muziek op de motor

Ik kan me inderdaad herinneren dat jij na de Petfles-meet de Mediamarkt ging zoeken om nieuwe oortjes te halen. Die heb je dus niet meer nodig. :t
Jemig, wat een geheugen voor details :} Ja, dat klopt. Ik verslijt (versléét) die dingen als een malle. Wat ik dus echt niet had verwacht is dat het "pro" setje van Interphone (het gewone setje niet) serieus qua audiokwaliteit bijna net zo goed is als in-ear Sennheisers, en ze met het gemak en draagcomfort overall zelfs easily outperformt. (/edit: maar dat had ik eerder ook al gezegd geloof ik :$ ) Als ik dat had geweten had ik het jaren eerder gedaan.
 
Laatst bewerkt:
"Ik wil alleen het het geluid van mijn twin horen"

Afleiding!! Stop die demper er in!! })

Maar zonder gekheid; heb je last van tinnitus? Ik ben namelijk ook zo'n geval, ik heb het sinds 1,5 jaar en permanent. Dankzij de muziek gaat mijn aandacht nu niet meer uit naar die piep maar naar de muziek, i.a.w: ik merk eigenlijk een stuk minder van die herrie op mijn oren.

Wellicht is het dus ook iets voor jou :)
Natuurlijk zit die demper er in!! Vanwege die oorproblemen heb ik mijn '99 Honda Transalp verkocht. (Ooit aangeschaft voor de Noordkaap)Die had met de aftermarkt uitlaat van die heerlijke knalletjes bij het afremmen op de motor :9 , maar ik had ook veel last van dat kuipwerk dat voor turbulentie om het hoofd zorgde. Proefgereden met een Honda NC750S, dat is een vrij stille motor en naked dus geen last van turbulentie. Gek genoeg werkt dat voor tinnitus klanten beter....in combinatie met een stille Schubert helm. Toch heeft deze NC een goede 'twinfeeling', het is welliswaar een paraleltwin maar ze hebben de kruktappen dusdanig verzet dat hij loopt als een v-twin. Hij heeft maar 54 pk maar loopt in vergelijking met de oude transalp die maar 50 pk had als een speer. ( dan merk je dat de moderne techniek veel beter is) Als ik even lekker wil knallen pak ik m'n Yamaha XJR1200 met een open 4 in 1 racepijp, wat een feest met de naverbrandingsgrom :} Maar niet te vaak want dan duurt het even voordat m'n oren weer enigzins hersteld zijn voor zover daar nog sprake van is. Maarja, het bloed kruipt waar het niet kan gaan en soms doe je dan dingen die niet zo verstandig zijn maar mijn good old Kenny (de xjr) heb ik al 21 jaar en kan moeilijk afscheid van hem nemen....want hij is nog steeds heel mooi *D
Oh ja, het ging om muziek.....nou voor mij dan maar niet.....ik geniet van de sound van de motor ;)
 
Jemig, wat een geheugen voor details :} Ja, dat klopt. Ik verslijt (versléét) die dingen als een malle. Wat ik dus echt niet had verwacht is dat het "pro" setje van Interphone (het gewone setje niet) serieus qua audiokwaliteit bijna net zo goed is als in-ear Sennheisers, en ze met het gemak en draagcomfort overall zelfs easily outperformt. (/edit: maar dat had ik eerder ook al gezegd geloof ik :$ ) Als ik dat had geweten had ik het jaren eerder gedaan.
Haha, ik herinner mij soms de vreemdste dingen terwijl ik andere zaken (een gemaakte afspraak bijvoorbeeld, thank god voor de Google agenda :}) bijna direct vergeet. :P

Betere spiekkertjes is misschien voor de Cardo ook wel een plan. Die zijn niet zo bijzonder... maarja, windruis enzo...
Heeft dat 'pro' setje van jou gewoon een minijack aansluiting zoals op de Cardo?
Ik zie dat er wel meer vervangings speakersetjes te krijgen zijn (uClear Pulse HD, iASUS XS3, etc). Misschien maar eens wat onderzoek naar doen. :)

Overigens zit ik nu al sinds gisteravond met 'de vlam in de pijp' in m'n hoofd. :+
 
Ik weet niet of het net zo is als de Cardo, maar ja, het zijn minijack aansluitinkjes.

Voor de concurrentie van Interphone kan ik niet spreken maar voor mij was het een verschil van dag en nacht qua audiokwaliteit en ook gewoon power tussen het standaard setje en de "pro". Die pro set zijn dus alleen maar een betere mic en speakers, en daarbij ook op maat gesneden voor precies in de uitsparingen van de Neotec, wat ook het inbouwen en het op hun plek blijven zitten ten goede komt. Maar ze sluiten gewoon aan op dezelfde basis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan