie last van de kou of zou de accu zijn beste tijd hebben gehad..?
 
Vanmorgen had mijn nc700x moeite met starten.
2012 met 98.000km dagelijks gebruik woon-werkverkeer.
Nog nooit accu vervangen wat denken jullie last van de kou of zou de accu zijn beste tijd hebben gehad..?

Ik had het ook een beetje gister toen me motor vol in de wind stond.

Denk ook dat de olie gewoon dik is en de accu het zwaar heeft mijn nc heeft net 24k een op staan is van 2016 vanmorgen starte die gewoon goed toen stond die uit de wind en was het wel fris.
 
Heb ooit een Suzuki SV650S gehad; had in de winter ook moeite om de twin aan de praat te krijgen door de dikke olie. Overigens is het wel zo dat zwakke accu's met extreme kou door de mand kunnen vallen.
 
AB-motoren stuurt nieuwe accu toe :)
Motor hebben zij aan lader gehad daar in de zaak, misschien de reden dat ze het niet opgemerkt hebben. Maar vind het ook wel snel...

Helaas accu nog niet ontvangen...
Contact loopt ook ineens moeizaam 🤔
Beetje naar gevoel bij inmiddels
 
Vanmorgen had mijn nc700x moeite met starten.
2012 met 98.000km dagelijks gebruik woon-werkverkeer.
Nog nooit accu vervangen wat denken jullie last van de kou of zou de accu zijn beste tijd hebben gehad..?

Zou je accu kunnen zijn. Moet je hem doormeten.
Minuut lang contact en verlichting aan laten staan. Uit zz dan en 2 minuten wachten.
Dan starten. Als je start zak altijd je spanning naar beneden! Kijk wat ie als laatste aangeeft dus.
Als de multiemeter lager dan 10 volt aangeeft is je accu aan vervanging toe.

Ik heb in mijn 12 volt aansluiting een accuspannings meter gedaan. Kan je altijd zien hoeveel spanning je accu heeft.
En als je start kan je ook zien dus of de spanning niet onder de 10 volt komt.
In mijn auto heb ik ook zo'n spannings metertje zitten, altijd handig.
 
Heb zo mm05 meter van healtech er op gemonteerd, temperatuur meter, volt meter, trip uren meter enz enz.
Super handig ik gebruik de modes dat die een x aantal sec op volt blijft staan en daarna overgaat op temperatuur je krijgt ook een waarschuwing onder een x aantal graden echt een handig ding en niet al te duur.
 
Heb zo mm05 meter van healtech er op gemonteerd, temperatuur meter, volt meter, trip uren meter enz enz.
Super handig ik gebruik de modes dat die een x aantal sec op volt blijft staan en daarna overgaat op temperatuur je krijgt ook een waarschuwing onder een x aantal graden echt een handig ding en niet al te duur.


Ja of zoiets, superhandig en leuk gaded
 
Heb zo mm05 meter van healtech er op gemonteerd, temperatuur meter, volt meter, trip uren meter enz enz.
Super handig ik gebruik de modes dat die een x aantal sec op volt blijft staan en daarna overgaat op temperatuur je krijgt ook een waarschuwing onder een x aantal graden echt een handig ding en niet al te duur.

Linkje?
Ik vind alleen de quickshifter als ik zoek op Healtech
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan