1e motor kopen

Brommerhenkie

Rookie
4 mrt 2018
11
0
Goedemorgen,

Ik weet dat de vraag ongeveer 10x per week gesteld wordt, maar ik ben of zoek naar een motor en ik hoop dat jullie mij een stukje in de juiste richting kunnen helpen.

Ik heb sinds september vorig jaar mijn A (ben 27 jaar)
Ik ben ongeveer 2.05 lang.
Ik wil de motor alleen gebruiken om met mooi weer te rijden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een naked of een sport-tour.
Ik wil ongeveer € 2000,- tot € 3000,- uitgeven.

Welke motor past hierbij?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Er bestaat maar één advies; ga naar een motorzaak en ga proefrijden op een aantal verschillende modellen motoren.
Ga niet over een nacht ijs, verdeel desnoods de proefritten over meerdere sessies.

Tenzij je bent vastgepind op een bepaalde motor en bereid bent de minpunten voor lief te nemen, zoals de motor die opa of pappa ooit had...
 
Dan hier ook weer de standaard suggesties, suzuki Bandit, Yamaha XJR, Honda CB, en Kawasaki Zephyr.
Zorg dat je er lekker op zit, bovengenoemde motoren zijn allen bulletproof.
 
En dan ook hier maar het standaardantwoord: je moet een Hayabusa kopen. Ideale beginnersmoror.
 
Goedemorgen,

Ik weet dat de vraag ongeveer 10x per week gesteld wordt, maar ik ben of zoek naar een motor en ik hoop dat jullie mij een stukje in de juiste richting kunnen helpen.

Welnee, jij bent no ; 100 voor deze week!

Ik ben opzoek naar een leuke vrouw :+ Hopelijk kan jij mij een stukje in de juiste richting duwen _O-
 
Als je alleen voor de hobby wilt gaan rijden zou ik een selectie maken van modellen die je mooi vindt en die gaan proefrijden.
 
Gezien je lengte kan je het beste voor een grote motor gaan zoals inderdaad een Bandit1200
of een XJR1300 als je er 1 kan vinden binnen je budget,of inderdaad een 1 cilinder off the road.
 
Ik snap dat er veel verschil in vermogen is. Maar is een zwaardere motor ook groter of is het dezelfde motor met een zwaarder blok?
Kan het zo zijn dat ik niet op een 600 pas maar wel op een 1200?
 
Ik snap dat er veel verschil in vermogen is. Maar is een zwaardere motor ook groter of is het dezelfde motor met een zwaarder blok?
Kan het zo zijn dat ik niet op een 600 pas maar wel op een 1200?

Meestal een iets grote tank omdat de 1200 meer zuipt als een 600.

Jij zal echt naar een Suzuki GSX1400 of Honda 1300 of iets dergelijks moeten gaan gezien je lengte.
 
Ik snap dat er veel verschil in vermogen is. Maar is een zwaardere motor ook groter of is het dezelfde motor met een zwaarder blok?
Kan het zo zijn dat ik niet op een 600 pas maar wel op een 1200?

Ik zou zeggen ga gewoon eens passen bij een motorzaak.
Persoonlijk vind ik de 600 een futloos ding,een 1200 is veel leuker door zijn hoge koppel.
 
Laatst bewerkt:
En hoe verstandig is het om als 1e motor gelijk een 1200/1300 te kopen.
Ik heb wel bewust een paar jaar gewacht, om de wilde haren een beetje kwijt te raken, en ik denk dat ik mijn rechterhand aardig onder controle kan houden.
Hoe zwaar zijn jullie zelf begonnen, en was dat een goede keuze?
 
En hoe verstandig is het om als 1e motor gelijk een 1200/1300 te kopen.
Ik heb wel bewust een paar jaar gewacht, om de wilde haren een beetje kwijt te raken, en ik denk dat ik mijn rechterhand aardig onder controle kan houden.
Hoe zwaar zijn jullie zelf begonnen, en was dat een goede keuze?

Ik ben meteen begonnen met een 1400 cc.

Een 600 cc loopt ook 200km/uur.

Daarbij zijn mijn 750 cc dodelijker als de 1400 is . *D
 
En hoe verstandig is het om als 1e motor gelijk een 1200/1300 te kopen.
Ik heb wel bewust een paar jaar gewacht, om de wilde haren een beetje kwijt te raken, en ik denk dat ik mijn rechterhand aardig onder controle kan houden.
Hoe zwaar zijn jullie zelf begonnen, en was dat een goede keuze?

Die naked motoren vallen wel mee zijn niet echt wild van karakter,die zijn meer
op trekkracht afgesteld.Gezien je lengte zal je waarschijnlijk ook niet 1 van de lichtste zijn,
dus ga je een 600 niet echt leuk vinden.Gezien je lengte zou een All road ook wel een goede keuze zijn,zoals een Trans-Alp.
 
Laatst bewerkt:
Ben rond de 100 kg.
Heb gelest op een 600, en moet inderdaad zeggen dat ik dat niet bijzonder snel vond gaan. Nu vind ik dat ook niet heel belangrijk.
Het is de bedoeling dat ik af en toe een paar uurtjes ga rond toeren.
Een all rond vind ik persoonlijk helemaal niets.
 
Waarom vind je dat niks,een Trans alp rijd gewoon super goed,je zou er eens een proefrit
op moeten gaan maken dan ben je gelijk om,blokjes zijn ook nog eens onverwoestbaar.
Ik heb 10jaar bij een motorzaak gewerkt en heb er nog niet 1 kapot zien gaan.
 
Laatst bewerkt:
En hoe verstandig is het om als 1e motor gelijk een 1200/1300 te kopen.
Ik heb wel bewust een paar jaar gewacht, om de wilde haren een beetje kwijt te raken, en ik denk dat ik mijn rechterhand aardig onder controle kan houden.
Hoe zwaar zijn jullie zelf begonnen, en was dat een goede keuze?
Persoonlijk zou ik eerder voor een wat lichtere kiezen als beginner omdat je dan eerder de grens van de motor tegen komt i.p.v dat jij de grens bent. Maar dat verschilt ook per motor, zo'n muscle bike of Japanse 1000cc allroad zal je ook niet zomaar verrassen. Zelf begonnen op een TransAlp die standaard ook heel rustig is, heb nu nog steeds een relatief lichte motor omdat ik het gewoon leuk vind om is het gas te kunnen open trekken zonder dat je gelijk moet inhouden.

Een 600cc 4 cilinder was naar mijn mening ook doodzaai omdat je onderin bijna niks hebt, dan vind ik een +/-600cc 2 cilinder ook een stuk leuker om op de rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan