*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Vandaag de Husky weer eens uitgelaten aan de belgisch/nederlandse grens. Brr... Wel een beetje koud aan de vingers na 3 kwartier... Misschien volgend jaar handvatverwarming monteren (als het elektrisch systeem dat vermogen aan kan...)

28164878_1595887410465097_6093616462726559553_o.jpg
 
wat zeg je ? de 7en niet de bocht om krijgen ? gewoon beter afstellen dan, ik rijd nog met mijn super-seven op het circuit en mijn voorvork steekt vooraan 25mm door de kroonplaat en valt gewoon de bocht in
Ik heb hier nog eens over na zitten denken, maar 25mm is echt veel.

Ik ga vrijdag weer even naar de beurs, ook even lekker gapen
Jij hebt deze motor zeker weer helemaal onder staan kwijlen :P

full


Hahha elmo ;) staan enorm lange verhalen hier op t forum over hem/hun.

Elmo is geen fan van mf en verkoopt niks aan leden van mf, weet niet of dat allemaal zo erg is
Inderdaad, vaker over gelezen. Wat een bizarre randdebiel.

Vandaag de Husky weer eens uitgelaten aan de belgisch/nederlandse grens. Brr... Wel een beetje koud aan de vingers na 3 kwartier... Misschien volgend jaar handvatverwarming monteren (als het elektrisch systeem dat vermogen aan kan...)
Wat gaan we plaatjes posten van andere motoren? B|

Dan doe ik mee :P

full


Mijn favoriet van de beurs :9~
Tot nu toe was Ducati voor mij onmogelijk vanwege de loodzware koppeling. Maar het blijkt dat die nieuwe Panigali's daar geen last van hebben. Dus misschien toch maar alle Kawasaki's de deur uit :o

Enne, 3 kwartier valt mee. Ik zat van de week een uur in de kou op de motor :/
 
Jij hebt deze motor zeker weer helemaal onder staan kwijlen :P

[afbeelding]

Wat gaan we plaatjes posten van andere motoren? B|

Dan doe ik mee :P

[afbeelding]

Mijn favoriet van de beurs :9~
Tot nu toe was Ducati voor mij onmogelijk vanwege de loodzware koppeling. Maar het blijkt dat die nieuwe Panigali's daar geen last van hebben. Dus misschien toch maar alle Kawasaki's de deur uit :o

Kwijlen niet per se, ik vind de H2R SX niet echt lelijk maar ook niet super mooi.
De zitpositie is voor mij persoonlijk wel veel beter dan op een Z1000SX.
De zitpositie van de H2R SX lijkt wel een beetje op die van een ZX9R.........

Ik heb staan kwijlen bij deze motor......alleen jammer dat hij zo duur is.......

full


De meer betaalbare versie is ook niet verkeerd ...... maar het is geen KAWASAKI :X O-)

full



Ach het was weer leuk op de beurs, lekker motoren en ook mensen bekijken, lekker dagje uit nietwaar ?
 
Hallo heren,

nieuwe oude zx9r rijder meldt zich.

zx9r was heel lang geleden (2009) mijn eerste motor, heb er echt veel lol op gehad toen, daarna zx10r,2x zrx1200r, kz700, 2x zx7r, gsxr 750 :X , Suzuki bandit :X en 2x rvs mille gereden te hebben dan nu eindelijk weer een zx9r E1, ik zal van de weekend proberen om fotos te posten.

groeten,

umit
 
nee kabouter puntmuts , 25mm is fabrieksaf standaard bij een zx7rr en bij een zx7r is het 3mm
Verrek, je hebt gelijk. Ik heb het opgezocht in het WPHB en daar staat inderdaad dat ze een stuk moeten uitsteken. Weer wat geleerd, bedankt :)

full


Maar om bij de onderste moeren te komen moet de kuip eraf. En daar ga ik nu niet aan beginnen.
Dit is tenslotte mijn winter project voor 2018/2019 *O*

:?
Altijd gedacht dat jij meer een toerrijder bent. En nu plaats je een foto van een supersport?
Weet je wel dat die dingen erg verkrampt zitten?
Die S1000 begint zo langzamerhand wel een beetje gedateerd te raken.

En die H2R SX vind ik te groot, zwaar, onzuinig en niet mooi genoeg. En ook nog eens met een stalen frame. :N
Maar goed, ieder zijn smaak ;)

nieuwe oude zx9r rijder meldt zich.
Welkom terug.
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren,

nieuwe oude zx9r rijder meldt zich.

zx9r was heel lang geleden (2009) mijn eerste motor, heb er echt veel lol op gehad toen, daarna zx10r,2x zrx1200r, kz700, 2x zx7r, gsxr 750 :X , Suzuki bandit :X en 2x rvs mille gereden te hebben dan nu eindelijk weer een zx9r E1, ik zal van de weekend proberen om fotos te posten.

groeten,

umit

Welkom terug...
 
:?
Altijd gedacht dat jij meer een toerrijder bent. En nu plaats je een foto van een supersport?
Weet je wel dat die dingen erg verkrampt zitten?
Die S1000 begint zo langzamerhand wel een beetje gedateerd te raken.

En die H2R SX vind ik te groot, zwaar, onzuinig en niet mooi genoeg. En ook nog eens met een stalen frame. :N
Maar goed, ieder zijn smaak ;)

Nee hoor ik ben een echte supersportfan. Als ik geld genoeg had dan kocht ik deze

full


Helaas zijn er thuis andere prioriteiten zoals o.a schoolgaande kinderen / verbouwingen etc.

Ik ben blij dat ik deze nog kan rijden en dat ik er gemiddeld 2 x per jaar mee op vakantie kan gaan.....


full



Wat betreft de de BMW heb je wel gelijk, die is ook al heel lang hetzelfde.
 
Hallo heren,

nieuwe oude zx9r rijder meldt zich.

zx9r was heel lang geleden (2009) mijn eerste motor, heb er echt veel lol op gehad toen, daarna zx10r,2x zrx1200r, kz700, 2x zx7r, gsxr 750 :X , Suzuki bandit :X en 2x rvs mille gereden te hebben dan nu eindelijk weer een zx9r E1, ik zal van de weekend proberen om fotos te posten.

groeten,

umit


Welkom kerel
 
Nee hoor ik ben een echte supersportfan. Als ik geld genoeg had dan kocht ik deze
Ik ben blij dat ik deze nog kan rijden en dat ik er gemiddeld 2 x per jaar mee op vakantie kan gaan.....
Ha, gelukkig zijn we het weer niet eens ;)
Jouw favoriet, die 6, is bijna dezelfde als mijn 2009 6. Als je 100 rijdt op de snelweg maakt dat ding al bijna 6000 toeren/min. Ik vind dat erg irritant.
Als ik op de motor op vakantie zou gaan, dan zou ik zeker de ZX-9R nemen. Veel relaxter rijden.
Zo'n 6 is meer voor op het circuit of op een bochtige dijk.

Anyway, ik kwam tot de ontdekking dat de 9 ook prima voldoet als bijzet tafeltje voor de TV. En de duo-seat-cover is ook bruikbaar als mouse mat *D

full
 
Heren, aangezien de nieuwprijs van een nieuw koppelingshuis me enorm is tegen gevallen ben ik benieuwd of er iemand een goede gebruikte heeft / weet ?
Heb er al 1 gevonden bij een sloop bedrijf maar heb daar slechte ervaringen mee ivm opgegeven km standen.

Mijne ging trouwens met ca 35 K kapot, de veren rammelen er in. Zijn er meer van dit soort problemen bekend ?

Iemand hier die met een zx9r al op de Bridgestone S20 evo of s21 heeft gereden ?
 
Ha, gelukkig zijn we het weer niet eens ;)
Jouw favoriet, die 6, is bijna dezelfde als mijn 2009 6. Als je 100 rijdt op de snelweg maakt dat ding al bijna 6000 toeren/min. Ik vind dat erg irritant.
Als ik op de motor op vakantie zou gaan, dan zou ik zeker de ZX-9R nemen. Veel relaxter rijden.
Zo'n 6 is meer voor op het circuit of op een bochtige dijk.

Anyway, ik kwam tot de ontdekking dat de 9 ook prima voldoet als bijzet tafeltje voor de TV. En de duo-seat-cover is ook bruikbaar als mouse mat *D

[afbeelding]


Ach iedereen mag z'n eigen mening hebben, nietwaar?

Wat betreft de ZX9R ik heb er nu iets meer dan 43000 km op gereden in 8 jaar, met name veel vakantiekilometers. Deze motor voldoet prima op de autosnelwegen maar ook op de mooie en snelle stuurwegen zoals in Schwarzwald. Ook in de bergen weet deze motor zijn mannetje te staan. Als het moet rijd ik makkelijk 700 km op 1 dag.
Ik heb op mijn ZX6R ooit eens 1185 km op 1 dag gereden........
Ik vind de ZX9R een erg goede allrounder, misschien past hij tegenwoordig wel beter in de categorie sport-tourer dan in de categorie supersport?

BTW je hebt die niner weer echt mooi gekregen :}
 
Ach iedereen mag z'n eigen mening hebben, nietwaar?

Wat betreft de ZX9R ik heb er nu iets meer dan 43000 km op gereden in 8 jaar, met name veel vakantiekilometers. Deze motor voldoet prima op de autosnelwegen maar ook op de mooie en snelle stuurwegen zoals in Schwarzwald. Ook in de bergen weet deze motor zijn mannetje te staan. Als het moet rijd ik makkelijk 700 km op 1 dag.
Ik heb op mijn ZX6R ooit eens 1185 km op 1 dag gereden........
Ik vind de ZX9R een erg goede allrounder, misschien past hij tegenwoordig wel beter in de categorie sport-tourer dan in de categorie supersport?

BTW je hebt die niner weer echt mooi gekregen :}
De 9R is volgens mij ook geen supersport? Kwa power is het zeker wel richting de supersport. Motor is alleen te breed en zwaar als supersport. Heb hiernaast nog een R1. Heeft iets meer power maar had geen klachten daarover bij de 9R. Was meer dat hij te groot was. Ben een best sportieve rijder dus dat was wel belangrijk. Voor het touren zou ik eerder kiezen voor de 9R dan mijn R1. Zit veel fijner, veel minder rugpijn. Kilometers maken of rechtdoor knallen is de ninja gewoon een baas mee. Helaas heb ik wel wat adhd op de motor, dus voor nou is de keus op de R1.

Motor gaat dus binnekort in de verkoop. De ZX9R 1999 is een zeer snelle en betrouwbare moto, alleen heeft ie het lompe designfout in de versnellingsbak. Heb een Z1000 2005 versnellingsbak gekocht. Gaat er netjes in en dan kan de Ninja zeker nog vele jaren doorknallen!
 
De stuurhelften boven of onder de kroonplaat dat maakt een enorm verschil ! R1 is een veel makkelijker bestuurbare motor maar komt wat zenuwachtig over in tegenstelling tot een zx9r, ik zie een 9 dan ook niet als "racer"maar als sportfiets
 
Heren, aangezien de nieuwprijs van een nieuw koppelingshuis me enorm is tegen gevallen ben ik benieuwd of er iemand een goede gebruikte heeft / weet ?
Heb er al 1 gevonden bij een sloop bedrijf maar heb daar slechte ervaringen mee ivm opgegeven km standen.

Mijne ging trouwens met ca 35 K kapot, de veren rammelen er in. Zijn er meer van dit soort problemen bekend ?

Iemand hier die met een zx9r al op de Bridgestone S20 evo of s21 heeft gereden ?
Heb een jaar of vier met mijn 9 gereden en nooit last van de koppeling gehad (ook niet met wat circuitwerk tussendoor). Heb er verder ook nooit van gehoord, maar ook niet naar gezocht op internet.
 
Ik zie mijn zx9 00k als toerfiets lekker lomp en lekker vast op de weg. Mijn Fz1 en R6 waren veel zenuwachtiger int stuur.nadat ik mijn zx6 van 98 had weggedaan en een nieuwe R6kocht moest ik wel ff omschakelen😒 maar eenmaal gewend liep dat R6 brommertje ook lekker😁
 
Iemand hier die met een zx9r al op de Bridgestone S20 evo of s21 heeft gereden ?
Geen ervaring met Bridgestone.
Ik kijk voor bandenkeuze in het banden-topic hier op MF.

Ik vind de ZX9R een erg goede allrounder, misschien past hij tegenwoordig wel beter in de categorie sport-tourer dan in de categorie supersport?
Als je google intypt 'sport tour motor' dan krijg je allemaal suffe dingen te zien.
Daar hoort de ZX-9R toch niet thuis!?
Laat dan het woord 'super' weg, blijft het tenminste nog een sportmotor ;)

Nu maar hopen dat het zaterdag een beetje redelijk weer is; dan kan ik eindelijk de 9 starten
 
Zaterdag word het 12 graden😁 vroeger reeed ik altijd bridgestones 👍👍 tot 016geloof ik fijne banden maar slijten mega snel 😒 nu gewoon Mpp standaard ook goed👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan