Bij koude start slaat GSX-R 750 2006 af

gsxr7502006

Rookie
7 mrt 2018
2
0
Heb sinds deze week een Suzuki GSX-R 750 uit 2006 gekocht. Gister probeerde ik de motor te starten, maar deze sloeg de hele tijd af. Ik heb de heletijd gas gegeven tot dat deze een beetje op temperatuur kwam. Op dat moment toen die een beetje warm was deed alles het heel normaal. Heb er een rondje mee gereden en alles deed het nog goed. Snelweg nog gepakt, geen enkel probleem, trok lekker door naar 230. Vandaag gestart weer het zelfde probleem. Weet iemand waar dit aan ligt?
 
Wanneer is er voor het laatst onderhoud op uitgevoerd?

Adhv je omschrijving zou je denken dat er iets mis is met de koudstart regeling. Bij sommige motoren zit er apart heveltje om het toerental tijdelijk te kunnen verhogen. Bij de GSX-R van 2006 heb je dat volgens mij niet? Maar dat betekent dus dat het ergens automatisch gebeurt.

Maar.. goed kans dat het over is als ie:
- verse olie
- nieuwe filters
- nieuwe bougies
- klepspeling gecontroleerd/ gecorrigeerd

Dus dat is het eerste wat sowieso in orde moet zijn
 
Hangt er vanaf hoe smerig de olie nu is he... Aangezien TS de fiets net gekocht heeft is de onderhoudshistorie totaal onbekend en zou het best kunnen dat er "vloeibaar asfalt" in zit ipv motorolie. En ja, dat merk je aan het stationair lopen.
Als de olie dunner wordt door het knippen van de 'multigrade' polymeren, dan start hij dus beter (warm). :+

Een basisolie is dun van zichzelf en niet dik.
Hij wordt hoogstens minder 'multigrade' op temperatuur.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan