€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

men moet zelf het aantal verbruikte liters bijhouden, dan eindstand - beginstand en dan delen door totaal aantal liters.

snapte al niet zo goed waarom dat elke dag bijgehouden moest worden.
De administratie moest ook aan het werk blijven :t

Maar ergens moet het bijgehouden worden. Per dag, per week, per rit, per tankbeurt, totaal, maakt niet uit. Als het maar klopt.

Ik vond het maken van een fotootje per tankbeurt op zich wel handig, want dat gefrommel met bonnetjes (als je die al krijgt) vind ik niks. En ook weet ik na twee dagen niet meer wat ik eerder had getankt.

Per motor zal het schelen of er een dagteller, of twee, op zit. Bij mijn motor iig niet. Kan zin dat er niet eens een odo meter op komt, maar dat zien we nog wel. In dat geval zal ik de gps moeten gaan gebruiken, daar zitten ook wat mogelijkheden in.

Op zich is het wel aardig om verbruik over de dagen heen te bekijken. Zijn er etappes met hoger verbruik, of juist minder?

Verder maakt het me niet zoveel uit, ik kan namelijk niet veel doen om het verbruik vd motor significant te beinvloeden. En tov die 400 cc krengen (zeg maar het 'dames klassement'), ga ik het toch afleggen...

Ik zeg: verbruik per km gerelateerd aan cc's :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ow ja, voor aanpassingen aan het reglement trap ik hier alvast af.

  • Het verbruiksklassement gaat op de schop. Voor de challenge van '19 gaan we slechts een paar etappes het verbruik meten. Ik zat zo te denken om het verbruik nog maar op een paar dagen te meten. Bijvoorbeeld 1 snelwegdag, 1 passendag en 1 dag door redelijk vlak gebied zonder snelweg. Scheelt een boel rompslomp.


Als jullie nog iets weten dan hoor ik het graag!
Meer input=meer beter!!
Met als bedoeling om voor die etappe een soort zuinigheidsproef te doen?

Of gewoon om iets van een score per deelnemer te hebben voor het eindklassement?
 
Eerst die “dames” maar goed rijdend zien te krijgen ....
En ik weet de dorst van de dames niet.
Voor het bijhouden van het km- aantal en de verbruikte liters, dat doe ik sowieso (vind het leuk om dat te doen, telefoon met fototoestel is dan handig) 😁






Ene niet zo denigrerend over de dames (al heeft XSandra de bijnaam “Loeder” gehad 🤣 )
 
De administratie moest ook aan het werk blijven :t

Maar ergens moet het bijgehouden worden. Per dag, per week, per rit, per tankbeurt, totaal, maakt niet uit. Als het maar klopt.

Ik vond het maken van een fotootje per tankbeurt op zich wel handig, want dat gefrommel met bonnetjes (als je die al krijgt) vind ik niks. En ook weet ik na twee dagen niet meer wat ik eerder had getankt.

Per motor zal het schelen of er een dagteller, of twee, op zit. Bij mijn motor iig niet. Kan zin dat er niet eens een odo meter op komt, maar dat zien we nog wel. In dat geval zal ik de gps moeten gaan gebruiken, daar zitten ook wat mogelijkheden in.

Op zich is het wel aardig om verbruik over de dagen heen te bekijken. Zijn er etappes met hoger verbruik, of juist minder?

Verder maakt het me niet zoveel uit, ik kan namelijk niet veel doen om het verbruik vd motor significant te beinvloeden. En tov die 400 cc krengen (zeg maar het 'dames klassement'), ga ik het toch afleggen...

Ik zeg: verbruik per km gerelateerd aan cc's :t

Mijn excuus dat ik een simpel iets probeerde simpel te houden en niet interessanter te maken zodat een ieder zijn of haar gekke ideen op los kan laten safus bei de tendt met een bier(voorraad).

verbruik per kem gerelateerd aan cc's met in oogschauw neemen fan luchtvogtichheidt en steigings persentache folgus de nafichatie.
 
Mijn excuus dat ik een simpel iets probeerde simpel te houden en niet interessanter te maken zodat een ieder zijn of haar gekke ideen op los kan laten safus bei de tendt met een bier(voorraad).

verbruik per kem gerelateerd aan cc's met in oogschauw neemen fan luchtvogtichheidt en steigings persentache folgus de nafichatie.
Ok. Excuus aanvaard.

:+
 
Dit is het exemplaar voor degene die riepen dat meer cc's beter is ;)

Dit lijkt een fantastisch aanbod (met waarschijnlijk support uit het VF-topic):

Te koop: Te koop Honda VF1000F - Motor-Forum



Het is dat ik al twee kandidaten voor de challenge heb staan en dat de garage vol is... Probeer een aanval van het N + 1 virus, af te slaan :+
 
Ik heb het nou drie keer gelezen: 1x nuchter, 1x stoned en 1x dronken. Knap dat je begrijpt wat hij nu bedoelde, mij lukte het niet! :+
Je moet ook proberen de diepgang te vatten, die Lepenzeur heeft. Ik heb het drie keer nuchter gelezen, heb expres niks gedronken gisteren. Toch weer een bierdag opgeofferd, maar het is het waard :t

:+
 
Je moet ook proberen de diepgang te vatten, die Lepenzeur heeft. Ik heb het drie keer nuchter gelezen, heb expres niks gedronken gisteren. Toch weer een bierdag opgeofferd, maar het is het waard :t

:+
Jij gaat toch wel ver ook he?
Ik ben zelf meer van 'don't overdrive!'
:+
 
Pan European anybody?
https://www.marktplaats.nl/a/motore...1814002-honda-pan-european-loop-of-sloop.html

Kappen er nog verder afslopen en gassen maar!
pan%2Beuropean.05.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan