koppeling

muSii030

Rookie
6 mrt 2018
5
0
utrecht
Goede dag ben nieuw bij deze forum. musi is mijn naam aangenaam.


heb een vraag over de koppeling van mijn motor.

kort geleden slipte mijn koppeling als ik bijvoorbeeld vol gas op zijn 1 en 2 en zo maar door. heb nieuwe koppeling laten ( vervangen ) hij zei dat die aan toe was.

nadat ik de koppeling heb laten vervangen ging die bij begin goed en na 30 km ging die heel moeizaam op zijn 1.

als ik dan op zijn 1 weer schakel, schakelde die moeilijk door of ging die automatische op zijn neutraal. schakelde omhoog en schakelde de motor op zijn 2. en beetje rijden dan terug schakelen naar zijn 1 ging weer wel.
en als ik weer op vol gas ging slipde de koppeling weer. terwijl ik ( nieuwe ) heb laten monteren

heb de zaak weer gebeld en de oorzaak verteld. en die zei dat koppeling afgesteld moest worden.

kan het aan het koppelimg afstelling zijn?? als ik op volle toeren ga dat die als nog slipt.

heeft de zaak mij opgelicht dat hij niet heeft vervangen en wel de kosten in rekening heeft gebracht ??

of kan het ander probleem zijn? heb zelf geen verstand van motors. maar als jullie mij kunnen vertellen wat de oorzaak kan zijn ?

voertuig gegevens


Honda CBF500A
bouwjaar 2008
km stand 50.000
57 PK.


met vrendelijke groeten

musi
 
Goede dag ben nieuw bij deze forum. musi is mijn naam aangenaam.


heb een vraag over de koppeling van mijn motor.

kort geleden slipte mijn koppeling als ik bijvoorbeeld vol gas op zijn 1 en 2 en zo maar door. heb nieuwe koppeling laten ( vervangen ) hij zei dat die aan toe was.

nadat ik de koppeling heb laten vervangen ging die bij begin goed en na 30 km ging die heel moeizaam op zijn 1.

als ik dan op zijn 1 weer schakel, schakelde die moeilijk door of ging die automatische op zijn neutraal. schakelde omhoog en schakelde de motor op zijn 2. en beetje rijden dan terug schakelen naar zijn 1 ging weer wel.
en als ik weer op vol gas ging slipde de koppeling weer. terwijl ik ( nieuwe ) heb laten monteren

heb de zaak weer gebeld en de oorzaak verteld. en die zei dat koppeling afgesteld moest worden.

kan het aan het koppelimg afstelling zijn?? als ik op volle toeren ga dat die als nog slipt.

heeft de zaak mij opgelicht dat hij niet heeft vervangen en wel de kosten in rekening heeft gebracht ??

of kan het ander probleem zijn? heb zelf geen verstand van motors. maar als jullie mij kunnen vertellen wat de oorzaak kan zijn ?

voertuig gegevens


Honda CBF500A
bouwjaar 2008
km stand 50.000
57 PK.


met vrendelijke groeten

musi
Dag musi, welkom op MF. Is je olie ook meteen vervangen? Wat voor olie zit er in?
 
Tja het kan diverse oorzaken hebben,misschien zijn de stalen platen wel krom,de koppelingsveren te slap,verkeerde olie,afstelling van de koppeling om er maar een paar te noemen.Het is ondoenlijk om van een afstand zonder het zelf gezien te hebben een diagnose te stellen, hooguit mogelijke oorzaken.
Terug gaan en op laten lossen.
 
Laatst bewerkt:
Tja het kan diverse oorzaken hebben,misschien zijn de stalen platen wel krom,de koppelingsveren te slap,verkeerde olie,afstelling van de koppeling om er maar een paar te noemen.Het is ondoenlijk om van een afstand zonder het zelf gezien te hebben een diagnose te stellen, hooguit mogelijke oorzaken.
Terug gaan en op laten lossen.


heb vandaag me motor gebracht naar andere garage.

die gaat onderzoeken. uit zijn gevoel verkeerde olie erin. maar dat hoor ik morgen wel.
 
heb vandaag me motor gebracht naar andere garage.

die gaat onderzoeken. uit zijn gevoel verkeerde olie erin. maar dat hoor ik morgen wel.
Je gaat niet eerst terug naar degene die de koppeling heeft vervangen :?
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat in een motorzaak de verkeerde olie wordt gebruikt.
Ik vraag me af hoe die monteur vast gaat stellen dat er verkeerde olie in zou zitten.
Hoeveel speling heb je op je koppelinghendel?
 
Je gaat niet eerst terug naar degene die de koppeling heeft vervangen :?
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat in een motorzaak de verkeerde olie wordt gebruikt.
Ik vraag me af hoe die monteur vast gaat stellen dat er verkeerde olie in zou zitten.
Hoeveel speling heb je op je koppelinghendel?

Nah, in Utrecht zit er op de Straatweg 1 die ik daar wel toe in staat acht :X
 
Nah, in Utrecht zit er op de Straatweg 1 die ik daar wel toe in staat acht :X
Ik heb geen ervaring met die motor zaak maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Zo zou je van een accountant ook verwachten dat ze hoofdletters gebruiken en me en mijn niet met elkaar verwarren.
 
Goede morgen.

De motorzaak is gesloten waar ik eerst mijn koppeling heb laten vervangen. staat vermeld: in verband met faillissement verklaring is deze zaak tot heden gesloten. Dus vandaar dat ik naar ander garage toe ben gegaan.


groeten

musi
 
Goede morgen.

De motorzaak is gesloten waar ik eerst mijn koppeling heb laten vervangen. staat vermeld: in verband met faillissement verklaring is deze zaak tot heden gesloten. Dus vandaar dat ik naar ander garage toe ben gegaan.


groeten

musi

Dat is ruk.

Maar zoals al eerder gevraagd en niet onbelangrijk in deze, hoeveel speling heb je op de koppelingshendel?
 
Dat is ruk.

Maar zoals al eerder gevraagd en niet onbelangrijk in deze, hoeveel speling heb je op de koppelingshendel?


beste,

me motor is gemaakt. en blijkt dat er totaal verkeerde olie erin heeft gezeten dan normaal gesproken moet zijn. en de koppeling niet is vervangen. hij liet mij zien dat de koppeling helemaal naar de klote waren en dat er niets is veranderd.


heb hierbij aangifte gedaan.

groeten

musi

en antwoord op uw vraag kan ik niet beantwoorden. heb geen verstand van motors.
 
Terug
Bovenaan Onderaan