Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meestal hoef je de ring niet te vervangen, mits ie niet gepit is of iets dergelijks. Filter komt met O-ring geïnstalleerd, alleen even lichtjes met nieuwe olie insmeren voor vastdraaien en vooral niet te strak. Het mooiste is als je 'm met de hand weer los kunt krijgen. Zo doe ik het al jaren. (Met de Goldwing weliswaar, maar die gebruikt hetzelfde soort filter)
 
Mmm bout vast/los draaien herhaaldelijk is wellicht ook niet echt goed voor schroefdraad...

Ga misschien toch zo'n "drainvalve" installeren bij mijn eerste zelf uitgevoerde beurt, dan heb ik ook geen omkijken meer naar die ring en aanhaalmoment enzo...

Ja ik weet, 0.50 ct tegenover die ~30 euro zijn behoorlijk wat oliewissels... en als je de motor in zou ruilen dan haal je het er niet uit, maar ik ben van plan de NC helemaal op te rijden, dus ik hoef maar minstens 600 oliewissels mee te maken..... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al jaren woon-werkverkeer met een nc700x met ruim 98.000 km op de teller.
Rij dan een snelheid van 105/110 km per uur en rij dan ruim 360 km op de tank (13 liter tanken ongeveer ).

Hier voor ook een v-strom gereden en de nc700 is duidelijk zuiniger ook met de snelheid van 130/140 want dan rijdt mijn nc700x ook nog 1 op 25, met de v-strom (650) haalde ik 1 op 25 als ik zuinig reed rond de 105/100km per uur.

Wilde van de week ook dit schrijven.
Niemand maakt mijn wijs dat een V-strom zuiniger rijd.
Geloof ik niks van.
Het blok van de NC is zo ontworpen dat dat ie het meeste rendement haald uit dit blok ook qua benzineverbruik.!!
 
Heb je niet toevallig je motor schoonmaakt en schoonmaakmiddelen gemorst op je schijfrem.
Ik zelf heb wel eens Wd40 gemorst en dat remt letterlijk voor geen meter!!

Tip van Flip; Remschijven zijn het beste te ontvetten met Motip.
Blikje met ontvetter erin.{uiteraard].
Gebruikt het ook voor deurposten houtwerk te ontvetten na schuren.