Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nee, ik weet ook niet of je het eigenlijk wel bier mag noemen overigens....

search
 
Bier kom je inderdaad niet veel tegen. Maar hier in Amsterdam zie ik wel regelmatig scooterrijders rondrijden (meestal pizzabontkraagjes) met dikke jonko's in hun hoofd. En dan ook vaak die helm zo vreemd achterop hun hoofd. Ik snap nog steeds niet hoe ze dat doen; ik heb het een keer geprobeerd maar bij mij blijft 'ie niet zitten. Toch eens vragen.
 
Bier kom je inderdaad niet veel tegen. Maar hier in Amsterdam zie ik wel regelmatig scooterrijders rondrijden (meestal pizzabontkraagjes) met dikke jonko's in hun hoofd. En dan ook vaak die helm zo vreemd achterop hun hoofd. Ik snap nog steeds niet hoe ze dat doen; ik heb het een keer geprobeerd maar bij mij blijft 'ie niet zitten. Toch eens vragen.
Het zijn aliens met zo'n lang achterhoofd. :P
 
Bier kom je inderdaad niet veel tegen. Maar hier in Amsterdam zie ik wel regelmatig scooterrijders rondrijden (meestal pizzabontkraagjes) met dikke jonko's in hun hoofd. En dan ook vaak die helm zo vreemd achterop hun hoofd. Ik snap nog steeds niet hoe ze dat doen; ik heb het een keer geprobeerd maar bij mij blijft 'ie niet zitten. Toch eens vragen.

Zag gister nog een 'joch' een beetje stoer op een scootertje rijden. Hij trok er echt een gezicht bij alsof ie dacht dat het een 1000cc motor was, gewoon zielig om te zien.
Ook twee meisjes op identieke scooters zien rijden. Het zag er echt ZO SULLIG uit! :') :') :')

Enfin, Gister op de A27 file af en aan. Een paar honderd meter voor mij reed een ambulance, ZONDER zwaailichten. Toen het file werd, deed de chauffeuse de alarmlichten aan en schoot over de vluchtstrook. Dit ongeveer drie keer gedaan.
Nou, de enige haast die ze had, was haast om snel voorbij de file te komen, maar volgens mij mag dit officieel niet....
 
Tja. Als ze achteraan sluiten in de file zal een eventuele responstijd groter worden.
 
Enfin, Gister op de A27 file af en aan. Een paar honderd meter voor mij reed een ambulance, ZONDER zwaailichten. Toen het file werd, deed de chauffeuse de alarmlichten aan en schoot over de vluchtstrook. Dit ongeveer drie keer gedaan.
Nou, de enige haast die ze had, was haast om snel voorbij de file te komen, maar volgens mij mag dit officieel niet....
Zie Advies en innovatie Nieuwe vrijstelling brandweer en ambulance bij minder dringende taak

Misschien lag er iemand in op weg naar het ziekenhuis, misschien moesten ze naar een andere post om de dekking te garanderen.
 
Zag gister nog een 'joch' een beetje stoer op een scootertje rijden. Hij trok er echt een gezicht bij alsof ie dacht dat het een 1000cc motor was, gewoon zielig om te zien.
Ook twee meisjes op identieke scooters zien rijden. Het zag er echt ZO SULLIG uit! :') :') :')

Enfin, Gister op de A27 file af en aan. Een paar honderd meter voor mij reed een ambulance, ZONDER zwaailichten. Toen het file werd, deed de chauffeuse de alarmlichten aan en schoot over de vluchtstrook. Dit ongeveer drie keer gedaan.
Nou, de enige haast die ze had, was haast om snel voorbij de file te komen, maar volgens mij mag dit officieel niet....

Het is hier wel vaker voorbij gekomen, maar politie/brandweer/ambulance is ook zonder signalen een voorrangsvoertuig, dus dit mag gewoon. Verder ga ik er van uit dat er een goede reden was voor deze actie, ik denk liever positief over andere mensen (en helemaal hulpverleners) ;)
 
En dan ook vaak die helm zo vreemd achterop hun hoofd. Ik snap nog steeds niet hoe ze dat doen; ik heb het een keer geprobeerd maar bij mij blijft 'ie niet zitten. Toch eens vragen.

Net als de broeken onder de billen.. je zou er bijna respect voor krijgen.
 
Zag gister nog een 'joch' een beetje stoer op een scootertje rijden. Hij trok er echt een gezicht bij alsof ie dacht dat het een 1000cc motor was, gewoon zielig om te zien.
Ook twee meisjes op identieke scooters zien rijden. Het zag er echt ZO SULLIG uit! :') :') :')

Enfin, Gister op de A27 file af en aan. Een paar honderd meter voor mij reed een ambulance, ZONDER zwaailichten. Toen het file werd, deed de chauffeuse de alarmlichten aan en schoot over de vluchtstrook. Dit ongeveer drie keer gedaan.
Nou, de enige haast die ze had, was haast om snel voorbij de file te komen, maar volgens mij mag dit officieel niet....

Een ambulance mag niet in de file blijven staan. Die heef 1 taak en dat is altijd paraat staan. Dat kunnen ze moeilijk zijn als ze in de file staan.
 
Een ambulance mag niet in de file blijven staan. Die heef 1 taak en dat is altijd paraat staan. Dat kunnen ze moeilijk zijn als ze in de file staan.

Inderdaad. Ambulances moeten altijd zo verdeeld over hun regio staan dat de 15 minuten aanrijtijd wordt gehaald. In drukke steden zijn er voldoende steunpunten dat ze daar gewoon stil staan. Maar buiten de steden wordt dat geregeld door ze dynamisch over het af te dekken gebied te verplaatsen. Als er ééntje wordt ingezet, moeten de anderen zich dus verplaatsen om dat gevallen gat in te vullen. En dat is uiteraard geen spoedrit, maar het moet wel snel gebeuren.
 
Inderdaad. Ambulances moeten altijd zo verdeeld over hun regio staan dat de 15 minuten aanrijtijd wordt gehaald. In drukke steden zijn er voldoende steunpunten dat ze daar gewoon stil staan. Maar buiten de steden wordt dat geregeld door ze dynamisch over het af te dekken gebied te verplaatsen. Als er ééntje wordt ingezet, moeten de anderen zich dus verplaatsen om dat gevallen gat in te vullen. En dat is uiteraard geen spoedrit, maar het moet wel snel gebeuren.

Zodoende wordt er gebruik gemaakt door het ambulancepersoneel van vrijstelling op het RVV.
 
Bier kom je inderdaad niet veel tegen. Maar hier in Amsterdam zie ik wel regelmatig scooterrijders rondrijden (meestal pizzabontkraagjes) met dikke jonko's in hun hoofd. En dan ook vaak die helm zo vreemd achterop hun hoofd. Ik snap nog steeds niet hoe ze dat doen; ik heb het een keer geprobeerd maar bij mij blijft 'ie niet zitten. Toch eens vragen.

Vergeet niet hun twee jaar oudere broertjes op hun GS1200 in donsjas en Roof Boxer helm en met hun Nike Air Max die maar nét aan de grond komt omdat ze nog in de groei zijn.
 
Zodoende wordt er gebruik gemaakt door het ambulancepersoneel van vrijstelling op het RVV.
Hier het commentaar van een ervaren ambuchauffeur:

Het is heel zuur natuurlijk voor al die mensen die machteloos in de file staan, maar een ambulance zonder spoed heeft overal ontheffing voor, behalve voor rood licht en maximum snelheid. En artikel 5 blijft geldig (geen gevaar of hinder veroorzaken) en artikel 19 (kunnen stoppen in de afstand die vrij is en te overzien). Het klopt wat er gezegd wordt over de dekking in de regio, als we naar een andere post worden gestuurd is dat met urgentie A2, dus binnen een half uur daar zijn. Als je dat niet redt, ga je natuurlijk langs de file.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, zo leren we ook nog wat, ik wist niet dat het zo geregeld is, maar het verbaast me ook niets. :)
 
Ik begrijp mensen die klagen over voorangsvoertuigen die daar gebruik van maken echt niet. Jij kunt toch niet raden waarom die wagen op dat moment op de weg zit? Sowieso dacht ik dat ambu's die op de weg zitten sowieso met werk bezig zijn en daar dus niet rijden om zsm bij Fastfoodketen-X te zijn. :?
 
net een belangrijke les geleerd:

Als je de motor vol overtuiging op de jiffy wilt laten zakken terwijl je afstap, klap hem dan altijd eerst uit. -O-

gelukkig is het een motor van 500 euro en heb ik het knipperlichtje wat naar de donder is nog reserve liggen. *O*



Staat zo lullig als je in je vriendengroep de 'stoere biker' bent en er staat net een bekende twee meter verderop terwijl je je motor even op zijn kant legt :+
 
Cruise control; ik vind het heerlijk dat ik het heb maar nog preciezer dan met de auto zorg ik ervoor dat ik het niet gebruik in druk verkeer of als er bochten zijn. Maar neem nou dat stuk A2 Utrecht<-->Amsterdam.... heerlijk; dat 100 aanhouden vind ik anders heel lastig.

Anyway, ik rij op een redelijk vrije A2 Utrecht --> Den Bosch en ik heb de cruise control aan staan. Niet al te hard, 135 ofzo dus uiteindelijk moet ik een keer inhalen en dan versnel ik wat en als ik er voorbij ben laat ik het gas weer los.
Kennelijk echter was ik dit keer heel die cruise control vergeten en reed ik op het handje iets harder dan die 135 km/h.

Anyway bij Den Bosch draai ik de A59 richting Nijmegen op en ik wil iets vertragen want bocht en in die bocht zit wat ook verkeer etc etc.... maar maar maar HIJ GAAT NIET LANGZAMER! Fuck, die cruise control! Natuurlijk snel uit enzo maar toch; je schrikt je een hoedje!

Dus.

Spannend allemaal he?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan