Tips tegen diefstal motor

Die lamp met bewegingsmelder heeft bij mij weinig zin. Die springt 6 keer per nacht aan als de k*tkat van een paar huizen verderop weer langsloopt
Bewegingsmelder zit binnen, maar er springt binnen en buiten een lamp aan als er iemand in de garage is. Geen last van katten, maar het heeft als het goed is een afschrikwekkend effect.
 
Het beste is nog altijd een goede diefstalverzekering, als ze hem willen hebben nemen ze hem toch wel mee, al heb je m in beton gegoten.
 
Het beste is nog altijd een goede diefstalverzekering, als ze hem willen hebben nemen ze hem toch wel mee, al heb je m in beton gegoten.

Dit....

Als ze 'm willen hebben dan nemen ze 'm mee.
Sloten zijn er voor de "gelegenheidsdief" die langsloopt en denkt, hé die kan ik zo mee nemen.

De dief die 'm wilt hebben die doet vooraf verkenning en weet het eea van de situatie af en neemt maatregelen.

Edit:
Binnen zetten heeft niet veel meerwaarde, als de motor "op bestelling" staat voor de dief dan zal die je mogelijk volgen en zien dat je 'm binnen zet, weet ie ook meteen dat ie uit het zicht aan het slot kan prutsen.

Wat dat betreft is het net als een gewone fiets gok ik...
op slot zetten dat 't net wat meer moeite kost als de fiets die naast de jouwe staat....
En er voor zorgen dat de fiets die naast de jouwe staat er ook mooier / beter / duurder uitziet dan die van jou.
(ik heb m'n oude fiets eens "cadeau" willen doen, m'n fiets heeft uiteindelijk 2 weken in het fietsenrek zonder slot gestaan voordat ie weg was)
 
Laatst bewerkt:
Binnen zetten, dat hij niet te zien is.
Ook binnen op slot zetten
Motor kopen met startonderbreker
Alarm monteren op je schuur/garage/hok op de deur en bewegingsmelder. Dan hebben ze niet eens de tijd om aan je sloten te beginnen.

Verder, diefstal verzekeren.
Zorg dat je alle eisen van de verzekering exact opvolgt anders lachen ze je uit als je met een claim komt.
 
Laatst bewerkt:
Parkeer je motor op een drukke plek, het liefst naast een veel mooiere andere motor.
Werkt bij mij al 10 jaar, met dezelfde motor(scooter). Nog een voordeel, het wordt steeds gemakkelijker om hem naast een mooiere, nieuwere te zetten.
;)
 
Laatst bewerkt:
Als ze in de slaapkamer komen, heb je meer kans op letsel (de inbreker trouwens ook!) dan dat je 'm op de eettafel legt met een papiertje erbij dat de sleutel van de motor is. :)


:^ auto sleutels en motor sleutel hangen in de hal, als je de moeite neemt in te breken dan mag je ze van mij mee nemem. Geen behoefte aan een pistool onder mijn neus midden in de nacht om te vragen waar de sleutels zijn. .. .
 
De meeste ‘tips’ zijn lachwekkend. “Laat uw sleutel niet in de motor zitten” Ja doh, zover waren we ook al, we leven niet meer in 1930.
Of “Leg uw sleutels niet in de slaapkamer” maar de gang is wel goed? Of gaan ze er vanuit dat motorrijders zo veel one-night stands hebben met totale vreemden dat de sleutels in de slaapkamer risicoverhogend is?
Ik laat de sleutels er regelmatig inzitten als ik de motor bij huis in de garage parkeer. Ook de auto laat ik vaak open, zit niks waardevol in, auto is niet waardevol, heb liever dat ze dan een Chinese oplader stelen dan dat ze m'n auto gaan mollen.
Als ik een geliefde motor zou hebben zou ik wel gewoon een diefstal verzekering afsluiten, maar heb geen zin om overal m'n motor te vastketenen met meerdere sloten. Woon dan wel in een klein Drents dorpje en niet in Amsterdam.
 
Dan heb ik ooit vroeger ervaring met een domme dief....deuren niet op slot en toch de deuren vernield....zat ook niet bijzonders in de auto en puur uit frustratie de boel gemold.... |(

Voor de rest goede verzekering en geluk hebben waar je woont.
 
Terug
Bovenaan Onderaan