Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
jij hebt wat met die TW, he. bij de eerste ex-lessersrit ging je ook al (in Eemnes) met dat ding onderuit.

nou ja, shit happens, maar leuk is anders. sterkte ermee.
 
Beterschap X20DTL,

Ik heb gisteren mijn rijles (na 2 x verzetten op dezelfde dag, ivm sneeuw) ook af moeten breken na 45 minuten. Ik wilde omdraaien om mijn AVB oefening van de andere kant in te rijden. En toen schoof de motor weg in de bocht. Toen bleek alles opgevroren te zijn en de weg spek glad.

Dus toen zijn we voorzichtig terug gereden naar de rijschool en hebben we de les even gelaten voor wat het was. Was ondanks dat ik het jammer vind, wel enorm leerzaam zo met de gladheid!

Dus nu geen lessen meer voor mijn avb!Ik heb er zin in woensdag :) !
 
Veel succes Puretos, woensdag! :]

Beterschap X20DTL, jammer dat je gevallen bent, maar iedereen valt wel, ik al een keer of 5.
Gelukkig zonder iets te breken. ;)
 
Beterschap, blijft vervelend lijkt mij, maar gelukkig is de TW ongedeerd zullen we maar zeggen :P

Nog twee dagen wachten hiero... zenuwen beginnen wel op te dagen zo langzamerhand... :X
 
Beterschap, blijft vervelend lijkt mij, maar gelukkig is de TW ongedeerd zullen we maar zeggen :P

Nog twee dagen wachten hiero... zenuwen beginnen wel op te dagen zo langzamerhand... :X

Succes dinsdag! *O*
Hier begint het ook af en toe te kriebelen voor woensdag.
 
Veel succes Puretos, woensdag! :]

Beterschap X20DTL, jammer dat je gevallen bent, maar iedereen valt wel, ik al een keer of 5.
Gelukkig zonder iets te breken. ;)

mwa ik ook al hoor, voornamelijk met stilstaan op ongelijke ondergrond en dan poef daar ligt ie _O-

Beterschap, blijft vervelend lijkt mij, maar gelukkig is de TW ongedeerd zullen we maar zeggen :P

ja B| en juist daarom heb ik ook de TW aangeschaft voor in de winter 8-) _O-


maar misschien kijken naar shinko tyres die worden in tennesee gemaakt voor dit soort weer, Bridgestone is meer voor de wat warmere landen zoals spanje en portugal en dat zit er nu onder
 
Beterschap, blijft vervelend lijkt mij, maar gelukkig is de TW ongedeerd zullen we maar zeggen :P

Nog twee dagen wachten hiero... zenuwen beginnen wel op te dagen zo langzamerhand... :X

Succes dinsdag! :t

Ik ben in het begin toen ik ging rijden 3 keer onderuit gegaan, jong en onbezonnen met teveel gas erop, of wat zand in een bocht....
Toen jarenlang niks, maar afgelopen jaar wel weer. Shit happens zoals Saabert zegt..
Ach ja, het maakt niet uit verder.

Veel succes allen die van de week af moeten rijden! :]
 
Beterschap, blijft vervelend lijkt mij, maar gelukkig is de TW ongedeerd zullen we maar zeggen :P

Nog twee dagen wachten hiero... zenuwen beginnen wel op te dagen zo langzamerhand... :X
Succes he! We gaan ervoor dat we ons allebei geslaagd kunnen melden morgen :-)
 
Man man man... Ik denk, laat ik nog even een afspraak maken bij de gemeente om een rijbewijs aan te vragen morgen, dan heb ik 'm met een beetje mazzel vrijdag, kan ik dit weekend lekker rijden.

Maar nee hoor, de eerst volgende dag dat ik überhaupt een afspraak kan maken om 'm aan te vragen is aanstaande vrijdag. Schandalig. Schan-da-lig. Vier dagen wachten om überhaupt een afspraak te maken, en dan ook nog een week wachten voordat je rijbewijs daadwerkelijk klaar is.

Zit ik dan met m'n enthousiasme. Maar zo te zien kan ik de komende twee weken nog geen motor rijden |( '(

Succes he! We gaan ervoor dat we ons allebei geslaagd kunnen melden morgen :-)

Naja, laten we dat maar doen dan. Jij ook succes morgen! ;)
 
Man man man... Ik denk, laat ik nog even een afspraak maken bij de gemeente om een rijbewijs aan te vragen morgen, dan heb ik 'm met een beetje mazzel vrijdag, kan ik dit weekend lekker rijden.

Maar nee hoor, de eerst volgende dag dat ik überhaupt een afspraak kan maken om 'm aan te vragen is aanstaande vrijdag. Schandalig. Schan-da-lig. Vier dagen wachten om überhaupt een afspraak te maken, en dan ook nog een week wachten voordat je rijbewijs daadwerkelijk klaar is.

Zit ik dan met m'n enthousiasme. Maar zo te zien kan ik de komende twee weken nog geen motor rijden |( '(

Dat had ik ook in Zwolle, spoedaanvraag is ook niet nodig. Meestal ligt het er toch de volgende dag.
Je kan even binnenlopen en hopen dat je daar ter plekke het kan aanvragen (staat een computer bij de ingang).

Heel veel succes vandaag :t
 
Voor diegene die moeten afrijden: Succes van de week.

@Reliku: Gefeliciteerd met het rijbewijs.

Zelf vanmorgen de theorie mogen behalen. Best een hoop veranderd in 19 jaar. In 1999 heb ik mijn B gehaald. Was voor mijn gevoel wel gemakkelijker toen.

Nu helaas nog lang wachten tot ze bij het CBR tijd hebben voor mijn AVB. Mag pas 18 april.
 
@Patrick ik had 'm nog niet gehaald hoor, wou alleen vast aanvraag plannen hahaha :P

Vandaag stond m'n examen gepland. Van te voren even warm gedraaid, bij aankomst bij het cbr zei m'n instructeur nog: "dat wordt 2 vingers in de neus". We gaan naar binnen, en ineens realiseer ik mij... mijn ID kaart en rijbewijs zitten allebei in m'n poremonnee... En die ligt in het dashboardkastje van m'n auto... shit...

Met nog 5 minuten te gaan was het te laat om die even op te halen... is immers zo'n 10-15 minuten om even heen terug te rijden naar het terrein waar de auto nog geparkeerd stond... Dus bij binnenkomst maar aan de examinator verteld dat ik geen ID bewijs bij me had, situatie uitgelegd en gevraagd of het misschien mogelijk was om tijdens de rit even langs de ijsselhallen te rijden en m'n ID bewijs uit de auto te halen. Helaas, was ik al bang voor, dat mocht niet.

Dus, nu staat er "niet afgenomen" bij examenresultaten in mijn cbr, en moet ik later terug komen. Ik baal er ongelovelijk van, maar het was ook ongelovelijk stom van mezelf en ik heb het helemaal zelf gedaan, kan nu hoog en laag springen en heel boos worden maar eigenlijk kan ik er alleen maar om lachen, ik kan er toch niks meer aan veranderen :P

Dus... rijschool gevraagd of ik z.s.m. een nieuw AVD kan in plannen, maar toch zonde van het geld en de tijd... ik moet dus weer even wachten |( '(

Ach joh! Het wordt toch rotweer komend weekend

Scheelt weer dus :P

@Zerol hoop dat jij beter nieuws te melden hebt! :)
 
Reliku... dat meen je niet man wat klote!!! Dat is wel heel erg jammer maar goed, direct weer een nieuwe aanvragen is inderdaad het allerbeste, meteen dooorrrr!

Man man man. Ik had dezelfde examinator als de vorige keer hehe. Maar prima kerel sowieso.
Wat gezonde spanningen afgeschud tijdens het warmrijden en toen mochten we in t zonnetje los.
Meteen een woonwijk (stukje dat ik natuurlijk nog NOOIT had gezien) in met bochten, troep, lesauto die achteruit ging inparkeren en daar moest ik snel rechts links. Ging allemaal gelukkig wel goed maar dat zijn dan echt situaties waarvan ik denk hmmm wat vonden hun ervan.
Uiteindelijk nog een stukje buitenom (ook een stuk dat ik nog nooit had gezien), BAM trekker ervoor... Daar ging mijn kans om wat mooie bochten door te trekken met de juiste lijnen... Trekker weg, 1 minuut later het hele stuk bezaaaaaaid met SHIT. Dus langzaam door, nou, dat was het stukje buitenom.
Toen nog wat stukken normale weg, CBR-stop en weer terug.

Voor we begonnen leuk gepraat over zijn eigen motor, en dat ik weer bij hem examen deed enzovoorts maar nu we terug waren keek NIEMAND me ineens aan bij oogcontact werd ook direct weggekeken, instructeur niet, examinator niet. Ik vloeken in mezelf, WEER niet gehaald.
Namen we plaats aan de tafel.... BAM GEHAALD!! YEAH. Wat een opluchting... ik sprak hem er ook nog op aan; jaaaa we houden het spannend tot het allerlaatste moment he... PFFF
 
Laatst bewerkt:
@Reliku: Wat een verhaal. Balen zeg. Hoop dat je snel weer op mag.

@Zerol: Gefeliciteerd. Het mooie weer is begonnen. Hoop dat je veel plezier gaat beleven.
 
Gefelicteerd aan degenen die geslaagd zijn met hun examens :)

En die ligt in het dashboardkastje van m'n auto... shit...

Wat een pech verhaal. Volgende keer vergeet je hem iig niet meer :9

Even een vraagje aan de mensen die de stof nog vers in hun hoofd hebben zitten.
Mij is uitgelegd door mijn instructeur in welke situaties ik het zebrapad op welke manier moet pakken. Dat zit er op zich wel prima in, alleen met het benaderen en verlaten van de rotonde en of het zebrapad vier of drie strepen heeft ben ik even in de war. Iemand die mij even kan voorzien van wat verlossende informatie? O-)
Bijvoorbeeld: verlaten van ene rotonde met een zebrapad van vier strepen, door het midden of door de ruimte rechts van het midden enz.
 
Laatst bewerkt:
Dat maakte bij mij les niet uit, tussen welke strepen ik doorreed, je zou zeggen zoveel mogelijk in het midden omdat je dan de stoep niet zo snel raakt.
 
Gefelicteerd aan degenen die geslaagd zijn met hun examens :)Wat een pech verhaal. Volgende keer vergeet je hem iig niet meer :9

Even een vraagje aan de mensen die de stof nog vers in hun hoofd hebben zitten.
Mij is uitgelegd door mijn instructeur in welke situaties ik het zebrapad op welke manier moet pakken. Dat zit er op zich wel prima in, alleen met het benaderen en verlaten van de rotonde en of het zebrapad vier of drie strepen heeft ben ik even in de war. Iemand die mij even kan voorzien van wat verlossende informatie? O-)
Bijvoorbeeld: verlaten van ene rotonde met een zebrapad van vier strepen, door het midden of door de ruimte rechts van het midden enz.
Dat heb ik ook nog nooit gehoord, dat dat verschil maakte, laat staan dat je daarop zou kunnen zakken.
 
Ik heb mijn ID kaart maar vast in de binnenzak van m'n motorjas gestopt... dit overkomt me niet nog een keer! Whahaha :P

Gefeliciteerd Zerol! Zo ging mijn auto examen ook, ongelukkige situaties waar je ineens op moet reageren. Ben toen ook geslaagd (jaja, toen had ik wel een ID bewijs bij me), vroeg aan de examinator wat ie van die chaotische dingen vond (scooter die ineens voor me langs vloog), dat vond ie niet erg. Juist goed zelfs. Als er kut situaties zich voordoen dan is dat niet erg, mits je het maar op een goede manier oplost. Krijg je zelfs bonus punten voor haast, want je laat zien dat je niet alleen het trucje kunt, maar vervelende situaties (zoals een lesauto die moeilijk doet) op een goede en veilige manier op kunt lossen. En als de examinator er van overtuigd is dat je dat goed kunt dan laat ie je gewoon slagen, ook al doe je in zo'n situatie iets wat niet helemaal volgens cbr richtlijn is, want je rijdt op een veilige en verantwoordelijke manier :)

Moet je uiteraard wel een ID bewijs bij je hebben _O-

Gefeliciteerd man ;)

Zebrapad heb ik geen idee. Als je maar tussen de strepen door rijdt in een zo vloeiend mogelijke lijn. Dus niet moeilijk doen om per se tussen de middelste twee door te rijden als je vanuit de rotonde aan de zijkant uit komt bijvoorbeeld.

Tenminste, zo heb ik het geleerd :P
 
Laatst bewerkt:
Oh dat is balen Reliku, mijn rijinstructeur herinnerde me de vorige les aan. Rijbewijs meenemen!!! Anders gaat het AVB niet door. Gelukkig heb ik mijn pinpas + rijbewijs + ID altijd op zak.

Gefeliciteerd Zerol!

Ik hoop dat ik het morgen in 1 x haal :)
 
Even een vraagje aan de mensen die de stof nog vers in hun hoofd hebben zitten.
Mij is uitgelegd door mijn instructeur in welke situaties ik het zebrapad op welke manier moet pakken. Dat zit er op zich wel prima in, alleen met het benaderen en verlaten van de rotonde en of het zebrapad vier of drie strepen heeft ben ik even in de war. Iemand die mij even kan voorzien van wat verlossende informatie? O-)

Wat IK heb geleerd van mijn rij-instructeur (deze gaf hier aandacht aan) is bij het aanrijden van de rotonde is bijna altijd 3 strepen, dus kies de rechterkant van het midden.

(Reden hiervan is dat je dus minder scherp hoeft te sturen op de rotonde en daardoor een betere rij lijn creëert, als ik het mij goed herinner, Het is alweer 3 jaar geleden 8-) )

Bij het verlaten van de rotonde is het bijna altijd 4 strepen, dus daar neem je de middelste, zodat je dan weer het midden of net links van het midden van de weg eindigd.

Bij een oneven aantal strepen neem je dan de linker "gat" van het midden, om zo weer gelijk netter op het midden/ net links op het midden van de weg te eindigen.

Of je daarop zal zakken, dat denk ik niet. ( Ik heb wel ergere dingen gehoord van mijn rij-instructeur waarop men zakte) Ik ben natuurlijk maar 1 van de velen die rij-lessen heeft gehad, en de ene geeft hier aandacht aan en de ander niet. Zolang het maar veilig gaat en je niet doelbewust over de witte strepen rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan