glasparel op mijn krukas GS550

bassiey

Rookie
5 mrt 2018
3
0
Beste mensen,

Ik heb mijn motorblok van mij Suzuki GS550 gestraald met glasparel. Tot mijn spijt is er glasparel in het blok gekomen :( Ik ben het hele blok nu aan het demonteren, maar mijn krukas is vast gelopen door het parel dat tussen mijn zuigerstang en de krukas zit.
De zuigerstang kan niet zomaar van de krukas verwijderd worden omdat de zuigerstang uit een geheel materiaal bestaat, hiervoor moet de krukas uit elkaar.

Mijn vraag aan jullie is hoe kan ik het beste glasparel tussen mijn krukas en zuigerstang verwijderen?

Ik zat zelf te denken aan reinigen in ultrasoon bad of kan ik ook gewoon met carburateur reiniger ertussenuit spuiten?

Alvast bedankt :}
 
Zuigerstang=drijfstang

Bij een GS550 zijn de big end lagers als rollenlagers uitgevoerd. Die glasparel zal daar uit moeten. Maar wrs is dat lager gaar als het blok daar echt op vastgelopen is.
 
Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid. Heb je het blok gestraald en ben je daarna gaan rijden en is toen de krukas vast gelopen of heb je het blok vol gestraald met glasparel waardoor nu de krukas vast staat?
 
Even voor de duidelijkheid. Heb je het blok gestraald en ben je daarna gaan rijden en is toen de krukas vast gelopen of heb je het blok vol gestraald met glasparel waardoor nu de krukas vast staat?


ik had het blok afgedekt met tape waardoor die goed afgesloten was. na het stralen heb ik de tape er afgehaald, maar er zat nog wat glasparel op het tape. doordat mijn cilinderblok eraf was is het glasparel gelijk op de krukas gevallen.

ik zag dat het tussen me zuigerstang en de krukwang was gevallen en toen ik hem heen en weer bewoog hoorde ik al gekraak van het glasparel.

ik ben er maar gelijk afgebleven voordat er serieuze schade ontstaat.

ik heb er dus nog niet mee gereden. ik probeer het blok te restaureren.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt dan toch de krukas in de onderdelenspoeler schoon spoelen en opnieuw in de olie zetten en plaatsen als er nog niet mee gereden is?
Indien geen schade: ja.
Samen met de rest van het onderblok.

De vraag is wat meer werk is, en wat t kost. Dit geheel reinigen, of iets anders kopen.
 
Volgens mij heb ik op zolder nog ergens een doorgelaste krukas liggen voor zo'n ding..., was destijds gemaakt om mee te racen, zal wel wat aangeroest zijn door de jaren heen op de zolder...
 
Terug
Bovenaan Onderaan