Honda PCX 125/150 deel 5

Nu ben ik nieuwsgierig geworden, de bobbel naar achter plaatsen? Volgens mij kan ik dit niet.
full


Gr. Jan
 
Laatst bewerkt:
zadel vlak laten maken,ik pas bijna al mijn zadels aan vaak harder.
 
Laatst bewerkt:
De laatste uitvoering PCX heeft geen bobbel.
De eerste 2 series PCX-en hebben deze bobbel.
 
hoi wel even twee nieuwe gaten boren 6tot 7 mm
de bobbel zo ver naar achter plaatsen zodat hij oude gaten net af dekt

ik heb het zelf ook op dit forum gelezen rijd een stuk beter

succes

als de bobbel naar achter gaat, steekt ie boven het passagier gedeelte uit...
Ik ga binnenkort langs een zadelboer en laat er een stukje schuim overheen maken + nieuw overtrek. is het ook klaar voor een paar tientjes.

Nou het volgende... ik heb vanaf 70 km/h een soort trilling. merk het alleen in mn floorboards. vandaag langs motoport hippo geweest. die denken dat het in de aandrijving ligt (onbalans). komt het jullie bekend voor? heb het bij de proefrit niet gemerkt. merk het alleen na 70 km/h op strak asfalt. trilling is te vergelijken met het rijden over een doorbroken bitumen streep, maar dan minder en alleen merkbaar in de voeten (komt vanaf achter)
 
Laatst bewerkt:
velgen hoeven niet gebalanceerd te worden (diameter x snelheid)

bandjes zijn hard.

gekke is dat als ik 80 rij, en ik van het gas af ga, het redelijk snel weg is.gas erop en de trilling is er weer
 
Eigen resonantie rijwieldeel? Heeft de sh300 ook last van bij +/- 70km/u. Goede banden monteren, en natuurlijk wel uitbalanceren! Het is geen brommer, pcx banden maken tov 17inch wielen meer omwentelingen. Je merkt het verschil.
En waarom dan een motorscooter tov een gewone motor niet zou moeten worden uitgebalanceerd is mij een raadsel.
Tenzij je niet boven de 50km/u komt natuurlijk.
 
Uh nou moet zeggen dat ik soms iets soortgelijks heb, maar dan echt heel lichtjes. Maar volgens mij komt dat omdat ik banden met grof profiel eronder heb liggen. Winterbanden van heidenau. Als ik op cruise snelheid boven de 80 rijd geen last van. Zal er eens op letten als ik 70 rijd op glad asfalt.
 
Winterbanden van heidenau zorgen idd voor lichte trillingen mijn citygrip winter deden dat ook heel licht.
 
Ja, weet nog dat de eerste rit met winterbanden eronder wel even wennen was. Maargoed de grip vind ik behoorlijk. Vanmorgen een enkele keer dat ik de motor iets voelde glijden, dat wordt dan direct weer gecorrigeerd door de banden. (en dat bij een wegdek van 0 graden)

Nog even gelet op het trillen, dat is er inderdaad een beetje bij rond de 70 km/u, echter niet iets om me zorgen over te maken.

De PCX maakt weleens meer geluiden waarvan ik denk, is dat normaal? Maargoed zolang hij het blijft doen vind ik het prima.
 
6y1mxf.jpg


Dit is mijn PCX. Heb de PCX nu ongeveer 2,5 jaar. :)

Ik ga terug stilaan uit winterslaap komen, volgende week maar eens mijn verzekering terug activeren zodat ik terug kan rijden. Ik Kijk echt uit naar wat beter en warmer weer...

Zijn er hier veel mensen die het heel jaar door rijden?
 
Ik rij het hele jaar door 40km/ dag. Koudste deze winter was -8,5°C en gisteren 2cm sneeuw en aanvriezende regen
Ik heb wel elektrische handschoenen. Winterbanden heb ik jammer genoeg niet. Heb nu 29000 km in 3,5 jaar
 
Ik rij bijna het hele jaar door. Dit is wel minder extreem als het antwoord doet vermoeden. De PCX wordt dan gebruikt voor woon/werk verkeer van mijn part-time job. In werkelijkheid is dat 1 of 2keer in de week 's-avonds of 's-nachts 20km heen en 20km terug.
Bij (voorspelde) gladheid, zoals gister-avond, kies ik voor de auto.

Om de kou en regen te trotseren is de PCX voorzien van een Givi scherm. Het zijn met name de handen die een probleem vormen bij de kou. Heb daarvoor wel eens stuurkappen gekocht, maar deze nog nooit gemonteerd. Ze zijn niet makkelijk te plaatsen en komen bij maximale stuuruitslag in conflict met het Givi scherm.
Op de afgelopen motorbeurs Held Nordpol 3-vinger handschoenen gekocht. Een paar graden vorst en 20km gaan net.
 
Nog een vraagje: mijn pcx heeft meer dan een jaar geleden voor het laatste een onderhoudsbeurt gehad op 8000 km. Mijn pcx heeft nu 8800 km, zou ik nog kunnen wachten tot hij 12000 km heeft voor een nieuwe onderhoudsbeurt of is het noodzakelijk dat dit jaarlijks gebeurd?

Vorig jaar heb ik erg weinig gereden maar ik denk dat ik binnen een half jaar aan 12000 km zit. Wat zouden jullie doen?
 
Rijden. Peil goed in de gaten houden en rijden. Die synthetische olie kan een hoop hebben. 4000km is niks, goede kwaliteitsolie is wel belangrijk hierbij.

Bij twijfel, het is maar 0.8liter dus vervangen is bijna gratis ;)
 
Als je maar 800 km per jaar doet is de benzine het belangrijkste dat je in het oog moet houden. Benzine langer dan 3 maand houden is niet aan te raden zeker geen e10.
Enkel de olie wisselen zou ik doen.
 
Ok, bedankt voor de reacties, normaal doe ik rond de 4000 km per jaar maar vorig jaar heb ik uitzonderlijk weinig gereden.
 
Er is in Azië een nieuw model pcx 2018 uit, komt deze ook naar Europa? Niet dat ik deze ga kopen maar ben wel nieuwsgierig.
 
~[/quote]

Zijn er hier veel mensen die het heel jaar door rijden?~[/quote]

Ik rijd het hele jaar door 90 km per dag, ook afgelopen vrijdagochtend met-7. Gelukkig wel tegenwind in plaats van zijwind. Ik heb wel voorzorgsmaatregelen genomen. Winterbanden, beenkleed, hoog scherm en belangrijkste: verwarmde handschoenen! (gerbing) zónder die handschoenen niet te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een middenhoog givi scherm, maar daarmee heb ik veel last van druk tegen mijn aangezicht, heeft iemand dit nog? Het voordeel van het givi scherm is wel dat de pcx een betere top heeft.

2ylvhw0.jpg


2iig4ug.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook het hele jaar door (op mijn sh150). Toen ik de PCX nog had, reed ik met stuurmoffen. Dat was ook goed te doen.
Tot -9 kan ik volhouden, enkele reis 25 km.
Voor volgende winter inderdaad verwarmde handschoenen.
 
Hier ook een Givi scherm, maar wel het oude type PCX. Heb geen last van de windstroom. Deze komt tegen het vizier van de helm. Wel meer windgeruis, maar dat weegt niet op tegen het extra comfort. Verder oogt de scooter beter. Dit alles is natuurlijk persoonlijk.
Je kunt overwegen om een klein hulpschermpje bovenop het scherm te plaatsen.
Zoiets als dit:
MRA X-Creen Touring Spoiler
 
Bedankt voor de link, maar ik vind dat wel erg veel geld voor zo een klein schermpje. :P
Inderdaad meer windgeruis rond mijn oren daarom doe ik bijna altijd oordoppen in. En ik heb een systeemhelm welke ik vaak open heb staan als het mooi weer is en daarmee heb ik dan veel druk rond mijn gezicht, voornamelijk rond de neus en ogen.

Het officiële hoge honda scherm vind ik ook wel mooi, zou daarmee ook windgeruis/druk rond het gezicht zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan