Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een heerlijk motor weer was het vandaag! Mijn uitgestelde bezoek aan mijn ouders vandaag gecompenseerd met een mooie toeristische route (had geen trek in de snelweg met al die richting huis gaande vakantiegangers). Zag ook eindelijk weer een hoop andere motorrijders.
 
Goed weertje vandaag! Zal niet veel schelen met die dubbele cijfers waarom ik vorige week vroeg. :P

Wel jammer van de laaghangende zon, met reflecterend nat wegdek in combinatie met een bepekeld vizier... maarja, allang blij dat 't niet zo koud meer is. Nog wel de Gerbings aangetrokken maar uit laten staan. Had achteraf prima in dunnere handschoenen kunnen gaan rijden. :t

80km probleemloos gereden, niets geks meegemaakt. Vervolgens hier in Amersfoort in de parkeergarage deed m'n achterwiel een flinke stap opzij, domdomdom, teveel gas in een garage waarvan je kan verwachten dat er hier en daar wat vloeistoffen liggen. :P
Maar hey, ik ben overeind gebleven. *O*
 
Ik heb mijn kevlar spijkerbroek maar weer uit de kast getrokken en mijn casual motorschoenen. Wat een heerlijk weertje. Inderdaad wel irritant de laaghangende zon met nat wegdek.
 
Vanochtend moest ik weer aan de kleine discussie die hier een week of twee terug plaats vond, over het rijgedrag van truckers...

Vanochtend was ik zelf met de auto (mijn vrouw is ziek, dus ik moest onze dochter naar de kinderopvang brengen, en met nog geen 4 gaat ze nog niet achterop...)

Op de knoppunt tussen de A4 (richting A'dam) en de A13 (Den Haag dus) is er een hele lange uitvoegstrook om naar de A13 te gaan, dus heel veel tijd om te ritsen. Ik keek een beetje jaloers naar zo'n BMW K1200 of zoiets die ons lekker lang reed om tegen het einde van de afslag netjes in te voeren, tussen twee auto's in... Net zoals het hoort, lekker gebruik maken van onze voordelen als motorrijder zonder andere weggebruikers lastig te vallen...

Toen kwamen twee vrachtwagens achter elkaar die dik over het verdrijvingsvlak gingen rijden en allebei invoeren zonder te kijken of er überhaupt een gat was of niet, gewoon van baan wisselen een een auto op zij op de vluchtstrook dwingen om er zelf tussen te mogen...

Ik ga natuurlijk aan de hand ervan niet generaliseren en met uitspraken komen dat alle truckers klootzakken zijn, maar ik had wel een WTF moment...

Viel me trouwens op... dat beide vrachtwagens dat deden niet om de afslag te pakken (er is daar een af- en oprit richting de stad en verder een baan richting de A13, en dan gaat het terug naar de A4, om de oprit te verbinden. Onze twee vrachtwagen, die dus van de A4 kwamen, hebben geen van de afritten gepakt maar zijn lekker door gegaan om iets verderop de A4 weer op te gaan...
 
Ja dat ligt aan jou... 😜
Truckers maken ruimte maar de buitenlandse truckers zijn niet zo oplettend heb ik gemerkt.
Niet alleen de buitenlandse truckers hoor. Ook Duitse en Franse auto's merk je wel dat ze er minder rekening mee lijken te houden.
 
Onze twee vrachtwagen, die dus van de A4 kwamen, hebben geen van de afritten gepakt maar zijn lekker door gegaan om iets verderop de A4 weer op te gaan...

Typisch navigatie ding denk ik. Doet mijn Garmin ook bij Schiphol/Hoofddorp. Dan stuurt 'ie me van de A4 afslag hoofddorp om me vervolgens 100 meter verder weer op de A4 in te laten voegen.
 
Vrijdag avond nacht met de motor "gestrand" bij vrienden in Budel-Dorplein na een avondje gamen.... jeuj sneeuw...
Dit keer de motor maar laten staan en met een vriend mee naar huis gereden door de sneeuw.
Moest 's ochtends thuis zijn ivm andere afspraken, ondanks dat wij zaterdag avond weer in Budel-Dorplein zouden zijn.
Als passagier genoeg gladheid gevoeld om blij te zijn met mijn keuze.
Zaterdag avond weer met die vriend naar Droplein en 's nachts weer met de eigen motor naar huis....

Vanochtend met de zomerhandschoenen aan (ipv de winterhandschoenen) weer naar werk gereden met de motor.
Als morgen de temperaturen weer zo zijn/omhoog gaan dan gaat de thermo kleding ook niet meer aan.
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen de buitenlandse truckers hoor. Ook Duitse en Franse auto's merk je wel dat ze er minder rekening mee lijken te houden.
Dat zijn toch ook buitenlandse truckers?

Ik weet dat de regels in andere landen mbt door de file rijden, anders zijn, vandaar ook ander gedrag denk ik...
Hoe dan ook, ik ben altijd wel op mijn hoede als ik weet dat ik naast of achter of voor een buitenlandse trucker rijd.
 
full


vertrouw nooit het weer, 16 februari op weg naar huis na een nachtdienst tussen Amsterdam en Almere over de boerenlandwegen geen probleem wat betreft gladheid maar in Almere op nog geen 5 minuten van mijn huis :( en dan kijk je naar buiten ;( ;( ;( ;( ;(


dag mooi motorweer -O- dag ex-lessersrit voorbereiding en hallo werkgever met je afdeling ziekteverzuim met hun telefoon terreur ;(


en hoe komt dit, gewoon een stukje weg wat naar rechts afhangt en een heel dun laagje ijs door grondvorst en hoppa je voorwiel glijdt weg :(
 
en hoe komt dit, gewoon een stukje weg wat naar rechts afhangt en een heel dun laagje ijs door grondvorst en hoppa je voorwiel glijdt weg :(

Das mooi k*t! Hoop dat je snel herstelt.. één troost; de komende weken schijnt het veel te gaan regenen. Maar sterkte en beterschap!
 
vertrouw nooit het weer, 16 februari op weg naar huis na een nachtdienst tussen Amsterdam en Almere over de boerenlandwegen geen probleem wat betreft gladheid maar in Almere op nog geen 5 minuten van mijn huis :( en dan kijk je naar buiten ;( ;( ;( ;( ;(


dag mooi motorweer -O- dag ex-lessersrit voorbereiding en hallo werkgever met je afdeling ziekteverzuim met hun telefoon terreur ;(


en hoe komt dit, gewoon een stukje weg wat naar rechts afhangt en een heel dun laagje ijs door grondvorst en hoppa je voorwiel glijdt weg :(
Beterschap!
Gebroken pols? Prognose?
Veel schade?
En die terreur door de afdeling ziekteverzuim ken ik ja..... (van vroeger) :(
 
Gister op weg naar huis vanuit werk, om 16:30... Een automobilist in de file die zich tegoed deed aan een blikje bier..... :X :r
 
Laatst bewerkt:
Beterschap!
Gebroken pols? Prognose?
Veel schade?
En die terreur door de afdeling ziekteverzuim ken ik ja..... (van vroeger) :(

en nu werk je er zelf _O- _O- _O- _O- _O-


prognose uhmmm ja dit wordt leuk :Y

Hand - Wikipedia


ik heb dus of de os scaphoideum gebroken/gescheurd of de os trapezium gebroken/gescheurd (ik hoop dat de benamingen kloppen, anders de schuld van Wikipedia :+ ) in ieder geval de 2 buitenste botten die in een directe lijn naar mijn duim staan.

in het geval van de trapezium is 4 tot 6 weken genezing van wat ik er van begrijp maar is het de scaphoideum dan praten we over 12+ weken, vrienden van me zeiden al dat dat een klote/kut botje is om te breken omdat het een slecht doorbloede bot is -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan