MFers Uit Het Gooi Deeltje 158

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sexy_Nurse_Pinup_122009_by_raccoon_eyes.jpg
.
 
Laatst bewerkt:
39,5 koorts :/


Dat zijn de momenten dat het ruk is voor jezelf te werken :Y
 
Ja en nee. Het rotaxblok is ijzersterk, dat gaat echt niet stuk. Schakelen is als een warm mes door de boter en het is echt een plaatje om te zien, dat is ook wat waard.

Bokkig onderin en giftig op 't gas, maar met een juiste mapping en andere pijpen is hier wel 't eea in te behalen. Ik heb me er in ieder geval nooit aan gestoord, een tuono koop je ook niet voor in de stad.

Struikelblok is elektronica. De standaard dynamo is te dun omwikkeld en fikt door. Het is geen vraag of, maar wanneer. Ik heb 't twee keer gehad. Je kan dit ondervangen met een dikker omwikkelde dynamo en een mosfet spanningsregelaar. Ook heeft de startmotor soms kuren, dit heeft te maken met de capaciteit vd accu. Dit heb ik opgelost door er een 14bs accu in te zetten, die heeft 'n wat hogere capaciteit.

Laatste punt is de achterschokbreker. De tuono is niet helemaal 'n naakte rsv, want de achterschokbreker is anders. Ze vonden het in Italië een goed idee er een emulsieschokbreker in te prikken. Worst idea ever.

Heb 'm laten reviseren met 30k en heb er een hyperpro veer op laten zetten, maar met 50k was ik weer aan de beurt. Beter gelijk een schokbreker op zetten met apart reservoir, is de motor meer in balans. Ik heb er toen een Öhlins onder laten zetten van een Mille R. en gelijk verkocht

Heb een mooie tijd gehad, maar zal van m'n leven geen tuono meer kopen zolang de km stand niet laag is.

Kijk ook eens naar 'n superduke 990. Wat zenuwachtige injectie en 'n ton aan emissiemeuk dat eraf moet, maar wel 'n sterk lc8 blok.

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Handig om te weten :)
 
Beterschap.. Ik heb 'm gelukkig al gehad, wat een ellende die griep.









Nachtdienst :Z :Z :Z :Z
 
Laatst bewerkt:
Condoleances voor het huisdier... blijft altijd sneu vooral als het onverwacht is.

Beterschap voor de snotteraars... blijft pittig om zelfstandig te zijn en dan ziek. Hopelijk knap je snel op.

Motorhoes aan flarden... slechte timing... iets met Murphy.

Gisterennacht zou het regenen, maar de hoeveelheid was nog niet genoeg om de weg schoon te spoelen. Niet gedacht dat ik het zou zeggen... maar blij dat er nog wat regen in het weekend aankomt. :+
 
Ik hoop op niet al teveel regen, want zondag ga ik richting Ruinen voor de OTR. Het zou nogal een vuurdoop worden (of modderdoop) als alles blank staat.
 
Litium ion accu is binnen. Wat een verschil in gewicht zeg!
Handig met drukknop en lampjes die status van de accu weergeeft. Ik ben benieuwd of deze het langer vol gaat houden :Y
 
ik heb 'm vd week nog ff een aai gegeven, bemoedigend toegesproken en de groeten gedaan, ja.


Ik wens je succes voor zondag ;) Heel veel plezier en hou je botjes heel :)
 
Nee, ik heb een soort van begeleiding, al zijn die jongens na de start verdwenen voordat ik met mijn ogen kan knipperen. _O-
Starthulp :9 veel plezier.

Hopenlijk is morgen het zout een beetje van de weg en dan worden hier de brommers ook wakker gemaakt. :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan