Het Newbies MotorWeekend, 25 t/m 28 Mei 2018

Startpost en deelnemerslijst is weer bijgewerkt. Het enige bedje wat nog vrij is, is op de dames kamer. Het 2e appartement bij het hotel is ondertussen geboekt door een ander gezelschap, dus VOL is VOL.. en het zit vol.

Rijders kunnen we er nog wel bij hebben, dus als je zelf een overnachtingsplaats kunt fixen in de omgeving van Dasburg is dat ook prima, en kun je gewoon nog mee. Maar wel zelf regelen dus (verdere details in 2e bericht hierboven)

Ik ben zelf een paar weken terug nog bij Daytona wezen kijken. Het ziet er erg gezellig uit daar. *O*
 
Het blijkt dat er bij rechtstreeks contact opnemen met het hotel er nog een kamer te regelen was in een aangrenzend pand. Ook het laatste bed op de dameskamer is ondertussen vergeven. Totale deelnemersaantal staat nu dus op 36!!

Dus wie nog mee wil, advies is om even te bellen met Hotel Daytona. Wellicht zijn er nog meer kamers waar wij niks van wisten :}
 
Oké (ff toestemming vragen aan de baas 😂)
Ben net een week geleden terug gekomen van een weekend Sauerland, wat een ervaring en wat heerlijk rijden! Het Duitsland in de bergen en bochten virus heeft me helemaal te grazen genomen dus een mooi iets om dit te combineren, mooi rijden en nieuwe mensen ontmoeten!!

Mocht ik mee doen zal ik zelf contact opnemen met Daytona zoals Sodeknetters al aangaf. Mocht Daytona helemaal vol zitten wil ik best een hotel verderop verblijven maar houdt het wel in dat ik gewoon met jullie avond eet en uiteraard mee bbq? Ben namelijk gek op Bbq 😇.
 
Hoihoi, ik denk dat hier absoluut wel iets voor te regelen valt. Uit de ervaring van FreeSpirit een paar weken terug blijkt dat als je zelf contact legt met Daytona en aangeeft dat je 'bij de motor-forum groep hoort' er hoogstwaarschijnlijk nog wel een slaapplaats (in een naastgelegen gebouw) te regelen is, en dan doe je automatisch mee met het eten etc.
Als er géén slaapplaatsen meer zijn kunnen ze je vast ook wel iets voorstellen dat je in ieder geval met de maaltijden kunt meedoen, zodat je zelf een bed in de buurt kunt zoeken zonder eten. Aan de andere kant is het tot nu toe ook ieder jaar zo geweest dat er wel ergens 1 of 2 mensen afvallen voor de start. Een officiele reservelijst is er (nog) niet maar we verwachten ook nog wel een paar last minute inschrijvingen.

DUS: eerste actie is Daytona bellen. En als het meezit daarna je aanmeldingsmail naar ons sturen!
 
Hoihoi, ik denk dat hier absoluut wel iets voor te regelen valt. Uit de ervaring van FreeSpirit een paar weken terug blijkt dat als je zelf contact legt met Daytona en aangeeft dat je 'bij de motor-forum groep hoort' er hoogstwaarschijnlijk nog wel een slaapplaats (in een naastgelegen gebouw) te regelen is, en dan doe je automatisch mee met het eten etc.
Als er géén slaapplaatsen meer zijn kunnen ze je vast ook wel iets voorstellen dat je in ieder geval met de maaltijden kunt meedoen, zodat je zelf een bed in de buurt kunt zoeken zonder eten. Aan de andere kant is het tot nu toe ook ieder jaar zo geweest dat er wel ergens 1 of 2 mensen afvallen voor de start. Een officiele reservelijst is er (nog) niet maar we verwachten ook nog wel een paar last minute inschrijvingen.

DUS: eerste actie is Daytona bellen. En als het meezit daarna je aanmeldingsmail naar ons sturen!


Duidelijk verhaal.. Heb net gebeld met Daytona en het betreffende weekend is echt prop vol geboekt, zowel in het hotel als bijhorende naastgelegen gebouw.. Ook gaf ze te kennen dat er verder in de buurt niet echt een hotel is... Daar ga ik zelf ook nog even op onderzoek voor uit. Het leuke aan zon grote groep motor rijders is dat je ook de kans hebt om nieuwe mensen te ontmoeten en lekker te socializen. Ik zelf zie de meerwaarde van de rit er niet van in als ik 40 km verder op zit in een hotel en niet bij de avond eten etc kan voegen.. Dan kan ik niet zo goed in mn eentje die kant op rijden namelijk :D !

Een officiele Reserve lijst is er (nog) niet, maar mocht die er wel komen zou ik graag : Werner7385 en Tim10890 op deze lijst willen te komen staan.. Ik ga zelf even op onderzoek uit of er in de buurt echt niets in de buurt zit om te verblijven. Is er nu nog een andere actie die ik kan ondernemen die ik op dit moment over het hoofd zie? Iig thnx !!
 
Hey Werner, er zijn zeker wel hotels te vinden die dichter in de buurt zitten. In Dasburg zelf heb je Herberg "Bei Jül" (www.gasthaus-thielen.de) en er is ook nog een soort jeugdherberg (waldjugendheim). In dat laatste geval wordt het sowieso regelen of je bij Daytona kunt aanschuiven want eten hebben ze niet. Had je dat idee nog overlegd toen je ze gesproken hebt?

Ik vond bovenstaande locaties via de Google Maps app. Gewoon zoeken op hotel, en dan scrollen /zoomen naar de omgeving van Dasburg. Ergens midden bovenaan komt er een knop in beeld met "zoek in deze omgeving". Ik zie dat ook de camping bij de rivier als zoekresultaat naar voren komt maar daar hebben ze géén huisjes/kamers zover ik weet.
 
Ik doe een tvp'tje

Lang geleden ooit met de Newbies op pad geweest voor een dagje.

Nu met comfortabele motor & kofferset *D mezelf voorgenomen eens wat vaker een weekendje te pakken.

Zo ver als dit vooruit plannen doe ik niet, dus ik kijk wel of er een paar weken voor de tijd misschien een plekje vrij komt.
 
Laatst bewerkt:
Hey Werner, er zijn zeker wel hotels te vinden die dichter in de buurt zitten. In Dasburg zelf heb je Herberg "Bei Jül" (www.gasthaus-thielen.de) en er is ook nog een soort jeugdherberg (waldjugendheim). In dat laatste geval wordt het sowieso regelen of je bij Daytona kunt aanschuiven want eten hebben ze niet. Had je dat idee nog overlegd toen je ze gesproken hebt?

Ik vond bovenstaande locaties via de Google Maps app. Gewoon zoeken op hotel, en dan scrollen /zoomen naar de omgeving van Dasburg. Ergens midden bovenaan komt er een knop in beeld met "zoek in deze omgeving". Ik zie dat ook de camping bij de rivier als zoekresultaat naar voren komt maar daar hebben ze géén huisjes/kamers zover ik weet.

Daar had ik ook al naar gekeken. Bei Jul geeft niemand thuis, zowel telefonisch als via de mail. Camping is geen optie aangezien we niet willen camperen haha. Ik zal morgen Bei Jul nog een keer proberen te benaderen. In een straal van 15 km ligt hier en daar nog wel wat maar is gewoon zeer onpraktisch. Na lekker lange rit, heerlijk eten en ook drinken, zit ik er niet op te wachten om dan alsnog laat op de avond een 'stukje' te moeten rijden om bij Mn bedje te komen. Zelfde dorp of een stuk lopen is uiteraard geen probleem maar voorzie een beetje derde wiel aan de wagen taferelen en das zonde van zon mooie lange rit met gezellige mensen. Als ik dat gevoel krijg dan ga ik het doel voorbij waarom mee zou Willen doen (Samen met een vriend) aan deze toertocht.

Ik probeer dus nogmaals Bei Jul te bereiken, mocht dat niet lukken staan wij (als ik zo de topic doorlees) als eerste op de reserve lijst in de 'hoop' er nog een kamertje vrij komt. De kans is redelijk aanwezig dus daar durf ik stiekem de hoop wel op vestigen. Mocht er nou toch geen plekje vrijkomen tegen die tijd, dan kunnen we altijd nog wel beslissen om toch paar dorpen verder op iets op te zoeken.
 
Zeker! Paul_k heeft ondertussen de ruwe versie van de leukste routes die we dit weekend kunnen gaan rijden af. Er zal vast nog een en ander aangepast gaan worden maar op hoofdlijnen is het rond :-)
 
Ik heb gereserveerd in een hotel in de buurt (hotel imm Pfenn, irrhausen).

Mijn zoon en ik rijden graag mee😎
 
Zo, tijd om MF Oma eens af te stoffen :Z !

Eindelijk weer eens wat tijd gevonden om verder te werken aan de routes. Heen en terugreis staan nu in de startpost. Dekkingsgraad tankstations is ruim voldoende, met een beetje pech hoeft dit jaar niemand op ijs te trakteren -O-

Op de heenreis zit nog een leuke lus erin van +-20km: voor de km-vreters een paar leuke bochtencombinates :] . Voor wie liever als eerste op het terras zit 8-) : je kan de lus ook afsnijden.
 
Staan er nu (nadat Werner de plek van Ivo in gaat nemen) nog mensen op de reservelijst dan?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan