Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil ook zo'n Jumpstarter proberen... Maar sowieso heb je bij mijn CBR600F een dopsleutel nodig om het zadel los te halen. De anwb heb ik eigenlijk vooral voor de auto, maar ach, ze doen ook vet oude motoren dus why not :)

En ja, Amsterdam. Niemand die het fatsoen had om even het contact af te schakelen, het is één asociale bende hier :/

En de sleutel even bij 't baasje brengen :-)
 
Ze waren er binnen drie kwartier en na nog een kwartier Reed ik weer vrolijk op eigen kracht weg. En dat met -7 en enorme drukte. Wat kun je soms toch blij zijn met goede service!

:} *O* thanks ANWB *O* :}

Hier nog een footootjen om het te vieren:

i7Fnk8y.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ze waren er binnen drie kwartier en na nog een kwartier Reed ik weer vrolijk op eigen kracht weg. En dat met -7 en enorme drukte. Wat kun je soms toch blij zijn met goede service!

:} *O* thanks ANWB *O* :}

Hier nog een footootjen om het te vieren:

[afbeelding]
Een nieuwe accu is niet zo duur, en je bespaart een jumpstarter of wegenwachtperikelen.
 
Een nieuwe accu is niet zo duur,
Dat is waar. Nou was de accu in dit geval nog relatief nieuw (vorig jaar gemonteerd en pas een paar duizend kilometer mee gereden) maar was het probleem gewoon dat ik zelf de motor op contact had laten staan met de lampen aan, dus op zich niets mis met de accu.

en je bespaart een jumpstarter of wegenwachtperikelen.
Hoezo wegenwachtperikelen? Het was gisteravond -7 celcius, en dan had ik dus:
1) eerst met het OV naar huis gemoeten,
2) dan mijn nieuwe accu ophalen die ik dan in voorraad zou hebben (even in de aanname dat ik die opgeladen thuis heb liggen) of ergens een accu halen bij een winkel en die nog (laten) opladen
3) dan met gereedschap en een nieuwe accu met het OV terug naar mijn motor
4) dan met bevroren klauwen mijn accu vervangen
5) dan nog de oude accu ergens naar het KCA moeten brengen (als 'ie stuk was... anders natuurlijk gewoon mee naar huis nemen en als wissel-reserve wegleggen... op zich geen gek idee trouwens.)

Met de "wegenwachtperikelen" was ik binnen een uur 100% klaar.

De jumpstarter had ik gewoon wel eens willen proberen, maar die had in dit geval ook niet gewerkt, want daar kwam de wegenwacht ook mee, maar omdat de motor de hele dag met min zoveel celcius stroom van de accu had lopen trekken ging dat ook niet meer. Hij moest echt even bijgeladen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had vanochtend wel m'n jumpstarter nodig. Handvatverwarming stond nog aan, en hoewel die contactgeschakeld is was starten met verlichting en handvatverwarming in deze kou kennelijk te veel van het goede. Was gelijk een test voor die jumpstarter en gelukkig deed het ding het goed.
 
Doe ik normaal gesproken ook als ik thuiskom, maar het was me niet opgevallen. Kennelijk gisteren zó blij dat ik thuis was :) (koude vingertoppen :X)
 
Doe ik normaal gesproken ook als ik thuiskom, maar het was me niet opgevallen. Kennelijk gisteren zó blij dat ik thuis was :) (koude vingertoppen :X)
Dat was a'k het goed begrijp niet de vraag. Kon je vanmorgen niet eerst de hvv uitzetten en daarna starten?

Bij mijn R is alles wat stroom verbruikt uit tussen het moment van het inschakelen van de startmotor tot het uitschakelen ervan door de startknop los te laten. De startmotor krijgt dan dus zo lang alle stroom.
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoelde ik inderdaad. Bij mijn V-Strom is dat trouwens niet zo en heb ik 't licht zelf wel eens uitgezet om te kunnen starten.

Bij mijn ZRX merk ik inderdaad dat 't licht uitgaat zodra ik de startknop indruk.
 
Dat is waar. Nou was de accu in dit geval nog relatief nieuw (vorig jaar gemonteerd en pas een paar duizend kilometer mee gereden) maar was het probleem gewoon dat ik zelf de motor op contact had laten staan met de lampen aan, dus op zich niets mis met de accu.Hoezo wegenwachtperikelen? Het was gisteravond -7 celcius, en dan had ik dus:
1) eerst met het OV naar huis gemoeten,
2) dan mijn nieuwe accu ophalen die ik dan in voorraad zou hebben (even in de aanname dat ik die opgeladen thuis heb liggen) of ergens een accu halen bij een winkel en die nog (laten) opladen
3) dan met gereedschap en een nieuwe accu met het OV terug naar mijn motor
4) dan met bevroren klauwen mijn accu vervangen
5) dan nog de oude accu ergens naar het KCA moeten brengen (als 'ie stuk was... anders natuurlijk gewoon mee naar huis nemen en als wissel-reserve wegleggen... op zich geen gek idee trouwens.)

Met de "wegenwachtperikelen" was ik binnen een uur 100% klaar.

De jumpstarter had ik gewoon wel eens willen proberen, maar die had in dit geval ook niet gewerkt, want daar kwam de wegenwacht ook mee, maar omdat de motor de hele dag met min zoveel celcius stroom van de accu had lopen trekken ging dat ook niet meer. Hij moest echt even bijgeladen.
Ik bedoelde op tijd een nieuwe accu monteren, maar dat had je al gedaan.
 
Dat was a'k het goed begrijp niet de vraag. Kon je vanmorgen niet eerst de hvv uitzetten en daarna starten?

Bij mijn R is alles wat stroom verbruikt uit tussen het moment van het inschakelen van de startmotor tot het uitschakelen ervan door de startknop los te laten. De startmotor krijgt dan dus zo lang alle stroom.

Dat bedoelde ik inderdaad. Bij mijn V-Strom is dat trouwens niet zo en heb ik 't licht zelf wel eens uitgezet om te kunnen starten.

Bij mijn ZRX merk ik inderdaad dat 't licht uitgaat zodra ik de startknop indruk.

Ah, zo. Ik zou niet weten hoe dat op mijn Fazer werkt - iig nooit zoiets gemerkt. Nadat ik merkte dat de hvv aanstond heb ik uiteraard ook geprobeerd te starten zonder hvv en verlichting, maar toen lukte het al niet meer. De accu is een paar maanden oud, dus ik wijt het maar even aan mijn onoplettendheid in combinatie met vrieskou en minder geavanceerde techniek :)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij veel met de motor, maar hang hem deze dagen gewoon aan de optimate als hij stil staat. En aan de lampjes op de optimate te zien kan dat geen kwaad.
 
Ik heb vandaag, met maximumtemperaturen ver onder het vriespunt, uitgekozen als DE dag om mijn motor sleutels in het contact te laten zitten met contact en lampen aan vanochtend voor het werk op de Herengracht te Amsterdam.

.........

Maar toch, zucht. Kom, hoe heette die ziekte ook alweer, het is iets met een A.
Alcoholisme?

:+
 
Ik heb vandaag, met maximumtemperaturen ver onder het vriespunt, uitgekozen als DE dag om mijn motor sleutels in het contact te laten zitten met contact en lampen aan vanochtend voor het werk op de Herengracht te Amsterdam.

Dus nou is mijn accu lichtelijk enigszins finaal plat.

Niet dat mijn avond stuk kan, want de motor stond er gewoon nog, met de sleutels erin. En ik heb gelukkig ANWB hulp in woonplaats, dus ik zit nu lekker warm bij de Burger King in de reguliersbreestraat te wachten. Heb geen gereedschap bij me om de accu eruit te halen en heen weer rijden met een andere motor om de accu op te halen voor thuis aan de optimate schiet ook niet veel harder op. En ik betaal die anwb immers niet voor niets :) hen ze nog nooit nodig gehad, maar blijkbaar valt eigen stupiditeit ook gewoon onder de pechhulp (tenzij je verkeerd tankt).

Maar toch, zucht. Kom, hoe heette die ziekte ook alweer, het is iets met een A.
Aanstelleritis? :+
 
Ik rij veel met de motor, maar hang hem deze dagen gewoon aan de optimate als hij stil staat. En aan de lampjes op de optimate te zien kan dat geen kwaad.
Hier staat de motor al twee weken stil en gisteren nog eens gestart. Aangezien de choke niet werkt moet'ie stevig werken. Geen enkel probleem. In de wintermaanden komt het sowieso wel eens voor dat'ie een maand of langer stilstaat, buiten wel te verstaan. Nog geen enkele keer dat de accu het niet volhield bij duurstarten.
 
Hier staat de motor al twee weken stil en gisteren nog eens gestart. Aangezien de choke niet werkt moet'ie stevig werken. Geen enkel probleem. In de wintermaanden komt het sowieso wel eens voor dat'ie een maand of langer stilstaat, buiten wel te verstaan. Nog geen enkele keer dat de accu het niet volhield bij duurstarten.
Als de choke niet werkt en je wilt of kunt hem niet maken dan is er de volgende tip:
-prop een doek in de opening van het luchtfilter voor het starten.
-als de luchtinlaat slecht bereikbaar is helpt een doek in de uitlaat ook wel.
 
we schopten bij een jager wel eens een biet in de uitlaat van zijn auto lekker met een stok, wat verder drukken zo dat hij uit het zicht was ,nooit starten, nu zal een doek er mischien wat gemakkelijker uit gaan.
 
we schopten bij een jager wel eens een biet in de uitlaat van zijn auto lekker met een stok, wat verder drukken zo dat hij uit het zicht was ,nooit starten, nu zal een doek er mischien wat gemakkelijker uit gaan.
Ik gebruikte daar aardappels voor. 8-)
Een doekje in de uitlaat verrijkt echter het mengsel.
 
Hier staat de motor al twee weken stil en gisteren nog eens gestart. Aangezien de choke niet werkt moet'ie stevig werken. Geen enkel probleem. In de wintermaanden komt het sowieso wel eens voor dat'ie een maand of langer stilstaat, buiten wel te verstaan. Nog geen enkele keer dat de accu het niet volhield bij duurstarten.
Bij mij is het denk ik het gebruik van de handvatverwarming dat funest is. Denk dat de dynamo het nét niet trekt. Zit een vrij verse Yuasa accu in, dus dat is het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan