Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meestal hoef je de ring niet te vervangen, mits ie niet gepit is of iets dergelijks. Filter komt met O-ring geïnstalleerd, alleen even lichtjes met nieuwe olie insmeren voor vastdraaien en vooral niet te strak. Het mooiste is als je 'm met de hand weer los kunt krijgen. Zo doe ik het al jaren. (Met de Goldwing weliswaar, maar die gebruikt hetzelfde soort filter)
 
Mmm bout vast/los draaien herhaaldelijk is wellicht ook niet echt goed voor schroefdraad...

Ga misschien toch zo'n "drainvalve" installeren bij mijn eerste zelf uitgevoerde beurt, dan heb ik ook geen omkijken meer naar die ring en aanhaalmoment enzo...

Ja ik weet, 0.50 ct tegenover die ~30 euro zijn behoorlijk wat oliewissels... en als je de motor in zou ruilen dan haal je het er niet uit, maar ik ben van plan de NC helemaal op te rijden, dus ik hoef maar minstens 600 oliewissels mee te maken..... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al jaren woon-werkverkeer met een nc700x met ruim 98.000 km op de teller.
Rij dan een snelheid van 105/110 km per uur en rij dan ruim 360 km op de tank (13 liter tanken ongeveer ).

Hier voor ook een v-strom gereden en de nc700 is duidelijk zuiniger ook met de snelheid van 130/140 want dan rijdt mijn nc700x ook nog 1 op 25, met de v-strom (650) haalde ik 1 op 25 als ik zuinig reed rond de 105/100km per uur.

Wilde van de week ook dit schrijven.
Niemand maakt mijn wijs dat een V-strom zuiniger rijd.
Geloof ik niks van.
Het blok van de NC is zo ontworpen dat dat ie het meeste rendement haald uit dit blok ook qua benzineverbruik.!!
 
Heb je niet toevallig je motor schoonmaakt en schoonmaakmiddelen gemorst op je schijfrem.
Ik zelf heb wel eens Wd40 gemorst en dat remt letterlijk voor geen meter!!

Tip van Flip; Remschijven zijn het beste te ontvetten met Motip.
Blikje met ontvetter erin.{uiteraard].
Gebruikt het ook voor deurposten houtwerk te ontvetten na schuren.

En vergeet ook niet de gaatjes in de remschijf met een boortje eruit te draaien.
Met de hand. Staat versteld hoe die gaatjes op een gegeven moment dicht slippen.
 
Mmm bout vast/los draaien herhaaldelijk is wellicht ook niet echt goed voor schroefdraad...

Ga misschien toch zo'n "drainvalve" installeren bij mijn eerste zelf uitgevoerde beurt, dan heb ik ook geen omkijken meer naar die ring en aanhaalmoment enzo...

Ja ik weet, 0.50 ct tegenover die ~30 euro zijn behoorlijk wat oliewissels... en als je de motor in zou ruilen dan haal je het er niet uit, maar ik ben van plan de NC helemaal op te rijden, dus ik hoef maar minstens 600 oliewissels mee te maken..... :+


Dit is een mooi staaltje techniek. Olie aftapsysteem.
Denk dat ik die ook maar aan gaat schaffen. Thanks. :t
 
Die sprocket covers werken ook voor geen meter.. zien er heel mooi maar de hele zijkant is gewoon open. Dus alle rotzooi gooit het voortandwiel zo je motorblok in.
 
Zo weer €485.13 armer *D maar wel weer een nagekeken en gepoetste motor herkende hem niet eens meer _O-

Bougies hoeven nog niet bij 24000 kreeg ik te horen Honda heeft dat verschoven naar 48000 dus dat is mooi meegenomen.

Wel forte 1 en 2 er in gestopt zag ik, zie het nut er niet zo van in maar goed zal geen kwaad kunnen.
Luchtfilter was goed vuil, kleppen zaten nog perfect binnen tolerantie en was verder niets mis met de motor.

Op naar de volgende 12000km beurt.

full
 
Meestal hoef je de ring niet te vervangen, mits ie niet gepit is of iets dergelijks. Filter komt met O-ring geïnstalleerd, alleen even lichtjes met nieuwe olie insmeren voor vastdraaien en vooral niet te strak. Het mooiste is als je 'm met de hand weer los kunt krijgen. Zo doe ik het al jaren. (Met de Goldwing weliswaar, maar die gebruikt hetzelfde soort filter)

Zou de koperen of aluminium ring wel vervangen kost geen drol en minder kans op lekkage en beschadiging van plug en draad.

Zo aftafsysteem is super heb ik op me vorige motoren ook gehad en nu voor me andere motor ook klaar liggen, is wel erg prijzig maar je tapt veel gemakkelijker af en ziet er ook goed uit.
 
Zo weer €485.13 armer *D maar wel weer een nagekeken en gepoetste motor herkende hem niet eens meer _O-

Bougies hoeven nog niet bij 24000 kreeg ik te horen Honda heeft dat verschoven naar 48000 dus dat is mooi meegenomen.

Wel forte 1 en 2 er in gestopt zag ik, zie het nut er niet zo van in maar goed zal geen kwaad kunnen.
Luchtfilter was goed vuil, kleppen zaten nog perfect binnen tolerantie en was verder niets mis met de motor.

Op naar de volgende 12000km beurt.

[afbeelding]

Forte erin gooien om het erin te gooien.. verspilling van geld imo. Motor loopt perfect en dan moet er forte in? als je de motor nou weg zou zetten voor de hele winter dan is het misschien handig om forte erin te doen.

Vind het best prijzig voor een 24k beurt..
 
Die sprocket covers werken ook voor geen meter.. zien er heel mooi maar de hele zijkant is gewoon open. Dus alle rotzooi gooit het voortandwiel zo je motorblok in.


Precies, chineese troep. Doet denken aan die vroegere gepimpte autootjes.
Dit accessoires is het net niet!! Mijn mening.
 
Zo weer €485.13 armer *D maar wel weer een nagekeken en gepoetste motor herkende hem niet eens meer _O-

Bougies hoeven nog niet bij 24000 kreeg ik te horen Honda heeft dat verschoven naar 48000 dus dat is mooi meegenomen.

Wel forte 1 en 2 er in gestopt zag ik, zie het nut er niet zo van in maar goed zal geen kwaad kunnen.
Luchtfilter was goed vuil, kleppen zaten nog perfect binnen tolerantie en was verder niets mis met de motor.

Op naar de volgende 12000km beurt.

[afbeelding]


Heb je daarom gevraagd of niet? Die Forte dopes?
Heeft wel nut
2 is voor als je hem weg gaat zz voor de winter.
1 is als je weer gaat rijden binnenkort.
Maar geen 2 flesjes tegelijk erin.
 
Mmm bout vast/los draaien herhaaldelijk is wellicht ook niet echt goed voor schroefdraad...

Ga misschien toch zo'n "drainvalve" installeren bij mijn eerste zelf uitgevoerde beurt, dan heb ik ook geen omkijken meer naar die ring en aanhaalmoment enzo...

Ja ik weet, 0.50 ct tegenover die ~30 euro zijn behoorlijk wat oliewissels... en als je de motor in zou ruilen dan haal je het er niet uit, maar ik ben van plan de NC helemaal op te rijden, dus ik hoef maar minstens 600 oliewissels mee te maken..... :+

Ik heb hem besteld hoor. aftap plug. :t
 
Zo weer €485.13 armer *D maar wel weer een nagekeken en gepoetste motor herkende hem niet eens meer _O-

Bougies hoeven nog niet bij 24000 kreeg ik te horen Honda heeft dat verschoven naar 48000 dus dat is mooi meegenomen.

Wel forte 1 en 2 er in gestopt zag ik, zie het nut er niet zo van in maar goed zal geen kwaad kunnen.
Luchtfilter was goed vuil, kleppen zaten nog perfect binnen tolerantie en was verder niets mis met de motor.

Op naar de volgende 12000km beurt.

[afbeelding]

Wel hoop geld , maar ja. Moet toch gebeuren.
Luchfilter had jrzrlf kunnen doen, Maar ja lach nu open. Dat wel.
 
Wel hoop geld , maar ja. Moet toch gebeuren.
Luchfilter had jrzrlf kunnen doen, Maar ja lach nu open. Dat wel.

Ja had alles zelf kunnen doen maar goed moest voor garantie bij de dealer.
Had de remvloeitof al gedaan is dat hebben ze nu niet gedaan.

Niet om de forte gevraagd vorige keer belde ze er over en toen zij ik dat het niet hoefde dus toen ook niet gedaan, volgende week is het er al weer uit gegast maar goed ga er niet moeilijk over doen ze hebben de motor ook netjes gehaald en goed gepoetst ik vind het prima zo daar hebben ze wel netjes over gebeld of ik hem weer terug in de tectyl wilde of niet.
Had zelf aan zo'n €500,- gedacht mede door de arbeid je kan gewoon k*t bij het luchtfilter dat is echt waardeloos.

Motor kan er weer een klein jaartje tegen.
 
Je ziet hem rechts onder op de foto een paar post hierboven die met de twee boutjes, is een soort hard rubber wat verder uitsteekt dan de rest.

Bij de foto van die covers? volgensmij is dat vakje voor de DCT filter.... heb dat namelijk niet op mijn manueel NCtje.

- gedacht mede door de arbeid je kan gewoon k*t bij het luchtfilter dat is echt waardeloos.

Motor kan er weer een klein jaartje tegen.

Luchtfilter heb ik bij mijn dealer gevraagd hoe zij dat doen...
En daar doen ze niet alle covers eraf, nergens voor nodig zei ie.
Bij de 2016 versie even de kleur kapjes links en rechts er af zodat je bij de bouten kan en dan het zwarte paneel waar je slot ook in zit loshalen en dan kan je bij 't luchtfilterbehuizing naar het schijnt.


Dus.. de zijkanten hoeft er niet helemaal af....
En kleppen controleren was ook een kwestie van radiator aan de kant.
Mijn 24.000 beurt heeft max iets van 2 uur gekost... toegegeven, was zonder kleppen want dat hoefde met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog niet volgens m'n (officiele honda) dealer.

Toch jammer dat ze gestopt zijn per 1 maart, ivm "veranderende markt".
 
Laatst bewerkt:
Die sprocket covers werken ook voor geen meter.. zien er heel mooi maar de hele zijkant is gewoon open. Dus alle rotzooi gooit het voortandwiel zo je motorblok in.

Euh... uit bedoel je?
Of troep op je voortandwiel....

Overigens zit er volgensmij wel "perspex" achter voor de openingen... thans die versie heb ik gezien.
(en volgens dimotiv site, laatste plaatje)
 
Laatst bewerkt:
Euh... uit bedoel je?
Of troep op je voortandwiel....

Overigens zit er volgensmij wel "perspex" achter voor de openingen... thans die versie heb ik gezien.
(en volgens dimotiv site, laatste plaatje)

Klopt, maar nog steeds komt al het kettingvet en andere rotzooi die normaal opgevangen wordt door het bakje in je motorblok terecht.

Zie:
 
Bij de foto van die covers? volgensmij is dat vakje voor de DCT filter.... heb dat namelijk niet op mijn manueel NCtje.Luchtfilter heb ik bij mijn dealer gevraagd hoe zij dat doen...
En daar doen ze niet alle covers eraf, nergens voor nodig zei ie.
Bij de 2016 versie even de kleur kapjes links en rechts er af zodat je bij de bouten kan en dan het zwarte paneel waar je slot ook in zit loshalen en dan kan je bij 't luchtfilterbehuizing naar het schijnt.


Dus.. de zijkanten hoeft er niet helemaal af....
En kleppen controleren was ook een kwestie van radiator aan de kant.
Mijn 24.000 beurt heeft max iets van 2 uur gekost... toegegeven, was zonder kleppen want dat hoefde met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog niet volgens m'n (officiele honda) dealer.

Toch jammer dat ze gestopt zijn per 1 maart, ivm "veranderende markt".

Zal idd voor de DCT filter zijn.

img_sub_photo04.jpg


Wist niet dat je er zo makkelijk bij kon komen, heb nog wel een knop voor de extra verlichting maar die is ook zo los, is me niet opgevallen met remleidingen monteren.

Mijn dealer adviseerde om toch wel de klepspeling te controleren omdat je met meerdere factoren van speling te maken hebt, stoten stangen en overbrenging ipv bovenliggende nokkenas en shims maar goed ieder zijn kijk er op, alles was goed bevonden.
 
AUW, gisteren mijn motor de 36000 km beurt laten geven (Hij had er overigens al 39000 gelopen).
Banden achter en voor (Pilot Road 5), Remblokken achter en voor, Kettingset, Demprubbers van achterwielophanging (geloof ik).

Bye bye: 1112 Euro :-(
Maar, ik kan er voorlopig weer tegenaan :]
 
Laatst bewerkt:
Even korte berekening (uit de dikke duim):

Pilot Road 5 gemonteerd. 320 euro
Remblokken voor en achter gemonteerd. 100 euro
kettingset gemonteerd. 250 euro
Demprubbers gemonteerd 80 euro (wiel is er al uit vanwege de banden dus montage kosten zijn dan wat lager)

Totaal: 750 euro. Ik denk dat het wat aan de hoge kant is.
Dan blijft de kleine beurt over (24000 is grote beurt). ongeveer 150 euro.

Totaal: 900 euro.

Dan is die 1100 euro wel hoog en dat voor een model dat o.a wordt verkocht met het verhaal dat lage verbruikskosten juist een van de speerpunten is.

Valt mij sowieso op dat er best grote verschillen tussen de verschillende motorzaken/dealers zitten voor dezelfde handelingen. Je verwacht juist van een dealer dat de prijzen min of meer vastliggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan