Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook ik heb een monstertje aangeschaft. Een 600, uit 1995. Als speeltje naast het zijspan, bewust een 600 omdat de vrouw ook weleens een rondje wil rijden.

Leuk ding, 30k KM, mooie carbon dempers erop en een mooi geluid.

Er zit een Xenon lamp in, ziet er een beetje goedkoop uit. Plastic verchroomd kastje hebben ze op het luchtfilter geknoeid. Is dat wat die lampen of trillen ze kapot in de Duc? Ander zet ik er liever een goede H4 lamp in.

Zijn er sloperijen in NL die duc spulletjes hebben? Ik heb niet echt wat nodig, maar de bovenkant van de luchtkast is eraf gezaagd. Waarom weet ik niet.
 
Heb je een foto van je Duc?

Ik heb een complete koplamp van een Monster te koop. Verkeert in prima staat en heeft nieuw glas.
 
Ook ik heb een monstertje aangeschaft. Een 600, uit 1995. Als speeltje naast het zijspan, bewust een 600 omdat de vrouw ook weleens een rondje wil rijden.

Leuk ding, 30k KM, mooie carbon dempers erop en een mooi geluid.

Er zit een Xenon lamp in, ziet er een beetje goedkoop uit. Plastic verchroomd kastje hebben ze op het luchtfilter geknoeid. Is dat wat die lampen of trillen ze kapot in de Duc? Ander zet ik er liever een goede H4 lamp in.

Zijn er sloperijen in NL die duc spulletjes hebben? Ik heb niet echt wat nodig, maar de bovenkant van de luchtkast is eraf gezaagd. Waarom weet ik niet.


Dat noemen ze nu een openluchtfilter.
 
Dus de helft van je luchtkast afzagen is al een open luchtfilter... Hmmm
Ik heb ook weleens wat gesleuteld, maar volgens mij kan een k&n gewoon als vervanging IN de luchtkast. Met carbs mss wat aanpassingen, injectie regelt het zelf wel.

Hij rijdt er prima mee, maar ziet er zo slordig uit.
 
Als je vrouw maar niet in de winter wil rijden.. Meest bokkige bonkende brommer ooit onder de 10°C.
Loooooved the thing.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb een monstertje aangeschaft. Een 600, uit 1995. Als speeltje naast het zijspan, bewust een 600 omdat de vrouw ook weleens een rondje wil rijden.

Leuk ding, 30k KM, mooie carbon dempers erop en een mooi geluid.

Er zit een Xenon lamp in, ziet er een beetje goedkoop uit. Plastic verchroomd kastje hebben ze op het luchtfilter geknoeid. Is dat wat die lampen of trillen ze kapot in de Duc? Ander zet ik er liever een goede H4 lamp in.

Zijn er sloperijen in NL die duc spulletjes hebben? Ik heb niet echt wat nodig, maar de bovenkant van de luchtkast is eraf gezaagd. Waarom weet ik niet.

Sloperijen,Boonstra https://www.google.nl/url?sa=t&rct=.../mke=Ducati/&usg=AOvVaw0Vn3PJOsvw1-E4D0-tb0jk ,Motoparts online Zoek resultaten voor alle modellen van Ducati . | pagina 1 | Motorparts-online.com ,
Ducatiparts-online http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...s-online.nl/&usg=AOvVaw0bYaK_5796c6hHFlnSt7L1
Via MP, DUC-ONLY uit Wilp - Advertenties op Marktplaats.nl
De bovenkant van het luchtfilter huis open maken werd veel toegepast in combinatie met
een dynojet kitje,open dempers en een K&N filter,met het idee dat de motor daar beter mee liep,dus als de motor nu goed loopt zo laten.
 
Laatst bewerkt:
Sloperijen,Boonstra https://www.google.nl/url?sa=t&rct=.../mke=Ducati/&usg=AOvVaw0Vn3PJOsvw1-E4D0-tb0jk ,Motoparts online Zoek resultaten voor alle modellen van Ducati . | pagina 1 | Motorparts-online.com ,
Ducatiparts-online http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...s-online.nl/&usg=AOvVaw0bYaK_5796c6hHFlnSt7L1
Via MP, DUC-ONLY uit Wilp - Advertenties op Marktplaats.nl
De bovenkant van het luchtfilter huis open maken werd veel toegepast in combinatie met
een dynojet kitje,open dempers en een K&N filter,met het idee dat de motor daar beter mee liep,dus als de motor nu goed loopt zo laten.

Dan laat ik het voorlopig zo. Dank!
 
Heb je een foto van je Duc?

Ik heb een complete koplamp van een Monster te koop. Verkeert in prima staat en heeft nieuw glas.

Hierbij een fotootje, echt foto's in het wild heb ik nog niet
540.jpg


Volgens mij is de koplamp verder standaard. Een vriend heeft ooit zo'n lamp in z'n R100GS gehad en die ging niet lang mee.

@Hubertje; dat had ik al gemerkt. Heb er een rondje mee gedaan en in de wijk/straat gaat het nog het best in z'n 1 ;) Eenmaal op weg is ie wel in z'n element, trekt mooi door.

Ik ben nu derde eigenaar. Een monteur van een plaatselijke autogarage was de eerste, die heeft bij 29500 de riemen nog vervangen, en een beurt. Degene waar ik hem van kocht heeft er sinds 2016 190km mee gereden :/ Op de dag van de koop is er nog een nieuwe accu in gegaan.

We gaan het zien, eerst maar eens wat mooiere temperaturen. Rijden doe ik nu wel met het zijspan.
 
Dus de helft van je luchtkast afzagen is al een open luchtfilter... Hmmm
Ik heb ook weleens wat gesleuteld, maar volgens mij kan een k&n gewoon als vervanging IN de luchtkast. Met carbs mss wat aanpassingen, injectie regelt het zelf wel.

Hij rijdt er prima mee, maar ziet er zo slordig uit.
Dat open gezaagde luchtfilterdeksel hoort bij een Dynojet stage 2 kit.
Als je er een origineel deksel op zet gaat de motor te rijk lopen (als die carb kit gemonteerd is tenminste).
 
Dat open gezaagde luchtfilterdeksel hoort bij een Dynojet stage 2 kit.
Als je er een origineel deksel op zet gaat de motor te rijk lopen (als die carb kit gemonteerd is tenminste).

Ja, dat is volgens de werkbonnen gedaan. Drastische oplossing, die kende ik dus niet van K&N. Ik zal het wat fatsoeneren dan, beetje rafelig gedaan.
Eerst dacht ik dat heel het bovendeksel mistte, maar blijkt inderdaad verzaagd.

Bedankt voor de info!
 
Ja, dat is volgens de werkbonnen gedaan. Drastische oplossing, die kende ik dus niet van K&N. Ik zal het wat fatsoeneren dan, beetje rafelig gedaan.
Eerst dacht ik dat heel het bovendeksel mistte, maar blijkt inderdaad verzaagd.

Bedankt voor de info!
De ene monteur zaagt het gewoon open terwijl een ander het netjes afwerkt met een dremel.
 
Reeds het oude gescheurde Ducati zadel opnieuw laten bekleden. Ondanks je het niet heel goed ziet het is afgemaakt met rode stiksels. :)

full
 
Dat ziet er keurig uit. Zal mooi zijn met rood stiksel.

Domme vraag wellicht, is dit een 750? Zie dat ie geen oliekoeler heeft, maar wel dubbele schijven aan voorkant.
Ik heb sinds 2 weken een 600.
 
Hallo ! mezelf even aanmelden op deze topic :p
Heb donderdag mijn bestelling geplaatst voor de monster 1200 R xD
Binnen 14 dagen zou dit moeten geleverd worden bij de dealer :)
Hier veel 1200R rijders (model 2016) ?
 
Gefeliciteerd met je R!

Vanwege de aanschafprijs zullen er niet veel zijn met een R, maar er zitten er wel een paar hier. Misschien ook in het andere monster topic.

Wel ontzettend dikke fiets :9~
 
Laatst bewerkt:
Hallo ! mezelf even aanmelden op deze topic :p
Heb donderdag mijn bestelling geplaatst voor de monster 1200 R xD
Binnen 14 dagen zou dit moeten geleverd worden bij de dealer :)
Hier veel 1200R rijders (model 2016) ?


De meesten Monsterrijders zitten op FB. Dutch Ducati Monster Group.
 
Hallo ! mezelf even aanmelden op deze topic :p
Heb donderdag mijn bestelling geplaatst voor de monster 1200 R xD
Binnen 14 dagen zou dit moeten geleverd worden bij de dealer :)
Hier veel 1200R rijders (model 2016) ?~[/quote]

Veel plezier er mee.

ducatifora.com - Aanmelden
full




full
 
Laatst bewerkt:
WoW da's een dure jongen , leuke velgjes , en de rest ook trouwens , denk dat wat er later aan geschroefd is meer is als de nieuw prijs van de monster
Nooit meer weg doen

Tja, persoonlijk ben ik van mening dat het eindresultaat niet per sé de som der delen is. Er zitten zitten onderdelen op om te smullen, zeker als je het vergelijkt met mijn afgeragde 900, maar het geheel vind ik zo druk dat het niet veel eer meer doet aan het simplistische ontwerp van Galuzzi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan