Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

<knip>
Heeft iemand een tip hoe ik de uitlaatbocht mooi kan krijgen en vooral houden?

niet.

Enige optie die je hebt is spuiten/aflakken met hitte bestendige lak. De uitlaatbocht is van RVS, maar polijsten zou dan nog een optie zijn, maar de uitlaatbocht zit natuurlijk precies in de rijwind, en wordt heet, dus verkleurd het ook weer.
 
Zo, gisteren nieuwe topkoffer besteld zodat ik de laptop veilig mee kan nemen ipv op mijn rug.

Temperaturen worden ook weer normaal om op te gaan stappen.
 
Zo, gisteren nieuwe topkoffer besteld zodat ik de laptop veilig mee kan nemen ipv op mijn rug.

Temperaturen worden ook weer normaal om op te gaan stappen.

En vandaag weer opgestapt.

En tot de conclusie gekomen dat ik nog steeds ergens een kortsluiting heb zitten.....waardoor mijn zekering eruit klapt (knippers, achterlicht en verwarmde handvatten doen het niet meer)

Iemand hier een idee waar dit aan kan liggen?
Ergens is er een kortsluiting die zomaar de kop op steekt. Heb he nu al gehad bij het omdraaien van het contactsleuteltje, maar vanochtend eerst gekeken of de knippers het deden, daarna weggereden. En tijdens het rijden is de zekering er toch uitgeklapt.
 
Laatst bewerkt:
full


hierbij de reeds beloofde foto met Z-technik scherm, Wunderlich stuffbay cover en GIV B36N koffer....
 
Hallo allemaal, sinds kort heb ik ook een Scarver :] dus ook maar eens hier kijken en aanmelden.
Een blauwe uit 2002 met origineel 5500km's in best nette staat.
En ook van oud vrouwtje geweest 8-) , moeder van maat van mij stopte met motorrijden.
Is 14 jaar in haar bezit geweest, alle boekjes, folders en bonnen van onderhoud erbij.
Laag zwart zadel is gemonteerd, hoge erbij, ook kleine rugzak/tas, helmspin en extra topkoffer en verder alarmlichten en handvat verwarming.
Vandaag voor het eerst woonwerk mee gereden, rijd prima heb al hoop ervaring met 1 cilinders...alleen nog eens dashboard storing oplossen..start niet of erg laat op..gister nog wel stekkers gecheckt maar zagen er nog goed uit.En ander stuur want deze beetje krom door omvallen
Binnenkort ook maar eens weer proberen foto's te plaatsen
 
Geweldig dat je zo'n mooie motor hebt kunnen kopen met deze lage km stand! Er zullen niet veel Scarvers meer zijn die minder hebben gereden.
En wat dat late starten betreft, had ik ook hetzelfde ervaren toen ik vorig jaar mijn Scarver kocht. Bij mijn vorige BMW was ik gewend, dat deze gelijk aansloeg als ik op de startknop drukte. Mijn Scarver start na een paar seconden. Ik dacht eerst dat mijn accu niet genoeg vermogen had, maar daar mankeerde niets aan. Ik denk dat het elektronisch geregeld is, zo wordt bij het starten de verlichting uitgeschakeld.e.d. Ik ben er nu aan gewend en het voelt vertrouwd aan als mijn Scarver traag start, maar het was wel even wennen.

Veel fijne veilige km's gewenst met je Scarver, een prima keuze.
 
Hallo allemaal, sinds kort heb ik ook een Scarver :] dus ook maar eens hier kijken en aanmelden.
Een blauwe uit 2002 met origineel 5500km's in best nette staat.
En ook van oud vrouwtje geweest 8-) , moeder van maat van mij stopte met motorrijden.
Is 14 jaar in haar bezit geweest, alle boekjes, folders en bonnen van onderhoud erbij.
Laag zwart zadel is gemonteerd, hoge erbij, ook kleine rugzak/tas, helmspin en extra topkoffer en verder alarmlichten en handvat verwarming.
Vandaag voor het eerst woonwerk mee gereden, rijd prima heb al hoop ervaring met 1 cilinders...alleen nog eens dashboard storing oplossen..start niet of erg laat op..gister nog wel stekkers gecheckt maar zagen er nog goed uit.En ander stuur want deze beetje krom door omvallen
Binnenkort ook maar eens weer proberen foto's te plaatsen

Das idd een uniek exemplaar waarvan je de geschiedenis dus ook kan bevestigen: netjes hoor!
En flink wat opties, das een goeie koop.

Maar allereerst van harte welkom op dit forum.
Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt, en andersom.

Ik zie in jouw onderschrift dat je twee andere 1-cilinders hebt gehad; hoe bevalt deze (zwaardere) je?

En voor wat het te starten betreft: ik weet dat het weleens een paar seconden kan duren.
Dat had ik zelf destijds ook altijd, en met mijn huidige motor (Pegaso) die hetzelfde blok heeft ook.
De dealer vertelde mij destijds dat er in die secondes tijdens het starten allerlei checks worden uitgevoerd door de motor.
Maar maak er gerust een filmpje van een plaats het hier, dan hoor je wel van ons of wij het herkennen :-)
 
Laatst bewerkt:
Bevalt de ruit wat?

Heb er nu 1x snelweg mee gereden, en ansich lijkt het wel prima, maar moet eigenlijk nog paar keer ervaren en vergelijken met oude.
Maar afgelopen donderdag waaide het toen ik naar huis kwam stevig maar had ik vrij weinig turbulentie.

Alleen moet ik toch op zoek naar de kortsluiting in het circuit. Want weer kapte tijdens het rijden de knippers ermee (en dan brand je achterlicht niet meer, HVV doet het dan niet meer, maar (vermoedelijk) de fan ook niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Alleen moet ik toch op zoek naar de kortsluiting in het circuit. Want weer kapte tijdens het rijden de knippers ermee (en dan brand je achterlicht niet meer, HVV doet het dan niet meer, maar (vermoedelijk) de fan ook niet meer.

Vandaag fiets gestript, en HVV losgekoppeld. Vermoeden dat daar de kortsluiting zit. Helaas niet echt duidelijk kunnen meten of dat ook zo is. Maar andere punten (achterlicht, knipperlichten, alarmlichten, fan) in hetzelfde elektrische circuit gaven geen problemen en correcte waarden aan.
 
inderdaad bleken vandaag de knippers gewoon te blijven werken.

Zelfs onderweg nog een tijdje met een andere scarver gereden (achter elkaar door over de A12)
 
Dank jullie allen.
Ja is een prima fietsje, de vorige eigenaresse heeft em gekocht toen ie nog maar 2 jaar oud was zo'n 14 jaar geleden...had er rond die tijd al eens op gereden was toen nog 25kW geknepen en vond het toen al lekker rijden..had goed vergelijkings materiaal want had een Yamaha SZR660 en die vond ik wel wat bonkiger rijden en met een wat heftiger gasreactie wat ws. door carburateur komt..
Zoals gezegd heb ik veel 1 cilinders gehad vooral 2 takt maar ook een flink aantal 4 takten: Honda CB250RS,XL250,XL500,XBR500,FT500,Suzuki LS650 Savage, Yamaha SR500,SZR660 en MZ 500 met Rotax blok..die laatste was echt een pokkeding.. :$
Dus nu weer een soort Rotax blok..voorlopig al goede indruk gehad, rijd heel behoorlijk in vergelijking met al de vorigen, dat ligt ook aan de jonge leeftijd en technische ontwikkeling denk ik..
Gisteren nog ff stukkie bijna volgas geprobeerd 8-) haalt toch makkelijk 170 dus snel zat..
Wat me wel opvalt dat oa plaatwerk enz. behoorlijk rammeld allemaal..heb al eea gedemonteerd om te kijken of er niks loszit maar denk dat het vooral door het Italiaanse plastic komt..niet echt BMW degelijk vind ik..
Maar ben verder wel tevreden hoor :+ hoop er weer veel me te gaan rijden :]
 
Dank jullie allen.
Ja is een prima fietsje, de vorige eigenaresse heeft em gekocht toen ie nog maar 2 jaar oud was zo'n 14 jaar geleden...had er rond die tijd al eens op gereden was toen nog 25kW geknepen en vond het toen al lekker rijden..had goed vergelijkings materiaal want had een Yamaha SZR660 en die vond ik wel wat bonkiger rijden en met een wat heftiger gasreactie wat ws. door carburateur komt..
Zoals gezegd heb ik veel 1 cilinders gehad vooral 2 takt maar ook een flink aantal 4 takten: Honda CB250RS,XL250,XL500,XBR500,FT500,Suzuki LS650 Savage, Yamaha SR500,SZR660 en MZ 500 met Rotax blok..die laatste was echt een pokkeding.. :$
Dus nu weer een soort Rotax blok..voorlopig al goede indruk gehad, rijd heel behoorlijk in vergelijking met al de vorigen, dat ligt ook aan de jonge leeftijd en technische ontwikkeling denk ik..
Gisteren nog ff stukkie bijna volgas geprobeerd 8-) haalt toch makkelijk 170 dus snel zat..
Wat me wel opvalt dat oa plaatwerk enz. behoorlijk rammeld allemaal..heb al eea gedemonteerd om te kijken of er niks loszit maar denk dat het vooral door het Italiaanse plastic komt..niet echt BMW degelijk vind ik..
Maar ben verder wel tevreden hoor :+ hoop er weer veel me te gaan rijden :]


Van de week eens op de rammeltjes van het plaatwerk gelet, maar ik kan niets bijzonders ontdekken. Dus wellicht idee om de schroeven eens na te lopen.
Het blok is overigens sterk genoeg hoor, heb nu ook een snorkelmod gedaan, voor iets minder last van aan/uit van de injectie tussen de 3000-4000 toeren.
De ruit bevalt prima, niet al te veel turbulentie om mijn hoofd heen.

Wel balen de afgelopen dagen dat de handvatverwarming het niet deed..... :X
Maar daar ga ik later nog wel naar kijken.

Nu eerst rondneuzen voor valbeugels en uitlaat.
 
misschien gekke vraag, maar heeft 1 van jullie zo'n OBD connector? Ik loop er over te denken om mijn remolie ook te gaan vervangen dit jaar, maar omdat de motor ABS heeft schijn je dat niet zomaar te kunnen doen. En moet er een bepaald proces draaien via zo'n connector zodat de olie dan ook in de ABS-pomp gecirculeerd wordt.

Heb ze gezien, maar 300€ vind ik nogal wat veel geld voor die enkele keer.
 
Vandaag maar eens begonnen met het strippen van het fietsie. Op zoek naar de bron van het kwaad dat kortsluiting heet.

Stekkers los maken, relais eruit, (oh zag ik daar nu rook bij een stekker?)
Blijkbaar is er al eens eerder gezocht naar kortsluiting. Veel pvc tape gevonden B| , zwakke draden '( , blote bedrading bij de connector van het contactslot naar CDI.... -O-
Dus begonnen met verwijderen van tape en doormeten van connectoren
 
Strippen van de fiets:



En na het eerste blik op de rokende stekker zag ik dit verschijnen na het verwijderen van de kabelboomtape...



Hmmmm goed vast gezette kabels......


Even verder kijken.....



Die kabels zijn goed warm geworden....complete mantel is gesmolten.
Hoe ver zou die kabel gesmolten zijn?



Na het openen van de kabelboom zie ik dat het kapotte snoertje behoorlijk ver doorloopt... '(
 

Dat meeeeeen je niet!
Zit ik gewoon lekker vanuit mijn luie stoel te lezen hoe jij aan het klussen bent (goed bezig overigens), kom je met mijn oude liefde opzetten!
Ongelooflijk man, en hij staat nota bene maar een tiental km's bij mij vandaan!

Ik had'm van 2002 tot 2007.
Toen iemand in Veldhoven.
Daarna stond'ie op de Jaarbeurs via Motoport Almere.
En nu staat'ie te koop bij iemand in Bovenkarspel.

En dan te bedenken dat hij bij mij op zo'n 45.ooo km stond meen ik.
En nu na al die eigenaren en in 11 jaar tijd is er maar 7ooo km bij gekomen ... wow!
 
afgelopen weekend weer verder gewerkt aan de CS.



Kabelboom tot aan het verdeelpunt open moeten snijden. -O-

Maar daar stopt het probleem dan ook. Zelf nu een nieuwe kabel gemonteerd en kabelboom weer ingetaped. Ook maar meteen een nieuwe (en goede voor de CS) accu gemonteerd, welke kneus de oude gekocht had? Totaal niet de accu voor deze fiets, en daardoor moesten de powerkabels een onmogelijk bocht maken.

Oude accu:


Vanochtend lekker gestart, en weggereden. Viel bij Gouda de motor ineens uit........ :(

En ook niet meer starten, wel de startmotor goed rond horen draaien.

Dus......ANWB erbij ;(



Die heeft alles doorgemeten. Bobine, benzinepomp, injector, overal kwam spanning. En toch was er dus een relais kapot. Er zijn nu 2 relais gewisseld waardoor ik geen voorlicht meer heb, maar wel vonk/benzine en knipperlichten en remlichten, dus weer veilig naar huis gereden, en vandaag dus maar thuiswerken en nieuw relais bestellen.

Hoop dat ik hierna wel de komende tijd verschroomd blijf van problemen met deze fiets.
 
Hier ben ik weer na 3 maanden Spanje /Portugal, gisteren weer de eerste rit gereden met de schoonzoon met een BMW 1200 GS, ging allemaal prima op een punt na ik krijg hem heel moeilijk in zijn vrij groen lampje moet branden anders start hij niet, heeft er iemand ook zoiets, en is hier een oplossing voor.
Groetjes Bob.
 
Hier ben ik weer na 3 maanden Spanje /Portugal, gisteren weer de eerste rit gereden met de schoonzoon met een BMW 1200 GS, ging allemaal prima op een punt na ik krijg hem heel moeilijk in zijn vrij groen lampje moet branden anders start hij niet, heeft er iemand ook zoiets, en is hier een oplossing voor.
Groetjes Bob.

Jahoor: starten met de koppeling ingetrokken.
En wegzetten in z'n versnelling ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan