Wanneer kunnen we weer rijden en is de pekel weg?

Er is ook nog iets als het pekeltopic. Daar zijn vaak gelijkgestemden (pluisjes en bikkels) die daar wat beter zicht op hebben. Dit topic begint al een hoog huilie gehalte te krijgen, dus ik zal maar niet zeggen dat ik wel stoer ben en zo. 8-) *D
 
Je fiets rot idd niet kanon hard weg van pekel nee. Maar bouten, uitlaat traject, remmenrij, radiateur en onderdelen die van staal zijn gaan echt wel roesten en vreten in, die blijven echt niet mooi. Plastic glimt wel weer na een wasbeurtje.
Heel veel mensen zien het ook gewoon niet. Geeft niet, prima, lekker rijden dan. Of het interesseerd ze niet, ook prima lekker rijden dan.
Stoor je wel aan roestige plekjes en bouten of aangeslagen metalen en gore plakkerige vervuiling en hou je hem graag netjes. Laat hem dan binnen staan en zet hem af en toe aan de lader.

Aankomende tijd gaat het goed regenen. Wordt er vanaf nu niet meer gestrooid kan je volgend weekend wel weer rijden denk ik. Dan zal er hier en daar aan de randen nog wel een verwaarloosbare hoeveelheid liggen maar dat merk je niet meer.
 
Wat een vraag is dit ook zeg... Hoe moeten wij nou weten wanneer de pekel weg is?
De pekel is weg als je gaat rijden en de pekel is weg.

Een beetje zoiets als je weet dat het koud is als je buiten komt en het is koud.
 
Het wordt volgens mij al rap minder, al zie je het nog wel op de voorruit van ‘t koekblik. Wat ziet dat blik eruit! Vooral da achterklep is wit van de pekelresten.

Maar dit weekend weereens rijden! Veel te lang stil gestaan. Mooie aanleiding om er weereens een sopje en poetedoek overheen te halen. Blik moet het gewoon doen, maar de brommers voelt toch echt anders.
 
Laatst bewerkt:
Allerheiligen (Sollemnitas Omnium Sanctorum in het Latijn) is een christelijk feest dat op 1 november valt en gevierd wordt onder Rooms-katholieken en anglicanen. In de Rooms-Katholieke Kerk is het een hoogfeest. Ook de Oosters-Orthodoxe Kerk kent het feest, maar op de eerste zondag na Pinksteren, mogelijk in navolging van de Lemuria, gevierd op 13 mei. De feestdag viert de nagedachtenis aan alle heiligen en martelaren.
Maar voor de Sint Nicolaas weer in het land is moet je motor weer op stal staan, dan zou het weer kunnen gaan pekelen.
 
Net 35 km naar mn werk gereden met de motor, totaal geen pekel op mn vizier gehad.
 
TS is niet stoer want rijdt niet door in de winter, geef je groot gelijk. Voor mij precies hetzelfde, als de pekel weg is gaan we weer. Dat zal volgende week worden denk ik of wellicht zondag een een ritje.
 
Laatst bewerkt:
Wat een vraag is dit ook zeg... Hoe moeten wij nou weten wanneer de pekel weg is?
De pekel is weg als je gaat rijden en de pekel is weg.

Een beetje zoiets als je weet dat het koud is als je buiten komt en het is koud.
Voor jezelf nadenken is niet leuk. -O-

Met de auto word het hele jaar mee doorgecrosst door allerlei shit voor meerdere jaren maar een motor valt gelijk uit mekaar met een beetje zout. :?
 
Met de auto word het hele jaar mee doorgecrosst door allerlei shit voor meerdere jaren maar een motor valt gelijk uit mekaar met een beetje zout. :?


Auto heeft minder tot geen kaal staal in vergelijking met de motor
 
Auto heeft minder tot geen kaal staal in vergelijking met de motor
Ik weet niet wat jij voor auto hebt..maar bij mijn hok is echt alles staal en nog eens staal.
Veel motorfietsen hebben zelfs nog een kuip die nog iets tegen houd...in mijn geval een sh300..met heeeeel veel plastic..
 
Laatst bewerkt:
Nee, het regent. Als je nu gaat rijden en de motor bij thuiskomst niet direct gaat poetsen, dan krijg je watervlekken. Ik zou nog even wachten. :+
 
Auto heeft minder tot geen kaal staal in vergelijking met de motor
Volgens mij worden de meeste motoren uit de fabriek net zo goed beschermt tegen roest als auto's. Enige nadeel is dat je met de motor het sneller ziet terwijl de auto het verhult door de carrosserie. Zet je de auto op de brug en dan kom je snel genoeg roestig ijzer tegen, maar de meeste mensen zien dat niet.

Dat de gemiddelde motor niet tegen pekel kan (of slechter dan een auto) is naar mijn mening onzin, zeker als het gewoon gortdroog is. Dat motorrijders over het algemeen hun stalen ros behandelen met fluwelen handschoentjes en bang zijn voor wat corrosie of krasjes is een ander verhaal. Misschien is het ook wel goed, kan je tweedehands een motor kopen die er nog als nieuw uitziet voor een prikkie. *D
 
Ook aluminium kan slecht tegen zouten, dus je blok en velgen enz.. krijgen een aardige optater.

Direct afspoelen en drogen is altijd goed, maar dan kun je de winter wel doorrijden.... probleem is echter dat je niet overal bij kan komen, laat nog maar een paar buitjes vallen en als de zon schijnt... gassen!
 
Flikker die vitrine nou eens weg en rij gewoon wanneer je zin hebt.
Pekel kan dan misschien wat nadelen hebben maar aan het eind van de rit is en blijft het een gebruiksvoorwerp.
 
Flikker die vitrine nou eens weg en rij gewoon wanneer je zin hebt.
Pekel kan dan misschien wat nadelen hebben maar aan het eind van de rit is en blijft het een gebruiksvoorwerp.


Gelukkig mag iedereen dat zelf weten,hij blijft nog mooi ff in de vitrine :t
 
Op de a4/a13/a20 ligt er nog voldoende pekel, ook vandaag na wat flinke regenbuien. U bent gewaarschuwd.
 
Ik heb hem vanmiddag maar even uitgelaten, hij liep niet echt lekker vooral bij 1500-2000 toeren, denk aan iets met de brandstof ik had hem vol weggezet met shell v power
 
Terug
Bovenaan Onderaan