GSX750F, start moeilijk

Nivardo

Rookie
7 mrt 2018
9
0
Voorschoten
goeie avond allemaal ff voorstellen... Ik ben een beginner rijder en zit op een suzukigsxf750.ik heb hem pas een half jaar en we hebben aardig wat km afgelegd samen :') kleine onderhoud doe ik zelf... Maar nu heb ik een grotere probleem en heb daarbij jullie advies en kennis nodig :$ het begon 3 weken geleden met startproblemen en ik dacht aan de acuu... Die heb ik gelijk laten afmeten en bleek in prima staat te zijn,vorige week werd het erger en er kwam een knal uit de uitlaat.. Dat barde me wel zorgen... Ik heb nog een paar dagen nog gereden en ging prima... Tot de dag van vandaag. Hij starte moeilijk met klap uit de uitlaat en heel veel rook.. Ik zag ook olie bij de uitlaat .. En stationair draaien zat er niet in... Steeds uitvallen. Heeft iemand en klein vermoede wat het kan zijn of wat me te wachten staat? '(
 
Hmmm...

begin bij het begin: is de accu wel helemaal goed opgeladen, en goed aangesloten (bijv accupolen goed vast, massaverbindingen goed)?

Daarbij: wat is moeilijk starten?
Gaat de starter vlot rond, maar slaat t blok niet aan, of gaat t blok bijna niet rond?

Haal de vuldop vd olie er eens af: ruik je benzinegeur in de olie?

Mocht je de kans hebben, en er zit geen benzine in de olie, en je hoorde bij lopen geen heftige extra geluiden: probeer te meten met een multimeter wat voltage is bij stil blok met contact aan, voltage tijdens starten, en voltage bij lopend blok (stationair en met een beetje gas).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie om te beginnen.. IND het starten ging moeilijk en blok gaat bijna niet rond...accu is gemeten en die was helemaal opgeladen.. Het baard me wel zorgen om die olie uit de uitlaat.. Morgen zal ik zeker verder checken en afspraak bij de garage staat volgende week vast...hoop dat het meevalt... Vriendelijk bedankt
 
Bedankt voor je reactie om te beginnen.. IND het starten ging moeilijk en blok gaat bijna niet rond...accu is gemeten en die was helemaal opgeladen.. Het baard me wel zorgen om die olie uit de uitlaat.. Morgen zal ik zeker verder checken en afspraak bij de garage staat volgende week vast...hoop dat het meevalt... Vriendelijk bedankt
Hoeveel olie uit de uitlaat?
 
Een goeie middag allemaal... drie weken zijn voorbij en mijn motor gsx750f staat nog bij de garage.. inmiddels heeft hij een nieuwe motorblok en carburateur. Motor is vastgelopen omdat er benzine in de motor kwam.. en mijn luchtfilter zat ook vol benzine... Ik moest wel ff slikken...aangezien dat de bezinetankpompje ook een lekkage had dacht ik dat de oorzaak was van al mijn elende... maar mijn vraag komt nu... Motor heeft een nieuwe blok en carburateur. Maar toch komt benzine weer in luchtfilter..wat kan dan de oorzaak zijn? Zou het toch iets mis zijn met nieuwe carburateur?... gelukkig de monteur is bezig met het uitzoeken van een of andere... maar ik wil graag een mening hebben..
 
... Motor is vastgelopen omdat er benzine in de motor kwam.. en mijn luchtfilter zat ook vol benzine...
... Maar toch komt benzine weer in luchtfilter...
Hoeveel km's had dat blok dat kapot is? En heb je enig idee over de onderhouds geschiedenis bij de vorige eigenaar?
Want dit zijn wel ernstige problemen, zijn doorgaans oerbetrouwbare blokken.
Ik heb trouwens een stil vermoeden dat de kosten die je nu doet je al bijna evengoed aan een andere tweedehandse GSX F had kunnen uitgeven ...

Misschien een interessant topic voor je:
Het grote GSX-F topic deel 13
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Benzine in een blok komt door dat de vlotternaalden niet goed zijn,dus als je daar nu nog last van heb dan zijn die nog steeds niet in orde en zijn die andere carbs ook niet goed.Overigens vreemd dat de oude carbs vervangen zijn want die zijn meestal gewoon te repareren.
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit me aan om eens een andere monteur te gaan zoeken want ik word toch wel een beetje verdrietig van het geld die je had kunnen uitsparen....

Wat heeft het geintje tot nu gekost?
 
Benzine in een blok komt door dat de vlotternaalden niet goed zijn

De brandstofkraan is de "eerst verantwoordelijke" voor het stoppen van de brandstofstroom als de motor uit staat. Dat was al zo toen de kraantjes nog handmatig waren en is zo gebleven tot de laatste fietsen met carburateurs met onderdruk gestuurde kranen waarbij er soms zelfs niet eens meer een van buitenaf bereikbare knop op zit.

Het brandstofsysteem is nooit ontworpen om de vlotterkranen de brandstof langdurig totaal te laten tegenhouden.

Als de vlotterkraan van een carburateur een paar druppels per minuut lekt zul je daar niets van merken, omdat de motor méér verbruikt om stationair te lopen. Zet je de motor uit, sluit de brandstofkraan de toevoer af.

M.a.w. als je blok vol loopt met brandstof moet je EERST de benzinekraan repareren cq vervangen
 
De brandstofkraan is de "eerst verantwoordelijke" voor het stoppen van de brandstofstroom als de motor uit staat. Dat was al zo toen de kraantjes nog handmatig waren en is zo gebleven tot de laatste fietsen met carburateurs met onderdruk gestuurde kranen waarbij er soms zelfs niet eens meer een van buitenaf bereikbare knop op zit.

Het brandstofsysteem is nooit ontworpen om de vlotterkranen de brandstof langdurig totaal te laten tegenhouden.

Als de vlotterkraan van een carburateur een paar druppels per minuut lekt zul je daar niets van merken, omdat de motor méér verbruikt om stationair te lopen. Zet je de motor uit, sluit de brandstofkraan de toevoer af.

M.a.w. als je blok vol loopt met brandstof moet je EERST de benzinekraan repareren cq vervangen

Dat is ja en nee zo,vlotternaalden die gebruikt worden bij een normale kraan moeten altijd dicht blijven,en dat doen ze ook als ze goed zijn.
Bij een vacuüm gestuurde kraan is dat niet zo daarbij moet de kraan de boel afsluiten anders lekt er benzine langs de vlotternaalden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan