Welke nakedbike?

Thijs1991

MF'er
16 jun 2015
60
0
Geldrop
Beste leden,

Momenteel rijd ik een z1000 uit 2003. Ik ga op zoek naar een andere nakedbike van maximaal 6k. Hebben jullie nog goede tips? Ik wil er niet op achteruit gaan qua vermogen.

Alvast bedankt!
 
Vermogen is relatief. Minder vermogen maar meer koppel met een qua gewicht lichtere motorfiets kan heel leuk zijn. Je beperkt best je keuze als het + 1000 cc moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Vermogen is relatief. Minder vermogen maar meer koppel met een qua gewicht lichtere motorfiets kan heel leuk zijn. Je beperkt best je keuze als het + 1000 cc moet zijn.

Heb je een tip voor een fiets met minder cc maar wel een gelijkwaardige of betere rijbeleving?
 
Niet direct een specifiek type, kijk wat je mooi vindt. Maar met een twee cilinder of drie met bijvoorbeeld 900 cc, soms zelfs 800 of 700 cc heb je met lagere toeren veel meer koppel. Dit past prima bij het gebruik op de openbare weg en geeft een aparte beleving. Uiteindelijk rijden veel motorrijders uiteindelijk met minder cilinders, om boven genoemde redenen. 4 cilinder is fijn op een circuit. Maar om je vermogen te gebruiken op de openbare weg zit je voordat je genieten kan al op invordering. Probeer maar eens. Toch een type? Triumph driepitter van 800 og 900 cc. Overigens niet mijn type motor, maar als voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Wat zoek je in een nieuwe fiets? Ofwel, vanwaar wil he overstappen op wat anders?

Denk dat een twin of een driecil je wel zal bevallen. Misschien wat minder of hetzelfde topvermogen, maar er gebeurt wat meer onderin.

Dan denk ik aan een Speed Triple 1050, Ducati Monster 1100 of een Aprilia Tuono.

De 03 Z1000 is een degelijke maar weinig spectaculaire fiets. Kennis van mij is hierom overgestapt van de Z naar een M1100(S).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat je voor je budget net zo goed de Z1000 kan houden of een iets jongere Z1000 aanschaffen anders ga je er echt niet op vooruit met een budget van maar 6000,-,
dan heb je of een oudere vrij nette Z1000 met niet al te veel km,s of een vrij jonge met veel km,s.
 
Laatst bewerkt:
Wat zoek je in een nieuwe fiets? Ofwel, vanwaar wil he overstappen op wat anders?

Denk dat een twin of een driecil je wel zal bevallen. Misschien wat minder of hetzelfde topvermogen, maar er gebeurt wat meer onderin.

Dan denk ik aan een Speed Triple 1050, Ducati Monster 1100 of een Aprilia Tuono.

De 03 Z1000 is een degelijke maar weinig spectaculaire fiets. Kennis van mij is hierom overgestapt van de Z naar een M1100(S).

Thanks!
 
Wat zoek je in een nieuwe fiets? Ofwel, vanwaar wil he overstappen op wat anders?

Denk dat een twin of een driecil je wel zal bevallen. Misschien wat minder of hetzelfde topvermogen, maar er gebeurt wat meer onderin.

Dan denk ik aan een Speed Triple 1050, Ducati Monster 1100 of een Aprilia Tuono.

De 03 Z1000 is een degelijke maar weinig spectaculaire fiets. Kennis van mij is hierom overgestapt van de Z naar een M1100(S).


Ach, topvermogen klinkt leuk, maar je hebt er zo verrekte weinig aan. Hooguit in Duitsland. Hier in Nederland heb je er meer hinder dan gemak van. Begrijp me niet verkeerd; ik heb ook liever wat over, maar je kan er toch maar zelden gebruik van maken.
 
Aprilia Tuono gen 1 of 2, veel beleving en betrouwbaar.
Zit ook binnen budget.
 
Kies je voor een 4 cil. (Jap) dan ga je er 3-4 jaar op vooruit. Dan krijg je net wat meer power, wellicht abs en wat betere vering.
Kies je voor een twin dan kom je al snel op een duc, api, bmw of superduke uit. Twin rijdt totaal anders. Ik heb het 4 jaar geprobeerd maar ben weer terug naar een 4 pitter.

Wat voor ritten maak je doorgaans / waarvoor gebruik je je motor ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan