WSBK Slowchat seizoen 2018

Hoe kijk jij?

  • Live, midden in de nacht

    Stemmen: 11 33,3%
  • Later, maar zeker dit weekend

    Stemmen: 16 48,5%
  • Veel later, wanneer het me uitkomt

    Stemmen: 4 12,1%
  • Niet, ik lees het hier wel

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Nogmaals, ik begrijp dat ze het aantrekkelijker willen maken voor de kijkers, maar ben er niet van overtuigd dat dit de manier is.

Goede prestaties worden bestraft, ongeacht of dit voortkomt uit de geweldige kunsten van een coureur of de kunde van de engineers.

Vroeger had je wel eens van die race-games waarbij de achterblijvers een boost kregen.. ik vond dat ook altijd al irritant, het maken van fouten en het nemen van risico's werd beloond.
 
Nogmaals, ik begrijp dat ze het aantrekkelijker willen maken voor de kijkers, maar ben er niet van overtuigd dat dit de manier is.

Goede prestaties worden bestraft, ongeacht of dit voortkomt uit de geweldige kunsten van een coureur of de kunde van de engineers.

Vroeger had je wel eens van die race-games waarbij de achterblijvers een boost kregen.. ik vond dat ook altijd al irritant, het maken van fouten en het nemen van risico's werd beloond.
:^
Pre-cies!
Wat wel de manier is weet ik ook niet.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er een manier is waarop de organisatie het "spannend" kan maken. Dit lijkt mij aan de fabrikant. Zult maar net zien dat zodra Ducati met de V4 instroomt die dominant gaat worden..
 
Laatst bewerkt:
Het komt straks nog zover dat het een denk spel gaat worden ipv racen.. je zult haast denken dat 2de plekken beter zijn dan 1ste plekken momenteel
 
Nogmaals, ik begrijp dat ze het aantrekkelijker willen maken voor de kijkers, maar ben er niet van overtuigd dat dit de manier is.

Goede prestaties worden bestraft, ongeacht of dit voortkomt uit de geweldige kunsten van een coureur of de kunde van de engineers.

Vroeger had je wel eens van die race-games waarbij de achterblijvers een boost kregen.. ik vond dat ook altijd al irritant, het maken van fouten en het nemen van risico's werd beloond.
Dit is de beste korte verwoording die ik voorbij heb zien komen.

Dit staat haaks op "sport" als je het mij vraagt.
 
Laatst bewerkt:
De huidige maatregels zijn geen lange termijn oplossing iig. Het loont voor teams op die manier onvoldoende om zich door te blijven ontwikkelen.

Ik denk dat het fundamentele probleem is dat WSBK geen mondiaal aanzien heeft. Op een paar rijders na is het een Europese aangelegenheid. Als Dorna het voor elkaar krijgt dat naast Kawasaki ook de andere Aziatische merken mee gaan doen denk ik dat de sport veel meer kijkers trekt en interessanter wordt voor meer Europese merken om een fabrieksteam te starten. Als er dan nog wat Aziatische en Amerikaanse top coureurs mee doen nivileert het waarschijnlijk vanzelf en hoeft er helemaal niet zoveel te veranderen aan de regels van vorig seizoen.

Het is gewoon jammer om te horen dat de R1/Fireblade die tijdens de Suzuka 8h wordt ingezet beter is dan de machine die mee doet in het WSBK. Dan gaat er imho ergens iets mis.
 
Waarom niet de huidige SBK regels op de schop en allemaal met een superstock rijden?

Dan is de basis van de motor belangrijker dan de financiën van een fabriek/team, is het voor meer teams betaalbaar, dus grotere startvelden en ook voor privéteams een mogelijkheid op podiums.

Het meeste publiek interesseert het niet, of een rondje nu 3 seconden sneller of langzamer gaat.
Die wil gewoon mooie races zien.


In de autoracerij is de WTC ook ten onder gegaan doordat het te duur werd, waardoor fabrikanten afhaakten, klein startveld en de paar overgebleven fabrieksteams alles wonnen.
Nu gaan ze verder als TCR, waar fabrikanten geen teams mogen inzetten en de auto's redelijk gelijk zijn.

Het afgelopen jaar waren er in het TCR vele spannende races met grote startvelden.
 
Waarom niet de huidige SBK regels op de schop en allemaal met een superstock rijden?

Dan is de basis van de motor belangrijker dan de financiën van een fabriek/team, is het voor meer teams betaalbaar, dus grotere startvelden en ook voor privéteams een mogelijkheid op podiums.

Het meeste publiek interesseert het niet, of een rondje nu 3 seconden sneller of langzamer gaat.
Die wil gewoon mooie races zien.


In de autoracerij is de WTC ook ten onder gegaan doordat het te duur werd, waardoor fabrikanten afhaakten, klein startveld en de paar overgebleven fabrieksteams alles wonnen.
Nu gaan ze verder als TCR, waar fabrikanten geen teams mogen inzetten en de auto's redelijk gelijk zijn.

Het afgelopen jaar waren er in het TCR vele spannende races met grote startvelden.
Dat zou best wel eens de basis van de nieuwe regels kunnen zijn, waar langzaam naartoe opgeschoven wordt. Ik las eerder ergens dat de Stock 1000 vanaf 2019 wordt opgeheven, maar ik heb dat nog nergens bevestigd gezien.
 
Ook de Asia Talent Cup dit weekend in Thailand te zien op Eurosport Player en Youtube.
 
Laatst bewerkt:
vd Mark weer op waarde geklopt door zijn teamgenoot. Super dat de Honda er ook weer bij zit!
 
Fraaie race, niet zo spannend als in Australië maar Philip Island is dan ook een klasse apart. Goed om Sykes agressief te zien in het begin en super voor de Ten Kate jongens en Camier dat ze er zo goed bij zitten!

Minder fraai is dat van der Mark wederom door zijn stalgenoot gepiepeld wordt. Wel wat plekjes goed gemaakt van zijn startpositie maar het moet toch beter.
 
Laatst bewerkt:
Ik had gehoopt dat VdM toch wel de overhand zou hebben dit seizoen. Okay, drie races gehad van de zestien, maar ik ben niet altijd een geduldig man. :+
 
Ik had gehoopt dat VdM toch wel de overhand zou hebben dit seizoen. Okay, drie races gehad van de zestien, maar ik ben niet altijd een geduldig man. :+

Ik vind hem zelfs beter dan Lowes maar laat hem iedere verrassen omdat hij slimmer is.
Volgende keer Lowes volgen en dan maar eens zelf toeslaan in de laatste paar ronden ,....strategisch moet er flink aan gesleuteld worden bij Mickey ,...ik vind dat het hem al zo vaak is overkomen .....maar ja wie ben ik .
 
Mss is Lowes wel gewoon beter dan Michael...

Op de Honda versloeg hij altijd zijn teammaat, maar bij Yamaha wil het nog niet lukken.
 
Komt de Supersportrace helemaal niet op Eurosport dit weekend?
Laat maar, komt na de WSBK race 2 om 12:00 uur.
 
Laatst bewerkt:
Vieze stink eurosport toch op allebij de zenders skispringen doet de motor aub ook na sport1 ofzo.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan