Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanochtend extra vroeg naar het werk. Lekker geslapen, fijn comfortabel in mijn dikke jas en helm, vette chiptunes op de helmspeakers, bevroren Amsterdamse grachten, vakantie ook natuurlijk, en alles en iedereen lekker rustig en gemoedelijk, iedereen net ietsje rustiger dan anders. Heerlijk ochtendritje, ik ben helemaal cozy en groovy weetjewel :Y

Bijna jammer dat het alweer bijna afgelopen is met de vrieskou.
 
Heerlijk weer, droog lekker zonnetje erbij en een beetje fris om lekker wakker te worden. Beter winterweer dan nat, nat en nog eens nat maar smaken verschillen ;)

Ik heb gisteren maar eens mijn winterhandschoenen tevoorschijn gehaald 8-)
 
Ik vond 't maar koud... met de Gerbings op de hoogste stand (lader mee, anders haal ik 't niet heen en weer) toch bepaald geen warme handen. Ik moest nog even tanken. Handschoenen uit en in no-time zere klauwen van de kou! Zelfs met de warme Gerbings aan daarna een stel zere vingers, het laatste kwartiertje van m'n rit.

Nee... doe mij maar dubbele cijfers... boven nul welteverstaan.
 
Laatst bewerkt:
Precies dat en ze hebben echt schijt aan andere. Het punt is dat dit alleen steeds erger lijkt te worden.

Terug dwingen moet je ook niet willen proberen. Bij een foutje of onoplettendheid gaan ze direct terug na een lel op de toeter. De mannen die door gaan doen dit bewust omdat jouw leven hun niets interesseert. Raar is alleen dat ze dan ook nog doen of jij degene bent die zich op de weg misdraagt. |(
Beetje overdreven inschatting denk ik; sure, er zitten lulhannesen tussen, maar de meesten zijn toch echt gewoon serieus met hun vak bezig. Misschien moet je zelf iets meer rekening houden met de situaties van de vrachtwagenchauffeurs en ook anticiperen op de zaken die voor de vrachtwagenchauffeurs belangrijk zijn.

Ik kom zelden of nooit waggelsjoofs tegen die dwingend(er dan nodig) rijden. Integenteel, ik merk juist vaak dat ze juist best oplettend rijden, lang van tevoren (véél langer dan koekblikkers) bezig zijn met richting aangeven en rijstrook kiezen, en vaak goed in de spiegels kijken, zeker bij manoeuvres. Op lange rechte stukken willen ze nog wel eens de vluchtstrook opdrijven (ik verdenk mobiele telefoons net als bij iedereen) maar over het algemeen ben ik er goed over te spreken. Dit geldt dan wel voor de sjoofs uit west-europa; er is een merkbaar verschil met hun Oost-Europese concullegae.

Ik vind alleen wel dat we als koekblikkers en zeker als motorrijders gewoon ruim baan aan ze moeten geven. Als er een vrachtwagen richting aangeeft maak ik vrijwel altijd de ruimte ook meteen vrij, want wij kunnen er straks met een dotje gas weer vrolijk langs (dus waarom zou je niet), en zij moeten ergens op een schema heen en zijn gebonden aan allerlei regels en problemen waar wij allemaal geen last van hebben. Als je daar een beetje rekening mee houdt en de waggels ook gewoon de ruimte geeft zien ze dat ook meestal meteen en krijg je ook bijna altijd een knipper-bedankje (daaraan kun je ook zien dat ze goed opletten).

/edit: whoops, dat was een reactie op een post van pagina 1 _O- :W
 
Laatst bewerkt:
Ik vond 't maar koud... met de Gerbings op de hoogste stand (lader mee, anders haal ik 't niet heen en weer) toch bepaald geen warme handen.
Vreemd. Ik heb vanochtend 30 min in winterhandschoenen met drie vingers gereden. Linker hand helemaal niet koud, rechter hand wat koud. Maar ik rij met stuurwanten, zonder handvatverwarming ook.
 
Beetje overdreven inschatting denk ik; sure, er zitten lulhannesen tussen, maar de meesten zijn toch echt gewoon serieus met hun vak bezig. Misschien moet je zelf iets meer rekening houden met de situaties van de vrachtwagenchauffeurs en ook anticiperen op de zaken die voor de vrachtwagenchauffeurs belangrijk zijn.

Ik kom zelden of nooit waggelsjoofs tegen die dwingend(er dan nodig) rijden. Integenteel, ik merk juist vaak dat ze juist best oplettend rijden, lang van tevoren (véél langer dan koekblikkers) bezig zijn met richting aangeven en rijstrook kiezen, en vaak goed in de spiegels kijken, zeker bij manoeuvres. Op lange rechte stukken willen ze nog wel eens de vluchtstrook opdrijven (ik verdenk mobiele telefoons net als bij iedereen) maar over het algemeen ben ik er goed over te spreken. Dit geldt dan wel voor de sjoofs uit west-europa; er is een merkbaar verschil met hun Oost-Europese concullegae.

Ik vind alleen wel dat we als koekblikkers en zeker als motorrijders gewoon ruim baan aan ze moeten geven. Als er een vrachtwagen richting aangeeft maak ik vrijwel altijd de ruimte ook meteen vrij, want wij kunnen er straks met een dotje gas weer vrolijk langs (dus waarom zou je niet), en zij moeten ergens op een schema heen en zijn gebonden aan allerlei regels en problemen waar wij allemaal geen last van hebben. Als je daar een beetje rekening mee houdt en de waggels ook gewoon de ruimte geeft zien ze dat ook meestal meteen en krijg je ook bijna altijd een knipper-bedankje (daaraan kun je ook zien dat ze goed opletten).

/edit: whoops, dat was een reactie op een post van pagina 1 _O- :W
Hoe dan ook: ik vind truckers over het algemeen ook heel netjes in het verkeer. Maken netjes ruimte en ook in de file gaat er regelmatig zo'n gevaarte voor me opzij. Ik voel me ook wel een beetje verbonden met truckers. We hebben het toch elke dag weer te stellen met die automobilisten :)
 
Ik vond 't maar koud... met de Gerbings op de hoogste stand (lader mee, anders haal ik 't niet heen en weer) toch bepaald geen warme handen.

Heb je 7V of 12V? Want de 7V zijn sowieso meer ontworpen voor de mp3'ende Parijzenaar die hooguit een half uurtje binnen de bebouwde kom onderweg is...
En, gezien het op dit moment (vooral 's ochtends) zo ontzettend koud is verwacht ik ook geen warme handen van mijn verwarmde hanschoenen. Ik heb gisteren mogen uitproberen wat het doet als één van de handschoenen het niet meer doet... Het wordt misschien niet heel warm, maar het scheelt wel héél veel!

Ik moest nog even tanken. Handschoenen uit en in no-time zere klauwen van de kou! Zelfs met de warme Gerbings aan daarna een stel zere vingers, het laatste kwartiertje van m'n rit.

Wat ik in zo'n situatie doe is handschoenen weer aan, en dan een paar minuten nog stilstaan. Van de wind wordt het minder warm aan je handen, dus als je je handen nog een beetje uit de wind houdt kan je eerst een beetje opwarmen.
 
Ik vond 't maar koud... met de Gerbings op de hoogste stand (lader mee, anders haal ik 't niet heen en weer) toch bepaald geen warme handen. Ik moest nog even tanken. Handschoenen uit en in no-time zere klauwen van de kou! Zelfs met de warme Gerbings aan daarna een stel zere vingers, het laatste kwartiertje van m'n rit.

Daarom altijd tanken als je bijna op je bestemming bent :)

Nee... doe mij maar dubbele cijfers... boven nul welteverstaan.

Dat is natuurlijk de beste optie. En dan het jaar rond :Y
 
Daarom altijd tanken als je bijna op je bestemming bent :)
Dat doe ik normaal gesproken ook, maar nu had ik even niet meer verwacht deze motor nog te pakken voor woon-werk. :P
De ZRX staat weer even bij de verkopert voor een kleine reparatie, die achteraf langer duurt dan gepland.


Dat is natuurlijk de beste optie. En dan het jaar rond :Y
Graaaaag! *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik kom zelden of nooit waggelsjoofs tegen die dwingend(er dan nodig) rijden. Integenteel, ik merk juist vaak dat ze juist best oplettend rijden, lang van tevoren (véél langer dan koekblikkers) bezig zijn met richting aangeven en rijstrook kiezen, en vaak goed in de spiegels kijken, zeker bij manoeuvres.
:^

Nagenoeg alleen maar positieve ervaringen van vrachtwaggels. Zijn ook de eersten die even ruimte maken in de file.
 
:^

Nagenoeg alleen maar positieve ervaringen van vrachtwaggels. Zijn ook de eersten die even ruimte maken in de file.
Helaas naast al het positieve wel vaak degene die inhaalverboden negeren en daarmee juist files veroorzaken in de spits.....
 
Valt volgens mij best mee... ik rijd nagenoeg nooit een vrachtwaggel rechts voorbij in de file, jij wel?
 
Vanochtend extra vroeg naar het werk. Lekker geslapen, fijn comfortabel in mijn dikke jas en helm, vette chiptunes op de helmspeakers, bevroren Amsterdamse grachten, vakantie ook natuurlijk, en alles en iedereen lekker rustig en gemoedelijk, iedereen net ietsje rustiger dan anders. Heerlijk ochtendritje, ik ben helemaal cozy en groovy weetjewel :Y

Bijna jammer dat het alweer bijna afgelopen is met de vrieskou.

Na amper vrij te zijn geweest in twee weken had ik eergisteren en gisteren eindelijk vrij. Bloed kruipt waar het niet gaan kan dus ik moest rijden. Lekker een uur lang door de Amsterdamse straten getuft. Weinig volk op straat met mooie taferelen op de grachten. *O*
 
:^

Nagenoeg alleen maar positieve ervaringen van vrachtwaggels. Zijn ook de eersten die even ruimte maken in de file.

Valt mij ook op dat taxis in de stad meer rekening houden met motorrijders. Die maken ook vaak ruimte bij het stoplicht of op de oprit naar de snelweg.
 
Vandaag met de motort onderweg geweest, nu weer lekker thuis in de warmte :z
Resultaat is bevroren visier (gelukkig niet zoveel) bevroren windscherm en bevroren regenoverall.
Ik moet zeggen dat ik met die extra laag aan héél weinig van de kou voelde. Het was wel leuk zo rijden.
Had ik nu nog verwarmde zolen en handschoenen kon ik er uren in rijden :]
Niets glad, want er was (volgens het nieuws) 600 ton zout gestrooid.

Snelheid op de autosnelweg was zo'n 90km/h, en ging wel vlotjes zo. Als ik wat sneller reed denk ik dat ik het kouder zal hebben.
 
Wat ik onderweg heb mee gemaakt: prachtige wijdse uitzichten in de polders met hier en daar een schaatser die niet bang is voor de tientallen windwakken overal.

lrkhcXMh.jpg


M'n SV probeerde mij een subtiele hint te geven dat het te koud was om te rijden. Accu trok 't niet de kou en 1 uurtje per week rijden (veel km's leg ik niet af met deze kou).

Half uurtje aan de lader, met lader ingeschakeld gestart en hij liep in 3 slagen. Nog een half uurtje gereden en de conclusie getrokken dat mijn handschoenen met dit weer toch echt te koud zijn...

Wat de lader betreft: ex-philips-natlabmedewerkers zullen 'm wel herkennen, 't is stiekem helemaal geen lader en je kan 'm ook niet zomaar op je accu aansluiten voor de mensen die dit soort stunts na willen doen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een dikke 13.8V lineaire netvoeding zo te zien. Ik heb er daar ook nog een van gehad bij een zootje antieke elektronica.
 
Dit is de soldeertrafo die bij een PIT-soldeerbout hoort. Gelijkgericht en afgevlakt 14v, minus de diode overgangen = 12,6v. Zwaar genoeg om de motor rond te krijgen, maar niet hard genoeg.

Uiteindelijk wel een 13,8v voeding voor het laden gepakt, 12,6 is net niet genoeg om 'm vol te krijgen.
 
Na 5 dagen in de kou en wind te hebben gestaan,gisteren een poging gedaan om mijn BMWc650 sport te starten, ik had er een hard hoofd in maar gelukkig startte hij, weliswaar met een beetje tegenzin...Meteen maar een ritje gemaakt, stukje snelweg en binnendoor de grote stad. Kwam welgeteld een andere motorrijder tegen... Overigens viel het met de kou wel mee alleen rond de helm last....
 
Vandaag weer een ritje Deventer Arnhem. Heerlijk rij weer, wel een witte zout weg.

Zal aan mij liggen, maar heb het niet koud.
Draag enkel een t-shirt met lange mouwen, motorjas met binnenvoering, en heb de zomer handschoenen nog aan (heb geen winterhandschoenen)

Zal schelen dat het een scoot is, dat schermpje doet ook veel.
Kou vind ik niet erg, zolang het maar droog is, ideaal weer dus.
 
Vandaag weer een ritje Deventer Arnhem. Heerlijk rij weer, wel een witte zout weg.

Zal aan mij liggen, maar heb het niet koud.
Draag enkel een t-shirt met lange mouwen, motorjas met binnenvoering, en heb de zomer handschoenen nog aan (heb geen winterhandschoenen)

Zal schelen dat het een scoot is, dat schermpje doet ook veel.
Kou vind ik niet erg, zolang het maar droog is, ideaal weer dus.

Ja dat ligt aan jou... 😜
Truckers maken ruimte maar de buitenlandse truckers zijn niet zo oplettend heb ik gemerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan