Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

hebben RGV zuigers gaatjes in het midden van de wand vooraan ? indien niet, ik zou er in boren. geeft wat meer smering en koeling aan het brugje.
 
hebben RGV zuigers gaatjes in het midden van de wand vooraan ? indien niet, ik zou er in boren. geeft wat meer smering en koeling aan het brugje.

De rgv zuigers hebben idd een gaatje, zelfs twee. Dus dat zal wel goed gaan.

Nu alleen de olie nipple goed vast zetten in de cilinder, met loctite 638 geloof ik?
 
Ook aan de 2gaatjes met de hand schuinkantje leggen en ik boor ook een puntje tussen de 2gaten en een puntje onder het onderste gat. Schuinkantje voorkomt afschrapen olie film en in de putjes blijft olie zitten wat de smering en koeling ten goede komt. Heb vroeger problemen gehad in de motocross met de verbrande bruggen en met deze aanpassing was het verholpen
 
Even een vraag aan de kenners; hoeveel invloed (of heeft t uberhaupt geen invloed?) hebben de einddempers bij een RS250 op het vermogen en koppel?
Maw kan ik andere dempers monteren op de standaard uitlaten zonder verdere afstellingen te hoeven wijzigen?

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de input,grtz,fRank
 
Van de buitenmantel bedoel je? Of van het binnenwerk? Geen ervaring mee dus wellicht een stomme vraag...

Grtz,fRank
 
Ook aan de 2gaatjes met de hand schuinkantje leggen en ik boor ook een puntje tussen de 2gaten en een puntje onder het onderste gat. Schuinkantje voorkomt afschrapen olie film en in de putjes blijft olie zitten wat de smering en koeling ten goede komt. Heb vroeger problemen gehad in de motocross met de verbrande bruggen en met deze aanpassing was het verholpen

Dag Pieter, ondertussen heb ik mijn zuigers al gemonteerd en zit alles al weer dicht, want ik lees je bericht nu pas.
Ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt met het "schuinkantje". Heb je hier misschien een foto van?
Zoals je het beschrijft, lijkt me het een nuttige aanpassing!
 
Dag Pieter, ondertussen heb ik mijn zuigers al gemonteerd en zit alles al weer dicht, want ik lees je bericht nu pas.
Ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt met het "schuinkantje". Heb je hier misschien een foto van?
Zoals je het beschrijft, lijkt me het een nuttige aanpassing!

Met schuinkantje wordt bedoeld de gaatjes iets te verzinken.


full
 
Best is om de originele diameter van de buizen aan te houden.

als je verder niets wil wijzigen, is misschien best het zo te laten .

in 't algemeen is het altijd beter om een grotere diameter te gebruiken, dan heeft de demper geen invloed op de tegendruk.
ideaal is om een nozzle te hebben (een verwijderbaar stukje) dat de correcte einddiameter van de expansie bepaalt, met direct daarachter de taillepijp 1.5 keer groter, dan maakt alles wat na de nozzle komt totaal niet uit .korte of lange taillepijp, demper, ...
 
Laatst bewerkt:
Inderdaat ik bedoelde verzinken zoals op foto en die putjes/puntjes worden tussen de gaten geboord. Ook altijd goed ik even met schuurpapiertje al de scherpe kantjes breken zoals aan de boring zuigerpen, onderzijde,........ allemaal goed voor de olie film te bevorderen op cilinderwand. Nu wou ik foto plaatsen maar hoe doe ik dat hier op motorforum, heb namelijk 2linkerhanden als het op computers aankomt?
 
Inderdaat ik bedoelde verzinken zoals op foto en die putjes/puntjes worden tussen de gaten geboord. Ook altijd goed ik even met schuurpapiertje al de scherpe kantjes breken zoals aan de boring zuigerpen, onderzijde,........ allemaal goed voor de olie film te bevorderen op cilinderwand. Nu wou ik foto plaatsen maar hoe doe ik dat hier op motorforum, heb namelijk 2linkerhanden als het op computers aankomt?

Hey Pieter,
Het schuine kantje/verzinken snap ik nu. Wat ik nog niet snap is, waarom het beter zou zijn voor de smering van het bruggetje? Ik dacht dat het hoonpatroon zorgde voor de verdeling van de olie.
Hoe werkt dit precies?
 
brugje is maar enkele mm'ers breed, en relatief hoog (+2,5 cm). langs beide kanten loopt het hete uitlaatgas. dat brugje is dus met grote voorsprong het warmste deel van de cylinder, heeft zelf een kleine massa en een lange weg met smalle verbinding naar de rest van de cylinder om van zijn warmte af te geraken.
minieme beetje olie dat in de hoonsporen zou blijven hangen wordt er gewoon "afgebrand".

daarom zijn die gaatjes : voor extra smering en koeling.

is meteen ook het grootste nadeel van een dubbele poort tov een tripple : bij een tripple poort is dat brugje maar +/- 1/3 zo hoog.
 
Laatst bewerkt:
brugje is maar enkele mm'ers breed, en relatief hoog (+2,5 cm). langs beide kanten loopt het hete uitlaatgas. dat brugje is dus met grote voorsprong het warmste deel van de cylinder, heeft zelf een kleine massa en een lange weg met smalle verbinding naar de rest van de cylinder om van zijn warmte af te geraken.
minieme beetje olie dat in de hoonsporen zou blijven hangen wordt er gewoon "afgebrand".

daarom zijn die gaatjes : voor extra smering en koeling.

is meteen ook het grootste nadeel van een dubbele poort tov een tripple : bij een tripple poort is dat brugje maar +/- 1/3 zo hoog.

Dag Jan,
Het is me duidelijk waarom het "bruggetje" meer smering/koeling nodig heeft. Wat gebeurt er dan precies?
Gaat er door de gaatjes meer mengsel of blijft hier meer olie in de gaatjes zitten?
Hoe komt het dat die gaatjes dus voor meer koeling zorgen?
 
als de zuiger omlaag gaaten de poort is nog afgesloten, ontstaat er een overdruk in het carter en kan er een klein beetje mengsel door de gaatjes in de zuiger naar het brugje.
 
Ik heb inmiddels mijn banden binnen, het zijn metzeler m7rr geworden, ik ben benieuwd.

Verder draaien de tonnetjes van de powervalve kabels in de bevestiging.
Dus ik moet nog even bekijken of ik dat nieuw ga kopen. (en wat)
 
Terug
Bovenaan Onderaan