1e motor kopen

De 900 is een prima motor,de 850 ook niet slecht,alleen mag je hopen dat je accu niet defect raakt,want dan kan je de schokbreker demonteren om de accu te kunnen vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Accu gaat zeg 8 jaar mee, dan is het toch hoog tijd om de schokdemper te reviseren.... :Y
 
Zelf ben ik ook beginnend motorrijder...
Ook gelest op een honda cbr600 en rij nu met een suzuki gsx600..
Persoonlijk lijkt me dat wel handig om het zo te doen , in de loop der tijd kun je altijd nog zwaarder of lichter gaan rijden...net wat je het beste bevalt...
 
maakt weinig uit hoor, 100 of 150 pk, bij allebei zit je zo op de 200..
Het ging toch om de beheersing van de gashand?
 
maakt weinig uit hoor, 100 of 150 pk, bij allebei zit je zo op de 200..
Het ging toch om de beheersing van de gashand?



Klopt, maar ook jij kan mij niet wijsmaken dat jij niet wilde weten wat er in jouw GPZ zit. En als je dan zo goed als geen ervaring hebt kan je best nog wel eens voor verrassingen komen staan.
 
maakt weinig uit hoor, 100 of 150 pk, bij allebei zit je zo op de 200..
Het ging toch om de beheersing van de gashand?

De honda waar ik op heb gelest was geknepen tot 45kw ;) mijn soes heeft er 63..dat is best wel een groot verschil...
 
Yamaha Fazer 600 is een leuke motor voor jouw gebruik: sport tour, vrij vriendelijk karakter maar ook lekker vlot (100pk). Zal ook niet snel vervelen: stuurt lekker, bochten doen is leuk. Lang gebouwd, dus met jouw budget zeker iets te vinden. Robuuste motoren, maar van de eerdere modellen roest de uitlaat flink (kost 250 euro voor nieuwe RVS uitlaatbochten, fijn als dat vast gedaan is). Eventueel kan je ook naar de 1000cc Fazer kijken, meer koppel en vermogen.

Zelf ben ik 1m93 en 100kg, zit er prima op. Misschien dat iets steviger zadelvulling wel lekker is, maar dat soort zaken kan je altijd nog aan laten passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan