Rotterdam Incorporated #17 - Waar we vaker gaan rijden?

Ik heb al diverse tests gelezen over die kleine GS. Is echt een leuk apparaat. Er zijn inmiddels nog wat meer kleinere motoren die aan de weg timmeren. De Versys 300, V-Strom 250, en er zullen er nog wel meer bijkomen.

Maar voorlopig houd ik het nog maar bij mijn Strom. Er staat pas 124.000km op, dus hij moet nog ff mee. Vandaag ook weer ff uitgelaten.
Vandaag? Heerlijk weertje! :o :o :o

Ik ben heen en terug naar Nootdorp gefietst, 50 km totaal.
Maar daar zit ook een nog kleiner motortje in. :+

Pas 124.000 km. :}

Had je nog een paar zonnestralen mee? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja vandaag, de zon zon scheen, dus dat leek me wel wat. Maar onderweg toch nog wat lichte sneeuw bij -4gr.

Hier bij de hef in Boskoop

mip9ag.jpg
 
Ik heb al diverse tests gelezen over die kleine GS. Is echt een leuk apparaat. Er zijn inmiddels nog wat meer kleinere motoren die aan de weg timmeren. De Versys 300, V-Strom 250, en er zullen er nog wel meer bijkomen.
Ik had vorig jaar de Ninja 400 ook al op de korrel na mijn ervaringen met de CBR250RA.
Voor dagelijkse gebruik meer dan genoeg vermogen, alleen mijn oprit naar de A4 was met de 250 uitgeput.

Straks 10 pk extra met de BMW..

De '300cc kindermotoren' zijn ook wel het bruutse bij BMW.. toch. :? :+ ;) :}

final-2-768x547.jpg

Ride report : BMW G310GS – Riding With The Wolf
 
Ja vandaag, de zon zon scheen, dus dat leek me wel wat. Maar onderweg toch nog wat lichte sneeuw bij -4gr.

Hier bij de hef in Boskoop
full


Dat zag er gezellig uit, niets van verteld! ;)

Vandaag nog meer wind. O-)
Heten al dit soort bruggen 'de hef'. :?
 
[afbeelding]

Dat zag er gezellig uit, niets van verteld! ;)

Vandaag nog meer wind. O-)
Heten al dit soort bruggen 'de hef'. :?

Apparte middebok heeft die gs zo aan zijn voorpoot :+ .

Vind die bwm er wel echt leuk uitzien.

Vandaag net als gisteren gewoon weer met de nc heen het weer naar het werk, vind dit beter weer om te rijden dan met al die nattegeit.

Volgen de week mag de nc weer naar mp voor zijn 24000 beurt *O* gaat me zakgeld weer :+

Weet ook al een beetje wat me volgende motor wordt maar dat duurt nog 10 jaar maar ga ook niet veel zwaarder rijden vind dit prima qua vermogen voor ww.

Ga wel in Kw uur stekker rijden O-)
 
Laatst bewerkt:
Ja vandaag, de zon zon scheen, dus dat leek me wel wat. Maar onderweg toch nog wat lichte sneeuw bij -4gr.

Hier bij de hef in Boskoop

[afbeelding]

Jij liever dan ik met dit weer op de motor :}

Klote oostenwind, iedere middag de wind tegen, dan is die Moezelweg ineens 2 keer zo lang of is het verzet van m'n fiets ineens veel zwaarder :$ :')
 
Zaterdag de G310R gehaald *O* heel fijn apparaat.
Al was het rijden nog wel moeilijk, de voorrem kon ik amper gebruiken door de nog aanwezige kneuzingen.
Bij stoplichten en veel verkeer moest ik goed opletten om eventueel uit te wijken bij auto's voor me.
Naar huis in vele etappes gereden, 135 kilometer en door alle pauzes 4.5 uur over gedaan. :P

Daarna drie dagen bekaf geweest met dubbel zicht. :')

Volgende week bij droog weer durf ik er wel een woon-werk ritje van te maken.
Werk momenteel vier uur per dag. Ook heel rustig aan.. al moet ik dat zelf vooral goed in de gaten houden. :)

Mijn zwager wilde niet herkenbaar in beeld. :+

[afbeelding]
[afbeelding]

Leuke fiets, veel stoerder dan zo'n CBR250 :Y
Veel plezier ermee. :]

Zag op de beurs die Husky 701 Vitpilen, ben er niet kapot van :N
De KTM 790 Duke heeft me wel positief verrast, proefritje is al geregeld
 
Jeemig, WB
Nu alweer op de motor gestapt?
Was dat wel verstandig?

Aad, heb je nu alle molens gehad en ben je nu op bruggen?
124k is niet niks, ik haal dat niet!!

Van de week wel gereden, maar vandaag toch maar met de auto gegaan.
 
Apparte middebok heeft die gs zo aan zijn voorpoot :+ .
Als je ziet waar die foto vandaan kwam dan was de tijd om haar even vrijstaand te maken wel lang genoeg. :+
Vind die bwm er wel echt leuk uitzien.
Nee joh, ziet er niet uit. :+ :}

final-2-768x547.jpg


Ride report : BMW G310GS – Riding With The Wolf
Vandaag net als gisteren gewoon weer met de nc heen het weer naar het werk, vind dit beter weer om te rijden dan met al die nattegeit.

Volgen de week mag de nc weer naar mp voor zijn 24000 beurt *O* gaat me zakgeld weer :+

Weet ook al een beetje wat me volgende motor wordt maar dat duurt nog 10 jaar maar ga ook niet veel zwaarder rijden vind dit prima qua vermogen voor ww.

Ga wel in Kw uur stekker rijden O-)
24.000 beurt is ook voor de garantie?
Anders deed je hem wel zelf neem ik aan. ;)

Met tien jaar wordt het zeker de NC met een stekker. :Y (Of een GSelectr0 natuurlijk)
 
Leuke fiets, veel stoerder dan zo'n CBR250 :Y
Veel plezier ermee. :]
Stond op de bucketlist om te vervangen, maar nu een paar maandjes tot een halfjaar eerder.
Verder geen spijt van de aankoop gehad, de CBR 250RA is me echt meegevallen. :)

(En had dus al lang verwacht mijn oude huis in Berkel terug te hebben, ideale secundaire wegenfiets)
Zag op de beurs die Husky 701 Vitpilen, ben er niet kapot van :N
De KTM 790 Duke heeft me wel positief verrast, proefritje is al geregeld
Ik heb ook op die Husq gezeten, maar vond het te ver van het voorwiel zitten.
Die viel me dus ook verder tegen, is vooral heel duur ook. :o

De KTM 790 ben ik straal vergeten, die had ik echt willen zien. :Y
Andere commentaren van de beurs gingen over een matige afwerking / goedkoop plastic??!!

Van de Husq op de G310R gestapt (die zag ik donderdag op de beurs voor het eerst in het echt) en die zat gelukkig gelijk als gegoten. :Y
Die ik had gekocht was ook al betaald, dus no way back.

Ook nog even op de S1000R gezeten en de nodige reclame gemaakt aan omstanders.
Die staat al een tijdje onder de hoes, maar het voelde nog goed. ;)
Jeemig, WB
Nu alweer op de motor gestapt?
Was dat wel verstandig?
Viel ff tegen .. voelde me ook geen moment 'motorrijder'.
Maar het was beter dan drie weken geleden, toen wilde ik hem al halen. ;)

Ik had vrijdag nog gebeld voor een aanhanger, maar die waren allemaal verhuurd.
En de kracht voor het op en afladen had ik waarschijnlijk ook niet.

De baby BMW staat nu netjes thuis waar ze hoort. :Y :t
 
Laatst bewerkt:
De KTM 790 ben ik straal vergeten, die had ik echt willen zien. :Y
Andere commentaren van de beurs gingen over een matige afwerking / goedkoop plastic??!!

Volgens mij is plastic per definitie goedkoop ;)

Ik heb niet aandachtig details staan bestuderen, maar vond hem er niet slecht afgewerkt uitzien, er zou in de loop van dit jaar een 790DukeR moeten komen, daar wacht ik met smart op. :Y

Voor dit jaar vind ik verder de Speed Triple RS wel mooi, maar Triumph was niet op de beurs, dus ding nog niet irl gezien.
 
Als je ziet waar die foto vandaan kwam dan was de tijd om haar even vrijstaand te maken wel lang genoeg. :+Nee joh, ziet er niet uit. :+ :}

[afbeelding]

http://ridingwiththewolf.com/2017/10/16/ride-report-bmw-g310gs/24.000 beurt is ook voor de garantie?
Anders deed je hem wel zelf neem ik aan. ;)

Met tien jaar wordt het zeker de NC met een stekker. :Y (Of een GSelectr0 natuurlijk)


Ja moet inderdaat bij een dealer voor garantie dan maar gewoon waar ik hem heb gekocht, volgend jaar nog 1 x en dan mag ik het onderhoud zelf doen.
Ik heb alleen pas al alle remvloeistof vervangen omdat er stalen remleidingen onder zijn gegaan met een brembo pomp :+ en hyperpro's dus de voork olier is ook al vervangen maar goed ze kijken maar echt is wel echt een dievenwerk om bij het luchtfilter te komen je moet bijna de gehele motor uit elkaar halen voor een lucht filter dat is echt stom gedaan.

Ik ga idd voor elektrisch idd voor WW geen motor meer warm rijden, minder onderhoud (als de snaar niet breekt) en ik vind het een gave belevenis, als ik wil gassen heb ik er altijd nog een staan.
Vind de Energica Eva echt super gaaf, ook met Öhlins enz er onder maar die prijs :X O-) die vind ik niet grappig.
De zero DS(R) SR is ook leuk al eens op gereden gaat als een malle zijn redelijk betaalbaar alleen hebben nog wat dingen dat ik denk het is het nu nog net niet (laad niet onder de 0 graden, standaard geen snellader,) vandaar dat ik nu nog voor de NC heb gekozen en nog niet elektrisch, maar over 10 jaar is het wel anders.

eva-lunar-white.png
 
Ja moet inderdaat bij een dealer voor garantie dan maar gewoon waar ik hem heb gekocht, volgend jaar nog 1 x en dan mag ik het onderhoud zelf doen.
Ik heb alleen pas al alle remvloeistof vervangen omdat er stalen remleidingen onder zijn gegaan met een brembo pomp :+ en hyperpro's dus de voork olier is ook al vervangen maar goed ze kijken maar echt is wel echt een dievenwerk om bij het luchtfilter te komen je moet bijna de gehele motor uit elkaar halen voor een lucht filter dat is echt stom gedaan.

Ik ga idd voor elektrisch idd voor WW geen motor meer warm rijden, minder onderhoud (als de snaar niet breekt) en ik vind het een gave belevenis, als ik wil gassen heb ik er altijd nog een staan.
Vind de Energica Eva echt super gaaf, ook met Öhlins enz er onder maar die prijs :X O-) die vind ik niet grappig.
De zero DS(R) SR is ook leuk al eens op gereden gaat als een malle zijn redelijk betaalbaar alleen hebben nog wat dingen dat ik denk het is het nu nog net niet (laad niet onder de 0 graden, standaard geen snellader,) vandaar dat ik nu nog voor de NC heb gekozen en nog niet elektrisch, maar over 10 jaar is het wel anders.

[afbeelding]
Zeker leuk ding die Energica Eva. :}

I'll be back.. taxi voor de deur. :+
 
Bassis voor goede racer, voor dat geld _O- _O-
Ja... onbegrijpelijke tekst wat voor een racer dan. :? :?

Het frame is verder ook niet bijzonder.
Dit komt vast uit de WOK melding.

Blokje lijkt me wel grappig in een kartje.
De meeste CBR250's die te koop staan hebben al 35.000 km.
Dus dan kan je met deze (begin 7.000) nog even vooruit. :')
 
Waar hadden we het ook al weer over. :?

full


Mooie oude fabriekshal. :Y
 
[..] je moet bijna de gehele motor uit elkaar halen voor een lucht filter dat is echt stom gedaan.
Erg jammer is dat inderdaad. _O- Gelukkig hoeft het niet vaak is dan de reactie. :')
Ik ga idd voor elektrisch idd voor WW geen motor meer warm rijden, minder onderhoud (als de snaar niet breekt) en ik vind het een gave belevenis, als ik wil gassen heb ik er altijd nog een staan.
Vind de Energica Eva echt super gaaf, ook met Öhlins enz er onder maar die prijs :X O-) die vind ik niet grappig.
De zero DS(R) SR is ook leuk al eens op gereden gaat als een malle zijn redelijk betaalbaar alleen hebben nog wat dingen dat ik denk het is het nu nog net niet (laad niet onder de 0 graden, standaard geen snellader,) vandaar dat ik nu nog voor de NC heb gekozen en nog niet elektrisch, maar over 10 jaar is het wel anders.

[afbeelding]
Toen mijn RSV4 een aankoopkeuring kreeg bij Motoport vorig jaar zag ik ook een Zero DS voor weinig in de showroom.. had eigenlijk niet verwacht dat die ineens qua budget een optie werd ..

Maar nog even teveel nadelen met het accupack, en op het werk hebben wij geen oplaadpunten.
Bij mijn vriendin doen ze dat wel promoten, zelfs voor E-bikes.

Ik moet mijn fietsaccu niet openbaar opladen op het werk.
Vorig jaar al een klein relletje toen ik de accu van de Raptor 1000 even van extra prik moest voorzien.
Anders kon ik niet naar huis. :P
 
Waar hadden we het ook al weer over. :?

[afbeelding]

Mooie oude fabriekshal. :Y

Twee eva's voor een oude fabriekshal (foto) 😁.

Op het werk kan je overal laden, zelfs bezoekers kunnen aan de laadpaal en in de fietsenstalling hebben ze stroom aangelegd om de fietsen te laden, kost geen drol voor de meeste bedrijven.
 
Laatst bewerkt:
Twee eva's voor een oude fabriekshal (foto) 😁.
Ja, dit zijn de officiële persfoto's van de fabriek. ;)

full


Op het werk kan je overal laden, zelfs bezoekers kunnen aan de laadpaal en in de fietsenstalling hebben ze stroom aangelegd om de fietsen te laden, kost geen drol voor de meeste bedrijven.
Beter is dat.. normaal laad ik mijn mobiel niet eens op de zaak.
Maar met dit soort dingen is het andere koek. :Y
 
Laatst bewerkt:

Mooie groepsfoto van de 2 naked BMW's :Y :Y

Je hebt wel het G310 topic voor jezelf lijkt het ;)

Zelf de winter maar een beetje verdreven op Tenerife en Gran Canaria. Anderhalve week rondgestuurd op een Kawasaki Versys 650, leuk fietsje, mooie pizzakoffer :P
Het was heerlijk weer graadje of 20-25, alleen op de Teide (2300m) was het frisjes, eilandjes zijn echt ware motorparadijzen :9~ :} , wegen zijn goed vooral op Tenerife, helaas wordt je wel strontziek van die duizenden suffe slome toeristen die in hun huurauto's over de wegen slenteren en gewoon op de rem gaan als ze een foto willen nemen.

IMG_4188.jpg


IMG_4413.jpg


Op Gran Canaria nog persintro test van de KTM 790Duke gezien, de aanwezige KTM crew was niet echt ingesteld op interesse van een potentiele klant (....oh neee een klant :') :X wat nu... :? :+ ).
Er was 1 journalist bij die het al op de parkeerplak presteerde zo'n beetje 3 keer zijn test fiets uit z'n handen te laten flikkeren :N
Ik had wel op wat beter weer gerekend bij terugkeer, nou ja dan maar MotoGP training kijken.
 
Laatst bewerkt:
Mooie groepsfoto van de 2 naked BMW's :Y :Y

Je hebt wel het G310 topic voor jezelf lijkt het ;)
Ging het in het CBR250R topic ook al zo.
En in het Cagiva Raptor 1000 topic. _O-

full


full


Maar ook het S1000R topic is sloom, ik probeer me in te houden. ;)
Zelf de winter maar een beetje verdreven op Tenerife en Gran Canaria. Anderhalve week rondgestuurd op een Kawasaki Versys 650, leuk fietsje, mooie pizzakoffer :P
Het was heerlijk weer graadje of 20-25, alleen op de Teide (2300m) was het frisjes, eilandjes zijn echt ware motorparadijzen :9~ :} , wegen zijn goed vooral op Tenerife, helaas wordt je wel strontziek van die duizenden suffe slome toeristen die in hun huurauto's over de wegen slenteren en gewoon op de rem gaan als ze een foto willen nemen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Op Gran Canaria nog persintro test van de KTM 790Duke gezien, de aanwezige KTM crew was niet echt ingesteld op interesse van een potentiele klant (....oh neee een klant :') :X wat nu... :? :+ ).
Er was 1 journalist bij die het al op de parkeerplak presteerde zo'n beetje 3 keer zijn test fiets uit z'n handen te laten flikkeren :N
Ik had wel op wat beter weer gerekend bij terugkeer, nou ja dan maar MotoGP training kijken.
Jij hebt ook echt een rotleven. :} :9~
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan