Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Voorpoten andere look geven
full


full
 
Vandaag de ketting een tikje opgespannen..
Die philips white vision's wil ik ook nog gaan doen : die lampen heb ik namelijk ook in beide auto's en bevallen uitstekend!!
Moet wel even uitvogelen hoe ik de koplamp bij een GSX600F kan loshalen...
 
Wel een verbetering ja, heb je ook echt meer zicht tijdens het rijden in het donker?
Welke stadslichtjes pas je hierbij dan? Ik zag dat dit LED-lampje er bij past. Kan je je originele 5W-lampje zonder problemen voor deze vervangen?

Heb nog niet in de avond gereden :+ Vooral gekocht voor de "looks" aangezien ik al niet ontevreden was met het licht wat mijn sv1000 mij bood. Maar stukje winst is altijd mooi meegenomen. Ja de normale 5w lampjes met T10 fittingen passen. Dat linkje is idd veel te duur. Voor een euro per lampje wel bijna in elke motor / automat zaak te halen! Iig niet 20 eu voor neerleggen!!
 
Waar zijn die groene lichtjes goed voor? Om als je door rood rijdt te kunnen zeggen dat je groen had? :?

Plus... wettelijk gezien mag het niet... ze mogen niets anders dan geel of wit uitstralen.
Als het op een groene motor was geweest... maar zelfs op mijn groen beestje zou ik het niet die .

Voor zijn andere opmerking: op AliExpress hebben ze ook witte LED lichtjes hiervoor.
 
Vandaag de ketting een tikje opgespannen..
Die philips white vision's wil ik ook nog gaan doen : die lampen heb ik namelijk ook in beide auto's en bevallen uitstekend!!
Moet wel even uitvogelen hoe ik de koplamp bij een GSX600F kan loshalen...

Volgens mij moet je de kuip aan de kant eraf halen, kabel los, rubberen stofbescherming weg, metalen beugel die het lampjes vast houdt los, lamp uit, en dan weer monteren de andere kant op.
 
Moet wel even uitvogelen hoe ik de koplamp bij een GSX600F kan loshalen...

Nog even terug hierop...
Allereerst, als je alleen de lampen gaat vervangen hoef de koplamp eruit te krijgen, maar slechts vanaf de achterkant de lampjes eruit te trekken en de nieuwe erin.

Hier wat er in de handleiding staat:
full

full


Gisteravond nog even gekeken, als jij een beetje goed bent met met beperkt zicht te werken kan je het ook doen zonder de kuip los te halen. Gewoon je stuur helemaal aan de kant waar je wil werken draaien, dan kan je er langs tot aan het kabeltje en kapje en alles...
 
Graag gedaan!
Ik aas toch in dat hoofdstuk dingen aan het opzoeken...

Onderdelen voor nieuwe kentekenverlichting en tweede remlicht zijn binnen!

En ik denk dat ik uitgevogeld heb hoe ik alarmlichten kan creëren...
 
Gisteren avond naar een jaar sleutelen eindelijk mijn cafe racer project afgerond.

Nu lekker rijden dit seizoen maar ook maar weer opzoek naar een nieuw winter project.


Ik wou een foto toevoegen maar dit lukt niet dus nu meer een link. naar de foto van mijn motor.

Motor 1.jpg

20180223_221810.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe remschijven op het voorwiel gemonteerd, en gelijk de remklauwen gedemonteerd. Deze ga ik de komende tijd weer een beetje opknappen. Nieuwe rubbertjes er in en grondig schoonmaken.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Een paar weken geleden kwam ik er achter dat een vorige eigenaar van mijn GSX-F 750 het achterlicht partij had veranderd, en dat de kentekenverlichting in het proces verdwenen was.

Sinds vandaag is ie er weer (niet de originele), met als bonus nog een tweede remlicht, gemaakt uit een dagrijverlichting strip.

Dat allemaal gemonteerd in een nieuwe kentenkenplaathouder.

full

Het originele staat.

full

Alle materialen voor dat ik er aan begon.

full

De lampen in de uitsparingen.

full

En natuurlijk het resultaat!

Ik heb nog een filmpje gemaakt, maar die lijkt niet compatibel te zijn met de forum...
 
Wit als die LED strip "uit" staat.
Zeer waarschijnlijk rood als die "aan" staat als er geremd wordt.

Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat.
Ik heb zelf een stripje boven de kentekenplaathouder die ook als 2de remlicht fungeert.
 
Kuipwerk/zitje/spatbord van mijn circuit fiets opgeschuurd.
Klotewerk :r

Wel weer met een hamer.Dat dan weer wel :t
 
Die dagrijverlichting is toch wit? :?
Het is een dagrijlicht voor achter bedoeld, dus rood.
Wit als die LED strip "uit" staat.
Zeer waarschijnlijk rood als die "aan" staat als er geremd wordt.
Dus ja, inderdaad!

Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat.
Als het een keer iets menselijker is om buiten te staan als het donker is zal ik een foto maken (of mijn vrouw vragen om het te doen, dan hoef ik minder acrobatisch bezig te zijn^^)
Ik heb zelf een stripje boven de kentekenplaathouder die ook als 2de remlicht fungeert.
Heb ik ook overwogen... En... Uiteindelijk voor de minder makkelijke oplossing gegaan... terug kijkend weet ik niet zo goed waarom...

Bedoel je van die LED strips die ook gewone licht en knippers doen?
 
Een nieuw kleurtje op de MT :Y

Eigenlijk heb ik dat stiekem laten doen.... :X


full

full
 
Even reageren op de 2de remlicht vraag:

Gewoon een keer op ebay gekocht. Was oorspronkelijk achterlicht + remlicht, maar toen ik hem helemaal aangesloten had, deed alleen het remlicht het eigenlijk nog.
Eigenlijk ook wel goed.
full
 
Een paar weken geleden kwam ik er achter dat een vorige eigenaar van mijn GSX-F 750 het achterlicht partij had veranderd, en dat de kentekenverlichting in het proces verdwenen was.

S
En natuurlijk het resultaat!

Ik heb nog een filmpje gemaakt, maar die lijkt niet compatibel te zijn met de forum...

Staat netjes met dat frame omgekeerd, goed bedacht.
 
Staat netjes met dat frame omgekeerd, goed bedacht.
Thanks!
Even reageren op de 2de remlicht vraag:

Gewoon een keer op ebay gekocht. Was oorspronkelijk achterlicht + remlicht, maar toen ik hem helemaal aangesloten had, deed alleen het remlicht het eigenlijk nog.
Eigenlijk ook wel goed.
full
Ik zou zelfs zeggen dat het zo beter is! Ik vind een lamp die alléén aan gaat als je remt wel duidelijker!
 
Niet vandaag, maar gisteren speedometer joint + snelheidsmeterkabel vervangen..


speedometer joint was rond ipv 6hoekig, dus er werd geen snelheid meer weergegeven.

ujzO0Nh.jpg


Kabel was optisch ook wel aan vervanging toe.

Nu kan ik weer zien hoe snel ik rij. :]
 
Laatst bewerkt:
Niet vandaag, maar gisteren speedometer joint + snelheidsmeterkabel vervangen..


speedometer joint was rond ipv 6hoekig, dus er werd geen snelheid meer weergegeven.

[afbeelding]

Kabel was optisch ook wel aan vervanging toe.

Nu kan ik weer zien hoe snel ik rij. :]
Ik heb een hersenschudding/kneuzing.
Voor mij is dit een heel druk zoekplaatje. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan