Honda PCX 125/150 deel 5

Heb zelf ooit onderstaande verhoging gemaakt. Een stukje plexiglas op maat geknipt en de randen omgezet. Kosten een paar euro. Gezien de buigeigenschappen van plexiglas waarschijnlijk verwarmd tijdens het buigen.

Not DT-bikes Slideshow by Huub1huub1

Link werkt niet helemaal. Foto 98 uit de galary is de betreffende verlenging.


Ik spreek niet uit ervaring, maar volgens mij neemt windgeruis pas af als je door het scherm kijkt in plaats van erover heen. Bij regen is dat ook weer niet ideaal.
 
Laatst bewerkt:
Moet je even kijken naar hoe de windstroom geleid wordt bij dat Honda scherm. Wind in je gezicht is een stuk minder met hoge govo scherm. Ik had met lage scherm hele erge turbulentie, met de hoge nog een klein beetje. Rijd vaak met de linker onderarm op het stuur, zodat mm hoofd net onder de bovenkant van het scherm duikt. Niet altijd heel comfortabel maar wel beter bij harde wind. Heb ivm oorsuizen altijd oordoppen in en een helm muts op.
 
Verwarmde handschoenen neem je het best op de stroom van de accu van de scooter zelf. Uitvoering met aparte batterij zou ik niet nemen
 

Klappert het scherm dan niet met harde wind? Blijft het opzet stuk goed zitten? (en is hij er ook eenvoudig af te halen?)

En belangrijk, zorgt dat ding ervoor dat de luchtstroom nog meer omhoog gaat? (net over je helm heen?)

Ik zit nu namelijk veel voorover gedoken, dus als ik met dit scherm opzetstuk meer rechtop kan zitten wil ik het wel eens proberen, vandaar deze vragen.

Hoor het graag.
 
Klappert niet, en kan je zo weer verwijderen.zit dmv klemmen en silicone inzet stukjes geklemd aan het ruitje. Al met al een goed ding voor het geld. Of de wind precies over je helm gaat is moeilijk te zeggen. Ligt aan je postuur en zithouding. Met mijn 1,85 heb ik wel idee dat het helpt. Helemaal als de hobbel er binnenkort af gaat en ik meer naar achter kan verzitten.

Tot die tijd staat de pcx bij motoport voor het trilling probleem. Wil het toch even na laten kijken.
 
Ga hem denk ik ook maar bestellen. In elk geval stuk goedkoper dan een MRA spoiler. Alleen terugsturen is niet echt makkelijk bij Aliexpress.

Geen gedoe gehad met douane? Onee 23 dollar is net geen 20 eurie:)
 
Klappert niet, en kan je zo weer verwijderen.zit dmv klemmen en silicone inzet stukjes geklemd aan het ruitje. Al met al een goed ding voor het geld. Of de wind precies over je helm gaat is moeilijk te zeggen. Ligt aan je postuur en zithouding. Met mijn 1,85 heb ik wel idee dat het helpt. Helemaal als de hobbel er binnenkort af gaat en ik meer naar achter kan verzitten.

Tot die tijd staat de pcx bij motoport voor het trilling probleem. Wil het toch even na laten kijken.

Zou je er een foto van willen maken? en op het forum plaatsen? of even naar mij mailen? jdew1987@hotmail.com. Alvast bedankt!!!
 
Ik heb mijn givi ruitje terugvervangen door het originele pcx ruitje.
Het originele ruitje is toch het mooist vind ik.
 
w0ktqc.jpg


2vt8ld2.jpg


Ze hebben verder niks kunnen vinden. Ze wilde wel verder zoeken in de eindaandrijving, maar dat werd me te duur. Ik kijk tzt zelf wel. Tis niet dusdanig storend of ernstig dat je er niet mee kan rijden.
 
Vandaag een rit van 100 km gemaakt met de pcx in de regen, gelukkig had ik mijn motor pak aan alhoewel er wel wat regen doorkwam. Nadien de pcx maar afgespoten met de tuinslang want die zag er uit! Onderweg waren er werken dus de baan lag er heel vettig bij. Toch oppassen geblazen op rotondes want mijn voorste band is nog een irc bandje... onderweg nog een ijsje gegeten aan de lekdreef in Averbode, waar bij mooi weer het mega druk is en nu was ik bijna de enige, maarja het is nog winter zeker? 😁
 
Hier ook weer de eerste lentekilometers..
4 wheels move the heart, 2 wheels move the soul. Tijd voor nóg beter weer! :)
 
[afbeelding]

[afbeelding]

Ze hebben verder niks kunnen vinden. Ze wilde wel verder zoeken in de eindaandrijving, maar dat werd me te duur. Ik kijk tzt zelf wel. Tis niet dusdanig storend of ernstig dat je er niet mee kan rijden.

Bedankt voor t posten van de foto s. Denk maar bestellen. 23 dollar kan je wel gokje voor wagen of t bevalt. Ik heb dat trillen ook af en toe, maar weet niet hoe erg t bij jou is. Maargoed de pcx maakt wel vaker rare geluiden, maar blijft tot nu toe lekker rollen, al 28.000 km in nog geen 2 jaar.
 
Bedankt voor t posten van de foto s. Denk maar bestellen. 23 dollar kan je wel gokje voor wagen of t bevalt. Ik heb dat trillen ook af en toe, maar weet niet hoe erg t bij jou is. Maargoed de pcx maakt wel vaker rare geluiden, maar blijft tot nu toe lekker rollen, al 28.000 km in nog geen 2 jaar.

Graag gedaan!

Niet heel erg. Maar elk geluidje / trilling wil ik achterhalen. Ben pietje precies met motoren. Maar de monteur zei ook al dat sommige hebben.

Volgende week zelf grote beurt doen,en dan over 3 weken naar de nieuwe werkgever. Kilometers maken!
 
Op hoeveel km moet de vario en rollers vervangen worden? Ik heb op 1000 km een j costa vario laten steken en op 8000 km heb ik de glijstiften die in de j costa vario zitten laten vervangen omdat mijn pcx hoogtoerig werd. Ben van plan om de originele vario terug te plaatsen als de j costa vario versleten is.
 
Op hoeveel km moet de vario en rollers vervangen worden? Ik heb op 1000 km een j costa vario laten steken en op 8000 km heb ik de glijstiften die in de j costa vario zitten laten vervangen omdat mijn pcx hoogtoerig werd. Ben van plan om de originele vario terug te plaatsen als de j costa vario versleten is.

Ik rij al 28.000 km met de originele vario en rollen. Wordt tijdens beurt wel naar gekeken of die nog goed zijn. Bij 18.000 km is snaar vervangen. Misschien bij 30.000 km dat er wat vervangen wordt maar verwacht in elk geval niet de vario.
 
Ik rij al 28.000 km met de originele vario en rollen. Wordt tijdens beurt wel naar gekeken of die nog goed zijn. Bij 18.000 km is snaar vervangen. Misschien bij 30.000 km dat er wat vervangen wordt maar verwacht in elk geval niet de vario.

Oh, dan kan ik nog lang rijden met de vario, ik rij gemiddeld maar 4000 km per jaar en soms nog minder. :)
 
Ik heb het opzetruitje inmiddels 2 dagen binnen. Binnen 5 minuten gemonteerd en ik moet zeggen, prima kwaliteit. Maakt toch nog best wat verschil qua wind vangen. Ben er blij mee.

Binnen een week hier van uit China trouwens, erg snel.
 
Ik heb het opzetruitje inmiddels 2 dagen binnen. Binnen 5 minuten gemonteerd en ik moet zeggen, prima kwaliteit. Maakt toch nog best wat verschil qua wind vangen. Ben er blij mee.

Binnen een week hier van uit China trouwens, erg snel.

Bij mij was ie er ook erg snel!

Gisteren ‘even’ de klepspeling gecontroleerd. Man man man wat een werk zeg. Uiteindelijk stond de uitlaat goed en de inlaat iets te strak (08 ipv 10). Met 6000 km viel het me niet tegen.
 
Dat heb ik vorig jaar ook gedaan. Wat een werk inderdaad.. haha. Vooral qua tijd want echt conplex was het niet.

Nu ik weet hoe die kappen er af moeten is het binnen 2 uurtjes wel te doen maar ik heb me voorgenomen er de komende 15.000 km niet meer aan te komen.

Goed warmrijden en de toerentalbegrenzer doet de rest. :)

Heb je vloeibare pakking gebruikt in de hoekjes van het klepdeksel?
 
Dat heb ik vorig jaar ook gedaan. Wat een werk inderdaad.. haha. Vooral qua tijd want echt conplex was het niet.

Nu ik weet hoe die kappen er af moeten is het binnen 2 uurtjes wel te doen maar ik heb me voorgenomen er de komende 15.000 km niet meer aan te komen.

Goed warmrijden en de toerentalbegrenzer doet de rest. :)

Heb je vloeibare pakking gebruikt in de hoekjes van het klepdeksel?

Boekje zegt om de 8000 km stellen dacht ik. Maar honda kennende is dat redelijk aan de veilige kant. Op het PCX forum zeggen ze dat ze gesteld moeten worden als ze beginnen te tikken. Imo ben je dan al te laat.

Ja, vloeibare pakking op de hoekjes. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan