Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Sinds dit weekend ben ik trotse eigenaar van een GSX-R750 uit 2011. *D
Ik zal later nog wel even een foto uploaden!

Ik heb een kleine vraag voor de mensen die (toevallig) ervaring hebben met een voorwiel paddockstand. Zo een die in de balhoofd pen gaat. Ik heb hierover wat op internet rong gezocht en kwam ik deze twee tegen, die op zich gelijk lijken maar waarbij de één van af het hoogste punt vergeleken de pen wat lager heeft zitten de ander is meer recht. Nu vraag ik mij af wat wel en niet goed zal gaan met het kuipwerk. Ik hoop dat iemand hier iets over weet, of anders ervaring met het merk heeft?

Het gaat om de volgende:
nr1 iets naar beneden Balhoofd Paddockstand, ConStands Falcone
nr2 recht uit Stuurwiel draagt motor lift, Constands
nr3 iets omhoogStuurwiel Standaard, ConStands Classic, inclusief universele pinset 13-18 mm
Groet,
:]

Welkom.

Ik zou een van deze aanschaffen

Bike blok lift

https://www.motea.com/nl/constands-central-lift-power-evo-met-adapterset-957736-0
 
Hallo allemaal,

Sinds dit weekend ben ik trotse eigenaar van een GSX-R750 uit 2011. *D
Ik zal later nog wel even een foto uploaden!

Ik heb een kleine vraag voor de mensen die (toevallig) ervaring hebben met een voorwiel paddockstand. Zo een die in de balhoofd pen gaat. Ik heb hierover wat op internet rong gezocht en kwam ik deze twee tegen, die op zich gelijk lijken maar waarbij de één van af het hoogste punt vergeleken de pen wat lager heeft zitten de ander is meer recht. Nu vraag ik mij af wat wel en niet goed zal gaan met het kuipwerk. Ik hoop dat iemand hier iets over weet, of anders ervaring met het merk heeft?

Het gaat om de volgende:
nr1 iets naar beneden https://www.motea.com/nl/constands-falcone-motorlift-stuurbevestiging-motea-358296-0
nr2 recht uit https://www.motea.com/nl/stuurwiel-draagt-motor-lift-constands-70000111030
nr3 iets omhooghttps://www.motea.com/nl/constands-classic-motorlift-voor-stuurmontage-kopen-70000111029
Groet,
:]
Gefeliciteerd met jouw nieuwe fiets!
Have fun!

Kom maar met die plaatjes. *D

Ik heb ervaring met zulke paddock stands en ik heb er nu 1 die aan de onderkant van de vorkpoten optilt. Ik vind dat persoonlijk veel beter! Het is veel makkelijker om de voorkant op te liften. Geen gepriegel om die pen in het gat van het T stuk te krijgen en dan oppassen dat je jouw voorspatbord niet beschadigd bij het omhoog liften.

Ik gebruik het precies zoals op het plaatje hieronder.
Constands is het merk, maar misschien heeft Motea ze ook.

Enkel wanneer de vorkpoten er uit moeten zal je of de andere nodig hebben of de voorkant op moeten hijsen.

$_84.JPG



Ik zou zelf het Te koop gedeelte in de gaten houden (met name het ZAC \ OW cup gedeelte). Er komen regelmatig paddockstands voorbij.

Ik heb er zelf 4 momenteel en alle 4 via MF hier gekocht. Ik denk dat ze alle 4 bij elkaar net zo veel kosten als een setje nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met jouw nieuwe fiets!
Have fun!

Kom maar met die plaatjes. *D

Ik heb ervaring met zulke paddock stands en ik heb er nu 1 die aan de onderkant van de vorkpoten optilt. Ik vind dat persoonlijk veel beter! Het is veel makkelijker om de voorkant op te liften. Geen gepriegel om die pen in het gat van het T stuk te krijgen en dan oppassen dat je jouw voorspatbord niet beschadigd bij het omhoog liften.

Ik gebruik het precies zoals op het plaatje hieronder.
Constands is het merk, maar misschien heeft Motea ze ook.

Enkel wanneer de vorkpoten er uit moeten zal je of de andere nodig hebben of de voorkant op moeten hijsen.

[afbeelding]


Ik zou zelf het Te koop gedeelte in de gaten houden (met name het ZAC \ OW cup gedeelte). Er komen regelmatig paddockstands voorbij.

Ik heb er zelf 4 momenteel en alle 4 via MF hier gekocht. Ik denk dat ze alle 4 bij elkaar net zo veel kosten als een setje nieuwe.

Heb je je voorwiel er ook al eens met deze bok uitgehaald?
Vaak past het wiel niet onder het spatbord door namelijk.
 
Nee, volgens mij de enige keer dat ik gewisseld heb sinds ik deze stand en motor heb had ik een nog enkel een andere paddock stand.

Zelfde variant, maar dan met 2 pinnen die onderin de voorvork gaan en niet met van die rubbers. Daar ben ik zelf overigens wat minder fan van.

De motor staat thuis opgebokt. Ik ga het vanavond meteen eens proberen.
Overigens is dat wel een CBR (circuitmotor) en niet mijn GSXR. Ik denk niet dat dit veel uitmaakt.
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet veel verschil, maar kan net genoeg zijn.
Des te lager je de stand onder de poten zet des te hoger komt hij van de grond.

Komt overigens bij dat het zeer instabiel word zonder de as door de poten.
 
Laatst bewerkt:
Dank u,

Ik heb er inderdaad naar gekeken maar kan er nog niet heel enthousiast van worden. :X
Ga eerst nog voor een losse achter en voor paddockstand.


Elk type paddockstand heeft zo zijn voor en nadelen. Het is ook maar net wat je er allemaal mee wil gaan doen.

 
Ik heb met mijn andere bok (die je onderin de poten steekt) geen opvallende onstabiliteit ervaren. Ook niet met het wisselen van velgen.

Zeker niet meer als het gewiebel welke je kan hebben met het onderin in het T stuk steken.

Het lijkt mij daarom sterk. Zeker omdat bovenstaande tot nu toe in alle opzichten beter is gebleken dan mijn andere bok en die vind ik weer in alle opzichten (behalve als de poten er uit moeten) beter als zo'n ding welke onderin het T stuk gaat. Totdat ik deze 2 setjes had heb ik altijd zo'n rood ding gebruikt.

Maar ik ga het vanavond eens testen. Dan weet ik het zeker :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met mijn andere bok (die je onderin de poten steekt) geen opvallende onstabiliteit ervaren. Ook niet met het wisselen van velgen.

Zeker niet meer als het gewiebel welke je kan hebben met het onderin in het T stuk steken.

Het lijkt mij daarom sterk. Zeker omdat bovenstaande tot nu toe in alle opzichten beter is gebleken dan mijn andere bok en die vind ik weer in alle opzichten (behalve als de poten er uit moeten) beter als zo'n ding welke onderin het T stuk gaat. Totdat ik deze 2 setjes had heb ik altijd zo'n rood ding gebruikt.

Maar ik ga het vanavond eens testen. Dan weet ik het zeker :)

Ieder het zijne, mijn balhoofdbok staat als een huis. Wel opassen met plaatsen idd maar op een circuitfiets kijk ik minder nauw ;)
 
Top alle reacties!
Ik zal er na jullie bevindingen van het testen :P nog eens over denken wat het word. :t
Bij deze een foto van de fiets, zodra de pekel goed weg is zal ik een betere foto maken. :]

wcYPUE0.jpg
 
Zo blij als een klein kind, maar hij is er weer na een schuiver op lage snelheid eind vorig jaar.

Is even wat werk geweest en bestellen van de kuipen in Japan duurde even, maar dit is ie dan:
2018-03-06-19.58.27-Medium.jpg

2018-03-06-19.58.38-Medium.jpg

Alles is nieuw en origineel, kuipdelen links en kont, spiegel, motordeksel, koppelingsgreep, schakelpedaal, passagierssteun, etc. Verder gelijk een paar led knippers erop gezet, Yamaha handvatverwarming en R&G valdoppen. Klein kapitaal maar hij is weer helemaal nieuw.
2018-03-06-19.57.40-Medium.jpg

2018-03-06-19.58.56-Medium.jpg

Dash met de USB lader.
2018-03-06-19.58.13-Medium.jpg

Yamaha knopjes.

En dit is waarom ik het uitbesteed, gewoon geen plek voor elektronica en al bijna helemaal niet om het netjes weg te werken:
2018-03-06-20.01.32-Medium.jpg

2018-03-06-20.02.01-Medium.jpg

Beugel is op maat gemaakt voor op de clipon.
 
Laatst bewerkt:
Zo blij als een klein kind, maar hij is er weer na een schuiver op lage snelheid eind vorig jaar.

Is even wat werk geweest en bestellen van de kuipen in Japan duurde even, maar dit is ie dan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles is nieuw en origineel, kuipdelen links en kont, spiegel, motordeksel, koppelingsgreep, schakelpedaal, passagierssteun, etc. Verder gelijk een paar led knippers erop gezet, Yamaha handvatverwarming en R&G valdoppen. Klein kapitaal maar hij is weer helemaal nieuw.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dash met de USB lader.
[afbeelding]
Yamaha knopjes.

En dit is waarom ik het uitbesteed, gewoon geen plek voor elektronica en al bijna helemaal niet om het netjes weg te werken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beugel is op maat gemaakt voor op de clipon.

Prachtig! Mag ik vragen waar je originele kappen heb besteld?
 
Zo blij als een klein kind, maar hij is er weer na een schuiver op lage snelheid eind vorig jaar.

Is even wat werk geweest en bestellen van de kuipen in Japan duurde even, maar dit is ie dan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles is nieuw en origineel, kuipdelen links en kont, spiegel, motordeksel, koppelingsgreep, schakelpedaal, passagierssteun, etc. Verder gelijk een paar led knippers erop gezet, Yamaha handvatverwarming en R&G valdoppen. Klein kapitaal maar hij is weer helemaal nieuw.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dash met de USB lader.
[afbeelding]
Yamaha knopjes.

En dit is waarom ik het uitbesteed, gewoon geen plek voor elektronica en al bijna helemaal niet om het netjes weg te werken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beugel is op maat gemaakt voor op de clipon.

Je kan er weer tegen aan Johan als nieuw nu *O*
 
Dankjewel allemaal, idd op naar het voorjaar. :)

En spullen zijn allemaal besteld en gemonteerd bij Huybers motoren in Schijndel, ook de originele Yamaha handvatverwarming, echt een uitkomst op clipons!
 
Vandaag even flink bezig geweest met mijn Gsx-R.
Hier wat foto's.

<knip>

[afbeelding]
Morgen de rem ontluchten en functioneel maken. Daarna zeg ik laat het mooie weer maar komen.
:] :] :]

Groetjes Anne Monsma
Mooie motor, met naar mijn mening de mooiste uitlaat :t.
Hallo allemaal,

Sinds dit weekend ben ik trotse eigenaar van een GSX-R750 uit 2011. *D
Ik zal later nog wel even een foto uploaden!

Ik heb een kleine vraag voor de mensen die (toevallig) ervaring hebben met een voorwiel paddockstand. Zo een die in de balhoofd pen gaat. Ik heb hierover wat op internet rong gezocht en kwam ik deze twee tegen, die op zich gelijk lijken maar waarbij de één van af het hoogste punt vergeleken de pen wat lager heeft zitten de ander is meer recht. Nu vraag ik mij af wat wel en niet goed zal gaan met het kuipwerk. Ik hoop dat iemand hier iets over weet, of anders ervaring met het merk heeft?

Het gaat om de volgende:
nr1 iets naar beneden https://www.motea.com/nl/constands-falcone-motorlift-stuurbevestiging-motea-358296-0
nr2 recht uit https://www.motea.com/nl/stuurwiel-draagt-motor-lift-constands-70000111030
nr3 iets omhooghttps://www.motea.com/nl/constands-classic-motorlift-voor-stuurmontage-kopen-70000111029
Groet,
:]
Mocht je, of iemand anders, bij Motea willen bestellen, met code SHOPSTART10 krijg je tot 12 maart 10% korting.

Top alle reacties!
Ik zal er na jullie bevindingen van het testen :P nog eens over denken wat het word. :t
Bij deze een foto van de fiets, zodra de pekel goed weg is zal ik een betere foto maken. :]

wcYPUE0.jpg
Mooie fiets! Veel veilige kilometers gewenst!

Zo blij als een klein kind, maar hij is er weer na een schuiver op lage snelheid eind vorig jaar.

<knip>
[afbeelding]
<knip>
Die staat er weer spik en span bij! De geïntegreerde controller in het linker handvat geeft een minimalistiche bouw. Aan de rechterkant zie ik aan de bovenzijde het snoer van de handvatverwarming, geeft dat geen problemen bij vol gas?
 
Gelukkig niet, de kabel heeft wat ruimte (vandaar je de bocht ziet) en trek je naar je toe met de kabel dan in een wat kortere bocht, kan precies.

En juist dat minimalistische is ideaal en super strak, los kastje is hopeloos en de ruimte heb je toch niet met clipons... En ik heb weer nette handvaten. :+
 
Top alle reacties!
Ik zal er na jullie bevindingen van het testen :P nog eens over denken wat het word. :t
Bij deze een foto van de fiets, zodra de pekel goed weg is zal ik een betere foto maken. :]

[afbeelding]

Mooie fiets!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het gisteren helemaal vergeten ben en vandaag na het werk ben ik er te lui moe voor. Ik heb wel ff gekeken naar de motor en dat lijkt mij geen probleem. Ik moet het even schuldig blijven tot het weekend.

Ik zag ook op Motea dat je op sommige bokken natuurlijk verschillende opzetstukken kan zetten.
 
Zo blij als een klein kind, maar hij is er weer na een schuiver op lage snelheid eind vorig jaar.

Is even wat werk geweest en bestellen van de kuipen in Japan duurde even, maar dit is ie dan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles is nieuw en origineel, kuipdelen links en kont, spiegel, motordeksel, koppelingsgreep, schakelpedaal, passagierssteun, etc. Verder gelijk een paar led knippers erop gezet, Yamaha handvatverwarming en R&G valdoppen. Klein kapitaal maar hij is weer helemaal nieuw.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dash met de USB lader.
[afbeelding]
Yamaha knopjes.

En dit is waarom ik het uitbesteed, gewoon geen plek voor elektronica en al bijna helemaal niet om het netjes weg te werken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beugel is op maat gemaakt voor op de clipon.
Mooie fiets!

Nou van genieten :]
 
180/55 of 190/55 op GSXR 750 2011+?
Ik rijd met een 180/55 maar de bandenboer adviseert 190/55 op een gsxr 750.

Gaat btw om dunlop 212 medium voorkant, edurance achter
 
180/55 of 190/55 op GSXR 750 2011+?
Ik rijd met een 180/55 maar de bandenboer adviseert 190/55 op een gsxr 750.

Gaat btw om dunlop 212 medium voorkant, edurance achter

Op een SRAD 750 wel ja.

Voor op de weg kan je gerust 190/50 of een 55 op een moderne gsxr 750 leggen.

Wat Roy ook al schreef een 180/50 is standaard en voor op het circuit 180/55 of 60 dat stuurt fijner en sneller in.

Ik rij er zelf ook mee enkel dan de 212 Soft en achter medium.
 
Laatst bewerkt:
Ok,

Vanwaar achter Medium Willem?
Krijg het advies met mijn tijden om een edurance achter te gebruiken en dat dat al meer dan voldoende is.

Ik ken de dunlops (nog) niet dus moet enkel afgaan op adviezen
 
Daarom rij ik de BSB supercorsa. Volgens Pirelli man op de beurs zo’n beetje SC2.5.

Heb nog geen gebrek aan grip, zou hoogstens voor een SC2 kunnen doen omdat die toch veel langzamer slijten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan