Tips tegen diefstal motor

De meeste ‘tips’ zijn lachwekkend. “Laat uw sleutel niet in de motor zitten” Ja doh, zover waren we ook al, we leven niet meer in 1930.
Of “Leg uw sleutels niet in de slaapkamer” maar de gang is wel goed? Of gaan ze er vanuit dat motorrijders zo veel one-night stands hebben met totale vreemden dat de sleutels in de slaapkamer risicoverhogend is?
 
Er is maar 1 echt werkend goed alarm,koop een hond,geen dief waagt zich in een huis als er een
hond aanwezig is.
 
Apart dat er in A’dam en R’dam de meeste fietsen worden gestolen terwijl er volgens dit artikel (https://nos.nl/l/2218329) er naar verhouding juist weinig mensen zijn met een A’tje of een motor in deze twee steden.
 
Laatst bewerkt:
Er is maar 1 echt werkend goed alarm,koop een hond,geen dief waagt zich in een huis als er een
hond aanwezig is.

Zoiets

qezblwnlkcv83.jpg


Of werkt deze beter :+

b4ee5zfgymoe.jpg
 
De meeste ‘tips’ zijn lachwekkend. “Laat uw sleutel niet in de motor zitten” Ja doh, zover waren we ook al, we leven niet meer in 1930.
Of “Leg uw sleutels niet in de slaapkamer” maar de gang is wel goed? Of gaan ze er vanuit dat motorrijders zo veel one-night stands hebben met totale vreemden dat de sleutels in de slaapkamer risicoverhogend is?

Als ze in de slaapkamer komen, heb je meer kans op letsel (de inbreker trouwens ook!) dan dat je 'm op de eettafel legt met een papiertje erbij dat de sleutel van de motor is. :)
 
Toen ik begon met motorrijden was ik panisch dat mijn motor gestolen zou worden. Na een jaar word je wat minder bang. Ik zet mijn motor als ik even wil winkelen nooit vast. Even erbij genomen dat er veel publiek langs loopt in een winkelstraat, dus dat ze dan niet het stuurslot willen forceren. Als hij langer staat dan een schijfremslot. Als het een buurt is wat ik niet vertrouw dan schijfremslot voor en achter. Dat betekend dat ze niet een stang onder je balhoofd kunnen plaatsen en op zie manier kunnen tillen om er zo mee weg te kunnen "rijden". Als de motor thuis staat ook een ART 5 slot aan een hek. Maar ik ben nu inmiddels 2 jaar verder en heb mezelf er bij neergelegd. Stel hij word gejat. Pech. Verzeker hem gewoon goed. Daar komt het op neer als je een leuke motor hebt en dit je passie en leven is. Ik woon in het centrum van Den Haag en hij is dus, buiten staand, in die twee jaar niet gejat. Ik wil wel denken dat dat komt omdat hij "goed" op slot staat. (4 sloten inclusief stuurslot), Maar als ze hem echt willen hebben is hij gewoon weg. Met andere woorden. Verzeker jezelf dus goed. Enige remedie. Ik slaap inmiddels prima en als hij in de ochtend weg is dan is het pech. Tijd voor een verse motor.
 
De mijne staat in een berging achter het huis : gaat s'nachts altijd op slot net als de schuttingdeur..
Verder hangt er boven die deur een lamp die aan springt als er iemand langs loopt s'nachts..
En een hond werkt best goed...hoeft geen mechelse herder te zijn zoals ik hier heb rondlopen...een keffer doet het ook : dieven hebben een hekel aan herrie , als een k*tkeffer zijn bek opendoet dan zijn ze al gevlogen..
 
De mijne staat in een berging achter het huis : gaat s'nachts altijd op slot net als de schuttingdeur..
Verder hangt er boven die deur een lamp die aan springt als er iemand langs loopt s'nachts..
En een hond werkt best goed...hoeft geen mechelse herder te zijn zoals ik hier heb rondlopen...een keffer doet het ook : dieven hebben een hekel aan herrie , als een k*tkeffer zijn bek opendoet dan zijn ze al gevlogen..


:^

Dat, en vooral oost Europeanen en gekleurde Nederlanders zijn doodsbang voor honden...
 
Of je schoonmoeder :+
Als je die vastlegt aan je motor wil niemand hem meer _O-

Hier binnenkort een bewegingsmelder met een extra lamp aan de buitenkant van de garage, naast alles op slot, een vloeranker en een art4 slot en een alarm op de motor.

Laatste redding? All risk verzekerd...
 
Die lamp met bewegingsmelder heeft bij mij weinig zin. Die springt 6 keer per nacht aan als de k*tkat van een paar huizen verderop weer langsloopt.

Wat misschien wel een idee is om te zorgen dat je buurman een mooiere en duurdere motor heeft dan jij. En dan hem voor zijn verjaardag zo'n bord geven waarop staat "Ducati parking only" wat hij dan op zijn garage moet schroeven.

Zelf heb ik wel een elektrische garagepoort. Die forceer je niet zonder de halve garage te slopen.
 
hond als bewaking prima maar ook daar hebben die klootzaken middelen voor, waar een
hond niets aan kan doen,
ik stuur mijn kinderen niet op een inbreker af zo mijn hond ook niet,
 
Terug
Bovenaan Onderaan