Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom rij ik de BSB supercorsa. Volgens Pirelli man op de beurs zo’n beetje SC2.5.

Heb nog geen gebrek aan grip, zou hoogstens voor een SC2 kunnen doen omdat die toch veel langzamer slijten.

Wist niet dat die er ook met profiel waren! Goede prijs btw!
 
Ok,

Vanwaar achter Medium Willem?
Krijg het advies met mijn tijden om een edurance achter te gebruiken en dat dat al meer dan voldoende is.

Ik ken de dunlops (nog) niet dus moet enkel afgaan op adviezen


In tegenstelling tot wat velen denken/beweren is dat de dunlop 'endurance' het beste geschikt voor kouder weer.Mensen verwarren de Dunlops vaak met andere banden merken.En dat klopt zie hier.

Dunlop D212 GP RACER 180/55/17

NIEUW!!! De D212 GP RACER. De opvolger van de famueze D211 GP Racer
Verkrijgbaar in 2 compounds:

- MEDIUM bij asfalttemperaturen tussen de 20°C en 35°C (afhankelijk van het circuit).
- ENDURANCE bij asfalttemperaturen tot 20°C (afhankelijk van het circuit).

Mijn ervaring met de D211 was, dat ik met de asfalttemperaturen tussen de 20°C en 35°C met de 'endurance' sneller ging glijden.Dan liet ik de bandendruk wat zakken tot 1,6 en was het vaak minder .

Nu rij ik achter met de De D212 GP RACER medium heb bij warmte nog geen last gehad van het glijden.

===============

Voorband is weer anders en ik denk dat hierdoor ook veel verwarring over onstaan is.Maar goed ik rij dus voor met de soft.


Dunlop D212 GP RACER 120/70/17

NIEUW!!! De D212 GP RACER. De opvolger van de famueze D211 GP Racer
Verkrijgbaar in 2 compounds:
- SOFT bij asfalttemperaturen tot 20°C (afhankelijk van het circuit).
- MEDIUM bij asfalttemperaturen tussen 20°C en 35°C (afhankelijk van het circuit).
 
Zo blij als een klein kind, maar hij is er weer na een schuiver op lage snelheid eind vorig jaar.

Is even wat werk geweest en bestellen van de kuipen in Japan duurde even, maar dit is ie dan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles is nieuw en origineel, kuipdelen links en kont, spiegel, motordeksel, koppelingsgreep, schakelpedaal, passagierssteun, etc. Verder gelijk een paar led knippers erop gezet, Yamaha handvatverwarming en R&G valdoppen. Klein kapitaal maar hij is weer helemaal nieuw.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dash met de USB lader.
[afbeelding]
Yamaha knopjes.

En dit is waarom ik het uitbesteed, gewoon geen plek voor elektronica en al bijna helemaal niet om het netjes weg te werken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beugel is op maat gemaakt voor op de clipon.

Prachtig!! 8-)
Tijd voor de lente inderdaad.
Ik was vandaag al bijna gaan rijden, maar heb me nog even ingehouden.
 
Heb een zeer mooie GSXR 600 te koop (staat ook onder verkoop motoren hier verderop in het forum) en misschien dat er binnen deze groep liefhebbers iemand is die vreselijk belang heeft bij deze mooie GSXR 600. Heeft 19.683 km gelopen en net zijn onderhoud gehad. Kan vele foto's toesturen indien men dit wenst.
Moet helaas verkocht ivm ruimtegebrek....
full
 
Heb een zeer mooie GSXR 600 te koop (staat ook onder verkoop motoren hier verderop in het forum) en misschien dat er binnen deze groep liefhebbers iemand is die vreselijk belang heeft bij deze mooie GSXR 600. Heeft 19.683 km gelopen en net zijn onderhoud gehad. Kan vele foto's toesturen indien men dit wenst.
Moet helaas verkocht ivm ruimtegebrek.... [afbeelding]


We ( ik sowieso) hebben een hekel aan spammers die iets willen verkopen en niet in dit topic aangemeld zijn?

Dat is 100 euro boete pm mij maar voor de bankrekening. Dan maakt ik het geld weer over aan de MF beheerder.
 
Rondje met de 750 K6 gedaan. Fijn fietsie. Alleen vind ik de stuurdemper bij lage snelheden niet fijn. Werkt eerder tegen dan mee :P. Kan deze anders afgesteld worden, of is het een kwestie van wennen? Bij hogere snelheden was de wegligging uitstekend. Dat dan weer wel...
 
Rondje met de 750 K6 gedaan. Fijn fietsie. Alleen vind ik de stuurdemper bij lage snelheden niet fijn. Werkt eerder tegen dan mee :P. Kan deze anders afgesteld worden, of is het een kwestie van wennen? Bij hogere snelheden was de wegligging uitstekend. Dat dan weer wel...


Nope gaat niet de stuurdempers zijn niks waard.Je kan beter een aftermarket erop kopen.

Ik heb destijds 3 stuurdempers zelf opnieuw geserviced ook dat werkte niet naar behoren.Hoe dunner je gaat met de olie dan kan je net zo goed zonder demper gaan rijden ;)

Ik heb 2 x de Hypro RSC demper die werkt eigenlijk pas als het echt nodig is bij een heftige stuuruitslag.

https://www.hyperonline.nl/contents/nl/d71_Hyperpro_Stuurdempers_Suzuki.html

Wil je een continue demper hebben kan je Ohlins/ hyperpro CSC/ Biturbo etc nemen.
 
Laatst bewerkt:
De OEM (en de meeste) stuurdempers werken altijd even zwaar. Aftermarket dempers kan je lichter instellen maar zijn altijd ergens een concessie.

Maar hoe vaak rij jij over een woonerf?
 
Lagere snelheid manouvreren is sowieso enige gewenning, gelukkig hebben we een jap waarvan de achterrem wél werkt gelukkig. :+

Vandaag geen weer om te rijden, dus dan maar poetsen!
2018-03-10-12.48.38-Medium.jpg

2018-03-10-12.52.04-Medium.jpg

2018-03-10-12.52.40-Medium.jpg

2018-03-10-12.52.12-Custom-e1520696853408.jpg

Bandenspanning weer goed gezet, klaar voor mooi weer!
 
Laatst bewerkt:
De OEM (en de meeste) stuurdempers werken altijd even zwaar. Aftermarket dempers kan je lichter instellen maar zijn altijd ergens een concessie.

Maar hoe vaak rij jij over een woonerf?

Thx. Woonerven probeer ik te ontwijken :P
Een electronische demper zoals op de H2 is dan wel weer fijn...
Misschien probeer ik het wel ff zonder...
 
Lagere snelheid manouvreren is sowieso enige gewenning, gelukkig hebben we een jap waarvan de achterrem wél werkt gelukkig. :+

Vandaag geen weer om te rijden, dus dan maar poetsen!
Bandenspanning weer goed gezet, klaar voor mooi weer!

Hier was het wel weer!
Gisteravond had het ook nog de hele avond flink geregend (wegen weer wat schoner), en ik kon het niet langer laten.
Extra laag PPF en WD40 erop en gaan met die banaan.

full


Wat was het weer een feest. Je vergeet bijna hoe gaaf het is.
:] *O*
 
De OEM (en de meeste) stuurdempers werken altijd even zwaar.
Heb geëxperimenteerd met olie soorten tot 2,5 W maar dan kan je net zo goed zonder stuuirdemper rijden.
Aftermarket dempers kan je lichter instellen maar zijn altijd ergens een concessie.
Niet helemaal :N
Ik heb dan 2 x de Hypro RSC demper die werkt eigenlijk pas als het echt nodig is en anders heel erg licht. :t

Die RSC is namelijk niet lineair !

Maar hoe vaak rij jij over een woonerf?


Ongeveer 8 x per jaar woonerf circuit Assen :+
 
Kijk, mooie gixxers jongens. 8-) En Willem, groot gelijk! Lekker van genieten. 8-)


Op dit moment ziet hij er iets anders uit Johan hier in race trim kuipen en materiaal.

full


Deze had ik als voorbeeld genomen alleen kon ik natuurlijk
die reclame stickers niet bemachtigen ?

full
 
Laatst bewerkt:
Heb deze 320mm remschijven erop ( normaal 300mm) zitten en die remmen echt wel.Volgende keer neem ik de 6mm dikte daarmee kan je een atoomonderzeeër mee laten afremmen. Remmen is natuurlijk pure angst. :P



full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan