Kawasaki versys 650 deel 4

Wat betalen jullie voor de verzekering van de versys ik heb net een brief gekregen en moet 285€ betalen vorig jaar 277€ dat was al veel vond ik. Ik betaal bijna zoveel als mijn auto dat is 411€.

All risk waarschijnlijk? Dat is een dure hobby ja.. Ik heb WA+diefstal enzo dan blijft het onder de € 10,- per maand.
 
inderdaad die matte kleuren zijn een groot probleem , ik ben 30j spuiter en ik zou niemand die matte kleur aanraden , zelfs de dealers staan niet achter deze kleuren , van audi en bmw weet ik zeker dat deze geen garantie geven op die lakken , hoe kawasaki zelf het doet weet ik niet . Probleem met deze lakken is niet de sterkte (komt niet sneller een kras op dan bij gewone lak ) . Maar als er een krasje is valt dit niet weg te polieren. Bij eventueel effe hard wrijven tijdens het poetsen om bvb een gedroogd insect weg te krijgen kan een glanzende vlek ontstaan die niet meer weg te krijgen is. Ook vettige vingers kunnen een blijvende vlek veroorzaken .
 
Klinkt niet heel goed. Maar ben nog een beetje optimistisch. Mijn andere versys was bijna 3 jaar oud en had zwarte matte lak. Zag er nog als nieuw uit.

Maar bedankt voor de tip, wel even uitkijken met insecten weg vegen!

inderdaad die matte kleuren zijn een groot probleem , ik ben 30j spuiter en ik zou niemand die matte kleur aanraden , zelfs de dealers staan niet achter deze kleuren , van audi en bmw weet ik zeker dat deze geen garantie geven op die lakken , hoe kawasaki zelf het doet weet ik niet . Probleem met deze lakken is niet de sterkte (komt niet sneller een kras op dan bij gewone lak ) . Maar als er een krasje is valt dit niet weg te polieren. Bij eventueel effe hard wrijven tijdens het poetsen om bvb een gedroogd insect weg te krijgen kan een glanzende vlek ontstaan die niet meer weg te krijgen is. Ook vettige vingers kunnen een blijvende vlek veroorzaken .
 
Het was uiteraard niet mijn bedoeling om jullie ongelukkig te maken.

Maar : de matgroene demo, waarmee ik reed, was 2 dagen in gebruik en had 240 km gereden.

De vette vingers van de monteur op de tank hadden reeds glimmende vlekken veroorzaakt, die de verkoper met een spons niet verwijderd kreeg.... toen wist ik: het wordt een witte.
 
Wat betalen jullie voor de verzekering van de versys ik heb net een brief gekregen en moet 285€ betalen vorig jaar 277€ dat was al veel vond ik. Ik betaal bijna zoveel als mijn auto dat is 411€.

Ligt aan je dekking, ik betaal zelf €16 per maand voor WA+ met diefstaldekking.
Heb een 2017 model versys 650. Allrisk was vele malen hoger ga ik niet aan beginnen.
 
Ik wil ook wel een alarm, maar de SpyBall-alarmen van eerdere Japanse motorfietsen (HONDA en YAMAHA) hebben me indertijd meermaals langs de weg doen stilstaan... ik ben er dan ook wat huiverig voor...
ik heb al bijna 3 jaar een spyball alarm op mijn ktm 1290sa uit 2015 met 75000km
en geen centje pijn
doet gewoon wat die moet doen
 
Hmm...ik heb een half jaar geleden een mat antraciet zilver achtige gekocht.
Zal ook vast wel plekjes hebben maar nog niet opgevallen.

Gisteren op de motorbeurs een led lamp gekocht voor in de versys.
Ik had zo'n ali ding erin zitten maar die schijnt niet zo ver en vooral alle kanten op.
Staan op de beurs voor €40,-
 
Jullie hebben nog steeds een plaatje te goed van mijn nieuwe stalen ros! Welliswaar niet gewassen en smerig door het vieze weer van de afgelopen tijd:

Ldz2QPcl.jpg


Groeten uit een koud Brabant!

Overigens is het opzetruitje van Ali en na wat afstellen werkt hij prima! Ik heb enkel de 'snelsluiting' om af te stellen vervangen door een vaste RVS bout omdat de 'snelsluiting' van zulke slechte kwaliteit was dat hij niet werkte.

Linkje opzetruitje:
Luchtstroom verstelbare voorruit clear variabele spoiler voorruit wind deflector voor honda yamaha suzuki kawasaki bmw ducati ktm in Luchtstroom verstelbare voorruit clear variabele spoiler voorruit wind deflector voor honda yamaha suzuki kawasaki bmw ducati ktm van Windschermen & Windgeleiders op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
Laatst bewerkt:
Ik las ergens dat een LED lamp ook een andere reflector en lampglas vereist, precies omdat strooilicht te voorkomen.

Schone koplampen scheelt een hoop strooilicht. En goede LED's ook :Y
Ik heb al een tijdje LED lampen in de Versys, eerder al in mijn Yamaha. Werken perfect, mooi wit licht, niet zo'n vies groenig kleurtje wat je nogal eens ziet. En een goed lichtbeeld, als ik de Versys thuis voor de schuur zet heeft het dimlicht een mooie scherpe grens van licht naar donker. Ook geen last van seinende mede weggebruikers.
Maar als je het echt netjes wilt doen dan kun je er projectors inbouwen, kost een honderdje of 2, maar dan heb je wel 2x dim en grootlicht :9
 
Laatst bewerkt:
Shit, moest net de Versys verplaatsen, koppeling hendel vast. De kabel is bevroren :(
Zaterdag moet ie voor onderhoud dus dat wordt een ontdooi klusje, gelijk maar een nieuwe kabel besteld.
Nu is bij mijne de spanner open en bloot, hoort daar geen rubbertje omheen om water buiten te houden? :?
 
Nieuwe motor! :] zaterdag de mat groene kawa ophalen.
En ik mocht deze items van de oude houden.
goedkoopste op marktplaats is 75 euro zo even snel gekeken. Dus de MF prijs is 60 euro.


Waarom doe je het weg flox?

Wat wil je voor de rider hebben?
 

@Flox, is dat het "Puig touring" ruitje die jijzelf "drama" vond? Als ik het linkje aanklik, lijkt het een MRA vario ruit te zien, waar jij positief over bent.
Gaat het nu om een Puig touring of een MRA vario? Als het die laatste is, is die dan niet beschadigd bij jou aanvaring vorige maand? Voor een onbeschadigde vario (die qua hoek dus te verstellen is) heb ik wel interesse.
 
het is de puig touring! die van de link en dat is ook een vario. persoonlijk vind ik de mra beter. die heb ik ook op mijn nieuwe over gezet.
@Flox, is dat het "Puig touring" ruitje die jijzelf "drama" vond? Als ik het linkje aanklik, lijkt het een MRA vario ruit te zien, waar jij positief over bent.
Gaat het nu om een Puig touring of een MRA vario? Als het die laatste is, is die dan niet beschadigd bij jou aanvaring vorige maand? Voor een onbeschadigde vario (die qua hoek dus te verstellen is) heb ik wel interesse.
 
Terug
Bovenaan Onderaan