Het Grote "Rara, waar was ik?"-topic, deel 4

Hier dan: Google Maps

Richting de Col du Glandon. Exacte hoek van de foto krijg ik niet helemaal in beeld, maar volgens mij klopt het aardig.

Klopt ook wel met de tips. Slecht weer, mensen maken foto's van iets anders dat is waarschijnlijk van het meer. Dichter bij de Vercors.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal goed! En mij tip over het meer snapte je ook nog! Zelfs de rots in de berm heb je teruggevonden. IK had nog wat tips willen verzinnen over een geel pad naar Oz, wat daar ligt, en over de departementale grens die ook op dit punt loopt, maar dat was dus niet meer nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ben er al vaker langs gekomen, scherpe rotsen rondom de Glandon en Croix de Fer zijn op zich rijdelijk herkenbaar, maar door de eerste Noord-Oost tip zat ik in het begin teveel richting Zwitserse grens te zoeken.

Zal zo even een nieuwe plaatsen, ik heb er nog wel een
 
Hier dan: Google Maps

Richting de Col du Glandon. Exacte hoek van de foto krijg ik niet helemaal in beeld, maar volgens mij klopt het aardig.
F***, ik heb 'm zelf op foto |(
Zowel meertje als ook wat gedraaid precies die top. We reden die middag van Bourg d'Oisans via de Glandon naar het noorden. Andere kant op als de foto is genomen, vandaar dat ik het niet herkende O-)
 
Dit keer iets anders dan normaal, past wel goed bij het weer van vandaag...

Deze foto heb ik 2 geleden gemaakt op een bekende motorroute (in de zomer uiteraard). Streetview is er geweest, maar zonder sneeuw natuurlijk. Het is wel erg mistig op de Streetview foto's, dus het uitzicht is wat minder ver.

Op onderstaande foto sta ik op de weg die ik bedoel. De tweede foto is de berghut die je op de eerste foto ook ziet, maar dan wat dichterbij.

full

full


Als het te lastig is dan heb ik nog wel wat plaatjes van iets verderop de route.
 
Bergen ogen niet echt hoog ook in de achtergrond geen echt hoge bergen maar wel veel sneeuw. Qua ronding van de bergen denk ik eerder aan de Vogezen.
 
Ik moest ook aan de Vogezen / Ballons denken. Maar kan me niet herinneren dat ik ergens zo'n rode stalen afzetting gezien heb (rechtsonder 1e foto). Is ook een klein weggetje schat ik zo ik dus kan nog vrij aardig dat ik net dat weggetje nooit gereden heb (er zijn nu eenmaal meer kleine weggetjes dan relatief doorgaande).
 
Gokje in de Vogezen: Hartsmannwillerkopf ?. Op de berg a d overkant staat een soort toren. Die staat ook op die plek en is onderdeel van een monument. Uitkijkend over de Rijnvallei links in de foto.
 
Vogezen is goed. Hartsmannwillerkopf moest ik even googlen, maar die is het niet, te ver naar het zuiden.

Als je ter hoogte van die rode railing op de eerste foto naar beneden kijkt zie je dit:

full
 
Nog wat overdenkingen:
- de Route des Cretes is aangelegd op de westflank van de bergrug die vroeger de grens was tussen Frankrijk en Duitsland. Omlaag kijkend is dus altijd naar het westen. Verder moet er een meer(tje) in de laagte liggen. Verder zie je op de eerste foto op de bovenkant van de besneewde berg masten (skilift?).
 
Terug
Bovenaan Onderaan