MFers Uit Het Gooi Deeltje 158

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja even voor de duidelijkheid: het is maart. Dus ook klaar, wat mij betreft.

19149211_1338347439594469_3246771639696723140_n.jpg


Ik hunker naar de zon én een motor die niet de karaktertrek heeft elke trip stuk te gaan.
 
Ja even voor de duidelijkheid: het is maart. Dus ook klaar, wat mij betreft.

[afbeelding]

Ik hunker naar de zon én een motor die niet de karaktertrek heeft elke trip stuk te gaan.

Dus jij zou een Tuono afraden?

Veel problemen mee gehad?

Zit namelijk te kijken naar een naked en Tuono staat op mijn lijstje.

Skiën natuurlijk :)


Weer thuis na 1200km, camera-auto van de polizei en nog een motorstoring :Z

Slapen wil ik :')


Welkom terug :W
 
Laatst bewerkt:
EGR-klep vervuild.Exhaust Gas Recirculation, betekent dat een deel van je uitlaatgassen hergebruikt wordt voor het verbrandingsproces in je motor. dat krijg je met al die milieu-eisen van tegenwoordig. motoren mogen geen hoge toeren meer draaien, want dat vervuilt teveel. ook bij benzinemotoren zit tegenwoordig zo'n systeem. oplossing: gasklephuis reinigen, want de klep zelf mag je niet verwijderen of uit de software van de motor halen.

vorige week nog iets raars gehoord bij Volvo: als je bij b.v. een nieuwe XC90 wielen wil hebben van 21" ipv 20", kost dat 7200 euro, waarvan 1700 euro voor de velgen+banden. de rest is CO2-toeslag. want de overheid denkt dan dat je met 21"-wielen meer verbruikt dan met 20". volgens mij is dat een foute redenering, want hoe groter je wielen, hoe lager je toerental, dus hoe minder brandstof je verbruikt. maar vertel dat maar eens aan de overheid...zou je de 21"wielen bestellen nà aflevering van de XC90, dan betaal je alleen voor de velgen+banden.

keuken voor het (voor mij) nieuwe huis in Soest is besteld. ik heb er zin in! maar 't duurt nog tot eind april..
 
De wielen worden niet groter, alleen de velgen. Met de grotere en vooral bredere velgen heb je meer weerstand, dus Co uitstoot en dan kom je in een andere tariefgroep. Ik heb mijn velgen als winterwielen besteld, dus als accessoire, dus geen haan die er naar kraait.

Na de garantie periode kan je het beste de EGR klep laten verwijderen en je ECU laten herprogrammeren. Zo levert je motor meer vermogen en vervuilt zichzelf niet meer.
 
De wielen worden niet groter, alleen de velgen. Met de grotere en vooral bredere velgen heb je meer weerstand, dus Co uitstoot en dan kom je in een andere tariefgroep. Ik heb mijn velgen als winterwielen besteld, dus als accessoire, dus geen haan die er naar kraait.

Na de garantie periode kan je het beste de EGR klep laten verwijderen en je ECU laten herprogrammeren. Zo levert je motor meer vermogen en vervuilt zichzelf niet meer.

Je kunt ook de EGR klep software-matig uitschakelen en gewoon laten zitten, kan geen kwaad en ziet er nog origineel uit. Probleem is alleen wel dat het verwijderen of onklaar maken van een EGR klep een milieu-delict is en dat je er dus wel een risico mee loopt B|
 
In theorie heb je gelijk, ik heb zelf echter nog niet van iemand ooit vernomen dat hij of zij is aangesproken op bredere velgen op een 14% lease gebakkie. (zelfde delict en op een kilometer afstand zichtbaar)
 
in de praktijk zal oom/tante Agent(e) de details van de regeling niet weten. ik heb het idee dat de CO2-opslagregeling er ook nog niet zo lang is. en leasemaatschappijen zullen het meerbedrag aan belasting heus wel doorberekenen in de leaseprijs.
 
Dat dacht ik ook vanmiddag in Lelijkgat! :9 Overigens lijkt het alsof de meeste pekel binnen de bebouwde kom ligt.
 
Snelweg int zuiden is nog steeds wit uitgeslagen... Lost zich letterlijk en figuurlijk vanzelf op.
Nieuwe litium ion accu voor de SuMo besteld. Eens kijken of dat wat langer volhoudt... :X
 
In theorie heb je gelijk, ik heb zelf echter nog niet van iemand ooit vernomen dat hij of zij is aangesproken op bredere velgen op een 14% lease gebakkie. (zelfde delict en op een kilometer afstand zichtbaar)

Nee, ik ook niet, maar als dat over het milieu-delict hoor je er wel vaker over. Denk trouwens niet dat de politie dat zou zien, maar eerder bij een APK of zo'n grootschalige controle.
 
Nee, ik ook niet, maar als dat over het milieu-delict hoor je er wel vaker over. Denk trouwens niet dat de politie dat zou zien, maar eerder bij een APK of zo'n grootschalige controle.
Politie gaat hooguit een keertje sputteren als je een V8 blok in een 206'je hangt. Tot die tijd hebben ze wel wat beters te doen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Politie gaat hooguit een keertje sputteren als je een V8 blok in een 206'je hangt. Tot die tijd hebben ze wel wat beters te doen. :Y
Ha, dat brengt mooie herinneringen teweeg! Vroegah had ik een Kever met een 1800 cc injectieblok erin. De (rijks)politie van 's Graveland hield me aan op de Berensteinseweg, maar wist niet goed waar ze de bekeuring op moesten baseren. Hadden dus (gelukkig) nog nooit van typegoedkeuring gehoord, dus ging ik vrijuit. *O*
 
Dus jij zou een Tuono afraden?

Veel problemen mee gehad?

Zit namelijk te kijken naar een naked en Tuono staat op mijn lijstje.
Ja en nee. Het rotaxblok is ijzersterk, dat gaat echt niet stuk. Schakelen is als een warm mes door de boter en het is echt een plaatje om te zien, dat is ook wat waard.

Bokkig onderin en giftig op 't gas, maar met een juiste mapping en andere pijpen is hier wel 't eea in te behalen. Ik heb me er in ieder geval nooit aan gestoord, een tuono koop je ook niet voor in de stad.

Struikelblok is elektronica. De standaard dynamo is te dun omwikkeld en fikt door. Het is geen vraag of, maar wanneer. Ik heb 't twee keer gehad. Je kan dit ondervangen met een dikker omwikkelde dynamo en een mosfet spanningsregelaar. Ook heeft de startmotor soms kuren, dit heeft te maken met de capaciteit vd accu. Dit heb ik opgelost door er een 14bs accu in te zetten, die heeft 'n wat hogere capaciteit.

Laatste punt is de achterschokbreker. De tuono is niet helemaal 'n naakte rsv, want de achterschokbreker is anders. Ze vonden het in Italië een goed idee er een emulsieschokbreker in te prikken. Worst idea ever.

Heb 'm laten reviseren met 30k en heb er een hyperpro veer op laten zetten, maar met 50k was ik weer aan de beurt. Beter gelijk een schokbreker op zetten met apart reservoir, is de motor meer in balans. Ik heb er toen een Öhlins onder laten zetten van een Mille R. en gelijk verkocht

Heb een mooie tijd gehad, maar zal van m'n leven geen tuono meer kopen zolang de km stand niet laag is.

Kijk ook eens naar 'n superduke 990. Wat zenuwachtige injectie en 'n ton aan emissiemeuk dat eraf moet, maar wel 'n sterk lc8 blok.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan