TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Als je de 40/42 genoeg vindt, zou ik ook voor de aanbiedingen van de 410 gaan. De 450 biedt dan te weinig meerwaarde voor het extra gekd
 
Ik heb de Rider 450 gekocht op de beurs. Was afgeprijst naar 299 euro bij Waypoint ( en andere stands ook). Eerste indruk is super, rondje van 1.5 uur gemaakt zondag en ik ben erg te spreken over het gebruiksgemak hoe je een spannende route kan maken op de pc en synchroniseren met de 450. Binnenkort nog even verzinnen waar ik de lader ga aansluiten en wegwerken op de motor voor langere ritten op vakantie.
 
Frank de TomTom filemelding is echt top. Toch misschien een simpele smartphone aanschaffen want dan kan je ook de ANWB bellen als je Blackbird er mee ophoud. Staat hij trouwrns al in elkaar?
Een Blackbird houdt er niet zomaar mee op (als je tenminste het laadsysteem in de gaten houdt). :+
En een GSM heb ik natuurlijk wel. Alleen een Smartphone niet, ik heb een rothekel aan die dingen. Mensen verworden tot zombies door dat ding :r

En mijn laatste Blackbirds ben ik aan het afbouwen, maar ze zijn nog niet klaar. |(
 
Ben aan het kijken voor een navi

zie alleen door al die tom toms de tom tom niet meer :P (bomen en bos)

Zie dat de 40/42 de budget versie van de 410 is.

Ben zelf niet van plan om naar Marokko te rijden dus zou west europa meer als voldoende moeten zijn? Tweederhandsprijs van tom toms ligt vaak tientjes werk onder de nieuw waarde? Dus dit lijkt me niet eens te lonen....


TomTom Rider 42 navigatie - MotorCorner.nl

kwam deze 42 tegen voor wat mij betreft een nette prijs? Ik ga uiteraard rustig de tom tom topcis doorbladeren maar kon misschien iemand mij al wat tips geven. Misschien beter wat euro's bijlappen en voor een ander model gaan?
Ik heb een leuke 450 Premium te koop!
Twee weken oud, 2 keer in de auto gebruikt, en 100 Euro goedkoper.....
 
Iets nauwkeuriger: veel mensen worden halve zombies door een smartphone. Als je dat niet meekrijgt zit je of alleen op de motor of leef je onder die zelfde steen. Maar neem het allemaal niet te serieus want het blijft een hobby ;-)
 
Ik zou zeggen spreek voor je zelf. Wat mij betreft mag je rustig onder die steen blijven liggen ;)
Ik ken niemand met een Smartphone die dat gedrag niet vertoond.
Midden onder een gesprek op die telefoon kijken. In een restaurant dat ding op tafel, en steeds blijven kijken wat er elders gebeurd.
Heeft niets met "onder een steen" te maken, maar wel met fatsoensnormen.
 
Zombie is wel een extreme uitdrukking maar verder heeft Super Blackbird wel een punt.
Ondanks dat is het in geval van de Rider 400/500 toch wel een beetje een onmisbaar apparaat.

Zonder smartphone is een Rider zeker geen nutteloos apparaat maar vooral voor de A naar B functies is de smartphone zijn functie meer dan waard.
 
Die moet je zeker niet vergeten. Dat is voor mij een onmisbare functie geworden.
Zonder die Cloudfunctie kan je bij TomTom Go op je smartphone volgens mij er helemaal geen routes in krijgen.
 
Nee, inderdaad, maar dan heb ik die smartphone al in mijn hand ;)

Maar het is ook de tweede reden om in de Rider een SIM kaart te doen:

1. Je bent van dat gedoe van die connecties af (naar internet)
2. Je hoeft geen smartphone bij te hebben, aan te zetten, Mydrive laten lopen, etc. Want ja, dan krijg zometeen weer de opmerking dat je tel onder rijden leegraakt....

PS: Dat mensen op hun telefoon kijken in gezelschap klopt, maar ik pik het niet om zombie genoemd te worden. En zeg daar dus iets van. De wereld veranderd, take it or leave it.
 
.. ik ga het niet meer uitleggen.
We kijken over een jaar wel hoe de vlag dan hangt. Bij welke leverancier dan ook. :)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon weer terug naar het bolletje/pijltje/routerol systeem :-)

Dat waren tijden dat men 'emoties' IRL uitwisselden aan de kant van de weg :-)
 
Kun je ook met je smartphone een foto van maken ;)

Of met je smartphone inscannen :+

Zit tevens nog met een issue met mijn headset. Heb een headset uit China, die ik gekoppeld heb met mijn TomTom. Echter als ik de headset gekoppeld heb met de TomTom kan ik niet meer de intercom functie gebruiken. Zijn er mensen die hier ook problemen mee hebben en weten hoe zit dit kunnen oplossen? Wat ik denk is dat de TomTom 2 kanalen gebruikt (Telefoon functie en geluid) en het hierdoor niet werkt? Heb al een keer alleen de geluid functie gekoppeld maar helaas loste dit het probleem niet op. Met de China navigatie die ik voor de TomTom had, werkte de navigatie + intercom functie probleemloos. Dus het zou wel gewoon moeten werken. Heb natuurlijk al op internet gezocht, maar kon er nog niks over vinden.

Iemand die mij hier misschien mee kan helpen?
 
Iemand die mij hier misschien mee kan helpen?

Met een omschrijving als 'een headset uit China' is dat allicht lastig. Waar je naar zou kunnen kijken (in de handleiding) is dat er vaak andere pairingsprocedures zijn voor het koppelen van een gps versus telefoon. Meestal andere knoppencombi tegelijk indrukken.
 
Er zijn genoeg intercoms uit China die gewoon niet willen werken. Dit zijn vaak klonen van een klonen.
M.a.w
Chinees bedrijf A maakt een kopie van een bestaande populaire Cardo Intercom maar probeert dit uiteraard goedkoper te doen. Deze blijkt ook best wel goed te werken en verkoopt daardoor ook wel goed.
Chinees bedrijf B merkt dit op en besluit om die kopie ook weer te kopieren en ook weer goedkoper in de markt te zetten. Op details is deze kopie net anders (ze hebben blijkbaar wel regels op dit gebied in China). Helaas werkt deze kopie niet zo goed maar is wel lekker goedkoop.

David Lemereis van Bright heeft een tijdje terug in de Motoplus een artikel geschreven over een kopie van een kopie van zo'n headset en deze bleek meestal niet te werken. Tevens liet hij ook zien waarin de goedkope kopie zich zichtbaar onderscheid van de dure kopie (slechte materiaal keuzes, slechte afwerking en opdruk bewust verkeerd geschreven). Dit onder de noemer goedkoop is duurkoop.
 
Ik heb jarenlang tijd gestoken in het op pc uitwerken van routes, om die dan op eerst de verschillende Garmins die ik had, en daarna op de TT te zetten. Het voorbereiden is natuurlijk een een stuk van de fun, en wanneer je per se een bepaalde weg wil rijden ook noodzakelijk. Maar ik heb afgelopen anderhalf jaar een andere tactiek gevolgd. In plaats van de hele route te plannen, gaf ik het eindpunt als keerpunt in voor een spannende rondrit. Tot mijn verwondering gaf dit zowel in Engeland, als in Zweden en Duitsland heel leuke resultaten. Wanneer het niet nodig is zet ik geen routes meer uit, maar laat de TT zijn ding doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan