Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Linkje?
Ik vind alleen de quickshifter als ik zoek op Healtech


MM5 - MultiMeter-5 - Smarten up your dash with this nice little display unit!

heb hem besteld bij Motorkleding Online | Helmen | Motor Accessoires | MARTIJNSMOTORWEBSHOP even mailtje sturen voor mooi prijsje.

MM5_current-run.png
 
Healtech maakt hele leuke producten voor een nette prijs. Ik kijk daar van tijd tot tijd nog wel eens
 
Ik ben al 'n tijdje in het bezit van een NC750S. Nu vroeg ik mij af of jullie toevallig nog wat tips hebben tegen de wind, ikzelf ben 1.91 en heb al het puig tourscherm + opzetruit er op gezet. Maar ik merk dat hij toch nog (te) veel wind naar mijn helm toe stuurt. En zeker als ik 2 uur per dag (ww) er op zit begint ook dat soms te vervelen.

Het kan ook komen doordat er te weinig ruimte is tussen schermbevestiging en dashboard. Dan heerst er tijdens het rijden een vacuüm wat de rijwind aan zij- en bovenkant van het scherm naar binnen zuigt. Misschien kun je langere schermbouten i.c.m. afstandhouders gebruiken om een kier te creëren wat het vacuüm vermindert.

Ik heb een 20 inch MadStad-scherm met speciale beugels, waarmee ik het scherm zowel hoger/lager kan schuiven, maar ook de hoek kan aanpassen. Ik heb veel ervaringen gelezen van andere schermen en de meeste gebruikers waren tevreden met het compromis. Ik was echter verwend geraakt met mijn vorige motor (FJR1300 met Schurgers schuifpui) en heb dus de MadStad gekozen. Het enige minpunt is de prijs (330 Euro) maar voor de rest is het allemaal zeer positief. De bovenrand van het scherm heb ik afgesteld op ongeveer liphoogte onder een hoek van 60 graden.

Zoals gezegd, probeer eens de luchtdoorlaat te vergroten met afstandhouders, zo'n 2 à 3 cm zou mogelijk al een hoop kunnen verbeteren en is de meest voordelige optie.
 
Vandaag de Ixil Hyperlow l3x uitlaat ontvangen en gemonteerd. Erg enthousiast over :-)
Voor diegene die geïnteresseerd zijn, filmpje met origineel en Ixil, tevens met en zonder dempers voor een duidelijk vergelijk.
Voor mij een goed besteedde €320,- :-)


Andreas
 
320€! Dat is wel veel voor een Ixil! (nieuw gekocht?)
Ik had voor mijn Hyperlow XL 170€ betaald :+
 
170€ !?, nou.. dat wil ik ook wel ;)

Ik ben aan het kijken naar een SC-project, lijkt me leuk spul.
 
Ik had hem nieuw gekocht bij Motordempers.nl, goedkoper kon ik hem in NL niet vinden. Was wel erg simpel te monteren en snel in huis :-)
 
Vanochtend een nieuwe systeemhelm gekocht, ter vervanging van m'n 9 jaar oude Shoei Multitec. Het is een witte Shoei Neotec model 2017 geworden, die zat mij het lekkerst en ik vond de ventilatiesleuven makkelijker bedienbaar dan bij het nieuwe model.
In het najaar biedt de motorzaak de Shoei-op-maat-service aan (gratis) waarbij het interieur exact wordt aangepast op mijn hoofd, waardoor de pasvorm perfect zal zijn.
 
Vanmiddag is mijn motor maar opgehaald door motoport rockanje.
Kon niet eens de tuin veilig uit haha spiegel glad, we moesten de ruimte achter de mp bus nog sneeuw vrijmaken anders kregen ze de motor er niet eens in zo glad.
Wel super service belde dat ik vandaag niet alvast me motor kon brengen voor din ochtend was gelijk Oww ben je zo thuis komen we hem even halen top.

Ben benieuwd wat het gaat kosten.24k beurt, laat het weten dinsdag.
 
Vandaag de Ixil Hyperlow l3x uitlaat ontvangen en gemonteerd. Erg enthousiast over :-)
Voor diegene die geïnteresseerd zijn, filmpje met origineel en Ixil, tevens met en zonder dempers voor een duidelijk vergelijk.
Voor mij een goed besteedde €320,- :-)


Andreas

Klinkt super!!! :t
 
Vanochtend een nieuwe systeemhelm gekocht, ter vervanging van m'n 9 jaar oude Shoei Multitec. Het is een witte Shoei Neotec model 2017 geworden, die zat mij het lekkerst en ik vond de ventilatiesleuven makkelijker bedienbaar dan bij het nieuwe model.
In het najaar biedt de motorzaak de Shoei-op-maat-service aan (gratis) waarbij het interieur exact wordt aangepast op mijn hoofd, waardoor de pasvorm perfect zal zijn.

Zijn super fijne/goede helmen. Mooi man. Gefeliciteerd ermee.
 
Vanmiddag is mijn motor maar opgehaald door motoport rockanje.
Kon niet eens de tuin veilig uit haha spiegel glad, we moesten de ruimte achter de mp bus nog sneeuw vrijmaken anders kregen ze de motor er niet eens in zo glad.
Wel super service belde dat ik vandaag niet alvast me motor kon brengen voor din ochtend was gelijk Oww ben je zo thuis komen we hem even halen top.

Ben benieuwd wat het gaat kosten.24k beurt, laat het weten dinsdag.

Als een motorzaak dit aanbied is wel errug super idd.
Kijk, dat ie service. :t
 
Vanmiddag even voor het eerst gereden op de motor, alleen nog maar proefgereden. Vond het een pracht en zeker met DCT. Alleen als je boven de 30 of 40 km per uur komt dan vind ik dat hij voorin een beetje begint te gieren, beneden die snelheid is het over. Iemand hier ook wel eens mee te maken gehad!!!!!
Tis niet hard maar je hoort het wel, denk dat het op den duur wel begint te irriteren.......
 
Athome, het is geen windgeruis hoor, het is echt een zingend beetje gierend geluid.

Tonky, net even gekeken, dat ik hem kocht hebben ze er nieuwe banden omgelegd voor en achter.
Voor band is een Bridgestone 120/70 ZR17M/C Battlax BT023F

Zou zomaar kunnen dat het dat zou zijn, maar ik vond het wel een irritand geluid ja.
Ik had ook nog proefgereden op een NC700X DCT maar die had dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Athome, het is geen windgeruis hoor, het is echt een zingend beetje gierend geluid.

Tonky, net even gekeken, dat ik hem kocht hebben ze er nieuwe banden omgelegd voor en achter.
Voor band is een Bridgestone 120/70 ZR17M/C

Zou zomaar kunnen dat het dat zou zijn, maar ik vond het wel een irritand geluid ja.
Ik had ook nog proefgereden op een NC700X DCT maar die had dat niet.

Heb ik wel gehad met nieuwe banden gaat vanzelf weg in de loop de tijd, als als de ketting lekker soepel loopt hoor je hem een beetje zingen.
 
Ik ben al 'n tijdje in het bezit van een NC750S. Nu vroeg ik mij af of jullie toevallig nog wat tips hebben tegen de wind, ikzelf ben 1.91 en heb al het puig tourscherm + opzetruit er op gezet. Maar ik merk dat hij toch nog (te) veel wind naar mijn helm toe stuurt. En zeker als ik 2 uur per dag (ww) er op zit begint ook dat soms te vervelen.
Ik heb juist een NC750S gekocht om van de turbulentie af te zijn.... Honda Transalp 600 verkocht vanwege turbulentie. Juist het kuipwerk en het scherm veroorzaken dit. Ook met de NC750X proefgereden, ook veel last, en de S versie kon me zo bekoren dat ik deze heb gekocht. Oordoppen, helmmuts en een das die de wind aan de onderkant v/d helm weghoudt werkt bij mij het beste, misschien bij jou ook?
 
Athome, het is geen windgeruis hoor, het is echt een zingend beetje gierend geluid.

Tonky, net even gekeken, dat ik hem kocht hebben ze er nieuwe banden omgelegd voor en achter.
Voor band is een Bridgestone 120/70 ZR17M/C Battlax BT023F

Zou zomaar kunnen dat het dat zou zijn, maar ik vond het wel een irritand geluid ja.
Ik had ook nog proefgereden op een NC700X DCT maar die had dat niet.

ik had die band ook, het ligt aan het profiel van de band wat zo'n herrie maakt.
 
ik had die band ook, het ligt aan het profiel van de band wat zo'n herrie maakt.

Ik zal er eens mee terug, ze hebben nog 3 van Honda`s staan dan denk ik dat hij zo ff een andere velg met band kan uitwisselen voor te proberen........
Thanks..
 
Ik heb juist een NC750S gekocht om van de turbulentie af te zijn.... Honda Transalp 600 verkocht vanwege turbulentie. Juist het kuipwerk en het scherm veroorzaken dit. Ook met de NC750X proefgereden, ook veel last, en de S versie kon me zo bekoren dat ik deze heb gekocht. Oordoppen, helmmuts en een das die de wind aan de onderkant v/d helm weghoudt werkt bij mij het beste, misschien bij jou ook?

Thanks voor de tip, nu 't weer boven nul is ben ik het aan het uitproberen met verschillende schermen (Stock, Tour en Tour + Opzetruit). Vandaag gereden met de stock ruit, het was toch wel weer even wennen aan de wind die op me borst komt. Eventueel later ook nog eens een tripje maken naar MDI om de tussenmaat te proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan