MyRouteApp, navigatie app voor motor

Bewaren naar je PC en dan importeren naar MyDrive.
Ja dat heb ik precies gedaan. Maar mydrive accepteert hem niet. Zou geen geldig bestandsformaat zijn......

Draait op internet explorer op win7

edit: net even gekeken... nu staat hij er drie keer op!! drie keer als track en drie keer als route....

blijkbaar duurt het even!!

Nu kan ik ze niet meer verwijderen..... maar ook dat zal wellicht wel even duren...

Op de rider had ik hem er nl ook drie keer op staan. Maar ik heb ze alweer van de rider afgehaald.
 
Laatst bewerkt:
Normaliter is het zo dat je vanuit MRA de route of track opslaat naar MyDrive.
Deze komt dan in je Rider of Go Mobile app te staan en niet op je MyDrive. Dat is ok, nergens goed voor. Hij staat immers reeds in de cloud bij MRA.

Routes die je oplaadt naar MyDrive kun je synchroniseren door het vinkje aan te zetten. In dit geval niet doen. Soms laad ik routes of track op naar MyDrive want dan krijg je inderdaad een Track en een Route. Kan handig zijn. Eigenlijk kon, want nu doe ik dat allemaal in MRA Gold.
 
Normaliter is het zo dat je vanuit MRA de route of track opslaat naar MyDrive.
Deze komt dan in je Rider of Go Mobile app te staan en niet op je MyDrive. Dat is ok, nergens goed voor. Hij staat immers reeds in de cloud bij MRA.

Routes die je oplaadt naar MyDrive kun je synchroniseren door het vinkje aan te zetten. In dit geval niet doen. Soms laad ik routes of track op naar MyDrive want dan krijg je inderdaad een Track en een Route. Kan handig zijn. Eigenlijk kon, want nu doe ik dat allemaal in MRA Gold.

ok dank!
ik moet het nog even precies ontdekken want ik heb het idee als ik kies voor opslaan als en dan voor tomtom mydrive (beta) dat hij uiteindelijk wel op de mydrive webapp verschijnt.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer een route via MyRoute naar TT MyDrive te sturen. Ik kan via Opslaan Als deze naar MyDrive verzenden maar deze komen nooit aan....
De accountgegevens die je daarbij in moet vullen zijn correct.
 
Een route uit MRA wordt niet zichtbaar in MyDrive, wel in het toestel (mits dat verbonden is en linogt op hetzelfde account).
 
Klopt. Ergens in het recente verleden heeft TomTom MyDrive dusdanig aangepast dat de route van MRA niet in MyDrive maar wel in je Rider zichtbaar zijn. Dit heeft zijn nadelen (reset je Rider maar eens) maar gelukkig is het voordeel nog groter.
 
Oké, dan heb ik het verleden nog vers in het geheugen...... Inderdaad komt deze route wel in de Rider, en dat is het belangrijkste.
Maar de reden dat TT MyDrive heeft aangepast zodat een route van MRA daar niet meer aankomt ontgaat mij even.....
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt een hele bewuste keuze te zijn. Voor zo ver MRA het communiceert, kunnen zijn daar geen goed antwoord op krijgen van TomTom en levert TomTom MRA ook geen oplossing om het wel in MyDrive zichtbaar te krijgen.
 
Als je de route perse ook in MyDrive wilt hebben moet je hem dus opslaan als GPX bestand en gewoon importeren in MyDrive..

Maar waarom zou je hem perse in MyDrive willen hebben ?
Hij staat immers toch al in de cloud, bij MRA.
 
Laatst bewerkt:
Lastige komt als je een nwe Tt aan je bestaande mydrive account gaat koppelen, Dan zijn in eens al die routes er wel in de vorm van een ellelange download en die kan je dan weer wissen in de nwe TT.

Niet handig
 
Andere vraag, we gaan in mei met een divers groepje een toertocht rijden. En met divers bedoel ik verschillende navigatiesystemen. De groep bevat TT Riders (4xx), Garmin 660, Zumo 340, Zumo 250 en Navigator 5 .
Nu maken de meeste gebruik van gpx bestanden volgens mij maar de 250 en 340 van .....?

In MRA kan ik de TT met de Here kaarten vergelijken en als gpx bestand opslaan. Maar hoe doe ik dat voor de oudere Garmin's ? Opslaan als......
En kan ik er vanuit gaan dat de 'oudere' Garmin's dan dezelfde route rijden als het nieuwer spul?
 
Alle zumo’s werken met GPX-bestanden. Er bestaat trouwens geen zumo 250, wel de 220. Het verschil van die laatste met de andere zumo’s is dat de 220 geen tracks kan lezen, alleen routes. Als je de andere voorziet van tracks dan kan dat wel wat problemen opleveren, vooral als de route (veel te) weinig punten bevat...
 
Ik zie je adviseren eens de video's te bekijken op De MrGPS-methode - voor routeuitwisseling — MrGPS

Komt er in essentie op neer dat je in alle gevallen het beste kunt werken met de gpx-TRACK.
Alle genoemde toestellen kunnen daarmee overweg, en in de video's laat ik zien hoe je een track in die toestellen kunt laden.

Alleen de zumo250 kan er niet mee overweg (want die bestaat niet). Ik vermoed echter dat je een zumo220 bedoelt; daarvoor zou je terug moeten vallen op een gpx-route (kan inderdaad niet met track overweg).
 
Sorry, ik bedoel inderdaad de 220.
En Hans, ik zal de video (nog) eens bekijken. Wordt daar ook uitgelegt hoe ik dan van de GPX track een route kan maken voor de 220?
 
Daar juist MRA voor gebruiken: optie maak van track -> route (iets in die trant)
Laadt de track bij de route in het scherm en maak ze aan elkaar gelijk.
In Gold kun je nog effen switchen tussen TomTom en de Here kaart. Klaar ben je.
 
Die optie kende ik nog niet, de route bij de track laden om te vergelijken. Ik heb inderdaad de Gold versie dus ik ga eens kijken of ik eruit kom.
Bedankt!
 
Die optie kende ik nog niet, de route bij de track laden om te vergelijken. Ik heb inderdaad de Gold versie dus ik ga eens kijken of ik eruit kom.
Bedankt!
Normaliter maak je een track van een route, en niet andersom.
Wil je toch weer een route van een (ergens gedownloade) track maken dan kun je automatisch routepunten laten plaatsen.
Let wel op dat je al die route punten moet controleren of ze optimaal staan. (Niet naast de weg, niet op rotondes of viaducten e.d.)

Er is een filmpje van MRA waarop ze demonstreren hoe je een route en track tegelijk kunt tonen en ook hoe je routes voor TomTom en Garmin gelijk kunt maken voor beide toestellen.
Ik kreeg het vorig jaar via de MRA nieuwsbrief. Zal ook wel in het support gedeelte staan of bij het MRA Youtube kanaal.
Hierbij een MRA-webinar Youtube filmpje over routes gelijk maken voor Garmin en TomTom. (vanaf ca 3.00 min)
Op ca 9.20 min het importeren van een oorspronkelijke track om deze over je route heen te leggen en te controleren of deze gelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als je alleen de track hebt, dan eerst in MRA van die een route maken en dan vergelijken. Zoals ik hierboven aangaf. Uitwisseling in de Trackvorm wordt steeds meer gedaan. Dus als je dan iemand met bv een Z220 een plezier wilt doen kan dat prima in MRA. :)
 
Bedankt voor de tips! Ben al druk aan de slag met MRA. Kreeg vanmorgen door dat het trouwens geen Zumo 220 is maar de 500.....
 
Yep.. en die kan ook met tracks overweg. Moet je alleen zorgen dat je niet tegen de route inrijdt, want anders gaat ie (ook al staat herberekenen uitgeschakeld) tóch herberekenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan