GSX750F, start moeilijk

Nivardo

Rookie
7 mrt 2018
9
0
Voorschoten
goeie avond allemaal ff voorstellen... Ik ben een beginner rijder en zit op een suzukigsxf750.ik heb hem pas een half jaar en we hebben aardig wat km afgelegd samen :') kleine onderhoud doe ik zelf... Maar nu heb ik een grotere probleem en heb daarbij jullie advies en kennis nodig :$ het begon 3 weken geleden met startproblemen en ik dacht aan de acuu... Die heb ik gelijk laten afmeten en bleek in prima staat te zijn,vorige week werd het erger en er kwam een knal uit de uitlaat.. Dat barde me wel zorgen... Ik heb nog een paar dagen nog gereden en ging prima... Tot de dag van vandaag. Hij starte moeilijk met klap uit de uitlaat en heel veel rook.. Ik zag ook olie bij de uitlaat .. En stationair draaien zat er niet in... Steeds uitvallen. Heeft iemand en klein vermoede wat het kan zijn of wat me te wachten staat? '(
 
Hmmm...

begin bij het begin: is de accu wel helemaal goed opgeladen, en goed aangesloten (bijv accupolen goed vast, massaverbindingen goed)?

Daarbij: wat is moeilijk starten?
Gaat de starter vlot rond, maar slaat t blok niet aan, of gaat t blok bijna niet rond?

Haal de vuldop vd olie er eens af: ruik je benzinegeur in de olie?

Mocht je de kans hebben, en er zit geen benzine in de olie, en je hoorde bij lopen geen heftige extra geluiden: probeer te meten met een multimeter wat voltage is bij stil blok met contact aan, voltage tijdens starten, en voltage bij lopend blok (stationair en met een beetje gas).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie om te beginnen.. IND het starten ging moeilijk en blok gaat bijna niet rond...accu is gemeten en die was helemaal opgeladen.. Het baard me wel zorgen om die olie uit de uitlaat.. Morgen zal ik zeker verder checken en afspraak bij de garage staat volgende week vast...hoop dat het meevalt... Vriendelijk bedankt