Gaskabel loopt niet goed

cbr rydah

MF'er
12 jul 2007
154
0
Bodegraven
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb bij mijn cb500 1999 een nieuwe gaskabel gemonteerd, “gas terug” kabel(weet niet hoe die heet ☺️). Nou loopt die onwijs stroef. Maar als ik allebei de kabels los beweeg is er niks aan de hand en als ik de kabel om gas te geven alleen bevestig aan mijn carburateur werkt die ook gewoon soepel maar zodra de gas terug kabel erbij komt, weer heel stroef.
Ik heb alles heel goed gesmeerd met WD40 maar geen verschil.

Weten jullie wat ik fout doe of wat het probleem kan zijn?

Mvg niels
 
Voor de 10xxxxxx keer WD 40 is GEEN smeermiddel maar een vocht verdrijving middel .
Ook mag je de kabels helemaal niet bevochtigen inwendig zeker niet met nieuwe kabels.

Toevallig heb ik op m`n VT1100 verleden week de 2 gaskabels vernieuwd, geen centje pijn als je je maar aan de route van de kabels houd ivm met knikpunten volgens het werkplaatshandboek. Ook is het erg belangrijk dat je de speling juist afstelt zowel aan de gashendel kant als bij de carburateurs/injectie kant .

Er zit blijkbaar iets niet goed bij jouw de route of verkeerde afstelling .
 
Voor de 10xxxxxx keer WD 40 is GEEN smeermiddel maar een vocht verdrijving middel .
Ook mag je de kabels helemaal niet bevochtigen inwendig zeker niet met nieuwe kabels.

Toevallig heb ik op m`n VT1100 verleden week de 2 gaskabels vernieuwd, geen centje pijn als je je maar aan de route van de kabels houd ivm met knikpunten volgens het werkplaatshandboek. Ook is het erg belangrijk dat je de speling juist afstelt zowel aan de gashendel kant als bij de carburateurs/injectie kant .

Er zit blijkbaar iets niet goed bij jouw de route of verkeerde afstelling .


Voor de 10duizenste keer, WD 40 is ook GEEN vochtverdrijvingsmiddel!!!!!!!!!!!!
Al zeggen ze van wel :X :X :X :X :X
 
Ik ga een ban uitdelen voor de volgende WD40 opmerking :+


Kabel stroef, ik zou de route van de kabel eens goed bekijken, zeker als de kabel los van de motor gewoon soepel is. Dan moet er wel ergens een te strakke draai ofzo in zitten.
 
Laatst bewerkt:
Hij wil nog wel eens klem komen te zitten in de behuizing aan het stuur. De kabel moet netjes in een groef liggen en niet er naast, controleer dat ook eens goed.

Soms helpt het om de schroeven een slag los te draaien, loopt hij dan soepel dat zit er waarschijnlijk iets klem. Wel zorgen dat alles goed vast zit voor je gaat rijden ;)
 
Nou ik heb de gaskabel al 100 keer gecontroleerd op zijn route maar daar is niks te vinden. Ook zitten ze netjes in de sleufjes dus dat ziet er ook verder prima uit.
Wanneer ze niet aan de carbs vast zitten lopen ze soepel ook de weg van handvat naar carbs dus dan is het raar als ik ze precies zo vast zet dat ze dan ineens stroeflopen.

Maar goed ik ga als het wat minder siberisch is buiten op onderzoek uit. Snap niet dat ik het gewoon niet voor elkaar krijg...
 
~
Wanneer ze niet aan de carbs vast zitten lopen ze soepel ook de weg van handvat naar carbs dus dan is het raar als ik ze precies zo vast zet dat ze dan ineens stroeflopen.

Dan zou je misschien eens moeten kijken of alle bewegende delen van de carburateurs wel soepel lopen. Wellicht zit het probleem dáárin, en niet in de kabel(s).
Laat maar, niet goed gelezen.... :?
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb de gaskabel al 100 keer gecontroleerd op zijn route maar daar is niks te vinden. Ook zitten ze netjes in de sleufjes dus dat ziet er ook verder prima uit.
Wanneer ze niet aan de carbs vast zitten lopen ze soepel ook de weg van handvat naar carbs dus dan is het raar als ik ze precies zo vast zet dat ze dan ineens stroeflopen.

Maar goed ik ga als het wat minder siberisch is buiten op onderzoek uit. Snap niet dat ik het gewoon niet voor elkaar krijg...

Loopt de boel als je ze eerst aan de carbs monteert ook soepel?
 
Wanneer kabels stroef gaan of tijdens onderhoud doe ik ze smeren met motorolie.
Heel eenvoudig door een dop van een spuitbus te nemen en het ontluchtingsgaatje groter te boren zodat de kabel erdoorheen kan.
Evt wat tape om het uiteinde voor afsluiting.
Dopje ophangen en vullen met motorolie, aan het uiteinde van de kabel een blikje.
Dan zo laten staan tot de olie eruit komt.

Het staat in het wphb van Yamaha dat je de kabels mag smeren met motorolie.
full
 
Laatst bewerkt:
Nou het was weer mooi weer vandaag, dus ik ben bezig gegaan met mijn gaskabel probleem en ik heb het opgelost. Ik heb alles losgehaald en weer opnieuw gemonteerd en nu doet die het goed.

Bedankt voor het meedenken en ik ben weer een blij man!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan