Ervaring met testdagen

NielsdeBoer

MF'er
23 dec 2015
75
0
Hallo allen,

Het nieuwe seizoen staat voor de deur en meerdere fabrikanten zullen weer een tour gaan maken langs verschillende dealers om hun nieuwste fietsen te laten zien en je de kans te geven te rijden.

Klinkt interessant. Ik ben absoluut niet in de markt voor een nieuwe motor, maar een testritje maken op een andere fiets lijkt me gewoon leuk.

Nu vraag ik me af, hoe vrijblijvend zijn dergelijke testdagen? Kan je gewoon een leuke proefrit maken en daarna weer op je eigen fiets huiswaarts of moet je je eerst uit een verkoopverhaal worstelen? Tuurlijk snap ik dat de insteek is om je een nieuwe fiets te verkopen of je op z'n minst te interesseren voor het merk.

Iemand ervaring?

Groet, Niels
 
Ik heb wisselende ervaringen:

Bij enkele motoport vestigingen kun je op dergelijke dagen vrijblijvend een nieuwe motor meenemen om een halfuurtje te sturen. Ik heb toen geen gladde verkooppraatjes gehad vooraf of achteraf. Bij een andere vestiging kon je ook op nieuwe KTM's rijden, maar dat kwam erop neer dat je met 15 man in een treintje over een voorgestippelde route ging rijden, nee da's niks voor mij.

Bij goedhart hebben ze ook van die merkspecifieke dagen, maar daar ga je ook met 10-15 man in de file rijden achter een voorrijder, dan hoeft het voor mij al niet meer.

Bij hans van wijk in zoetermeer reed je in een klein groepje van 3-4 motoren achter iemand aan over een leuke route, heb daar ook geen last gehad van verkooppraatjes.
 
Laatst bewerkt:
Op zich kan ik nog begrijpen dat je niet zelf random een route kan gaan rijden op een dergelijke dag. De planning zal best strak zijn. Zit ik ook niet mee. Als je dat wil moet je maar een fiets huren. Gaat mij erom dat ik graag eens de ervaring van het rijden op een andere motor dan mijn eigen fiets wil opdoen en niet achteraf met een verkoper aan een tafeltje wil belanden.
 
Met dat soort dagen heb ik niet de ervaring gehad dat je een motor moet kopen of een verkooppraatje krijgt. Het is dan gewoon vrijblijvend proefrijden, maar zoals Kingderp al zegt vaak wel in een vaste route en kan je de motor niet volledig proberen, omdat je ook rekening moet houden met mensen met minder ervaring en het groepje bijeen moet blijven.

Hoe dan ook, dit zijn wel de dagen om dus makkelijk te rijden op wat anders en een beetje te zien hoe die dealer te werk gaat. Ga jij zo op een willekeurige dag naar een dealer, dan vinden ze het wel tof als je serieus interesse in een motor hebt. Altijd goed om wat ervaring te doen op andere motoren en het komt voor dat je dus wél je motor weg wil doen voor wat anders.
 
Vorig jaar bij Ktm testdag geweest, dat was met 8 motoren achter iemand aan rijden. De route was wel leuk maar helaas reden er ook de langzame modellen mee en daar houden ze ook rekening mee, op de snelweg mochten we wel een beetje gas geven. Geen verkoopspraatjes gehad maar dat zal komen omdat ze 2 ktms moesten omruilen omdat ze kapot waren
 
Vorig jaar bij Ktm testdag geweest, dat was met 8 motoren achter iemand aan rijden. De route was wel leuk maar helaas reden er ook de langzame modellen mee en daar houden ze ook rekening mee, op de snelweg mochten we wel een beetje gas geven. Geen verkoopspraatjes gehad maar dat zal komen omdat ze 2 ktms moesten omruilen omdat ze kapot waren

Goede reclame _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan